Meld het de mods

08-07-2020 12:47 1442 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Dit wordt ons nieuwe meld systeem. Hier kun je overtredingen melden zoals we voorheen de stafjes gebruikten. Uiteraard kun je ook nog gewoon staffen en mailen.


Bij voorkeur melden met een linkje naar het topic met het tijdstip en de Nick.

Of melden dat je gestaft hebt in topic x.


We zullen melden als we er naar gaan kijken/gekeken hebben, dan zijn er een paar opties;

Je ziet dat er actie is ondernomen in het topic.
Bijvoorbeeld een topic waarschuwing, de posting is gewist/aangepast of er is een ban uitgedeeld.

We melden dat we het aan overleggen zijn.

We vinden actie (op dat moment) niet noodzakelijk.

Wanneer je vragen of opmerkingen hebt, kun je hiervoor in het Vraag het de modstopic terecht.

Met vriendelijke groet,

Het moderator team.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-01-2021 15:29
24.86% gewijzigd
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Kokoro schreef:
08-07-2020 14:18
Ik heb hier een vraag over mods:

b. Op de man gaan we per persoon bekijken. Wie zegt het? Tegen wie wordt de opmerking gemaakt? Hoe verloopt de discussie verder? Spelen er andere zaken mee? En we hechten meer waarde eraan als de ontvanger staft of meldt.


Dit impliceert dat in bepaalde gevallen iets wel tot een waarschuwing/ban kan leiden en in andere gevallen niet. Dat riekt een beetje naar willekeur. Kunnen jullie hier eens over uitwijden?
Maar dat is ook de nadrukkelijke wens van veel forummers, dat er veel meer naar context gekeken wordt. Zodat er minder "zomaar" omdat er gestaft wordt een ban uitgedeeld wordt.
Er is geen systeem denkbaar waarin het inzicht van de mensen achter de knoppen geen rol speelt en dat daarom volkomen objectief is.
Succes mods!
Alle reacties Link kopieren
:thumbsup:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Maud*de*Braose schreef:
08-07-2020 14:30
Maar dat is ook de nadrukkelijke wens van veel forummers, dat er veel meer naar context gekeken wordt. Zodat er minder "zomaar" omdat er gestaft wordt een ban uitgedeeld wordt.
Er is geen systeem denkbaar waarin het inzicht van de mensen achter de knoppen geen rol speelt en dat daarom volkomen objectief is.
Ah daar was ik niet van op de hoogte. Fijn dat er naar de wensen van de forummers geluisterd wordt.
:thumbsup:
Ben wel benieuwd dat wanneer er straks hier een aantal of zelfs tientallen meldingen binnen komen. Of dit topic dan niet uit de hand gaat lopen met discussies en wat er iedereen er van vindt, of de melding wel of niet goed is, en meningen over wel of niet een straf.

Waardoor je straks misschien meer discussie hebt dan daadwerkelijk dat er mensen hier nog komen om iets te melden.

Zo zou ik mijn kunnen voorstellen dat er een misschien een apart topic komt waar enkel meldingen worden gedaan en besluitvorming wordt weergegeven. En een ander topic waar men kan lullen en discussiëren erover.

Maar goed, afwachten hoe het uitpakt.
O nice.

Ik wil graag het topic weg hebben waar er tegen de corona maatregelen wordt geschopt. Het is al tot in den treure besproken waarom het belangrijk is om de teugels niet te snel te laten vieren, ziekenhuis raken overbelast en dat heeft grote gevolgen voor de economie, maar ook indirecte gevolgen ; doodzieke mensen die niet de zorg krijgen die ze nodig hebben want ziekenhuizen zitten stampvol, denk echt dat we solidair moeten zijn met de Nederlandse regering.
Dat betekent ook, niet toestaan dat mensen zich hier verzamelen om elkaar op te jutten tegen het beleid.Dat zorgt alleen voor chaos en uiteindelijk dus meer besmettingen.

Jaja, vrijheid van meningsuiting en zo maar de volksgezondheid is net even wat belangrijker.

Dit was mijn verzoekje.
Kijk reikhalzend uit naar jullie reactie.
Abyss schreef:
08-07-2020 14:59
Ben wel benieuwd dat wanneer er straks hier een aantal of zelfs tientallen meldingen binnen komen. Of dit topic dan niet uit de hand gaat lopen met discussies en wat er iedereen er van vindt, of de melding wel of niet goed is, en meningen over wel of niet een straf.

Waardoor je straks misschien meer discussie hebt dan daadwerkelijk dat er mensen hier nog komen om iets te melden.

Zo zou ik mijn kunnen voorstellen dat er een misschien een apart topic komt waar enkel meldingen worden gedaan en besluitvorming wordt weergegeven. En een ander topic waar men kan lullen en discussiëren erover.

Maar goed, afwachten hoe het uitpakt.
Dat is er al: het Napraattopic.
hannaa46 schreef:
08-07-2020 15:07
Dat is er al: het Napraattopic.
Oh het roddeltopic. Ja maar daar kom je niet tussen.
Alle reacties Link kopieren
Wat betreft het dubbelnicken; als dit per ongeluk gebeurt bijvoorbeeld je hebt op blz 3 van een topic zoals "Wat eten we vandaag?" gereageerd als Frikadella en op blz 92 ben je dat totaal vergeten en dan plaats je als Febokroket weer een nieuwe post, word je dan beboet?
Dan moet het maar zoals het kan
Abyss schreef:
08-07-2020 15:10
Oh het roddeltopic. Ja maar daar kom je niet tussen.
Boehoehoe.
tv-icoon schreef:
08-07-2020 15:13
Wat betreft het dubbelnicken; als dit per ongeluk gebeurt bijvoorbeeld je hebt op blz 3 van een topic zoals "Wat eten we vandaag?" gereageerd als Frikadella en op blz 92 ben je dat totaal vergeten en dan plaats je als Febokroket weer een nieuwe post, word je dan beboet?
Ja 100 euro.
Maud*de*Braose schreef:
08-07-2020 15:27
Boehoehoe.
Dat topic wordt meestentijds volledig gedomineerd door een paar posters die een heleboel prietpraat met elkaar uitwisselen.
Afgewisseld met hier en daar een roddel.
hannaa46 schreef:
08-07-2020 15:38
Dat topic wordt meestentijds volledig gedomineerd door een paar posters die een heleboel prietpraat met elkaar uitwisselen.
Afgewisseld met hier en daar een roddel.
Ja en dat is prima verder. Maar lijkt mij niet het topic om specifiek over de meldingen hier te discussieren.
Lady*Voldemort schreef:
08-07-2020 13:13
Ik ga gewoon melden hoor, als ik dat nodig vind. Staffen vind ik namelijk nog steeds stom. Helaas zat er op een gegeven moment weinig anders meer op omdat mijn meldingen in het CM-topic gewoon werden gewist of verplaatst, maar dat is nu voorbij.
Uit ervaring weet ik dat dit niet waar is.
Alle reacties Link kopieren
ik zou graag zien dat het verwijderen van de OP verboden wordt (en dat hij dus teruggeplaatst wordt ) ipv een foei dat mag niet en vervolgens alsnog de OP weg is en blijft..
poldervrouw wijzigde dit bericht op 08-07-2020 15:50
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
08-07-2020 14:18
Ik heb hier een vraag over mods:

b. Op de man gaan we per persoon bekijken. Wie zegt het? Tegen wie wordt de opmerking gemaakt? Hoe verloopt de discussie verder? Spelen er andere zaken mee? En we hechten meer waarde eraan als de ontvanger staft of meldt.


Dit impliceert dat in bepaalde gevallen iets wel tot een waarschuwing/ban kan leiden en in andere gevallen niet. Dat riekt een beetje naar willekeur. Kunnen jullie hier eens over uitwijden?
Vooral de context is van belang. Wanneer forummer A tegen forummer B zegt dat ze een trut is, zou je dat als schelden kunnen zien, maar forummer A en B zijn goeie vriendinnen en dan is het al heel anders. Dan zou forummer C kunnen vinden dat het schelden is en gaan staffen, terwijl A en B zich nergens van bewust zijn.
Uiteraard kijken we ook wanneer het niet door degene zelf wordt gestaft, sommige dingen moet je gewoon niet willen.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Abyss schreef:
08-07-2020 14:59
Ben wel benieuwd dat wanneer er straks hier een aantal of zelfs tientallen meldingen binnen komen. Of dit topic dan niet uit de hand gaat lopen met discussies en wat er iedereen er van vindt, of de melding wel of niet goed is, en meningen over wel of niet een straf.

Waardoor je straks misschien meer discussie hebt dan daadwerkelijk dat er mensen hier nog komen om iets te melden.

Zo zou ik mijn kunnen voorstellen dat er een misschien een apart topic komt waar enkel meldingen worden gedaan en besluitvorming wordt weergegeven. En een ander topic waar men kan lullen en discussiëren erover.

Maar goed, afwachten hoe het uitpakt.
Dat zal zich vanzelf wel wijzen. Er zullen zeker kinderziektes zijn en in het begin zoeken naar de beste manier.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Moreina schreef:
08-07-2020 15:03
O nice.

Ik wil graag het topic weg hebben waar er tegen de corona maatregelen wordt geschopt. Het is al tot in den treure besproken waarom het belangrijk is om de teugels niet te snel te laten vieren, ziekenhuis raken overbelast en dat heeft grote gevolgen voor de economie, maar ook indirecte gevolgen ; doodzieke mensen die niet de zorg krijgen die ze nodig hebben want ziekenhuizen zitten stampvol, denk echt dat we solidair moeten zijn met de Nederlandse regering.
Dat betekent ook, niet toestaan dat mensen zich hier verzamelen om elkaar op te jutten tegen het beleid.Dat zorgt alleen voor chaos en uiteindelijk dus meer besmettingen.

Jaja, vrijheid van meningsuiting en zo maar de volksgezondheid is net even wat belangrijker.

Dit was mijn verzoekje.
Kijk reikhalzend uit naar jullie reactie.
Wij gaan het even overleggen, kom er zo snel mogelijk op terug.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
tv-icoon schreef:
08-07-2020 15:13
Wat betreft het dubbelnicken; als dit per ongeluk gebeurt bijvoorbeeld je hebt op blz 3 van een topic zoals "Wat eten we vandaag?" gereageerd als Frikadella en op blz 92 ben je dat totaal vergeten en dan plaats je als Febokroket weer een nieuwe post, word je dan beboet?
Nee, dan zul je geen ban of waarschuwing krijgen. Dan is het duidelijk dat het niet expres gebeurt. :)
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
ModeratorViva schreef:
08-07-2020 15:53
Wij gaan het even overleggen, kom er zo snel mogelijk op terug.
:thumbsup:
Moreina schreef:
08-07-2020 15:59
:thumbsup:
Moreina heb je het topic zelf ook gelezen? je hebt het over dat mensen elkaar in dat topic opjutten tegen coronabeleid.
Volgens mij is daar geen sprake van. Sterker nog, zo'n 90% staat recht tegenover de OP in dat topic als het niet meer is.

Bijna iedereen verdedigt juist het beleid.

En dan nog vind ik dat zo'n topic prima is, en discussie er mag zijn. Dat er geen topics mogen komen die kritisch zijn op Nederlands beleid of een wet of maatregel, en daar een discussie over openen. Dat zou voor mij ver gaan. Een forum is er toch om het erover te hebben. Censureren helpt daar niet bij.

Ik zie in dat topic niet echt andere discussies ontstaan dan in het algemene corona topic. Die kan je dan ook dan verwijderen want daar zitten de dezelfde mensen tegenover elkaar. Als er echt sprake van opjutten is door een groep die zich verzamelt heeft in dat topic en tot opstand oproept dan zeg ik misschien ja.. Maar gelukkig is dat niet het geval volgens mij.

maar goed.. mijn two cents.
Ben wel benieuwd hoe de Mods hierin staan.
Alle reacties Link kopieren
Abyss schreef:
08-07-2020 14:59
. En een ander topic waar men kan lullen en discussiëren erover.

Dat is er al : Napraat.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
08-07-2020 16:11
Dat is er al : Napraat.
Ja jij doet nu letterlijk aan napraat. Dat is net al twee keer verteld.
Alle reacties Link kopieren
We hebben nu wel ineens heel veel mogelijkheden om met de mods te communiceren! Vroeger was het: stuur maar een mail naar geenantwoord@viva.nl
Toch een vraagje: welk topic gebruiken we nu precies waarvoor? Je hebt nu ‘vraag het de mods’, ‘meld het de mods’ en het CM. Lijkt me dat er nogal wat overlap is. Misschien kan daar nog wat meer onderscheid in worden gemaakt? Zodat helder is welk topic waarvoor is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven