merkwaardige rouwadvertenties

08-11-2019 22:16 134 berichten
Pas op, dit is een morbide topic.

Vandaag las ik een rouwadvertentie waarin iemand schrijft dat het leven maar wreed is!! (inclusief twee uitroeptekens) omdat eerst haar man en een dag later haar broer overleden is en zij nu het laatste kind van 8 is.
En die vond ik best bijzonder. Nu worden er vaker vreemde rouwadvertenties geplaatst. Wat zou het doel van mensen zijn?
Kan natuurlijk best zijn dat ik de enige forummer ben die dit interessant vindt.

(link naar advertentie weggehaald, want is wellicht niet kies)
anoniem_378854 wijzigde dit bericht op 08-11-2019 22:25
31.34% gewijzigd
Marnamai schreef:
09-11-2019 19:34
Bwa, die 92-jarige kon wel rustig 100 worden.
Tot ie een hart-aanval kreeg.

Of iemand kan best wel ziek zijn en weten dat ie geen 20 jaar meer heeft, maar uiteindelijk onverwacht sterven omdat ie onder een auto loopt.
Daarom vond ik die andere advertentie hier ook raar, waar in stond: “daardoor heb ik nu, 15 jaar te vroeg, afscheid moeten nemen.....”
Alsof je de garantie had om die leeftijd überhaupt te bereiken of zo.
Miss-Pippilotta schreef:
10-11-2019 09:00
Daarom vond ik die andere advertentie hier ook raar, waar in stond: “daardoor heb ik nu, 15 jaar te vroeg, afscheid moeten nemen.....”
Alsof je de garantie had om die leeftijd überhaupt te bereiken of zo.

Ja, dat is ook echt heel raar.
En ook ik vind de advertenties waarin staat dat een 85-jarige “te vroeg” is overleden tenenkrommend. Maar dat ligt waarschijnlijk voor een deel aan mijn eigen referentiekader, want in mijn naaste omgeving zijn een aantal mensen echt heel jong overleden.
feow schreef:
09-11-2019 19:15
Als je ze bijna wekelijks ziet van Piet zou het kunnen dat het een advertentiegat in de markt is.
(en nu ga ik los op leesookfantasietitels)

Ooh, dit is een goede opdracht voor de cursus Creatief schrijven.
Bijvoorbeeld:
Met leedwezen geven wij u kennis van het heengaan van onze Hannah Products-consulente Greet, die tot op haar sterfbed nog een stralende gloed op haar gezicht had dankzij dagelijks gebruik van Hannah Cell Recovery Cream, deze week in de aanbieding voor € 45 per pot.
Alle reacties Link kopieren
Als er even iets niet helemaal goed gaat...

Afbeelding
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
En deze vond ik heel heftig

Afbeelding
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Enn schreef:
10-11-2019 13:23
Als er even iets niet helemaal goed gaat...

Afbeelding
Oh dat is echt wel een schaammomentje voor de krant. :facepalm: (Al moet ik er stiekem ook wel een beetje om gniffelen).
Enn schreef:
10-11-2019 13:25
En deze vond ik heel heftig

Afbeelding
Ja, heel heftig. Maar de overledene leest het niet meer. Vraag me altijd af waarom mensen dit soort advertenties plaatsen. Helpt dit bij verwerking?
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
10-11-2019 13:23
Als er even iets niet helemaal goed gaat...

Afbeelding
Gênant zeg.
Alle reacties Link kopieren
El4ra schreef:
09-11-2019 19:24
Deze mag in dit topic niet ontbreken; de zelfgeschreven rouwadvertentie van drs. P

Afbeelding
Ik vind hem wel mooi.
Ik denk dat de nabestaanden van Everink ook gewoon heel erg boos waren. Dat is echt een verschrikkelijk verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Happy__ schreef:
08-11-2019 23:58
Pagina 10, de tweede van linksonder.
Dit moet een ontzettend verdrietige situatie zijn geweest.

https://issuu.com/weekbladdetoren/docs/detoren20190508
Bizar.
Ik vraag me wel af waarom iemand zo'n advertentie plaatst.
Alle reacties Link kopieren
Die van Tim Ribberink is idd hartverscheurend.
Verschrikkelijk.
Alle reacties Link kopieren
liane77 schreef:
08-11-2019 22:20
Best verdrietig bericht. Nu zijn rouwadvertenties meestal verdrietig. Hele gezin overleden...

Las ooit een advertentie met de strekking dat er geen koffie na de uitvaart was. Diegene die koffie wilde had bij leven langs moeten komen...

Zoiets had ik op facebook, een Belgische advertentie. Degene die een koffietafel wenste na de uitvaart had die koffie bij leven kunnen halen bij de overledene.

Ik vind het wel een leuke.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Miss-Pippilotta schreef:
09-11-2019 10:00
Ongetwijfeld. En tòch vind ik het echt raar, onnodig en ongepast om zo’n advertentie te plaatsen. Plaats dan gewoon niks.
Inderdaad erg bijzonder.

Blijkbaar hebben deze mensen hun rouwproces eerder al doorlopen en kunnen ze het nu afsluiten, letterlijk en figuurlijk.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik heb best lang rouwadvertenties gemaakt en de gekste dingen tegen gekomen.
'Heden is overleden, na een kort ziekbed....' ik zie het dan voor mij in een peuterbed.
Criminelen die volgens het gedichtje geen vlieg kwaad deden. De redacteur van een krant had daar echt een andere kijk op.
Ruzie in families die uitgevochten werden in een krant.
'Heden is overleden onze liefhebbende man, vader en opa'. Hij was dus getrouwd met iedereen uit de ondertekening... gezellig.
Wij haalde de taalkundige fouten eruit maar niet niet iedereen was het daarmee eens. Op wens van de familie bleef het dus in de krant staan.
Iemand die de uitvaart eigenlijk niet kon betalen waardoor de nabestaande de kennisgeving gelijk gebruikte als advertentie om zijn inboedel te verkopen.
Een advertentie zoals de advertentie die eerder is geplaatst. Iets in de trant van 'bij leven had je koffie kunnen krijgen. Toen zag ik je niet dus nu krijg je het niet' en dan horen van de familie dat hij met iedereen ruzie zocht en zeker geen leuke man was waar je bij op de koffie wilde gaan.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
10-11-2019 20:50
Die van Tim Ribberink is idd hartverscheurend.
Verschrikkelijk.
Hartverscheurend inderdaad.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
Geen rouwadvertentie, maar bij ons op de plaatselijke begraafplaats staat een grafsteen met de tekst
"Aan ieder leven komt een einde
Ook aan het uwe!!"

Inclusief die twee uitroeptekens dus.
Heb altijd het idee dat daar iemand ligt die het niet kan uitstaan dat hij/zij overleden is terwijl de rest nog doorleeft.
Alle reacties Link kopieren
Ook geen rouw advertentie , maar wel passend hier
Ik stond op een begraafplaats waar een grafsteen stond met de volgende naam namelijk... Co Beneden
tis goed bedoeld
Alle reacties Link kopieren
Wie is die 'Eliza' die voor Koen Everink ook een advertentie heeft geplaatst? Ze heeft het over 'haar fans'.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Nobelenobody schreef:
11-11-2019 19:22
Ook geen rouw advertentie , maar wel passend hier
Ik stond op een begraafplaats waar een grafsteen stond met de volgende naam namelijk... Co Beneden
Meest indrukwekkende begraafplaats die ik ooit heb bezocht:
Erebegraafplaats Kanchanaburi (Thailand), met de graven van bijna 7000 Australische, Britse en Nederlandse Krijgsgevangenen.
Op één graf, van een twintiger, had de familie de tekst gezet:
"Please put a rose on his grave."
Wat triest dat je zoon duizenden kilometers verderop in een ander land is begraven en dat je zelden of nooit zijn graf zal bezoeken.

Een apart topic zou overigens zijn: merkwaardige graven/grafteksten.
Inclusief 'het graf met de handjes' in Roermond.
Voor de liefhebber:
https://www.liveabout.com/funny-tombstones-4177809
Alle reacties Link kopieren
SweetFirefly schreef:
11-11-2019 19:31
Wie is die 'Eliza' die voor Koen Everink ook een advertentie heeft geplaatst? Ze heeft het over 'haar fans'.
Hij was volgens mij de oprichter van Eliza was here, de reisorganisatie.
Alle reacties Link kopieren
"Helaas dood"

"Schaterlachend langs ravijnen"

Twee verschillende rouwadvertenties voor dezelfde persoon.
What a nuanced anxiety
mater_matuta schreef:
11-11-2019 09:43
Geen rouwadvertentie, maar bij ons op de plaatselijke begraafplaats staat een grafsteen met de tekst
"Aan ieder leven komt een einde
Ook aan het uwe!!"

Inclusief die twee uitroeptekens dus.
Heb altijd het idee dat daar iemand ligt die het niet kan uitstaan dat hij/zij overleden is terwijl de rest nog doorleeft.
:HA:
Bizar!
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
11-11-2019 20:12
Hij was volgens mij de oprichter van Eliza was here, de reisorganisatie.
Klopt!
Alle reacties Link kopieren
Die (verkapte) reclame in rouwadvertenties snap ik ook nooit. Of hele verhalen over de overledene als derde. Laatst stierf een oud-collega die nog geen tien maanden van zijn pensioen heeft mogen genieten. Alle leuke verhalen en hoe wij hem herinneren lijkt mij meer iets voor op een condoleancekaart en face tot face bij het concoleancebezoek. In de advertentie namens collega’s ga je niet een halve smartlap neerpennen. Vind ik dan.
Nee heb je, ja kun je krijgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven