Mislukt voornemen 2025; opnieuw proberen in 2026

30-12-2025 10:28 30 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat heb je je eind 2024 voorgenomen voor 2025, maar is niet gelukt? Maar je wilt het weer ‘meenemen’ als voornemen voor 2026.

Zelf was ik van plan om de zolder goed op te ruimen, specifiek de spullen van mijn overleden ouders. Vooral die van mijn moeder. Van vader eigenlijk (te) weinig bewaard als aandenken. Door drukte en mijn depressie is het voornemen niet gelukt. Wel iets weggedaan, maar vind het moeilijk door de emotionele waarde.

Het voornemen voor 2025 gaat mee naar 2026

Hoe zit het bij jullie?
Ik ben nog steeds dik, maar goede moed voor 2026!
Ik wil er ook weer een paar kilo af. In 2025 ging het op en neer, net weer begonnen met fitness en dat wil ik deze keer echt doorzetten.
Verder wil ik nog beter mijn grenzen aangeven en meer geduld en begrip proberen op te brengen voor een aantal mensen.
Voor iedereen hier, alvast een heel goed en gezond 2026!
Ik doe niet aan goede voornemens maar aan intenties. Dat scheelt voor mij.
Ik wens iedereen alvast een fijn en succesvol 2026 en vooral mildheid naar jezelf en naar anderen.
Ik heb mijn goede voornemens al gestart dit jaar, dus ik hoor niet in dit topic. Alhoewel, ik wil graag een andere baan, die meer uitdaging biedt. Dus daar ligt mijn focus in 2026 :)
Voor iedereen een groene tuin
Mijn doelen voor 2025 waren oa:
- Meer creatieve workshops volgen. En dat is wel gelukt, want ik heb er iets van 8 gedaan én een korte schilderscursus. :cheer2:
- Dagelijks 10k wandelen, dit heb ik vrij lang volgehouden, maar op een gegeven moment heb ik het losgelaten. Op dagen dat ik bijvoorbeeld ging zwemmen of fietsen, kon het nogal eens lastig zijn om aan de 10k te komen. Dus eigenlijk heb ik het veranderd van 10k elke dag naar 10k op dagen dat ik geen andere sportieve activiteiten heb.
- Vaker brieven en kaarten sturen. Is niet helemaal gelukt ivm slecht in mijn vel zitten.
- Opruimen van dingen die ik niet meer gebruik. Dat is vrij goed gelukt. Best wat oude boeken weggegeven.

Eigenlijk voor 2026 dezelfde doelen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
In 2025: meer gebruik maken van mijn voorraad. Ik had teveel blikvoer en potjes gehamsterd en die bleven maar staan terwijl ik gewoon bijkocht. Een aantal keren soepen van gemaakt met dus als basis bonen en tomatenspul maar dat moet echt vaker. De voorraadkast puilt nog steeds uit en ook rijst en pasta heb ik nog veel te veel.
Daarnaast wilde ik weer zoveel mogelijk terug naar capsulekleding. Heb ik jarenlang heel succesvol gehad maar toch merk ik dat ik bijkoop. Hierdoor te veel kleding weinig kastruimte. Te veel schoenen ook gekocht. Daardoor soms keuzestress ;-D. Kortom, ik wil meer gebruiken wat ik al heb en minder aanvullen.
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
Ik wil weer graag die paar kg kwijt.
Geen overgewicht maar het hoort er niet. Past niet bij mij. En elk jaar een kg erbij is sowieso niet goed.
Ik wil van die emotie-eetbuien af waar ze door ontstaan.
Verhuizen…

Het jaar 2025 begon zo goed met een bod dat vervolgens alsnog afketste. Huis wordt hopelijk 2026 verkocht of anders maar tijdelijk verhuurd.

De markt is hier knudde, maar de Bank of England’s base rate is weer verlaagd, dus dat is gunstig voor mensen die een hypotheek moeten aanvragen. Geopolitiek is er nog onrust. Het is echt het verhaal van de uitgestelde verhuizing - niet fijn.

Ik hoop echt voor het einde van 2026 in NL te zijn. Als bonus -10KG op de weegschaal zou helemaal fantastisch zijn…
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Kilo of 3/4 eraf: Er is niks af, maar ook niks bij gelukkig. Dat doel blijft staan.

Meer lezen: Staat synoniem voor 'even niks doen en niet maar door blijven jagen of doelloos scrollen'. Wel wat gelezen, niet zoveel als gehoopt. Hoop echt weer meer te gaan lezen!

Meer sociale initiatieven nemen: was ik alweer vergeten, maar zag ik pas op mijn lijstje staan. Daarmee dus actief aan de slag gaan.

Nieuw doel: vaker naar theater of museum. Vind ik leuk om te doen, maar komt er gewoon niet van. Dus die wil ik actief gaan inplannen.
Ik ga proberen om aankomend jaar wat te gaan bewegen. Mijn conditie is waardeloos.
Monsters are real, ghostes are real too. They live inside us, and sometimes, they win.
Stephen King
Koettie schreef:
30-12-2025 10:37
Ik ben nog steeds dik, maar goede moed voor 2026!
Ja, deze voor mij ook.
En: ik probeer al jaren een oplossing te vinden voor mijn veel te volle voorraadkasten. Elke keer neem ik mij voor niets nieuws te kopen totdat er een lege plank zichtbaar is. Is nog nooit gelukt. Maar dapper voorwaarts!
Si abra la puerta hay lobos.
Afstuderen. Plannen zijn gewijzigd. Ik kreeg werk, en heb een paar vakken uitgesteld. Dus nu hopelijk in 2026.
Ik ben jarenlang te dik geweest. En nu eindelijk al sinds minimaal 10 maanden slank. Alsof mijn lichaam gereset is, na alle ellende die ik afgelopen jaar heb meegemaakt.
Voor iedereen een groene tuin
Minder gauw boos worden en meer mijn schouders ophalen over dingen die mij raken.
Ik had een mooie lijst met voornemens voor 2025 en heb er best veel gehaald; afstuderen, meer grenzen aangeven, mijn huwelijk verbeteren o.a. Het ging allemaal op de harde manier nadat ik na mijn afstuderen met een burn-out thuis kwam te zitten en mijn huwelijk echt op een haar na niet geklapt is, maar ik ben blij dat ik 2025 achter me kan laten. Het was een pittig jaar maar het is na morgen gelukkig klaar. Weer vooruitkijken is fijn!

Nieuw voornemen: ons thuis gaan voelen in onze nieuwe woonplaats (we gaan begin 2026 verhuizen)

Oud voornemen wat mee gaat maar waar nu na een ellendig jaar wat meer ruimte voor komt: meer in beweging komen en daarmee wat kilo’s kwijtraken. Ik heb een kilo of 3/4 overgewicht en weet gewoon dat ik me beter voel als ik net wat lichter ben dan nu. Ik hoef helemaal geen slanke den te worden, maar zit nu niet lekker in mijn vel. Het lekker in mijn vel zitten wil ik belangrijker vinden dan de kilo’s specifiek, ik ben nog een beetje zoekende hoe ik het wil gaan aanpakken (misschien wel even een plan maken morgen want zonder plan wordt het ook zo’n losse flodder)
Hier ook weer terug naar een fijner gewicht.
Was in 23 goed afgevallen, toen weer aangekomen en begin dit jaar weer op de goede weg. Stress, maar ook gewoon te veel gegeten en gedronken met name in de weekenden en vakanties en er zit weer 8 kilo teveel bij.
Ik hoef geen ontzettend slanke den te zijn maar die 8 kilo wil ik er weer af.
Ik wilde minder kopen en dat is gruwelijk mislukt. Ik heb wél alles opgeruimd en overzicht gecreëerd, dus ik pak mijn voornemen met frisse tegenzin weer op :)
Afvallen natuurlijk….
Voornemens zeggen toch helemaal niets als je niet echt een besluit hebt genomen?
Ik durf het niet aan een besluit te nemen, en aan voornemens doe ik dus ook niet.
Het inzicht moet indalen en beklijven om echt te willen veranderen. Dat is lastig.
Dus, zolang ik mezelf niet voor de gek wil houden heb ik geen voornemens. Wat ik echt echt wil gebeurt toch wel, geen 1 januari voor nodig.
Desalniettemin. Succes iedereen die wel Voornemens heeft!
Dat gezegd hebbende... ik zou echt wel dingen anders willen; minder alcohol, stoppen met roken, minder sporten, meer eten, meer sociale contacten, meer boeken lezen, minder Vivaforum, mediteren en wellicht calanetics. En naar een fysiotherapeut en vaker naar de tandarts/mondhygiënist en ook een podoloog.
Pfff, ik zou er gestrest van worden allemaal.
Ik heb dus geen voornemens, ik ga ervan uit dat ik die dingen allemaal ga doen als ik de noodzaak ervan in zie.
Ik hoop snel :facepalm:
Liever voor mezelf zijn… mislukt.. dus neem ik mee
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
biol schreef:
30-12-2025 22:15
Liever voor mezelf zijn… mislukt.. dus neem ik mee
Ja goeie. Voor mij ook.
Los van dat er veel wel goed ging ...

Heb ik mijn dagelijkse stappen doel niet behaald, verre van zelfs...
Ook lukt het me niet om elke dag te mediteren, noch alleen nog maar met het het ov te gaan of wekelijks een boek te lezen...

Volgend jaar wil ik die stappen echt gaan maken.
Boeken en ov geloof het wel. Maar dat Wandelen doet zoveel voor mijn energie en gezondheid.. op naar 2026 dus

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven