Kinderen niet welkom op bruiloft van mijn broer

23-09-2019 11:52 219 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn broer gaat trouwen. Ze nodigen zo'n 60 vrienden uit en dan onze ouders en mijn partner en ik (wij hebben 2 kinderen ). Ze hebben zelf een dochtertje van bijna 2 jaar. De bruiloft - dag en avonddeel - zal kinderloos zijn, geldend voor iedereen. Behalve hun eigen dochter die zal bij het dagdeel aanwezig zijn.

Het is geen probleem en dat ga ik er ook niet van maken, het is hun feestje, respect voor hun keuze. Aan mij de keuze om te komen of niet.

Ik zit te overwegen om niet te komen, omdat de kindjes - hun dochter en mijn 2 zoontjes - wel samen opgroeien omdat ik 3 volle dagen in de week oppas op hun dochtertje. Waarom dan niet bij zo'n bijzondere gebeurtenis voor een klein deel aanwezig mogen zijn?

EDIT: Wij komen voor het avondfeest, lekker eten en drinken met volwassenen zonder kids, wat ze graag willen. Het dagdeel slaan we over. De ceremonie die in teken staat van het verbinden van de twee families stelt weinig voor zo, die mogen ze met hun vrienden doen.

EDIT: ja heb mijn broer gesproken, die vindt het prima. - zei alleen dat ie het jammer vindt dat hij nu geen oppas heeft voor de kleine meid - 🤣

Ik kan de pollvraag niet verwijderen

Totaal aantal stemmen: 93

ja (51%)
nee (49%)
anoniem_390816 wijzigde dit bericht op 23-09-2019 14:09
Reden: Met broer gesproken
59.15% gewijzigd
KataTonDemonaEaytoy schreef:
23-09-2019 13:16
Akkoord, ik heb de laatste bruiloft als kind ook ergens in 1988 meegemaakt. :-)
Toch vind ik het zelf wel een beetje gek. Kinderen zijn toch ook onderdeel van de familie tijdens een familiefeest?
Jij noemt het steeds een familiefeest. Het is een bruiloft en iedereen vult dat anders in.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
23-09-2019 13:19
Really? Kan ik me niets bij voorstellen. Dat je zo vergroeid bent met je kinderen dat als ze ergens niet bij kunnen/mogen zijn, je je rot voelt.
Het zijn mijn kinderen, maar echt een onderdeel van mij? Dat heb ik nooit zo gezien.
Als je naar een verjaardag van vrienden gaat 's avonds, zou je dan ook je kinderen meenemen?
Nee.
Ik denk dat ik begrijp dat het voelt als een familiefeest en dat het dan misschien een beetje steekt als familieleden (want dat zijn kinderen toch?) geweerd worden.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
23-09-2019 13:16
Het is altijd gewoon geweest. Wij gingen vroeger als kinderen ook niet mee naar een avondfeest.
Alleen tegenwoordig kunnen moeders er niet meer tegen als hun dierbare bloedjes ergens niet welkom zijn en gaan ze zich zo kinderachtig gedragen als TO.
Eens. Wat een idioterie dat je niet eens meer naar een feestje wil zonder je kinderen.
TO, heeft je broer je gezegd dat jij tijdens de bruiloft op zijn koter moet passen?
anoniem_648c663507eb3 wijzigde dit bericht op 23-09-2019 13:23
13.70% gewijzigd
KataTonDemonaEaytoy schreef:
23-09-2019 13:21
Nee.
Ik denk dat ik begrijp dat het voelt als een familiefeest en dat het dan misschien een beetje steekt als familieleden (want dat zijn kinderen toch?) geweerd worden.
Nou, er komen 60 vrienden en een handje familieleden.
Alle reacties Link kopieren
PhDmama schreef:
23-09-2019 11:52
Waarom dan niet bij zo'n bijzondere gebeurtenis - voor een deel - aanwezig mogen zijn?
Heb je deze vraag aan je broer gesteld? Hij hoeft niet van gedachten te veranderen maar je kan het vragen.
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
23-09-2019 13:21
Nee.
Ik denk dat ik begrijp dat het voelt als een familiefeest en dat het dan misschien een beetje steekt als familieleden (want dat zijn kinderen toch?) geweerd worden.
Een bruiloft is geen familiefeest. Er zijn ook vaak nog vrienden, soms zelfs collega's.
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
23-09-2019 13:07
Je kan het echt niet maken om niet naar de bruiloft van je eigen broer te gaan. Zeker niet omdat jullie volgens eigen zeggen zo close zijn.
Waarom voel je je zo beledigd dat je kinderen er niet bij mogen zijn?

Logisch dat hun eigen kind er ‘s middags wel bij is. Hun eigen kind. Product van hun liefde (ja kots) onderdeel van hun eigen kerngezin.

Zoek lekker oppas voor je kinderen en geniet van de dag. En zet je kinderen een paar dagen later nog een keer in om ze in het zonnetje te zetten.

Ondanks dat ik vijf kinderen (En drie stiefkinderen) heb snap ik heel goed dat er mensen zijn die niet overal kinderen bij willen hebben. Ik hoef mijn jongste drie (de oudste twee zijn inmiddels volwassen) ook niet overal bij te hebben. Je bent meer dan alleen een moeder. Je bent ook nog gewoon vrouw. En in dit geval ook nog een belangrijk familielid van de bruidegom.
Dit. Als je band met je broer zo goed is, dan zal het nooit zijn/hun bedoeling geweest om iemand te schofferen. Het feit dat ze het bij jou niet verder toelichten, betekent denk ik dat ze ervan uit zouden gaan, dat je het wel zou begrijpen. Of misschien is het al eens ten tafel gekomen, waarbij ze aangegeven hadden het ooit zo te willen doen.

Je gedrag is gewoon kinderachtig TO. Dan is het ook wel logisch dat je niet naar de bruiloft gaat, want deze is immers alleen voor volwassenen...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
23-09-2019 13:19
Dat kan ik wel begrijpen. Dansen op tafels en er stomdronken vanaf donderen onder het genot van zo'n one-man-keyboard drive-inn show staat levenslang op het netvlies van onschuldige kindertjes gebrand.
Net als je oom zien kotsen en de bruid zien huilen na 12 liter champagne.
Omg. Jij bent er dus ook zo een. Gewoon klakkeloos ervan uit gaan dat het een stomdronken toestand wordt. :facepalm:
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
23-09-2019 13:21
Jij noemt het steeds een familiefeest. Het is een bruiloft en iedereen vult dat anders in.
Het is toch de broer van TO?

Ik weet niet, ik doe niet zoveel aan feestjes, en ja, ik kan het onderscheid maken tussen uit eten met vrienden, een kroeg pakken, een verjaardag van vrienden. Dat is niks aan voor kinderen. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt hen mee te nemen.
Maar op de bruiloft van mijn broertje waren ze gewoon welkom als onderdeel van onze familie. En ook daar werd onderscheid in dag- en avondgasten gemaakt. Overdag mocht mijn kind er gezellig bij zijn, voor de avond was er oppas.
Ik snap wel dat je jouw bruiloft invult zoals mensen dat zelf willen.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
23-09-2019 13:16
Gewoon niet doen.

Je gaat nu uit van iets wat niet gevraagd is en je dus ook helemaal niet hoeft te doen. Uit boosheid of omdat je echt denkt dat het zo zal gaan? Gewoon het niet doen.
Klaar.
Die kleine meid is gek op me en ik op haar, ik zie haar namelijk heel veel. Als ik daar rond loop, dan wil ze bij me zijn, nog eerder dan bij haar ouders. Dat is niet iets wat je kunt afspreken, dat loopt dan gewoon zo. En dat is helemaal goed, maar de vrijheid die me wordt geboden om zonder kindjes feest te vieren is dan natuurlijk van fictieve aard.
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
23-09-2019 13:13
Waarom is het tegenwoordig zo gewoon om bruiloften zonder kinderen te vieren?
Waarom moeten kinderen overal bij zijn?
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
23-09-2019 13:24
Omg. Jij bent er dus ook zo een. Gewoon klakkeloos ervan uit gaan dat het een stomdronken toestand wordt. :facepalm:
Sorry, ik had er even onder moeten zetten dat ik het sarcastisch bedoelde.
Altijd klote als je dat uit moet leggen.
Alle reacties Link kopieren
Nee, een bruiloft is geen familiefeest met allemaal vrienden en collega’s en dergelijke.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
23-09-2019 13:26
Nee, een bruiloft is geen familiefeest met allemaal vrienden en collega’s en dergelijke.
Is mij duidelijk nu. :-)
Alle reacties Link kopieren
PhDmama schreef:
23-09-2019 13:24
Die kleine meid is gek op me en ik op haar, ik zie haar namelijk heel veel. Als ik daar rond loop, dan wil ze bij me zijn, nog eerder dan bij haar ouders. Dat is niet iets wat je kunt afspreken, dat loopt dan gewoon zo. En dat is helemaal goed, maar de vrijheid die me wordt geboden om zonder kindjes feest te vieren is dan natuurlijk van fictieve aard.
ah, lekker hoor, je gelijk halen op de bruiloft van je broer
gezellig
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
23-09-2019 13:24
Omg. Jij bent er dus ook zo een. Gewoon klakkeloos ervan uit gaan dat het een stomdronken toestand wordt. :facepalm:
Yep, want óf je hebt een familiefeest waar ál het kroost welkom is, óf iedereen wordt dronken en misdraagt zich. :nut:
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je broer.
Ik had afgelopen jaar een bruiloft en er waren best veel kleine kinderen bij en wat hadden ze allemaal een aandacht nodig. Bijna iedereen was met de kinderen bezig en voor mij gevoel draaide het meer om de kinderen dan om het bruidspaar.
Dat zou ik op mijn grote dag echt niet gewild hebben..

Maar dan kun je zelf toch wel naar bruiloft gaan, kom op! Het is de bruiloft van je broer en als het goed is trouwt hij maar 1 keer..
Alle reacties Link kopieren
viva-life22 schreef:
23-09-2019 13:25
Waarom moeten kinderen overal bij zijn?
Precies. Ze maken later hun eigen feestjes waar zure tantes niet worden uitgenodigd.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
viva-life22 schreef:
23-09-2019 13:25
Waarom moeten kinderen overal bij zijn?
Waarom zouden ze geen onderdeel van een belangrijke viering in het leven mogen/kunnen zijn? Dat je hen niet op een avondfeest uitnodigt snap ik ook wel.
PhDmama schreef:
23-09-2019 13:24
Die kleine meid is gek op me en ik op haar, ik zie haar namelijk heel veel. Als ik daar rond loop, dan wil ze bij me zijn, nog eerder dan bij haar ouders. Dat is niet iets wat je kunt afspreken, dat loopt dan gewoon zo. En dat is helemaal goed, maar de vrijheid die me wordt geboden om zonder kindjes feest te vieren is dan natuurlijk van fictieve aard.
Natuurlijk.

Hoe verandert dat als jouw kinderen er ook bij zijn? Dan heb je drie kinderen ipv een kind om op te passen.
KataTonDemonaEaytoy schreef:
23-09-2019 13:19
Dat kan ik wel begrijpen. Dansen op tafels en er stomdronken vanaf donderen onder het genot van zo'n one-man-keyboard drive-inn show staat levenslang op het netvlies van onschuldige kindertjes gebrand.
Net als je oom zien kotsen en de bruid zien huilen na 12 liter champagne.

Zo'n rare "feestjes" heb ik nog nooit meegemaakt gelukkig.

Maar ik snap niet waarom kinderen perse aanwezig moeten zijn op een feest.
Alle reacties Link kopieren
PhDmama schreef:
23-09-2019 13:24
Die kleine meid is gek op me en ik op haar, ik zie haar namelijk heel veel. Als ik daar rond loop, dan wil ze bij me zijn, nog eerder dan bij haar ouders. Dat is niet iets wat je kunt afspreken, dat loopt dan gewoon zo. En dat is helemaal goed, maar de vrijheid die me wordt geboden om zonder kindjes feest te vieren is dan natuurlijk van fictieve aard.
Je nichtje is er alleen dagdeel, aansteller.
Alle reacties Link kopieren
PhDmama schreef:
23-09-2019 13:24
Die kleine meid is gek op me en ik op haar, ik zie haar namelijk heel veel. Als ik daar rond loop, dan wil ze bij me zijn, nog eerder dan bij haar ouders. Dat is niet iets wat je kunt afspreken, dat loopt dan gewoon zo. En dat is helemaal goed, maar de vrijheid die me wordt geboden om zonder kindjes feest te vieren is dan natuurlijk van fictieve aard.
Wat wil je nou? Moeten ze hun eigen kind dan maar van de bruiloft weren? Er wordt jou helemaal geen "vrijheid geboden" door jouw kinderen niet uit te nodigen. Het gaat namelijk niet om jou, het is hun bruiloft. Die ze graag grotendeels zonder kinderen willen vieren. Je kan er nu wel van alles gaan bij verzinnen, maar dat verandert daar helemaal niks aan. Het enige dat hier van fictieve aard is, is jouw idee dat jij iets te bepalen hebt over hoe zij hun bruiloft vieren.
PhDmama schreef:
23-09-2019 13:24
Die kleine meid is gek op me en ik op haar, ik zie haar namelijk heel veel. Als ik daar rond loop, dan wil ze bij me zijn, nog eerder dan bij haar ouders. Dat is niet iets wat je kunt afspreken, dat loopt dan gewoon zo. En dat is helemaal goed, maar de vrijheid die me wordt geboden om zonder kindjes feest te vieren is dan natuurlijk van fictieve aard.
Als je echt zo gek bent op haar, is het toch helemaal niet erg dat ze bij je wil zijn?

Je maakt het allemaal erg ingewikkeld in je hoofd, TO, door dingen met elkaar te verbinden die niks met elkaar te maken hebben.

Jouw broer gaat trouwen en kiest voor een feest zonder kinderen. Dat is niet om jou vrije handen te geven. Dat is niet om jouw kinderen te schofferen.

Die keuze draait in het geheel niet om jou of jouw kinderen. Maar om wat zíj willen met hún feest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven