Mobiele Airco

30-04-2024 21:18 30 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hai!

Op onze bovenverdieping hebben we vier slaapkamers die ik eigenlijk wil voorzien van een airco.
Nu ben ik aan het neuzen naar een fijne mobiele/losse airco voordat straks de zomer begint en de prijzen wellicht gaan stijgen.
Zijn er hier mensen die een bepaalde airco kunnen aanbevelen? (zonder slang naar buiten het liefst..)
Ik zou graag per kamer een eigen airco willen, dit is niet zo kostbaar als een geheel systeem en soms slaapt er maar 1 iemand thuis en hoeft dus alleen die kamer gekoeld te worden.
Als de airco in de winter ook zou kunnen verwarmen is dat helemaal mooi!

Ben benieuwd of er aanraders zijn :)

BVD
meeklets23 wijzigde dit bericht op 30-04-2024 21:18
Reden: Aanvulling
3.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Er zijn hier meerdere airco topics geweest met heel veel nuttige info.


Volgens mij doet de zoekfunctie het weer hier.
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
PoesmetLaarzen schreef:
30-04-2024 21:25
Er zijn hier meerdere airco topics geweest met heel veel nuttige info.


Volgens mij doet de zoekfunctie het weer hier.
Nee die doet het niet meer. Was maar kortstondig dat ie werkte
Alle reacties Link kopieren Quote
Bestaan er mobiele airco's zonder slang? Die warmte moet toch ergens heen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Mobiele airco’s hebben een slang.
Vaste airco’s hebben geen slang,
Er bestaan raam airco’s die je in het raamkozijn zet, maar die zie je vrijwel alleen in Amerika en zijn vaak niet geschikt voor Nederlandse ramen.

Pick your poison.

Ik heb een Eurom mobiele airco van 18.000 BTU, die werkt prima.
ugli wijzigde dit bericht op 30-04-2024 22:09
0.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een mobiele airco gehad maar inmiddels ook al weer verkocht tijdens de laatste hittegolf.
Zonder slang naar buiten kan niet bij een mobiele airco want de warme lucht moet weg kunnen, en ook de meest stille maakt nog te veel lawaai om mee te kunnen slapen in mijn geval. Maar als ik hem dan weer uit deed werd het in no time ook weer bloedheet in huis want de hitte zit gewoon in de muren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je geen slang wil, is een air cooler wel iets voor jou, TO. Die zuigt de warme lucht op, de lucht gaat langs een reservoir met koud water, en blaast de koele lucht weer uit.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren Quote
Een andere optie: wij hebben de airco op de overloop hangen. Als de slaapkamerdeuren openstaan blijven de kamers koel.
Alle reacties Link kopieren Quote
airco heeft altijd een uitweg naar buiten nodig om de warmte af te voeren.

1. Ofwel heb je een mobiele airco met slang naar buiten. Ze maken tegenwoordig reclame voor airco's zonder slang, maar dat lijken me vaste units te zijn met ipv een slang, een vaste uitweg (buis) naar buiten.

2. Ofwel heb je een buitenunit met daarop 1 of meerdere binnenunits aangesloten.

Optie 2 werkt het beste.

Als airco niet lukt, dan is een geruisloze plafondventilator een mooi alternatief.
Alle reacties Link kopieren Quote
SombraOnline schreef:
30-04-2024 22:06
Als je geen slang wil, is een air cooler wel iets voor jou, TO. Die zuigt de warme lucht op, de lucht gaat langs een reservoir met koud water, en blaast de koele lucht weer uit.
Daarmee kun je hooguit 1 of 2 graden koelen en maakt de hele nacht lawaai.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een mobiele airco heeft volgens mij altijd een slang. Ik heb er een, een Trotec met 12.000 BTU maar ik moet zeggen dat het niet heel veel scheelt qua temperatuur. Hoewel het wel koeler voelt in huis, ben je zo 3 uur verder voor het een graad of anderhalf daalt en als je hem uit zet is dat er zo weer bij. Maar ik gebruik hem wel op een grote ruimte dus niet alleen de slaapkamer. Als je hem daarvoor wil gebruiken, voor de bovenverdieping, kan je denk ik beter een vaste nemen. Anders moet je 4 losse kopen voor 4 kamers.

Ik ben toch blij met mijn airco want het scheelt in gevoelstemperatuur toch even een slok op een borrel maar ik ga hem wel minder gebruiken dit jaar denk ik. Het kost ook bakken met stroom en eigenlijk helpt het dus niet veel.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb de Inventum AC905W.
https://www.bol.com/nl/nl/p/inventum-ac ... 7329/?s2a=

Als je er niet teveel van verwacht is het ok. Mijn slaapkamer (kleine ruimte met laag plafond) werd 30 graden tijdens een hittegolf en dit ding koelde hem af naar 25 a 26 graden en dat is toch een groot verschil.
Het geluid vind ik wel vervelend en het gedoe met die slang ook.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar, aircoleek hier maar wel met een plat dak, als je een mobiele airco hebt met een afvoerslang, dan moet je het raam open doen om die afvoerslang naar buiten te kunnen hangen?
Dan heeft die airco ook weinig nut want de warmte komt door het open raam naar binnen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb geen ervaring met mobiele airco’s, maar is een goede (stille) ventilator niet iets voor jullie? Ik heb zelf deze https://duux.com/product/whisper-venti ... RAQAvD_BwE

En die werkt echt fantastisch. Is zelfs in de hardste stand (die ik echt nooit hoef te gebruiken om mijn kamer koel te houden) nog stil. Heeft echt veel standen, de kop kan alle kanten op draaien zodat je niet de wind op je lichaam voelt maar het toch koel is. Ik ben fan!
Alle reacties Link kopieren Quote
himalaya schreef:
01-05-2024 08:05
Maar, aircoleek hier maar wel met een plat dak, als je een mobiele airco hebt met een afvoerslang, dan moet je het raam open doen om die afvoerslang naar buiten te kunnen hangen?
Dan heeft die airco ook weinig nut want de warmte komt door het open raam naar binnen?
Ja dit vraag ik mij dus ook altijd af!
Alle reacties Link kopieren Quote
himalaya schreef:
01-05-2024 08:05
Maar, aircoleek hier maar wel met een plat dak, als je een mobiele airco hebt met een afvoerslang, dan moet je het raam open doen om die afvoerslang naar buiten te kunnen hangen?
Dan heeft die airco ook weinig nut want de warmte komt door het open raam naar binnen?
dat is exact het grote probleem.
Sommige types ramen zou je een houten plaat met een gat er in kunnen proberen.
Ik kreeg bij mijn airco wel raamafdichting, maar dat is van stof dus dat helpt niet tegen de warmte
https://www.bol.com/nl/nl/p/universele- ... YMQAvD_BwE
Alle reacties Link kopieren Quote
Desipardesi schreef:
01-05-2024 08:40
Ik heb geen ervaring met mobiele airco’s, maar is een goede (stille) ventilator niet iets voor jullie? Ik heb zelf deze https://duux.com/product/whisper-venti ... RAQAvD_BwE

En die werkt echt fantastisch. Is zelfs in de hardste stand (die ik echt nooit hoef te gebruiken om mijn kamer koel te houden) nog stil. Heeft echt veel standen, de kop kan alle kanten op draaien zodat je niet de wind op je lichaam voelt maar het toch koel is. Ik ben fan!
Die zijn echt geweldig! Soms moet ik even voelen of die nog wel aanstaat, omdat je hem totaal niet hoort.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij zijn begonnen met een mobiele airco. Inmiddels 2 vaste (beneden en onze slaapkamer. De mobiele airco staat nu op de kamer van ons kind. We hebben een ombouw voor om het raam, waardoor je het raam wel afsluit, maar ook ruimte hebt voor de slang. Zoiets: https://www.bol.com/nl/nl/p/universele- ... BsEALw_wcB
Fox off!
Alle reacties Link kopieren Quote
Desipardesi schreef:
01-05-2024 08:40
Ik heb geen ervaring met mobiele airco’s, maar is een goede (stille) ventilator niet iets voor jullie? Ik heb zelf deze https://duux.com/product/whisper-venti ... RAQAvD_BwE

En die werkt echt fantastisch. Is zelfs in de hardste stand (die ik echt nooit hoef te gebruiken om mijn kamer koel te houden) nog stil. Heeft echt veel standen, de kop kan alle kanten op draaien zodat je niet de wind op je lichaam voelt maar het toch koel is. Ik ben fan!
I see what you did there.

Bedenk ook dat een goede mobiele airco een enorm bakbeest is TO, en loeizwaar. Waar ga je 2-4 van die dingen laten de rest van het jaar?

Als je geld hebt voor meerdere apparaten zou ik gaan voor een split unit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pekka123 schreef:
01-05-2024 06:54
Daarmee kun je hooguit 1 of 2 graden koelen en maakt de hele nacht lawaai.
Hm, die van m’n ouders is vrij stil. Hij werkt wel het beste als hij op je gericht staat inderdaad, en echt ijskoud water is het lekkerst.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor de prijs van vier mobiele airco's kun je heel prima één vaste airco voor op de overloop kopen. Dat werkt een stuk beter dan vier losse mobiele. Want die hebben allemaal een slang en moeten dus door een open raam naar buiten.

En is om te verwarmen ook handig. Maar als je veel verwarmt op de slaapkamer, zou ik dan toch voor één buitenunit en drie of vier binnen units gaan. Maar daar moet je wel geld voor hebben, natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Taskmaster schreef:
01-05-2024 09:33
Voor de prijs van vier mobiele airco's kun je heel prima één vaste airco voor op de overloop kopen. Dat werkt een stuk beter dan vier losse mobiele. Want die hebben allemaal een slang en moeten dus door een open raam naar buiten.

En is om te verwarmen ook handig. Maar als je veel verwarmt op de slaapkamer, zou ik dan toch voor één buitenunit en drie of vier binnen units gaan. Maar daar moet je wel geld voor hebben, natuurlijk.

Wie weet woont TO in een huurhuis en dan mag je geen split airco monteren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als het mag dan zou ik een goede splitunit nemen. Die werken beter dan een mobiele airco.

Je hoeft niet per sé per kamer een unit te nemen. Voor de meeste huizen zal 1 airco met voldoende vermogen voldoende zijn per verdieping.

Zonder slang naar buiten kan niet. Daar wordt de warme lucht door afgevoerd.
Alle reacties Link kopieren Quote
himalaya schreef:
01-05-2024 08:05
Maar, aircoleek hier maar wel met een plat dak, als je een mobiele airco hebt met een afvoerslang, dan moet je het raam open doen om die afvoerslang naar buiten te kunnen hangen?
Dan heeft die airco ook weinig nut want de warmte komt door het open raam naar binnen?
Klopt het is dweilen met de kraan open. Die dingen werken alleen als hij altijd aanstaat en je de kier van het raam dicht maakt met een kussen of zo. Zou nog eerder een plafondventilator aanschaffen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Boogschutter10 schreef:
01-05-2024 10:13
Wie weet woont TO in een huurhuis en dan mag je geen split airco monteren.

Ik denk dat dat in sommige huurhuizen best mag. Als je het overlegt. Maar dat weten we niet, want dat zegt TO er niet bij.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven