Napraat, deel 133 (met geklets)
zondag 19 juli 2020 om 14:58
Beste forummers,
Welkom in napraat 133!
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0/list_messages/465266#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Welkom in napraat 133!
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0/list_messages/465266#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-07-2020 14:46
11.85% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

maandag 3 augustus 2020 om 13:48
Ik ben hier wat langer en heb dezelfde ervaring, maar dan dus al jaren eerder.herfstappeltaart schreef: ↑03-08-2020 13:44Ik ben hier nog maar vier jaar, maar in het begin was mijn ervaring met haar best positief.
Informeren of het wel goed met haar gaat werkt als een rode lap op een stier.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

maandag 3 augustus 2020 om 13:52

maandag 3 augustus 2020 om 13:53
Ik langer en ik zie dat al jaren zo gaan.herfstappeltaart schreef: ↑03-08-2020 13:44Ik ben hier nog maar vier jaar, maar in het begin was mijn ervaring met haar best positief.
maandag 3 augustus 2020 om 13:58
Ik heb me eerder ook echt weleens zorgen gemaakt, nu probeer ik het naast me neer te leggen, maar soms raakt het me wel, die nare reacties.herfstappeltaart schreef: ↑03-08-2020 13:53Bedoel je dat sarcastisch? Want ik meen het wel namelijk. Ik vind haar gedrag vreemd.
David Dunning
David Dunning

maandag 3 augustus 2020 om 14:01
Het lijkt wel of ze soms met een masker op forumt en soms de ware aard bovenkomt. En dan moet iedereen maar voor zichzelf invullen of de boze kant het masker is of juist de ware aard. Persoonlijk vind ik haar heel vaak irritant reageren zodra iemand het niet met haar eens is.herfstappeltaart schreef: ↑03-08-2020 13:44Ik ben hier nog maar vier jaar, maar in het begin was mijn ervaring met haar best positief.
Maar ook dat ligt natuurlijk volledig aan het feit dat ik haar posts niet zou begrijpen omdat ze niet in Jip en Janneke-taal schrijft

Ik vind het maar raar. Waterman moeten we negeren, Cateautje moeten we negeren. Ik dacht dat dit een forum was? En dat je op een forum met elkaar in discussie kan gaan?

maandag 3 augustus 2020 om 14:03
*Pauze* schreef: ↑03-08-2020 14:01Het lijkt wel of ze soms met een masker op forumt en soms de ware aard bovenkomt. En dan moet iedereen maar voor zichzelf invullen of de boze kant het masker is of juist de ware aard. Persoonlijk vind ik haar heel vaak irritant reageren zodra iemand het niet met haar eens is.
Maar ook dat ligt natuurlijk volledig aan het feit dat ik haar posts niet zou begrijpen omdat ze niet in Jip en Janneke-taal schrijft![]()
Vreemd inderdaad. Mijn indruk is wel dat ze niet gelukkig is (heeft ook aan depressies geleden) en dat ze uit een soort narrige onvrede om zich heen slaat. Maar goed, dat is van mijn kant ook maar psychologie van de koude grond natuurlijk.

maandag 3 augustus 2020 om 14:09
Ik mag hier toch napraten over topics met geklets? Iemand buiten dit forum kan er niet over meepraten.
Ik heb in het verleden al vaak gezegd dat ik liever tegen/met haar zelf praat, maar dat wil ze niet hebben.
En nee, helpen zal het niet dat ben ik met je eens. Maar dat geldt voor heel veel onderwerpen op dit forum.
maandag 3 augustus 2020 om 14:09

maandag 3 augustus 2020 om 14:10
En dan haar verleden met depressies erbij halen omdat je het elders met haar oneens bent? Misschien mag het wel maar dat wil niet zeggen dat je het ook moet doen. Dit is precies de reden dat er zoveel weerstand is tegen napraat.
maandag 3 augustus 2020 om 14:11
Kun je niet geloven dat iemand zich echt zorgen maakt?
David Dunning
David Dunning

maandag 3 augustus 2020 om 14:12
Ik haal haar verleden met depressies er niet bij omdat ik het elders met haar oneens ben. Ik zei dat omdat ze dat zelf heel vaak vertelt (in allelei topics) en ik dat een beetje zie als een teken dat ze nu nog steeds niet lekker in haar vel zit. Daar is toch niks oneigenlijks aan.
Je doet nu net of ik dat zeg om te sneren maar dat was niet zo,.
maandag 3 augustus 2020 om 14:13
[url][/url]
Mss niet idd. Ik schreef het alleen omdat het me ook opgevallen was en dacht dat het niet goed ging met haar. Oké, ik stop nu.
Life is short. Eat dessert first.

maandag 3 augustus 2020 om 14:14
Die indruk had ik iig niet.herfstappeltaart schreef: ↑03-08-2020 14:12Je doet nu net of ik dat zeg om te sneren maar dat was niet zo,.