motorrijbewijs en welke motor voor een beginner?

01-08-2020 21:06 12 berichten
Zijn hier dames die hun motorrijbewijs hebben? Ik denk erover om mijn motorrijbewijs te gaan halen. Hoe vonden jullie het om dit te doen? Was het makkelijk of juist heel moeilijk? Ik heb alleen geen idee wat voor soort motor goed is om mee te beginnen.
Ik heb geen motorrijbewijs, maar denk erover om een mp3 aan te schaffen. Heb er al eens op gereden van een vriend en vond het heerlijk! Voordeel voor mij is de aanschafwaarde en het niet nodig hebben van een motorrijbewijs :)
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
01-08-2020 21:12
Ik heb geen motorrijbewijs, maar denk erover om een mp3 aan te schaffen. Heb er al eens op gereden van een vriend en vond het heerlijk! Voordeel voor mij is de aanschafwaarde en het niet nodig hebben van een motorrijbewijs :)
Dat ligt er aan wanneer je je rijbewijs hebt gehaald. Dat moet voor 19 januari 2013 zijn.
Ik heb mijn motorrijbewijs, had wel moeite met de achtjes draaien en halve draai. Het rijden op de weg ging me beter af.

Mijn eerste motor was een Harley sportster, maar wel een 1200. Heerlijke motor was dat.
Daarna een ducati monster gehad, heel anders maar ook super. Heel belangrijk is dat de motor niet te hoog is (top zwaar). Ligt er ook aan wat voor motorrijder je wil je zijn.

Mocht ik ooit weer een motor kopen kies ik toch weer voor een harley. Dat is wel lekker comfortabel rijden hoor...

Succes met je lessen! Kies een goede rijschool en bezuinig daar niet op. Goedkoop is vaak duurkoop.
veensteker schreef:
01-08-2020 21:39
Dat ligt er aan wanneer je je rijbewijs hebt gehaald. Dat moet voor 19 januari 2013 zijn.
Klopt, maar dat heb ik wel :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn motorrijbewijs 3 jaar geleden gehaald. De bijzondere verrichtingen vond ik in het begin wel moeilijk maar daar oefen je ook veel mee.

Wat voor motor er handig is voor een beginner wisseld onwijs per persoon. Gewoon lekker wat proefritjes maken op verschillende motoren, ieder heeft zo zijn voorkeur!

Eerst lekker een proefles nemen of je het überhaupt wat vind maar grote kans dat je het geweldig vind 😉
Ik heb 3 dagen na mn 18e verjaardag mn motorrijbewijs gehaald.. was echt verslaafd aan motorrijden.
Heb meerdere motoren gehad, een tour/berg achtig iets, sport en sportieve tour.
Die laatste is me het beste bevallen.. wél wat power, maar ook rijcomfort! Niet te zwaar qua gewicht, dus ook handig als je veel stil moet staan, ermee moet lopen, etc..
Mijn racer was net een tikje te hoog voor me, toen is er een nieuw zitje op gemaakt en kon ik prima zitten. Ook heb je wel verlagingssetjes, dus er zijn wel mogelijkheden als hij net ietsje te hoog is
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ‘heel voorzichtig’ begonnen met een 250 cc
Wilde t eerst rustig echt goed onder de knie krijgen
2 jaar later overgestapt naar 800 cc
Zowizo schreef:
01-08-2020 21:40
Ik heb mijn motorrijbewijs, had wel moeite met de achtjes draaien en halve draai. Het rijden op de weg ging me beter af.

Mijn eerste motor was een Harley sportster, maar wel een 1200. Heerlijke motor was dat.
Daarna een ducati monster gehad, heel anders maar ook super. Heel belangrijk is dat de motor niet te hoog is (top zwaar). Ligt er ook aan wat voor motorrijder je wil je zijn.

Mocht ik ooit weer een motor kopen kies ik toch weer voor een harley. Dat is wel lekker comfortabel rijden hoor...

Succes met je lessen! Kies een goede rijschool en bezuinig daar niet op. Goedkoop is vaak duurkoop.
Een Harley vind ik ook heel mooi, heb er al wel heel veel achterop gezeten maar wil nu toch echt zelf mijn papiertje gaan halen. Bedankt voor de info verder.
Bandit88 schreef:
01-08-2020 22:03
Ik heb mijn motorrijbewijs 3 jaar geleden gehaald. De bijzondere verrichtingen vond ik in het begin wel moeilijk maar daar oefen je ook veel mee.

Wat voor motor er handig is voor een beginner wisseld onwijs per persoon. Gewoon lekker wat proefritjes maken op verschillende motoren, ieder heeft zo zijn voorkeur!

Eerst lekker een proefles nemen of je het überhaupt wat vind maar grote kans dat je het geweldig vind 😉
Ja ik denk er al jaren over na en ben bang dat ik meteen verkocht ben haha. Wel al veel achterop gezeten maar zelf rijden lijkt mij toch echt 100x leuker. Bedankt voor je tips.
Amsterdame schreef:
01-08-2020 23:09
Ik ben ‘heel voorzichtig’ begonnen met een 250 cc
Wilde t eerst rustig echt goed onder de knie krijgen
2 jaar later overgestapt naar 800 cc
Ja zoiets dacht ik ook. Ik wil niet een te zware motor in gewicht. Eerst maar eens tijdje rijden en dan verder kijken inderdaad.
Ik wil de motor vooral in mijn vrije tijd gebruiken en misschien af en toe mee naar mijn werk. In de toekomst zou ik wel graag mee op vakantie willen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven