Morning pages, wie nog meer?
dinsdag 3 februari 2026 om 10:57
dinsdag 3 februari 2026 om 19:53
Nee ik weet niet hoe het komt dat sommige mensen zoveel moeite hebben met begrijpend lezen.
dinsdag 3 februari 2026 om 19:54
dinsdag 3 februari 2026 om 19:54
Onderwijsbezuinigingen.BeeDifferent schreef: ↑03-02-2026 19:53Nee ik weet niet hoe het komt dat sommige mensen zoveel moeite hebben met begrijpend lezen.
If at first you don't succeed, just give up. No need to make it weird.
Week 16 van de Extremely Demotivational Calendar
dinsdag 3 februari 2026 om 19:58
Morning pages is trouwens echt iets anders dan een boekje waarin je positieve dingen noteert. Of zo’n dankbaarheidsdagboekje. Heeft een totaal ander effect. Ik kan het weten, want ik heb ze allemaal gedaan, en langer dan een week ook.
Als het voor je werkt: vooral doen.
Als het niet werkt: vooral niet doen.
En als je niet weet waar je over praat, gewoon eerst onderzoek doen en dan pas neersabelen een ideetje?
Als het voor je werkt: vooral doen.
Als het niet werkt: vooral niet doen.
En als je niet weet waar je over praat, gewoon eerst onderzoek doen en dan pas neersabelen een ideetje?
dinsdag 3 februari 2026 om 19:59
Solo dit zegt Karotta en ik ook. Behalve dat er wel degelijk verschil in functies zitten tussen links en rechts en dat sommige functies links of rechts uiteindelijk gewoon niet herstelbaar zijn. Los van hetfeit dat er soms herstel kan plaatsvinden door nieuwe verbinding. Zie de site umc Utrecht. Revalidatiecentrum blixembosch. Tilburg etcetera.
dinsdag 3 februari 2026 om 20:00
Karotta praat helemaal geen nonsense.
Jij bent het die de klok en de klepel verwart.
anoniem_69aec19d01f09 wijzigde dit bericht op 03-02-2026 20:04
0.84% gewijzigd
dinsdag 3 februari 2026 om 20:00
Nee, dat zeg je niet. Jij zegt tegen Karotta 'Leg dat maar eens goed uit aan mensen met een herseninfarct dan. Ja je brein werkt samen en maakt soms nieuwe verbindingen. Maar spraak aangedaan is spraak aangedaan. Verlamming is verlamming, niks te repareren vaak. M.a.w je praat nonsens en te stellig.'Redhead70 schreef: ↑03-02-2026 19:59Solo dit zegt Karotta en ik ook. Behalve dat er wel degelijk verschil in functies zitten tussen links en rechts en dat sommige functies links of rechts uiteindelijk gewoon niet herstelbaar zijn. Los van hetfeit dat er soms herstel kan plaatsvinden door nieuwe verbinding. Zie de site umc Utrecht. Revalidatiecentrum blixembosch. Tilburg etcetera.
dinsdag 3 februari 2026 om 20:02
Elk stukje brein heeft een andere functie. Dat heeft niets met links of rechts te maken.Redhead70 schreef: ↑03-02-2026 19:59Solo dit zegt Karotta en ik ook. Behalve dat er wel degelijk verschil in functies zitten tussen links en rechts en dat sommige functies links of rechts uiteindelijk gewoon niet herstelbaar zijn. Los van hetfeit dat er soms herstel kan plaatsvinden door nieuwe verbinding. Zie de site umc Utrecht. Revalidatiecentrum blixembosch. Tilburg etcetera.
Delen van het brein:
dinsdag 3 februari 2026 om 20:04
En al die delen zijn veel minder duidelijk dan men dacht en werken ook nog eens links-rechts-voor-achter met elkaar samen.
dinsdag 3 februari 2026 om 20:05
Vertel jij mij nu dat Karrota en jij hetzelfde zeggen en ik iets anders?Redhead70 schreef: ↑03-02-2026 19:59Solo dit zegt Karotta en ik ook. Behalve dat er wel degelijk verschil in functies zitten tussen links en rechts en dat sommige functies links of rechts uiteindelijk gewoon niet herstelbaar zijn. Los van hetfeit dat er soms herstel kan plaatsvinden door nieuwe verbinding. Zie de site umc Utrecht. Revalidatiecentrum blixembosch. Tilburg etcetera.
dinsdag 3 februari 2026 om 20:06
Klopt. Was ik inzichtelijk te maken dat links-rechts niet zo relevant is, maar het vooral gaat om in welk deel het letsel zit bij NAH.
anoniem_69aec19d01f09 wijzigde dit bericht op 03-02-2026 20:07
24.06% gewijzigd
dinsdag 3 februari 2026 om 20:06
Nee, het is iets anders dan een dagboek. Er hoort bijvoorbeeld bij (volgens the Artist’s way) dat je niet pauzeert om over een zin na te denken en dat je de eerste maanden niets terugleest.
dinsdag 3 februari 2026 om 20:08
Nee.BrutaImmaculata schreef: ↑03-02-2026 20:06Ja, dat trekken jouw hersens even niet he deze conclusie?
Totale meltdown hier.
dinsdag 3 februari 2026 om 20:09
dinsdag 3 februari 2026 om 20:10
BrutaImmaculata schreef: ↑03-02-2026 20:06Ja, dat trekken jouw hersens even niet he deze conclusie?
dinsdag 3 februari 2026 om 20:24
dinsdag 3 februari 2026 om 21:25
Je reactie is hilarisch als je weet wat voor werk ik doe.
Ja, er zijn hersengebieden die verantwoordelijk zijn voor een specifieke functie. Dat betekent niet dat ruimere begrippen als logica en creativiteit aan 1 hersenhelft gebonden zijn.
Edith: oh ik zie nu dat de discussie al "leuk" op gang was.
dinsdag 3 februari 2026 om 21:30
Dat is wel erg zwart wit hoor. Er zijn stukjes brein die een specifieke functie hebben. Er zijn stukjes brein waarvan we weten dat ze heel veel functies hebben.
Er zijn functies waar meerdere stukjes brein voor nodig zijn, voor sommige functies is bekend welke stukjes brein en voor sommige functies is dit minder bekend.
Er zijn ook stukjes brein waarvan we niet weten wat de functie precies is.
dinsdag 3 februari 2026 om 21:45
EefjeEverzwijn schreef: ↑03-02-2026 11:37En wat lila linda zegt, maar dat doe ik dan tegen de kat. Vind hij hartstikke gezellig.
Nu wil ik ook een kat.
Dit is toch een snoepje?
https://verhuisdieren.nl/plaatsprofiel/ ... ormerveer/
Of deze:
https://verhuisdieren.nl/plaatsprofiel/ ... -zevenaar/
Of ... (zoveel leuke katten)
Durf te antwoorden: één van de leukste topics op het forum!
dinsdag 3 februari 2026 om 21:50
Zwarte kat raad ik je af. Lastig om leuke foto's van te maken.Explorista schreef: ↑03-02-2026 21:45Nu wil ik ook een kat.![]()
Dit is toch een snoepje?
https://verhuisdieren.nl/plaatsprofiel/ ... ormerveer/
Of deze:
https://verhuisdieren.nl/plaatsprofiel/ ... -zevenaar/
Of ... (zoveel leuke katten)
dinsdag 3 februari 2026 om 21:55
Deze is wel instagrammable.
https://verhuisdieren.nl/plaatsprofiel/ ... ix-onesti/
P.S. Ik noem Morning pages een dagboek. En die heb ik. Van Moleskine. #selfcare
Maar niet drie A4-tjes per dag.
Durf te antwoorden: één van de leukste topics op het forum!
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in