Napraat, deel 134 (met geklets)

05-08-2020 20:37 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Welkom in napraat 134!

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0/list_messages/465266#

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Lukt mij natuurlijk ook niet altijd en soms moet het er gewoon even uit en dan kan het hier juist een goede uitlaatklep zijn :proud:
Er zullen altijd dingen zijn die mopper-waardig lijken te zijn op dat moment. Achteraf bedenk ik me dan vaak dat ze de negatieve energie toch echt weer niet waard waren en neem ik me weer voor om niet meer in die valkuil te trappen.
Hier om 4 uur mijn bed uit, om 4.45 op de scooter de natuur in en een paar uurtjes gefotografeerd. Het was heerlijk koel en mooi en rustig. Dat ga ik elke dag doen met de hittegolf. Dan zit ik in ieder geval niet de hele dag opgesloten.
Nu baal ik wel van een balkon op het zuiden, ipv een lekkere tuin op het noorden.
Alle reacties Link kopieren
broekrok schreef:
07-08-2020 10:28
Owwww Griebus, jouw zo ware bericht had zo fijn op een ander topic gepast 8-)
Sorry, het kwam hier ter sprake. Maar ik wil best even vermelden wat ik vanavond ga eten ;-D
Alle reacties Link kopieren
Maud*de*Braose schreef:
07-08-2020 10:29
Griebus, goed verwoord. Ik vind je een forumster die vaak zinnige en zinvolle dingen zegt. Leuk.
Dank je wel! Ik heb jou ook hoog zitten, dus dan is het extra leuk om te horen. :)
*Pauze* schreef:
07-08-2020 10:30
Achteraf bedenk ik me dan vaak dat ze de negatieve energie toch echt weer niet waard waren en neem ik me weer voor om niet meer in die valkuil te trappen.
Kun je trainen :lightbulb:

Sinds ik ( door allerlei redenen) nadenk over mijn energie en hoe die te gebruiken, lukt het meestal heel goed niet meer in die valkuil te trappen!
Het scheelt enorm veel irritatie, ik was ook om het op z'n zachtst te zeggen een nogal ongeduldig opgewonden standje. Mijn valkuil is nu niet alles kapot te relativeren :whistle:
Maud*de*Braose schreef:
07-08-2020 10:29
Griebus, goed verwoord. Ik vind je een forumster die vaak zinnige en zinvolle dingen zegt. Leuk.
Daar ben ik het helemaal mee eens
Griebus67 schreef:
07-08-2020 10:32
Sorry, het kwam hier ter sprake. Maar ik wil best even vermelden wat ik vanavond ga eten ;-D
:cheers:
Het ging me meer om de forummer dan om de inhoud. Maar dat mag ik natuurlijk niet hardop schrijven.
Griebus67 schreef:
07-08-2020 10:33
Dank je wel! Ik heb jou ook hoog zitten, dus dan is het extra leuk om te horen. :)
:)
Alle reacties Link kopieren
Maud*de*Braose schreef:
07-08-2020 10:31
Hier om 4 uur mijn bed uit, om 4.45 op de scooter de natuur in en een paar uurtjes gefotografeerd. Het was heerlijk koel en mooi en rustig. Dat ga ik elke dag doen met de hittegolf. Dan zit ik in ieder geval niet de hele dag opgesloten.
Nu baal ik wel van een balkon op het zuiden, ipv een lekkere tuin op het noorden.

Hier heb ik altijd zoveel bewondering voor he. Ik fotografeer graag en zie vaak mooie foto's, die zo vroeg gemaakt zijn. Maar mocht ik al de wekker ooit zetten, om zoiets te gaan doen, weet ik zeker dat ik die dan uitzet en me weer omkeer. Vroeg opstaan kan ik echt alleen als het moet en zelfs dan met moeite.

:photo:
Later is nu
Dreamer schreef:
07-08-2020 10:39
Hier heb ik altijd zoveel bewondering voor he. Ik fotografeer graag en zie vaak mooie foto's, die zo vroeg gemaakt zijn. Maar mocht ik al de wekker ooit zetten, om zoiets te gaan doen, weet ik zeker dat ik die dan uitzet en me weer omkeer. Vroeg opstaan kan ik echt alleen als het moet en zelfs dan met moeite.

:photo:
Daar heb ik meestal niet zo'n moeite mee, gelukkig, ben echt een ochtendmens. Sta meestal om 5 uur op, dus een uurtje eerder maakt niet zoveel uit. Ben dan weer 's avonds niet vooruit te branden. :-D
*Pauze* schreef:
07-08-2020 10:30
Lukt mij natuurlijk ook niet altijd en soms moet het er gewoon even uit en dan kan het hier juist een goede uitlaatklep zijn :proud:
Er zullen altijd dingen zijn die mopper-waardig lijken te zijn op dat moment. Achteraf bedenk ik me dan vaak dat ze de negatieve energie toch echt weer niet waard waren en neem ik me weer voor om niet meer in die valkuil te trappen.

Natuurlijk lukt het niet altijd. Mij ook absoluut niet en soms ben ik gewoon chagrijnig ;)
Maar de posivieve kanten proberen te zien helpt me echt om de vervelende dingen het hoofd te bieden.
Als ik door vervelende gezondheidsdingen heen moet lees ik boeken die me aan het lachen maken, geen boeken van lotgenoten bijvoorbeeld.
Het is maar een voorbeeld hoor.
Als het regent is dat lekker voor de tuin. Als het warm is fijn om te fietsen enz. En nee ik ben niet zo'n zweverige door een wei met madeliefjes huppeldende muts :P
Alle reacties Link kopieren
Zowizo schreef:
07-08-2020 10:22
Wat ontzettend lief om te zeggen, ga er bijna van blozen... :-$
Nou precies zoals ik erover denk en erin probeer te staan! (Lukt niet altijd even makkelijk maar goed)

Er is ooit weleens tegen mij gezegd dat het negatieve aan iets of iemand benoemen vele malen makkelijker is dan het positieve, dat kost veel meer moeite. Afkraken is zo makkelijk om te doen...
Schijnt evolutionair voordeel te hebben gehad. Vraag me alleen niet hoe het zit, want dat weet ik niet meer.
We hebben ook veel meer woorden om negatieve emoties te verwoorden dan positieve.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Je kunt mij iig niet verwijten dat ik geen positief ingesteld mens ben.
Maar hitte maakt mij echt beroerd.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Maud*de*Braose schreef:
07-08-2020 10:31
Hier om 4 uur mijn bed uit, om 4.45 op de scooter de natuur in en een paar uurtjes gefotografeerd. Het was heerlijk koel en mooi en rustig. Dat ga ik elke dag doen met de hittegolf. Dan zit ik in ieder geval niet de hele dag opgesloten.
Nu baal ik wel van een balkon op het zuiden, ipv een lekkere tuin op het noorden.

Prachtige hobby! Of is het werk?
Iemand afkraken vind ik persoonlijk lastiger dan iets positiefs bedenken, maar er zijn uitzonderingen bij wie ik het andersom beter kan.
Solomio schreef:
07-08-2020 10:52
Je kunt mij iig niet verwijten dat ik geen positief ingesteld mens ben.
Maar hitte maakt mij echt beroerd.

Ik verwijt jou iig helemaal niks. Ik vind jou dwars door je sarcasme heen altijd een prettig persoon.
Alle reacties Link kopieren
broekrok schreef:
07-08-2020 10:36
:cheers:
Het ging me meer om de forummer dan om de inhoud. Maar dat mag ik natuurlijk niet hardop schrijven.
Ook die mag hier schrijven en kunnen mensen er op reageren.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
rosanna08 schreef:
07-08-2020 10:55
Ook die mag hier schrijven en kunnen mensen er op reageren.
Pfff rosanna, natuurlijk mag dat!
Griebus67 schreef:
07-08-2020 10:26
Schrijf je bij Fok dat ze minder goedkoop seksistisch zouden moeten schrijven, of bij Bokt dat het wel wat minder over paarden mag gaan?
:proud: Goed idee, ik ga vanaf nu dagelijks op Zwangertpijlert herinneringen posten dat er wel meer in het leven is dan beebs.

(goed punt verder)
herfstappeltaart schreef:
07-08-2020 10:53
Prachtige hobby! Of is het werk?
Nu nog hobby, bijna werk :cheer2:
broekrok schreef:
07-08-2020 10:35
Kun je trainen :lightbulb:

Sinds ik ( door allerlei redenen) nadenk over mijn energie en hoe die te gebruiken, lukt het meestal heel goed niet meer in die valkuil te trappen!
Het scheelt enorm veel irritatie, ik was ook om het op z'n zachtst te zeggen een nogal ongeduldig opgewonden standje. Mijn valkuil is nu niet alles kapot te relativeren :whistle:
Ik merk ook dat ik er langzaam iets beter in word. Die nieuwe valkuil is een goede waarschuwing, daar herken ik wel dingen in. Soms zoek ik naar beweegredenen van iemand om zijn/haar negatief gedrag te begrijpen en ik merk dat ik daarbij veel te veel excuses voor iemand verzin. Soms is iemand gewoon zo en zijn er geen excuses, maar moet ik dat leren accepteren. Aan mij dan de keuze of ik wel of niet met diegene om wil gaan.

En soms heb je moppersmurfen zoals Solo die daardoor juist leuk zijn. Op de een of andere manier mopperen die wel, maar zijn ze niet negatief. En daardoor lees ik jou graag Solo. Al ben ik het lang niet altijd met je eens, toch moet ik vaak lachen om je posts. Dus blijkbaar is de manier waarop je moppert ook van invloed, want ik krijg van jou ondanks het mopperen niet de indruk dat je negatief in het leven staat.
Ben ik per ongeluk op het nieuwste veer-in-de-bips topic terecht gekomen?
Alle reacties Link kopieren
Ik lees jullie allemaal graag :lips:
Lady*Voldemort schreef:
07-08-2020 11:16
Ben ik per ongeluk op het nieuwste veer-in-de-bips topic terecht gekomen?

Ik vind dat je altijd zo leuk binnenvalt :cheer2:
Lady*Voldemort schreef:
07-08-2020 11:16
Ben ik per ongeluk op het nieuwste veer-in-de-bips topic terecht gekomen?

Heerlijk hè. :jump:
Weer eens wat anders :proud:
En ik vind jou ook hartstikke leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven