Meerdere keren per dag dubbele cijfers zien

17-11-2019 15:10 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien te zweverig voor t Viva forum, maar misschien ook niet. Geen groot probleem maar ik zie (bijv die enkele keer per dag dat ik kijk hoe laat het is) vaak dubbele cijfers, dit gebeurt meerdere keren per week.
Mn ritme is erg wisselend bijv. naar bed gaan en mn dingen doen voor die tijd (ben eigenlijk nooit met tijd bezig) maar op t moment dat ik de tijd check of mn wekker wil zetten is t heel erg vaak 22:22. Op t werk zodra ik trek heb of me afvraag hoe laat het is, is het vaak 11.11 en zo heb ik nog veel voorbeelden.
En dat gebeurt meerdere keren per week al geruime tijd. Eigenlijk zo vaak dat t dit erg nuchtere type begint op te vallen.
Wie heeft dit ook en hecht je er (en zo ja, welke) waarde aan?
Uiteraard heb ik er op gegoogled, dan krijg ik mooie voorspellingen enzo waar ik niets mee kan, maar ben gewoon benieuwd of anderen dit ook hebben.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is het elke dag als ik op de klok kijk 6:10 maar dat zou kunnen komen omdat mijn wekker dan gaat...?

Echt, het valt je alleen maar op omdát het "dubbele cijfers" zijn, wie weet zie je nog veel vaker 13:46 staan, maar dat onthoud je dan weer niet.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat valt mij ook vaak op. Ik doe dan altijd een wens. :facepalm:
Geeft niet, het droogt wel weer op.
Alle reacties Link kopieren
Dit heb ik, lang geleden, ook een hele poos gehad. Ik vond 't vooral erg grappig, maar een betekenis daaraan gaan geven gaat voor mij te ver. Zo zweverig ben ik dan weer niet.
Alle reacties Link kopieren
Bulbul schreef:
17-11-2019 15:12
Bij mij is het elke dag als ik op de klok kijk 6:10 maar dat zou kunnen komen omdat mijn wekker dan gaat...?

Echt, het valt je alleen maar op omdát het "dubbele cijfers" zijn, wie weet zie je nog veel vaker 13:46 staan, maar dat onthoud je dan weer niet.
Hmm nee zo voelt t echt niet, t gebeurt te vaak. Maar bedankt voor je reactie.
Mijn wekker gaat om 5.40😉
Alle reacties Link kopieren
Zireael schreef:
17-11-2019 15:14
Ja, dat valt mij ook vaak op. Ik doe dan altijd een wens. :facepalm:
Ben je serieus?
Ik zie ze alleen dubbel als ik gezopen heb.

Wat een flauwekul zeg.
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 17-11-2019 15:17
5.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
-Simone- schreef:
17-11-2019 15:14
Dit heb ik, lang geleden, ook een hele poos gehad. Ik vond 't vooral erg grappig, maar een betekenis daaraan gaan geven gaat voor mij te ver. Zo zweverig ben ik dan weer niet.
Had je er een verklaring voor? Speelde er iets in je leven?
Betekenis aan geven gaat mij ook ver, maar t gebeurt nu zo vaak dat ik denk gvd al weer dit kan geen toeval zijn
Alle reacties Link kopieren
danique1 schreef:
17-11-2019 15:15
Ben je serieus?
Ja, daarom zet ik er ook een :facepalm: achter, ik weet dat het nergens op slaat.
Geeft niet, het droogt wel weer op.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit met de kilometerteller van mijn auto, al erg vaak gehad dat ik geparkeerd had en er een 'heel' getal stond, of allemaal dezelfde cijfers...
Alle reacties Link kopieren
Ik en mijn man hebben het heel vaak gehad met 22.22uur. Maar zoals iemand hier al meldde, als het niet dubbel is blijft het niet hangen, ik denk dat je regelmatig op een klok kijkt.

Zelf heb ik het de laatste tijd heel erg met woorden, ik lees iets wat ik tegelijkertijd op b.v. de radio hoor, gebeurt me zo regelmatig dat ik van plan ben het eens een maandje op te schrijven...
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
17-11-2019 15:16
Ik zie ze alleen dubbel als ik gezopen heb.

Wat een flauwekul zeg.
Neem een wijntje.
Ik open dit toch niet voor de flauwekul
Alle reacties Link kopieren
Zireael schreef:
17-11-2019 15:17
Ja, daarom zet ik er ook een :facepalm: achter, ik weet dat het nergens op slaat.
Maar niet reageren is ook een optie
Alle reacties Link kopieren
Exact zo'n zelfde topic is er een jaar (ofzo) geleden ook geweest.
Jammer dat de zoekfunctie hier niet werkt.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
attribuutje schreef:
17-11-2019 15:18
Ik en mijn man hebben het heel vaak gehad met 22.22uur. Maar zoals iemand hier al meldde, als het niet dubbel is blijft het niet hangen, ik denk dat je regelmatig op een klok kijkt.

Zelf heb ik het de laatste tijd heel erg met woorden, ik lees iets wat ik tegelijkertijd op b.v. de radio hoor, gebeurt me zo regelmatig dat ik van plan ben het eens een maandje op te schrijven...
Ok dank voor je serieuze bijdrage. Ik kijk niet vaak naar de tijd, daarom voelde het in het begin als een toevalstreffer en begint t nu bizar te worden
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, soms heb je zo'n dag. Vind het wel lollig, verder geen bijgedachten.

Net zoals ik het lollig vond dat ik een auto had waar de km teller van op 77.777 kwam. Foto gemaakt. Paar maanden later 88.888. Weer foto gemaakt.
Maar nog steeds geen enkele betekenis, behalve dat ik dus binnen een bepaalde tijd 11.111 km meer dan eerst op de teller had gezet.

Alle reacties Link kopieren
MinnieP schreef:
17-11-2019 15:17
Ik heb dit met de kilometerteller van mijn auto, al erg vaak gehad dat ik geparkeerd had en er een 'heel' getal stond, of allemaal dezelfde cijfers...
Hmm ook bijzonder!
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
17-11-2019 15:21
Exact zo'n zelfde topic is er een jaar (ofzo) geleden ook geweest.
Jammer dat de zoekfunctie hier niet werkt.
Verrek, dat is waar ja. Volgens mij zelfs nog minder lang geleden maar kan 'm ook niet vinden.

Alle reacties Link kopieren
Ik zie heel vaak mijn geboortedatum (dag:maand). Blijkbaar heb ik vaak op dat tijdstip tijd om op mijn telefoon te kijken, is mijn verklaring.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
17-11-2019 15:21
Exact zo'n zelfde topic is er een jaar (ofzo) geleden ook geweest.
Jammer dat de zoekfunctie hier niet werkt.
Ok wist ik niet, ik volg niet alles. Ik doe toch een zoekpoging. Geen big issue, verwacht er niets van, ben nuchter maar vind t vreemd
Alle reacties Link kopieren
dat komt omdat je er (onbewust) op let. Net zoals mensen die graag zwanger willen worden overal zwangere-vrouwen zien en constant baby-reclame.
Alle reacties Link kopieren
Grobbekuiken_ schreef:
17-11-2019 15:22
Oh ja, soms heb je zo'n dag. Vind het wel lollig, verder geen bijgedachten.

Net zoals ik het lollig vond dat ik een auto had waar de km teller van op 77.777 kwam. Foto gemaakt. Paar maanden later 88.888. Weer foto gemaakt.
Maar nog steeds geen enkele betekenis, behalve dat ik dus binnen een bepaalde tijd 11.111 km meer dan eerst op de teller had gezet.
Het is bij mij al heel lang dagelijks🤔
Alle reacties Link kopieren
VGM1980 schreef:
17-11-2019 15:27
dat komt omdat je er (onbewust) op let. Net zoals mensen die graag zwanger willen worden overal zwangere-vrouwen zien en constant baby-reclame.
Ok dat zou misschien een verklaring kunnen zijn, ik heb geen idee
Je hebt gewoon een vast ritme, je krijgt slaap om 22:15 dus zet je altijd zo rond 22:22 je wekker. En je krijgt 3,5 uur na je ontbijt altijd trek, dus rond 11:11. En als jij dan 11:10 ziet dan denk je vast ook 'oh ja zie je wel weer ongeveer 11:11 uur!'.
Alle andere dubbele tijden zijn 's nachts, ik wed dat je die minder vaak ziet? 1:11, 2:22, 3:33, 4:44 en 5:55 (of die laatste wel, een kwartiertje snoozen na je wekker, dan is het tijd om op te staan).
Alle reacties Link kopieren
danique1 schreef:
17-11-2019 15:29
Het is bij mij al heel lang dagelijks🤔
Maar waarom wil je daar persé een betekenis aan hangen dan?
Denk dat het inderdaad toeval is, en dat het nu iets is waar je extra op gaat letten en je het dus ook ziet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven