Kruidnoten-kwestie

06-12-2018 21:05 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is waarschijnlijk het meest onzinnige topic van de week, maar de afgelopen weken viel mij iets op en ik wil het even peilen onder een grotere groep :proud:

Als ik chocoladekruidnoten eet, doe ik dat selectief: ik eet namelijk altijd één witte en één melk tegelijk (de pure eet ik niet). Nu dacht ik dat iedereen wel zoiets heeft met die dingen, maar mijn vriendin was hier deze week en die at ze random :O
Toen ben ik gaan rondvragen en inderdaad had bijna iedereen wel een "structuur". Random kwam maar 1x voor.

De vraag is dus: hoe eet je je chocolade kruidnoten?

Als ik ze eet, eet ik ze:

Totaal aantal stemmen: 106

Random (33%)
Per kleur (of één tegelijk) (44%)
1 puur, 1 melk, 1 wit (13%)
Anders, namelijk: (9%)
Alle reacties Link kopieren
Haha waar je over na denkt. Maar ik eet als ik een heel bakje heb eerst de pure en bruine en bewaar de (lekkerste) witte tot het einde
Alle reacties Link kopieren
alleen pure. De rest geef ik aan mijn kinderen. die eten ze random :-D
Don't cry, buy a bag and move on.
Kruitnoten eten is wel erg spannend. Straks heb je een explosieve smaak te pakken.


Kruidnoten daarentegen eet ik het liefste in de chocolade variant melk en wit. Puur blijft dus als laatste over.
anoniem_348213 wijzigde dit bericht op 06-12-2018 21:13
9.44% gewijzigd
De kruitnoten laat ik in elk geval liggen, is me iets te explosief van smaak :-o

Ik eet steeds net wat meer van de minder lekkere (of de minder leuke kleur) en houd zo meer over van de lekkerste voor het laatst.
anoniem_278747 wijzigde dit bericht op 06-12-2018 21:15
48.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
en het zijn kruidnoten... 8-)
Don't cry, buy a bag and move on.
FiIee schreef:
06-12-2018 21:12
Kruitnoten eten is wel erg spannend. Straks heb je een explosieve smaak te pakken.
:rofl:

Ik eet alleen de witte. De rest van het gezin eet de rest.
Ik houd niet zo van kruidnoten en al helemaal niet van die met chocola. Na twee heb ik het al wel gezien. Maar die eet ik dan willekeurig.
Alle reacties Link kopieren
Dan ga ik voor de witte! En hoop dat anderen voorkeur hebben voor melk en puur.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Als ik een bakje kruidnoten eet, zorg ik er eerst voor dat ik van elke soort evenveel in het bakje heb. Daarna eet ik om-de-beurt 1 wit, 1 melk en dan 1 puur.
Met gekleurde snoepjes moet dat ook altijd zo. Best wel neurotisch dwangmatig eigenlijk :P
Alle reacties Link kopieren
Erizon schreef:
06-12-2018 21:12
De kruitnoten laat ik in elk geval liggen, is me iets te explosief van smaak :-o

Ik eet steeds net wat meer van de minder lekkere (of de minder leuke kleur) en houd zo meer over van de lekkerste voor het laatst.
Ik deed dat ook met vrij veel dingen. Totdat ik in een restaurant genoeg had gegeten (vol zat) en al dat lekkers lag nog op mijn bord en kon ik niet kwijt.
Nu wissel ik af met (net iets meer) lekker en minder lekker en hou ik eigenlijk alleen nog dingen over die ik niet (zo) lekker vindt.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
06-12-2018 21:10
alleen pure. De rest geef ik aan mijn kinderen. die eten ze random :-D

:rofl:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
-Esmeralda- schreef:
06-12-2018 21:19
Als ik een bakje kruidnoten eet, zorg ik er eerst voor dat ik van elke soort evenveel in het bakje heb. Daarna eet ik om-de-beurt 1 wit, 1 melk en dan 1 puur.
Ik ook!
Alle reacties Link kopieren
Wit-melk-wit-melk-wit etc. :)
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
06-12-2018 21:23
:rofl:
Ze zijn al blij dat ik uberhaupt wat over laat voor ze... :lol:
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
-Esmeralda- schreef:
06-12-2018 21:19
Als ik een bakje kruidnoten eet, zorg ik er eerst voor dat ik van elke soort evenveel in het bakje heb. Daarna eet ik om-de-beurt 1 wit, 1 melk en dan 1 puur.
Met gekleurde snoepjes moet dat ook altijd zo. Best wel neurotisch dwangmatig eigenlijk :P
O ja dat doe ik ook weleens.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Nu al een kruid-/pepernotentopic? Das wel heel vroeg
Tjezus, wat vals
Ik eet juist alleen de pure en de witte tegelijkertijd, de melkchocolade lust ik niet. Met de platte kant tegen elkaar aan, in mijn mond en dan een slok thee erbij :)
Alle reacties Link kopieren
Ik eet ze altijd met 2 tegelijk en dan is het altijd een combi van 1 pure met 1 witte, of gewoon 2 melkchocolade. Die vindt ik het lekkerst. Maar natuurlijk niet zomaar willekeurig ;-)
Ik eet ze random.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet ze altijd in een patroon. Dat patroon kan wisselen, ook binnen een ‘sessie’. Maar ik kies wel altijd bewust voor een bepaalde smaak en volgorde.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Ik eet ze random.
En ons gezin (twee volw, 2 kind) is grootverbruiker, want dit sinterklaasseizoen hebben we er wel 10 zakken doorheen gejaagd.
Alle reacties Link kopieren
1 wit, 1 puur, 1 melk, herhaal. En dat doe ik zo met vrijwel alles, bijv ook met avondeten.

De uitzondering op deze regel is jelly beans, die hebben teveel kleuren om dat ontspannen te kunnen doen. Maar daar hou ik dan wel een paar lekkersten van achter voor het laatst.
Alle reacties Link kopieren
ik koop zakken waar of alleen melk, of wit, of truffel of karamel inzit, geen probleem met volgorde
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Als ik een mixzakje heb, dan krijgt mijn partner de witte, ik de pure en we delen de melkchocolade. De mijne eet ik dan random, maar vaak wel een pure als laatste.

Doordit topic besef ik me ineens dat ik dit jaar nog geen een kruidnoot op heb. Gelukkig al wel een zakje kerstkransjes :biggrin:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven