Kringloop fans

16-09-2020 10:22 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een grote fan van kringloopwinkels. Ik vind er soms niets maar ook geregeld hele leuke dingen. Gisteren nog 3 boeken gevonden, een heerlijke omslagdoek en nog een paar andere kledingstukken. Boekjes en spelletjes voor de kleinkinderen haal ik er ook geregeld. Wij brengen er ook geregeld dingen naar toe die we niet meer gebruiken.
Wie is er nog meer fan? Wat zoek en vind je er zoal?
Of loop je er juist met een grote boog omheen?
Alle reacties Link kopieren
Ik koop heel graag 2e handskleding (ook bij de kringloop) en ook wel meubelstukken (maar geen bank ofzo)

Het product moet liefst in de wasmachine kunnen, of anders goed schoon te maken zijn
Alle reacties Link kopieren
Meubels soms, om op te knappen, te schuren en verven etc. En ik laat oude meubels ook ophalen. Qua kleding of andere dingetjes zie ik eigenlijk nooit echt iets leuks.
Alle reacties Link kopieren
🙋‍♀️

Ik ga voor muziek, boeken, kleding voornamelijk voor de kinderen, kleine meubeltjes en soms een snuisterijtje.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Kerstspullen :)
Ik kom er wel eens voor speelgoed voor ons kleinkind. Ook heb ik er een kleine, mooie bonbonnière gekocht van geslepen glas.
We brengen er vaak dingen naartoe zoals een overbodige maar nog goede fauteuil, een salontafel die we vervangen hebben en dergelijke.
Altijd leuk om even te snuffelen.
Kleding is hier niet veel bijzonders.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom er regelmatig en koop vooral meubels, serviesgoed, (kinder)boeken en tijdschriften
Alle reacties Link kopieren
Ik koop er knuffels voor de hond. Hij is gek op knuffels maar maakt ze snel stuk. Die echte hondenknuffels zijn net zo snel stuk en zijn heel veel duurder. Voor 0.25-1 euro heb ik de leukste grote knuffels. Ze zijn altijd schoon als ik ze koop.

Verder kijk ik eigenlijk nooit. Voor een kleinkind zou ik er wel speelgoed kopen voor bij mij thuis.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het vaak duur. Bij het goed rekenen ze fikse prijzen
veensteker schreef:
16-09-2020 10:47
Ik koop er knuffels voor de hond. Hij is gek op knuffels maar maakt ze snel stuk. Die echte hondenknuffels zijn net zo snel stuk en zijn heel veel duurder. Voor 0.25-1 euro heb ik de leukste grote knuffels. Ze zijn altijd schoon als ik ze koop.

Verder kijk ik eigenlijk nooit. Voor een kleinkind zou ik er wel speelgoed kopen voor bij mij thuis.

Ik doe dat inderdaad ook voor bij ons thuis, niet om cadeau te geven. Het is leuk dat hij hier ook af en toe iets anders heeft om mee te spelen.
Ik heb ooit een vriezer gekocht bij kringloop voor 80 euro. Heb er toch 4 jaar plezier van gehad, daarna kapot. Wel jammer
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gek op kringlopen (en rommelmarkten) vooral een nieuwe kringloop dat is voor mij echt een geweldig uitje.
Paar weken terug met vrienden naar 3 nieuwe kringlopen gegaan. 1 was klein, duur en te veel "antiek", de tweede groter en leuker (mooie hoed daar gekocht) maar de derde..... Onze vrienden zeiden al dat ze dachten dat ik die geweldig vond en ze hadden gelijk!
Jammer genoeg moesten we tegen die tijd wel de tijd in de gaten houden maar hun hadden daar 2 kasten vol knutselspullen.
Al heel lang stond er een grote vierkante pons op mijn verlanglijstje staan en daar lag hij!!!
Dingen voor kaarten maken, bullet journal enz enz. Kleding 3 halen 1 betalen maar helaas te druk dus dat laten zitten.
Een hele mooie eastpack rugzak met ruim voldoende ritsen, zo goed als nieuw voor 5 euro. En op de valreep 2 hele bijzondere mooie vazen die waren de helft van de prijs.
Heb echt genoten.

Hier in de buurt een tijdje terug een jurk met blazer gevonden van een merk dat ik echt geweldig vind. Was nog niet gedragen helemaal mijn stijl en totaal was het 5.50.

Boeken, tijdschriften (ik verknip veel boeken en tijdschriften), kleding, hobby materiaal, klein kastje, kaarten, hoeden, petjes, soms een spelletje ik koop er van alles.

Breng wel een stuk kritischer geworden sinds afgelopen jaar. Alleen maar dingen die ik echt ga gebruiken, die meerwaarde hebben op wat ik al heb en als ik iets koop moet ik ook iets weg doen. Afgelopen tijd hard gewerkt in huis om meer orde te scheppen en dat is me heel wat waard.
Ik breng dus zelf ook wel aardig wat naar de kringloop.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ja ik. Super leuk. Ga regelmatig wat kringlopen bij langs.

Ik kijk bij kleding , schoenen, boeken, glazen met opdruk, eigenlijk van alles.

Laatst goed opgeruimd. Karretjes vol weggebracht.
Alle reacties Link kopieren
keukenspullen zijn bij mij favoriet. Al die oudjes hadden vaak hele goede pannen, en die kan je nu goedkoop bij de kringloop kopen. Glazen, bekers, messen koop ik er soms ook.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
IBIopviva schreef:
16-09-2020 10:55
Ik ben gek op kringlopen (en rommelmarkten) vooral een nieuwe kringloop dat is voor mij echt een geweldig uitje.
Paar weken terug met vrienden naar 3 nieuwe kringlopen gegaan. 1 was klein, duur en te veel "antiek", de tweede groter en leuker (mooie hoed daar gekocht) maar de derde..... Onze vrienden zeiden al dat ze dachten dat ik die geweldig vond en ze hadden gelijk!
Jammer genoeg moesten we tegen die tijd wel de tijd in de gaten houden maar hun hadden daar 2 kasten vol knutselspullen.
Al heel lang stond er een grote vierkante pons op mijn verlanglijstje staan en daar lag hij!!!
Dingen voor kaarten maken, bullet journal enz enz. Kleding 3 halen 1 betalen maar helaas te druk dus dat laten zitten.
Een hele mooie eastpack rugzak met ruim voldoende ritsen, zo goed als nieuw voor 5 euro. En op de valreep 2 hele bijzondere mooie vazen die waren de helft van de prijs.
Heb echt genoten.
Oh, maar doe dan ook even vermelden welke kringloop dit is. Klinkt helemaal goed. :thumbsup:
Ik vind nooit wat leuks bij de kringloop. Ik heb niks tegen tweedehands, heb zelf veel meubels van marktplaats. Maar bij de kringloop kom ik alleen nog om te brengen.

We hebben hier ook een tweedehands kledingwinkeltje. Ze zijn daar kritisch op wat ze aannemen, dus er hangt vaak wel iets leuks van mooie merken. Maar dat vind ik dan weer te duur, 40 euro voor een tweedehands spijkerbroek.
Alle reacties Link kopieren
Yes! We hebben er meerderen dichtbij, mijn middelste (knul van 9) is er al net zo gek op als zijn mam dus stapt naar binnen en snuffelt er graag door alles heen.
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
16-09-2020 11:01
Oh, maar doe dan ook even vermelden welke kringloop dit is. Klinkt helemaal goed. :thumbsup:
https://www.kringloopwinkelermelo.nl/contact.html

Echt een aanrader!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ik koop er van alles, enige wat ik er niet koop: knuffels, dekbedovertrekken, ondergoed / zwemkleding, cd's en dvd's. De laatste 2 gebruik ik niet en die anderen, tja je kan het wassen dat weet ik, maar ik vind het idee niet prettig.
En er ligt ook wel eens spul van bijv de action voor dezelfde prijs als bij de action zelf. Dat laat ik ook liggen.
IBIopviva schreef:
16-09-2020 11:19
https://www.kringloopwinkelermelo.nl/contact.html

Echt een aanrader!
Oh, dat is niet eens heel ver rijden voor mij. Dank! Ga ik zeker een keer naartoe, dochter is verzot op knutselen.
Ik :heart: kringloopwinkels. Heb ook al best wat mooie oude authentieke spulletjes gevonden uit 1920 bijvoorbeeld of art deco.

En ik breng ook spullen. Een paar maanden geleden heb ik drie keer een kofferbak vol weggebracht uit het huis van mijn moeder. Toen ik zelf in de kringloop kwam vond ik daar niets meer van terug, alles verkocht.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ze leuk, we gaan er met vlagen naartoe. Dan doen we er in twee weken vijf aan ofzo, en dan weer een jaar niet.
Het is geen wekelijkse hobby o.i.d.
Ik kijk altijd naar tassen en sieraden (kettingen/armbanden), bordspelletjes en ook wel kleding, maar er hangt bijna nooit iets wat ik leuk vind of pas.
Ik heb er wel een keer een heel mooie kast gevonden waar ik mijn knutselspullen prachtig in kon doen, maar die is helaas afgefikt bij een huisbrand. :sigh:
QueenArachnia schreef:
16-09-2020 11:37
Ik vind ze leuk, we gaan er met vlagen naartoe. Dan doen we er in twee weken vijf aan ofzo, en dan weer een jaar niet.
Het is geen wekelijkse hobby o.i.d.
Ik kijk altijd naar tassen en sieraden (kettingen/armbanden), bordspelletjes en ook wel kleding, maar er hangt bijna nooit iets wat ik leuk vind of pas.
Ik heb er wel een keer een heel mooie kast gevonden waar ik mijn knutselspullen prachtig in kon doen, maar die is helaas afgefikt bij een huisbrand. :sigh:
Wat akelig.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, en kerstspullen ook.
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
16-09-2020 11:39
Wat akelig.
Ja dat was heel erg, we waren alles kwijt en hebben maandenlang bij familie moeten wonen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven