Kinderen niet welkom op bruiloft van mijn broer

23-09-2019 11:52 219 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn broer gaat trouwen. Ze nodigen zo'n 60 vrienden uit en dan onze ouders en mijn partner en ik (wij hebben 2 kinderen ). Ze hebben zelf een dochtertje van bijna 2 jaar. De bruiloft - dag en avonddeel - zal kinderloos zijn, geldend voor iedereen. Behalve hun eigen dochter die zal bij het dagdeel aanwezig zijn.

Het is geen probleem en dat ga ik er ook niet van maken, het is hun feestje, respect voor hun keuze. Aan mij de keuze om te komen of niet.

Ik zit te overwegen om niet te komen, omdat de kindjes - hun dochter en mijn 2 zoontjes - wel samen opgroeien omdat ik 3 volle dagen in de week oppas op hun dochtertje. Waarom dan niet bij zo'n bijzondere gebeurtenis voor een klein deel aanwezig mogen zijn?

EDIT: Wij komen voor het avondfeest, lekker eten en drinken met volwassenen zonder kids, wat ze graag willen. Het dagdeel slaan we over. De ceremonie die in teken staat van het verbinden van de twee families stelt weinig voor zo, die mogen ze met hun vrienden doen.

EDIT: ja heb mijn broer gesproken, die vindt het prima. - zei alleen dat ie het jammer vindt dat hij nu geen oppas heeft voor de kleine meid - 🤣

Ik kan de pollvraag niet verwijderen

Totaal aantal stemmen: 93

ja (51%)
nee (49%)
anoniem_390816 wijzigde dit bericht op 23-09-2019 14:09
Reden: Met broer gesproken
59.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
23-09-2019 13:26
Yep, want óf je hebt een familiefeest waar ál het kroost welkom is, óf iedereen wordt dronken en misdraagt zich. :nut:
Dat eerste met alleen sapjes. Kinderen raken getraumatiseerd als ze papa of mama of oom Henk aan een glas bier/wijn zien lurken.
Dat dient áltijd voorkomen te worden.
Alles komt goed, alleen de rest niet
PhDmama schreef:
23-09-2019 13:24
Die kleine meid is gek op me en ik op haar, ik zie haar namelijk heel veel. Als ik daar rond loop, dan wil ze bij me zijn, nog eerder dan bij haar ouders. Dat is niet iets wat je kunt afspreken, dat loopt dan gewoon zo. En dat is helemaal goed, maar de vrijheid die me wordt geboden om zonder kindjes feest te vieren is dan natuurlijk van fictieve aard.

Man, man, man waarom doe je zo kinderachtig?
Alle reacties Link kopieren
Op de eerste pagina alleen maar gezeik over dat wel of geen kinderen. Maar dat is toch de vraag niet. De vraag is, is het raar dat het ene kind wel en het andere niet mag.
Het bruidspaar beslist. Maar hun kind wel en de rest dan niet vind ik vreemd. Als er toch een kind is is het voor dat kind toch leuker als er nog 2 andere kndjes zijn. Zeker als ze 3 dagen per week bij elkaar zijn.
Waarom denk je dat de wereld om jou draait TO?
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
23-09-2019 13:30
Man, man, man waarom doe je zo kinderachtig?
Sis is enorm beledigd dat haar wondertjes niet zijn uitgenodigd en dat broer zijn eigen dag zelf bepaalt.

Die jonge moeders van tegenwoordig 😆
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Oei, je klinkt erg onsympathiek. Misschien helemaal niet hoe je bent maar zo kom je nu over.
Je broer en schoonzus kiezen voor een kinderloze bruiloft, dat is toch niet zo gek? Dat heeft toch niets met jouw kinderen te maken?
Dus omdat jij op hun kind past moeten zij nu jouw kinderen uitnodigen? En anders kom jij misschien ook gewoon niet, en áls je gaat ga je al helemaal niet op je nichtje passen. Zo berekenend allemaal. Je klinkt nogal wraakzuchtig nu, niet echt fijn.
Ben wel eens niet gegaan omdat ik geen oppas had voor mijn kinderen toen deze nog klein waren.
Het betrof toen de bruiloft van een neef.
Had opzich kunnen gaan als ik echt mijn best had gedaan een oppas te vinden maar goed.

Persoonlijk vind ik een bruiloft een dag om te delen en daar horen kinderen m.i. gewoon bij.
Kinderen van je broers of zussen maar ook die van je vrienden.
Het is geen enkel feest voor volwassenen, dat wordt er ( tegenwoordig) van gemaakt.
Een grote show ipv de dag van de liefde waarin de bruid overspannen naartoe leeft om alles wat er móet en vooral niet kan.

Inmiddels gescheiden maar mijn trouwdag was een groot feest met kinderen zonder do's en dont's gemiep.
Planning was zo geregeld, kosten waren geen ruk en als ik naar de foto's kijk ben ik blij dat er kinderen waren die zichzelf uitstekend vermaakten.
Zitten je zoontjes nog aan de borst? Kun je ze niet stiekem binnensmokkelen?
anoniem_388702 wijzigde dit bericht op 23-09-2019 13:34
2.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
PhDmama schreef:
23-09-2019 13:24
Die kleine meid is gek op me en ik op haar, ik zie haar namelijk heel veel. Als ik daar rond loop, dan wil ze bij me zijn, nog eerder dan bij haar ouders. Dat is niet iets wat je kunt afspreken, dat loopt dan gewoon zo. En dat is helemaal goed, maar de vrijheid die me wordt geboden om zonder kindjes feest te vieren is dan natuurlijk van fictieve aard.
Jezus, wat een huilie ben jij.
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
23-09-2019 13:27
Waarom zouden ze geen onderdeel van een belangrijke viering in het leven mogen/kunnen zijn? Dat je hen niet op een avondfeest uitnodigt snap ik ook wel.
Bij elke ceremonie waar ook kleine kinderen bij waren, werd er doorheen gehuild or gepraat of erger door de kinderen. Ouders gaan nooit met de kinderen naar buiten, want dan missen ze zelf de ceremonie. Dus qua sfeer en het kunnen volgen van de ceremonie wordt het vaak beter als er geen kinderen zijn.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja want jij past 3 dagen op dus jij mag hun geest1 bepalen? :whut:

Zou wat zijn als het zo ging zeg! Ik zou jou als broer zijnde niet eens op mijn feest willen hebben met deze instelling!
Alle reacties Link kopieren
To: denk dat jouw reactie nu precies de reden is dat ze geen kinderen op hun bruiloft willen. De kinderen worden immers belangrijker gevonden dan wat zij willen die dag. En wat zij willen die dag is dat het eenmaal (ja slechts 1x) om hun draait. Gun je ze dat dan niet?
vienna25 wijzigde dit bericht op 23-09-2019 13:51
6.23% gewijzigd
aloha66 schreef:
23-09-2019 13:32

Het bruidspaar beslist. Maar hun kind wel en de rest dan niet vind ik vreemd.
Ze zullen hun kind beschouwen als symbool voor de liefde tussen bruid en bruidegom? Vind ik niet zo vreemd hoor.
Alle reacties Link kopieren
PhDmama schreef:
23-09-2019 13:24
Die kleine meid is gek op me en ik op haar, ik zie haar namelijk heel veel. Als ik daar rond loop, dan wil ze bij me zijn, nog eerder dan bij haar ouders. Dat is niet iets wat je kunt afspreken, dat loopt dan gewoon zo. En dat is helemaal goed, maar de vrijheid die me wordt geboden om zonder kindjes feest te vieren is dan natuurlijk van fictieve aard.
Oh wat fijn. Het enige kind voor wie deze bruiloft daadwerkelijk iets betekent, wordt liefdevol begeleidt door haar liefhebbende tante, op deze spannende dag.

Sarcasm off.

Je loopt te zeuren. Dat 1 kind af en toe aan je rok komt hangen, is toch heel anders dan 3, waarvan je voor 2 de primaire verantwoordelijkheid draagt.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
23-09-2019 13:38
Ze zullen hun kind beschouwen als symbool voor de liefde tussen bruid en bruidegom? Vind ik niet zo vreemd hoor.
Maak het niet zo Bouquetreeks, LV :proud:
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
aloha66 schreef:
23-09-2019 13:32
Op de eerste pagina alleen maar gezeik over dat wel of geen kinderen. Maar dat is toch de vraag niet. De vraag is, is het raar dat het ene kind wel en het andere niet mag.
Het bruidspaar beslist. Maar hun kind wel en de rest dan niet vind ik vreemd. Als er toch een kind is is het voor dat kind toch leuker als er nog 2 andere kndjes zijn. Zeker als ze 3 dagen per week bij elkaar zijn.
Ik vind het eigenlijk ook heel raar dat die broer van TO zijn neefjes/nichtjes er zelf niet bij wil hebben. Ik ben dol op mijn tantezeggers en heb een goede band met ze, geen haar op mijn hoofd die ze zou uitsluiten van zo'n belangrijke dag... kinderen van vrienden ligt echt heel anders voor mij.
Dus TO, ik snap je gevoel wel. Maar ik zou er aan de andere kant zeker geen zaak van maken, hooguit je wenkbrauwen voor jezelf optrekken en je verbazing uitspreken met je eigen partner.
Alle reacties Link kopieren
cookiedevil schreef:
23-09-2019 13:36
Oh ja want jij past 3 dagen op dus jij mag hun geest1 bepalen?

wat is dat??
ken de 'uitdrukking' niet?
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
23-09-2019 13:35
Bij elke ceremonie waar ook kleine kinderen bij waren, werd er doorheen gehuild or gepraat of erger door de kinderen. Ouders gaan nooit met de kinderen naar buiten, want dan missen ze zelf de ceremonie. Dus qua sfeer en het kunnen volgen van de ceremonie wordt het vaak beter als er geen kinderen zijn.
En dit.
Alle reacties Link kopieren
Zoek oppas en ga gewoon naar de bruiloft van je broer, kan je geen oppas vinden, dan blijft je partner thuis. Het wordt geen kinderfeestje, hoe moeilijk is het.
yasmijn schreef:
23-09-2019 13:41
Maak het niet zo Bouquetreeks, LV :proud:
Sorry, ik liet me een beetje meeslepen in de romantiek die van dit topic af spat :D
Alle reacties Link kopieren
gemberpannekoek schreef:
23-09-2019 13:41
Ik vind het eigenlijk ook heel raar dat die broer van TO zijn neefjes/nichtjes er zelf niet bij wil hebben. Ik ben dol op mijn tantezeggers en heb een goede band met ze, geen haar op mijn hoofd die ze zou uitsluiten van zo'n belangrijke dag... kinderen van vrienden ligt echt heel anders voor mij.
Dus TO, ik snap je gevoel wel. Maar ik zou er aan de andere kant zeker geen zaak van maken, hooguit je wenkbrauwen voor jezelf optrekken en je verbazing uitspreken met je eigen partner.
Tantezeggers :bonk:
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
23-09-2019 13:35
Bij elke ceremonie waar ook kleine kinderen bij waren, werd er doorheen gehuild or gepraat of erger door de kinderen. Ouders gaan nooit met de kinderen naar buiten, want dan missen ze zelf de ceremonie. Dus qua sfeer en het kunnen volgen van de ceremonie wordt het vaak beter als er geen kinderen zijn.
Dat is dan weer iets wat ik totaal niet herken, maar wat maakt het uit, in dit geval geen kinderen erbij, behalve die van hun.
Alle reacties Link kopieren
Pppfffff :facepalm:!
Wat een onzin. Je broer gaat trouwen!!
Breng die kinderen ergens onder en ga feest vieren.
Ik snap je broer wel. Wij wilden ook geen kinderen op de bruiloft, broer van man heeft er 4. En van die 4 is 1 niet van hem en dat is dan ook gelijk de enige die zich netjes gedraagt.
We hebben ze uiteindelijk 'moeten' uitnodigen, omdat we geen ruzie met man zijn ouders wilden hebben. Dat wij toen al een tijdje ongewenst kinderloos waren deed er niet toe..
Ik heb me de hele dag zitten ergeren, kinderen die gilden, wegrenden en ouders die niks deden.
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
23-09-2019 13:27
Waarom zouden ze geen onderdeel van een belangrijke viering in het leven mogen/kunnen zijn? Dat je hen niet op een avondfeest uitnodigt snap ik ook wel.
Omdat dit de keuze is van het bruidspaar. Waarom kan je dat niet gewoon respecteren. Het gaat maar om één dag (deel)!

Verder doet TO allerlei aannames.
Het draait niet om haar en haar kinderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven