Kleuren voor Volwassenen - Deel 2

21-04-2017 18:45 806 berichten
Dames, we kleuren lekker verder!



Wie wil, sluit aan, voeg bij! Of je nu een korte kleurvraag hebt of zelf ook een kleurder bent, wij staan open voor iedereen. Hier kletsen we over kleuren, kleurboeken, kleurpotloden, stiften, puntenslijpers, etuis en meer van dat soort dingen.



Deel 1 vind je hier: Kleuren voor volwassenen



Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk CousCous!

Welke kleurboeken heb je erbij besteld?

Ik kleur iig een avond per week, liever meer. Maar ik wissel de creatieve hobby’s ook af: ik haak ook en zit ook af en toe te diamond painten of sierraden te maken.

Gaan er trouwens nog mensen hier naar de KreaDoe volgende maand? Ze hebben 3 (!!) hallen dit jaar!
Alle reacties Link kopieren Quote
Deze krijg ik dus voor mijn verjaardag volgende maand :D

Afbeelding

En deze heb ik zelf nog besteld

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heb ik iig wat afwisseling :)
Celaena_Aelin schreef:
04-10-2018 10:34
Leuk CousCous!

Welke kleurboeken heb je erbij besteld?

Ik kleur iig een avond per week, liever meer. Maar ik wissel de creatieve hobby’s ook af: ik haak ook en zit ook af en toe te diamond painten of sierraden te maken.

Gaan er trouwens nog mensen hier naar de KreaDoe volgende maand? Ze hebben 3 (!!) hallen dit jaar!
Ik zit wel te overwegen om te gaan ja. Ik heb er al meer mensen over gehoord, lijkt me best leuk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb net even op de site gekeken en ik denk dat ik maar niet ga, voordat ik me daar een ongeluk ga shoppen aan bestaande en nieuwe hobby's.....

Ik ben niet zo veel aan het kleuren de laatste tijd, veel aan het borduren en diamond painting.
Ik heb nog wel de kleurversie van het tapijt van Bayeux liggen. We waren daar in de zomervakantie maar de rij voor de ingang was langer dan het tapijt, dus toen heb ik in het winkeltje de kleurplaat ervan maar gekocht :$
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn allereerste plaat ooit! :P
Niet de meest mooie, maar deze was vooral om te wennen aan de potloden en om wat dingen uit te proberen.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk couscous!
Leuk couscous :)

Ik heb vanmiddag ook een poging gedaan om te kleuren, maar kan er de rust niet voor vinden momenteel. Terwijl ik het normaal heerlijk vind om te doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor de mensen die naar de KreaDoe gaan (of dat overwegen): de plattegrond en de exposantenlijst staan online!
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor de liefhebbers van Hanna Karlzon: http://www.hannakarlzon.com/free-pdf.html
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn tweede plaat is af!
Moet nog wel even oefen met de Neocolor, maar ben tevreden :)

Afbeelding
Ik heb de laatste weken weinig tijd (en zin, eerlijk gezegd) gehad om te kleuren. Afgelopen weekend voor het eerst in tijden weer aan de slag geweest met waterverf.

Heeft iemand het nieuwe boek van Johanna Basford al?
Kan iemand mij helpen? Ik ben gek op kleuren maar heb geen zin/tijd om beide topics door te lezen. Ik wil graag goede stiften voor mijn verjaardag. Welke raden jullie aan?
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.bol.com/nl/p/inspiring-youn ... ctPageUrl

@annewiep ik heb deze. Ze bevallen mij erg goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Annewiep: ik heb stabilo, vind ik erg fijn. Fijner dan de bruynzeel-stiften.
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk! Ik heb zelf een heleboel materiaal (alcohol markers en allerlei 'gewone' merken stiften) en kleur met tijden veel (of even niet). Ik ben vooral fan van de boeken van Johanna Basford :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Annewiep schreef:
30-11-2018 18:53
Kan iemand mij helpen? Ik ben gek op kleuren maar heb geen zin/tijd om beide topics door te lezen. Ik wil graag goede stiften voor mijn verjaardag. Welke raden jullie aan?
Ik vind de Staedtlers fijner kleuren dan Stabilo. Beide hebben wel een leuke prijs :)
Anders kom je al snel bij de Tomwbows of de Faber Castell Pitt stiften.
Alle reacties Link kopieren Quote
Johanna Basford vind ik ook leuk Torrey! Ik ben nu bezig met een plaat uit de artist edition van Geheime Tuin. Die ga ik inlijsten als hij af is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Celaena_Aelin schreef:
30-11-2018 22:06
Johanna Basford vind ik ook leuk Torrey! Ik ben nu bezig met een plaat uit de artist edition van Geheime Tuin. Die ga ik inlijsten als hij af is.
Leuk!! Ik heb "Het Betoverde Woud" helemaal vol gemaakt. Zoooo leuk!
De nieuwe staat op m'n wenslijstje voor kerst. Weet alleen nog niet of ik de Engelse of Nederlandse wil.
Alle reacties Link kopieren Quote
Torrey87 schreef:
30-11-2018 22:09
Leuk!! Ik heb "Het Betoverde Woud" helemaal vol gemaakt. Zoooo leuk!
De nieuwe staat op m'n wenslijstje voor kerst. Weet alleen nog niet of ik de Engelse of Nederlandse wil.
Op internet zijn genoeg vergelijkingen te vinden. Ik wil de Nederlandse versie, omdat ik alle boeken in het Nederlands heb.

Kijken jullie trouwens ook van die tutorials of colour-alongs op YouTube?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb hem vandaag gekregen haha. Het is alleen (weer) een andere Nederlandse uitgever met iets dunner papier. Ben benieuwd hoe het met de stiften gaat :)
Het is alweer een tijdje geleden dat ik gekleurd heb en dat komt voornamelijk door het gebrek aan licht. Overdag heb ik eigenlijk geen tijd en 's avonds geeft het licht uit de lampen geen realistisch beeld van de kleuren die ik gebruik. Hoe doen jullie dat, 's avonds kleuren, en heeft er iemand een tip voor een goede lamp?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een daglichtlamp! Geweldig ding, oplaadbaar, tafelmodel. Deze: https://www.daylightshop.com/daylight-s ... p-499.html
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kleur ook bijna niet meer. Het is inderdaad te donker en ik krijg al snel last van mijn handen (rotchemo). Ik ben wel vorige week aan mijn tapijt van Bayeux begonnen en ik heb van Sinterklaas een kleurboek gekregen van de provincie waarin ik ben opgegroeid. Dus die gaat denk ik mee op kerstvakantie.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Ach Anna, wat enorm balen joh!

Calaena, ik ga eens kijken naar die daglichtlamp! Momenteel schijnt hij niet beschikbaar te zijn, dus even wat onderzoek doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Anna: :hug: stomme kanker en rotchemo!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven