Leuke dingen in de bibliotheek of boekhandel

21-09-2020 11:38 19 berichten
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 25-06-2021 23:56
99.30% gewijzigd
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 25-06-2021 23:56
99.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het hele fijne plekken om te zijn, voor me zelf, vroeger toen de kinderen kleiner waren (nu gaan ze uit zichzelf)
Heb er ook al veel leuke lezingen gezien, boekpresentaties etc.

en vroeger was het in alle vakanties vaste prik: 1 ochtend naar de bibliotheek, en dan op de terugweg via de snoepwinkel: allemaal een eigen zakje snoep
Lekker hele middag lezen & luieren
Ik kwam ook altijd graag in de bieb toen de kinderen klein waren.
Middelste dochter heeft een keer in een boek geschreven en moest dit van mij zelf gaan zeggen in de bieb. De bibliotheekcaresse reageerde heel lief en benadrukte dat het heel fijn was dat dochter het eerlijk kwam vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Veelal stil/rustig
Gratis schone wc en water (fijn als je op meerdaagse fietstocht bent)
Tijdschriften en kranten ter inzage.
WiFi of internet.

Droog en warm. Handig als het regent of als je verkleumd bent. Je hoeft geen geld uit te geven.
Alle reacties Link kopieren
In de boekhandel waar ik werkte kwam aan het begin van de zomervakantie altijd een gezin boeken kopen. Ze gingen 6 weken naar Terschelling en voor elk gezinslid kozen ze dan, als een soort van uitje, zorgvuldig één boek voor op vakantie :heart:.
Het leuke aan de bieb vind ik de boeken.
Laatst was ik zo verdiept in mijn boeken speurtocht dat ik de tijd vergat en blijkbaar de omroep had gemist dat ze zo zouden sluiten. Opeens ging het licht uit. Ik schrik me een hoedje, smijt het boek terug naast de andere (delicaat ging het niet) en liep naar de trappen toe. Gelukkig waren de medewerkers nog niet helemaal weg en konden we er met zn alle om lachen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gek op de boekhandel tegenwoordig. Nu veel speelgoedwinkels failliet zijn en het resterende deel alleen plastic meuk lijkt te verkopen, is de boekhandel een verademing om leuke cadeautjes te scoren.

Een mooi boek is natuurlijk altijd leuk, maar ook vaak een ruim assortiment spelletjes, gadgets, tijdschriften, heerlijk om rond te struinen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de thema tafels toch vaak het leukste ... je komt eens wat tegen waar je zelf nooit aan gedacht zou hebben.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in mijn jeugd onze halve dorpsbibliotheek uitgelezen geloof ik. Iedere week opnieuw weer 6 boeken uitzoeken. Ik vond het echt fantastisch en heb me er uren vermaakt. :flirting:
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
ik ben gek op de boekwinkel en als ik de staatsloterij win, ga ik ook een boekwinkel beginnen.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Minto schreef:
21-09-2020 11:38
TO trapt af.

Er is hier een heel lieve bibliothecaresse.
Als een man zegt: "Mijn zoon heeft alle kinderboeken over voetbal al gelezen.
Weet u nog een leuk en vooral dun boek voor hem?",
dan denkt zij mee.
Ze houdt ook lijstjes bij van populaire boeken voor kinderen.
:heart:
:heart:
Alle reacties Link kopieren
whitewolves schreef:
21-09-2020 13:27
Het leuke aan de bieb vind ik de boeken.
Laatst was ik zo verdiept in mijn boeken speurtocht dat ik de tijd vergat en blijkbaar de omroep had gemist dat ze zo zouden sluiten. Opeens ging het licht uit. Ik schrik me een hoedje, smijt het boek terug naast de andere (delicaat ging het niet) en liep naar de trappen toe. Gelukkig waren de medewerkers nog niet helemaal weg en konden we er met zn alle om lachen.
Dat hebben wij ook wel eens meegemaakt :P
AeonOfWinter schreef:
21-09-2020 13:54
Ik heb in mijn jeugd onze halve dorpsbibliotheek uitgelezen geloof ik. Iedere week opnieuw weer 6 boeken uitzoeken. Ik vond het echt fantastisch en heb me er uren vermaakt. :flirting:
Ja, ik ook. Alle bibliothecaresses kenden me en ze waren allemaal zo lief.
Ik kan nog steeds helemaal blij worden als ik de bieb inloop (bij voorkeur als het regent) en er ligt een boek dat ik al tijden wil lezen gewoon helemaal op mij te wachten.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk zelf in een bibliotheek en vind het vooral fijn om klanten tevreden de deur uit te zien gaan! Als ik ze heb geholpen om voor het eerste e-books van de online bieb op hun e-reader te kunnen downloaden bijvoorbeeld, of boeken aanraden aan iemand omdat ik zelf veel in dat genre lees en later terug hoor dat ze de rest van de serie ook geleend heeft, heerlijk!

Ook in andere steden kom ik graag in bibliotheken, even snuffelen tussen de kasten en mijn lijstje met 'nog te lezen' boeken nog veel langer maken elke keer!
Alle reacties Link kopieren
Chocoladeaardbei schreef:
21-09-2020 18:23


Ook in andere steden kom ik graag in bibliotheken,
Haha dat doe ik ook. Even kijken hoe het er daar uitziet en gaat.
Al die fantastische jeugdboeken! Er is nu veel meer keus dan toen ik jong was. Echt over elk onderwerp is er wel een boek met mooie prenten en bondige informatie. Mijn dochter is nog maar een peuter maar we snuffelen gerust door de boeken voor oudere kinderen. Zo leuk allemaal!
Alle reacties Link kopieren
makreel schreef:
21-09-2020 13:56
ik ben gek op de boekwinkel en als ik de staatsloterij win, ga ik ook een boekwinkel beginnen.
dit :flirting:
Relax we're all crazy, it's not a competition
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven