Kringloop fans

16-09-2020 10:22 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een grote fan van kringloopwinkels. Ik vind er soms niets maar ook geregeld hele leuke dingen. Gisteren nog 3 boeken gevonden, een heerlijke omslagdoek en nog een paar andere kledingstukken. Boekjes en spelletjes voor de kleinkinderen haal ik er ook geregeld. Wij brengen er ook geregeld dingen naar toe die we niet meer gebruiken.
Wie is er nog meer fan? Wat zoek en vind je er zoal?
Of loop je er juist met een grote boog omheen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een keer een schilderijtje gekocht die echt geschilderd is, heel erg mooi. En een beeldje. Verder nooit. Misschien dat ik er ooit een meubelstuk vandaan zou halen om op te knappen, maar de kleding vind ik oudbollig en de meeste troepjes ook (al zag ik laatst wel 2 mooie vaasjes staan in dat dure bordeaux steen wat mijn oma altijd heeft/had, die vond ik wel gaaf).
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk om te lezen van iedereen! Wij hebben in onze woonplaats 2 kringloopwinkel. De ene is van een keten en die is best duur, maar heeft wel vaak goede en leuke kleding.
De andere hoort bij een dagbesteding en die is veel groter, en goedkoper. Maar daar vind ik nooit leuke kleding. Ik ga ze altijd allebei even langs als ik op pad ga. Verder af en toe met mn vriendin in nabij gelegen plaatsen om daar te snuffelen.
Ik koop trouwens ook af en toe kleding in de winkel van het leger des heils.
Queen Arachnia wat vreselijk!
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in een stad, volgens de kringloopapp zijn hier 19 kringloopwinkels. Erg wisselend qua schoonheid en aanbod.

Vriend en ik gaan vaak op onze kinderloze zaterdag wat kringloopjes af.

De meest favoriete tot nu toe is in Kampen. Maar dat is niet naast de deur 😬.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Overigens vind ik van die kleine bomvolle kringloopjes met een oud mannetje erin ook erg leuk. Daar vind je soms pas de echte schatten. Zo heb je in Ulrum De Zaak. ‘t Ziet er niet uit maar heb daar al regelmatig echt bijzondere dingen vandaan gehaald zoals een >100 jaar oude kerstengel maar ook net die lepel die in het servies ontbrak of een LP waar je net naar op zoek was. Er staat ook heel veel meuk maar wanneer je nou net nog padhouder nodig hebt dan vind je die geheid daar.

In Doesburg zit ook zo’n schatkamertje.

Als je in het noorden LP’s zoekt moet je eens gaan kijken bij Stiefbeen en zoon in Groningen of De boedelbak in Annen.

In Haarlem zijn we ook eens in een hele grote geweest maar die vonden we niet heel schoon.

En de kringloopwinkels van Dorcas zijn dus wel heel schoon en ook een leuk aanbod.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind kringloopwinkels super leuk! Voor kleding voor zoon en mezelf slaag ik regelmatig leuk. Ben wel kritisch op hoe het er uit ziet en alles eerst in de was!
Net nog wat leuke 5 december cadeautjes gescoord voor zoon, allemaal nieuw spul: vloer puzzel, houten domino, een kleine puzzel en een prentenboek. Als ik dan bedenk dat ik toch voor zo'n €30 aan spullen meeneem en er zelf maar 5,50 voor betaal vind ik het nóg leuker :)
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn al tijden op zoek naar het servies van yvon Jaspers, Kakelbont heet dat geloof ik (met bloemetjes erop en een hartje aan de binnenkant van de mokken en bakjes). Dat hebben wij, maar in de loop der tijd is daar e.e.a. van gesneuveld. Dus als jullie dat ergens zien op een kringloop-tocht.. hoor ik graag waar dat was! :hyper:
Alle reacties Link kopieren
QueenArachnia schreef:
16-09-2020 12:48
Wij zijn al tijden op zoek naar het servies van yvon Jaspers, Kakelbont heet dat geloof ik (met bloemetjes erop en een hartje aan de binnenkant van de mokken en bakjes). Dat hebben wij, maar in de loop der tijd is daar e.e.a. van gesneuveld. Dus als jullie dat ergens zien op een kringloop-tocht.. hoor ik graag waar dat was! :hyper:
Ik zal voor je opletten!
Alle reacties Link kopieren
Elizabethie schreef:
16-09-2020 13:03
Ik zal voor je opletten!
Zie net dat daar ook eea van op Marktplaats staat.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook dol op de kringloop, maar dan om te brengen! Vorige week nog een grasmaaier gebracht. Medewerker: "Geen gras meer?". Wij, in koor: "Nee, kunstgras!" Het ruimt zo fijn op en wellicht kunnen we er een ander nog blij mee maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom er graag en lever ook spullen in.
Zoek (en vind) er van alles. Laatste -top-score: seizoen 1,2,3 en 5 van Downton Abbey.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
simbalabimba schreef:
16-09-2020 13:10
Ik kom er graag en lever ook spullen in.
Zoek (en vind) er van alles. Laatste -top-score: seizoen 1,2,3 en 5 van Downton Abbey.

Ooooh dat is goed zeg! Ik ben ze allemaal aan het terugkijken op BBC-First op het moment. Nu bezig aan seizoen 5 :) Puur genieten.
Alle reacties Link kopieren
Elizabethie schreef:
16-09-2020 13:05
Ik ga kijken!
Alle reacties Link kopieren
Bijna al mijn vazen, bloempotten, thee en koffie kopjes, bakjes en bordjes komen van de kringloop. Ik hou er echt van. Boeken haal ik er ook nog wel eens, kleding ook soms, meubels nog niet echt ervaring mee. Ik hoop vandaag nog even te kunnen snuffelen.
Alle reacties Link kopieren
Dol op kringloopwinkels! Voor kleding, boeken, meubels, kleine dingetjes, bloempotten etc.
Dorcas heeft inderdaad mooie winkels.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zeker fan. Kekke mokken, bijzondere kaarsenkandelaars, soms kleding, keukenspullen, schilderijen.
Alle reacties Link kopieren
Fotolijstjes kopen we daar ook weleens, trouwens. Erg handig!
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
16-09-2020 12:27
Ik woon in een stad, volgens de kringloopapp zijn hier 19 kringloopwinkels. Erg wisselend qua schoonheid en aanbod.

Vriend en ik gaan vaak op onze kinderloze zaterdag wat kringloopjes af.

De meest favoriete tot nu toe is in Kampen. Maar dat is niet naast de deur 😬.
Ja die ken ik. Heel groot en netjes en ook voldoende parkeerruimte want dat was eerder een ramp bij de oude vestiging .
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
16-09-2020 10:47
Ik vind het vaak duur. Bij het goed rekenen ze fikse prijzen
Ja die zijn duur. Ga regelmatig even kijken in Emmeloord. Maar wel nette spullen.
Alle reacties Link kopieren
Ja het goed is duur, ik ga daar ook vrijwel nooit heen omdat er hier in de buurt zoveel meer kringlopen zijn die goedkoper zijn en ook wel wat sfeervoller dan het goed.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ik hou echt van kringloopwinkels. Er zit sinds kort een nieuwe in mijn woonplaats waar ik nog niet geweest ben. Daar ga ik 's rondneuzen binnenkort.
Ik kom graag bij de kringloopwinkel.
Door de jaren heen verschillende dingen gekocht zoals een ladenkast, side table, nachtkastje en laatst nog een leuke theepot en koektrommel zoals mijn oma vroeger had.
Als mijn moeder een goede dag heeft neem ik ze nog wel eens mee.
Ik heb het van haar, ging vroeger al mee naar rommelmarkten.
Ik kreeg trouwens als kind vaak tweedehands kleding, vond ik toen niet zo leuk.
QueenArachnia schreef:
16-09-2020 12:48
Wij zijn al tijden op zoek naar het servies van yvon Jaspers, Kakelbont heet dat geloof ik (met bloemetjes erop en een hartje aan de binnenkant van de mokken en bakjes). Dat hebben wij, maar in de loop der tijd is daar e.e.a. van gesneuveld. Dus als jullie dat ergens zien op een kringloop-tocht.. hoor ik graag waar dat was! :hyper:
Op marktplaats staat in elk geval genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vanmorgen gezellig even met kleinkind naar de kringloop geweest. Onze score: een garage, 2 autootjes, een spel, een klein vergiet en een lampenvoet. En dit alles voor het enorme bedrag van 4 euro. Het is toch geweldig :-P
Alle reacties Link kopieren
Elizabethie schreef:
19-09-2020 12:20
Ik ben vanmorgen gezellig even met kleinkind naar de kringloop geweest. Onze score: een garage, 2 autootjes, een spel, een klein vergiet en een lampenvoet. En dit alles voor het enorme bedrag van 4 euro. Het is toch geweldig :-P
Ja voor kinderen kun je ook hele leuke dingen kopen.
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaa leuk, kringloop!

Schilderijlijsten, rieten manden, boeken, bordspellen,
mijn Chinese kasten :heart: , bloempotten, gietijzeren zonnewijzer (is nu hammerite zwart 😉), kaarsenhouders, metalen rond dienblad met daarop alle waxinelichthouders in de vorm van een waterlelie/bloem.

Ook best wel wat kleding: sjaals, hoeden, laatst een warm vest en wollen trui met grote col.

Daarvoor nog wat katoenen lange zomerjurken, we waren onderweg en het was erg warm voor de tijd van het jaar. Hoedje tegen de zon en katoenen lange jurken gescoord. Ook heb ik een keer een jas gekocht omdat ik die niet bij me had, prachtige jas van Vanilia, omdat het ging regenen. Helaas trok die kattenharen aan als een malle en en heb ik die verkocht op Marktplaats (voor iets meer....).

Voor hoeden zit je goed bij kringlopen in een gemeente met kerkgangers en een kringloop die gerund wordt vanuit die achtergrond.

En veel voor de keuken: teaeve mokken, kristallen wijnglazen, serviesgoed (ik kijk naar Villeroy/Boch, Wedgwood, Poole Pottery, Bavaria, Mosa), mijn gietijzeren ovenschalen, mijn plaatstalen pannetjes, mijn römertopf in de vorm van een eend, gebaksschaal op voet met bijbehorende bordjes, glazen cloches, al mijn kaasstolpjes (van kristal tot aardewerk). Nestbare schalen. Van die glazen stoofjes onder de theepot, liefst antiek geperst glas. Gietijzeren onderzetters. Koekpot in de vorm van een taart. Eierrekje met een haan (waarom geen kip hè!) van gietijzer, nu ook in de zwarte Hammerite gezet. Peugeot en Zassenhaus pepermolens (stuk of 4) en zoutmolens (3) en een zoutstrooier.

Ik denk dat als je hard “kringloop” roept in mijn keuken, dat de inhoud van alle kasten wel iets terugroept 🙃.

Soms koop ik iets niet, omdat ik het dan wil verven en ik nog wat ‘projecten’ heb staan. En nu heb ik natuurlijk spijt dat ik die twee prachtige bijzettafeltjes van metaal niet heb meegenomen omdat ik die dan ook in de Hammerite wilde zetten en er nog twee gietijzeren vogelbadjes en een metalen bankje mij beschuldigend aankeken. Die zijn inmiddels allang klaar. Had ik maar. :cry:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven