Leuke suggesties voor vrijgezellenfeest gezocht!

07-02-2008 21:14 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik ben nieuw hier maar heb wel dringend hulp nodig! Een vriendin van mij gaat trouwen en nou heb ik - samen met een andere wederzijdse vriendin - de organisatie van het vrijgezellenfeest op m'n schouders genomen. Zoiets heb ik nog nooit gedaan dus ik ben heel erg op zoek naar leuke originele suggesties en dan het liefst nog redelijk low budget ook. Aangezien mijn vriendin niet heel sportief is, valt een 'actief' feest op voorhand af.



Als eerste stap wil ik bij alle 'genodigden' inventariseren wat zij ongeveer hieraan willen uitgeven. Qua invulling van de dag zat ik - hoe cliché maar wél leuk - te denken aan sieraden maken of iets dergelijks. Een tarot workshop lijkt me ook interessant of iets met astrologie ofzo. Heeft iemand daar ervaring mee en/of kan iemand me helpen aan leuke websites??



Ik hoop heel erg dat jullie met leuke suggesties komen want ik vind het ontzettend moeilijk om zo 'out of the blue' te gaan zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Ik heb voor mijn vriendin ook een vrijgezellendag georganiseerd.

De volgende dingen hebben we gedaan:

- gepicknickt in het park. tijdens de picknick een quiz gedaan wat over haar ging.

- gewaterfietst door de grachten van Utrecht

- op terrasjes gezeten

- uit eten geweest

- als afsluiter uitgeweest in een discotheek



Succes!
Wat zijn haar hobby's? Ik kan wel zeggen "pottenbakken" maar misschien houdt ze niet van klei. O.o
Alle reacties Link kopieren
paaldanscursus

schilderworkshop

beauty/tutdag

steppen (jaha, ziet er vreselijk uit maar kan stiekem best leuk zijn)

paardrijden (kan bij sommige maneges ook als 'onervarene' een buitenrit maken)

raften (oh nee, vast te sportief.. :)

Scooteren (of van die ouderwetse motorfietsjes huren, ik weet niet meer hoe dat heet. Is wel lollig, krijg je ook echte ouderwetse lange jassen bij).

chocoladefabriek / bonbons maken



Maar ik vind een sieraden of tarotworkshop ook een leuk plan!

Ik zou zeker verder iets doen met een lunch of high tea, uit eten en daarna uiteraard flink op stap!



Succes ermee!!
Alle reacties Link kopieren
Hi,



Vorig jaar is vriendin van me getrouwd. Samen met andere vriendin hebben we het organiseerd, en het is erg leuk en geslaagd vrijgezellenfeest geworden.

We hebben in Katwijk een strandhuisje gehuurd (is voor 6 personen, en echt niet duur), echt superleuk en knusse huisjes pal op het strand. Lekker geluncht met elkaar op het strand en in het huisje. s Avonds hebben we een fotoshoot gedaan met elkaar in Amsterdam.

En daarna terug naar het strandhuisje en daar overnacht met de ruisende zee op de achtergrond. ;-)



Heel veel succes!!
Alle reacties Link kopieren
Eén van de leukste vrijgezellenfeesten die ik gehad heb was 'scrapbooken'. Ik kende het ook nog niet toen ik daar kwam, maar iedereen had één of meer foto's van haarzelf met de bruid (of iets anders wat een goede herinnering was ofzo) meegenomeen, en de organisator had een dik boek gekocht, en bladen en een hele zooi knutselspul en met zijn 8-en hebben we de hele middag geknutseld. Dat was zó leuk!! Verder deden we een high tea, waarvoor iedereen zelf iets had meegenomen (vantevoren afgesproken wie hartig en wie zoet). Voor erg low budget kan je zo al stoppen, maar daarna kun je altijd nog een hapje gaan eten.
Alle reacties Link kopieren
Geef een jaren 90 vrijgezellenavond ; ga ergens pizza eten , houd de a.s. bruid vrij en zuip je daarna ergens ladderzat .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Hartelijk dank voor jullie suggesties! Er zitten zeker dingen bij waar ik naar op zoek zal gaan. Toevallig had ik net informatie gevonden over het houden van een fotoshoot en inderdaad, een goeie high tea mag niet ontbreken :-)



Een aantal lastige punten zijn wel dat mijn vriendin twee jaar geleden naar de andere kant van het land is verhuisd en dus eigenlijk op twee plaatsen vriendinnen heeft die elkaar niet zo goed kennen. Ik heb dus maar een mail gestuurd naar iedereen in de hoop dat zij ook nog met suggesties komen. Ik heb tevens gevraagd wat zij ongeveer willen uitgeven omdat ik niemand voor het blok wil zetten door maar lukraak iets te verzinnen.



Ondertussen heb ik ook een afspraak gepland met de mede-organisator dus het balletje rolt al voorzichtig. Neemt niet weg dat jullie tips en suggesties nog steeds welkom zijn hoor! Zo heb ik bijvoorbeeld geen idee wat enigszins een acceptabel bedrag is voor zo'n dag. Hangt er natuurlijk ook vanaf wat je doet maar wat is bijvoorbeeld een redelijke prijs voor een sieradenworkshop?
Alle reacties Link kopieren
Je vraagt om originele suggesties en dan pik je de high-tea en de workshop eruit ? Schiet mij maar lek .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
zeggeh Bianca, je ladderzat zuipen met een vrijgezellenfeest is nou echt niet echt bepaald orgineel te noemen he.... haha.



Volgens mij is, inclusief eten en uitgaan, 80-120 euro best wel oké voor zo'n dag. Maar goed, daar verschillen de meningen natuurlijk nogal over, ligt ook nogal aan het programma.
Alle reacties Link kopieren
Nou , als ik zo eens lees wat mensen allemaal doen op zo'n dag ( wurksjoppie dit , wurksjoppie dat , wurksjoppie me-zus-en-me-zo ) dan lijkt me een avond coma- zuipen juist wel weer erg origineel .

Plus dat ik het altijd van die buitensporige bedragen vind , zeker als je partner dan naar de wurksjop ( o nee , parachutespringen ) van de bruidegom moet en er kleding geshopt moet worden en een kado gekocht moet worden voor de heug'lijke dag .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg: sjippendeels
Alle reacties Link kopieren
Ik heb toch meer het idee dat het één het ander niet hoeft uit te sluiten. Maar het ligt er dan wel aan of je er een vrijgezellen-dag of avond van maakt. Is het een dag, dan is het toch ook wel leuk om overdag óók iets te doen met z'n allen en persoonlijk vind ik dat een wurksjoppie dan echt wel leuk is. Je kan natuurlijk ook met zn allen gaan sjoppen.. of de hele dag theedrinken, maar eh... das dan ook weer niet echt orginieel.

En verder zou ik op zo'n dag alleen echt goede vriendinnen en evt. zus uitnodigen, en vind ik het argument dat het zoveel geld kost in dat geval niet zo heel erg opgaan; buiten het feit dat dit dus ook niet automatisch meebrengt dat de partner naar de bruidegom moet . (tenminste, de vriendjes van mijn vriendinnen zijn niet de vrienden van mijn vriend, oeps ik bedoel waren ook niet de vrienden van mijn ex, haha).
Alle reacties Link kopieren
Het beste idee komt imo van Bianca, de rest....gruwel, gruwel, wat errugggg.

Je moet er maar van houden en dan kost die ongein je ook nog eens 100 euro?? @-(
Niet zo origineel, maar erotisch dineren is ook errug gezellig en leuk!!!
Alle reacties Link kopieren
Mocht ik ooit trouwen dan ga ik pas echt origineel doen, er komt beslist géén vrijgezellenfeest, dat flauwe getrut, yuk.
Tante Sjaan schreef op 07 februari 2008 @ 23:42:

Mocht ik ooit trouwen dan ga ik pas echt origineel doen, er komt beslist géén vrijgezellenfeest, dat flauwe getrut, yuk.
:rofl: Mijn vriendinnen hebben dat niet voor t zeggen hoor....dat gebeurd gewoon, iedereen in het complot en zij weten nergens van, prachtig!! De voorpret is misschien nog wel leuker als de eigenlijke dag ;-)
Alle reacties Link kopieren
* doet poging tot meedenken*



Als zo'n fotoshoot nu te duur wordt koop dan wegwerpcameraatjes en schiet die vol.

Iedereen zijn eigen cameraatje laten ontwikkelen om de kosten te drukken en dan ga je al die foto's in elkaar scrapbooken (?) en geef je dat kado aan de bruid.
Alle reacties Link kopieren
Riz schreef op 07 februari 2008 @ 23:45:

[...]



:rofl: Mijn vriendinnen hebben dat niet voor t zeggen hoor....dat gebeurd gewoon, iedereen in het complot en zij weten nergens van, prachtig!! De voorpret is misschien nog wel leuker als de eigenlijke dag ;-)
Ogottegottegot, dat je bloedeigen vriendinnen je dat aan durven doen, schande schande!!!
Tante Sjaan schreef op 07 februari 2008 @ 23:49:

[...]





Ogottegottegot, dat je bloedeigen vriendinnen je dat aan durven doen, schande schande!!!
;-) Ach, het is maar 1 dagje....dat moeten ze me dan maar gunnen hoor ;)
Alle reacties Link kopieren
Als je snel iets zoekt voor vrijgezellenfeest moet je zeker even op www.vrijgezellenfeest.TV of op www.workshopgids.nl kijken

Succes, Jacqueline
Alle reacties Link kopieren
Belangrijkste is dat het gebeuren aansluit bij de persoonlijkheid van je vriendin. Ik moest er niet aan denken om verrast te worden, in een apepak gehesen te worden om vervolgens te gaan zitten fröbelen aan kleine miezerige but kraaltjes.....enfin ieders het zijne......

Waar houdt ze van?? Is ze introvert of extravert, in voor nieuwe dingen of wat behoudender? Heeft ze hobby's?



Overigens was mijn vrijgezellenparty helemaal top....had het niet beter kunnen bedenken, eerst sushi eten (mijn favorite eten), vervolgens cosmopolitans shaken (mijn favoriete cocktail) en deze nuttigen onder het genot van anekdotes en herinneringen die een ieder had met mij in de hoofdrol, vervolgens hadden ze een professionele stripper geregeld, deze dame heeft ons de fijne kneepjes van het vak bijgebracht (ben gek op dansen). Toen gaan eten in een vreselijk banale dorpstent, en daarna serieus op stap gegaan en heerlijk gedanst. Kortom helemaal in de stijl van mijn interesses en gevoel voor humor.....en zo zou het volgens mij ook moeten zijn.....dat verplicht voor gek lopen in een apepak is zoooo 80-ies en NIET leuk voor de vrijgezel in kwestie lijkt me.....en daar draait het toch allemaal om, dat de vrijgezel een topavond heeft??
Alle reacties Link kopieren
Over een jaren 90 vrijgezellenavond gesproken: ik ben wel eens meegeweest naar de McDonalds, alwaar we een rondleiding kregen, de aanstaande bruid zelf een hamburger mocht bakken en we in de ballenbak mochten. Daarna met z'n allen karaokeën... 8-P

Voor mij geen vrijgezellenfeest, als ik ooit nog mocht trouwen!
Oeh ja geiniggggggggg



Je vriendin in een pinopak door de stad jagen om "leuke opdrachtjes" te doen! @-(
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dus echt geen 100 euro voor een vrijgezellendag uitgeven.



Wat is er mis met gewoon ergens wat drinken gezellig met wat meiden.

Waarom moet het tegenwoordig allemaal zo "groot , hip en helemaal leuk (brrrr ) zijn ?
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven