Napraattopic 2025.9 met geklets

28-10-2025 10:17 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.9 met geklets.

Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.

De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Moderators Vivaforum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Lady*Voldemort schreef:
14-01-2026 16:09
Nou lekker dan. We zitten hier al drie dagen zonder CV en warme douche, en dat gaat waarschijnlijk nog wel even duren ook want intussen heeft de huisbaas er ongeveer alle installateurs uit de nabije omtrek er al bij gehad en niemand kan het probleem oplossen. Dus dat zal wel een nieuwe ketel worden. Ben ik even blij dat de Grote Kou inmiddels weg is en dat we een aparte keukenboiler hebben zodat we in ieder geval vrij gemakkelijk warm water kunnen pakken om mee te poedelen aan de wastafel.
Wss dat de 1e installateur al geconstateerd heeft dat er een nieuwe ketel moet komen?
Pieremachochel
noglangnietjarig schreef:
14-01-2026 17:18
Wss dat de 1e installateur al geconstateerd heeft dat er een nieuwe ketel moet komen?
Kan hoor, ik heb geen idee. Maar in ieder geval wordt het nu (op termijn) opgelost en daar gaat het maar om.
Graftak!
Goedemorgen.

Voor iemand die een hekel heeft aan bellen heb ik een zware ochtend achter de rug.

Koffie. ☕️
You can achieve anything that doesn't require skill or knowledge.
Week 6 van de Extremely Demotivational Calendar
Hebben jullie nog kwistige verlangens?
Ik zal wel een oud, paranoïde wijf geworden zijn, maar sommige forummers schrijven zo vreemd, ik vraag me af of ze bots zijn, dubbelnickers of mensen met een voorliefde voor chatgpt.
Si abra la puerta hay lobos.
Wat zijn kwistige verlangens? Dure wensen ofzo?
Solomio schreef:
15-01-2026 10:11
Wat zijn kwistige verlangens? Dure wensen ofzo?
Een nick
Cochise schreef:
15-01-2026 10:22
Een nick
O. O_O
Solomio schreef:
15-01-2026 10:25
O. O_O
Ja, inderdaad. :proud:
Rabarbara schreef:
15-01-2026 10:04
Hebben jullie nog kwistige verlangens?
Ik zal wel een oud, paranoïde wijf geworden zijn, maar sommige forummers schrijven zo vreemd, ik vraag me af of ze bots zijn, dubbelnickers of mensen met een voorliefde voor chatgpt.

Of gewoon een oude vent die nog zulke belegen woorden als kwistig gebruikt.
En nu ik toch in zeikmodus zit, kunnen we geen waarschuwingen (en bannen) uitdelen voor posts die alleen maar "volgens AI......" zijn? Alsof je als opener van een topic daarop zit te wachten.
Frizz schreef:
15-01-2026 10:35
Of gewoon een oude vent die nog zulke belegen woorden als kwistig gebruikt.
Dergelijke woorden gebruik ik ook graag. Ben ik nu ook belegen?
Graftak!
Het gaat me ook niet om het archaische vocabulaire, dat heeft zeker zijn charmes. Maar het gaat me om de algehele toon en stijl van schrijven, ik kan er gewoon niets mee. Maar ja, dat zullen mensen ook met mij hebben. Ik ben alleen minder kwistig. Eerder arglistig.
Rabarbara schreef:
15-01-2026 10:49
En nu ik toch in zeikmodus zit, kunnen we geen waarschuwingen (en bannen) uitdelen voor posts die alleen maar "volgens AI......" zijn? Alsof je als opener van een topic daarop zit te wachten.
Nou inderdaad. Als ik verlang naar een antwoord van chatgpt kan ik dat zelf nog wel tevoorschijn halen.
Graftak!
Rabarbara schreef:
15-01-2026 11:06
Het gaat me ook niet om het archaische vocabulaire, dat heeft zeker zijn charmes. Maar het gaat me om de algehele toon en stijl van schrijven, ik kan er gewoon niets mee. Maar ja, dat zullen mensen ook met mij hebben. Ik ben alleen minder kwistig. Eerder arglistig.
Als ik te veel van hem gelezen heb voel ik me heel erg kleverig. En aangezien mijn douche het niet doet blijf ik dus maar een beetje bij hem uit de buurt.
Graftak!
Rabarbara schreef:
15-01-2026 11:06
Ik dacht dat dit aan jouw brein ontsproten was, maar het is gewoon een bestaand woord. Geweldig, haha!
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Solomio schreef:
15-01-2026 09:28
Goedemorgen.

Voor iemand die een hekel heeft aan bellen heb ik een zware ochtend achter de rug.

Koffie. ☕️
Aah herkenbaar. Ik word binnenkort geopereerd, en toch jammer dat een paar mensen die ik tot mijn goede vrienden reken, me toch gaan bellen, ondanks dat ik had aangegeven liever te appen omdat ik niet echt in de juiste stemming ben om te bellen (en ik sowieso bellen haat).
Ja dan krijgen ze de nukkige versie van toulouse, jammerdebammer.
Ik krijg bij die nick een beeld van een kwispelende roede. |-)
toulouse_74 schreef:
15-01-2026 11:16
Aah herkenbaar. Ik word binnenkort geopereerd, en toch jammer dat een paar mensen die ik tot mijn goede vrienden reken, me toch gaan bellen, ondanks dat ik had aangegeven liever te appen omdat ik niet echt in de juiste stemming ben om te bellen (en ik sowieso bellen haat).
Ja dan krijgen ze de nukkige versie van toulouse, jammerdebammer.
Ow, nee, ik moest zelf bellen. Naar het ziekenhuis. Omdat ik vanwege mijn reuze interessante aandoening graag vervroegd een afspraak met de anesthesist wil.
Twee afdelingen (anesthesie en neurologie) die allebei zeiden dat de afspraak via de andere afdeling gemaakt moest worden. 😡
Maar...... het is gelukt.
Solomio schreef:
15-01-2026 13:04
Ow, nee, ik moest zelf bellen. Naar het ziekenhuis. Omdat ik vanwege mijn reuze interessante aandoening graag vervroegd een afspraak met de anesthesist wil.
Twee afdelingen (anesthesie en neurologie) die allebei zeiden dat de afspraak via de andere afdeling gemaakt moest worden. 😡
Wat een gezanik toch. Maar fijn dat het gelukt is.
Graftak!
jorchugh_jor schreef:
15-01-2026 12:02
Ik krijg bij die nick een beeld van een kwispelende roede. |-)
En bedankt he. Nou moet ik weer ergens een werkende douche gaan zoeken.
Graftak!
Solomio schreef:
15-01-2026 13:04
Wat een gedoe als jezelf al gedoe hebt, gelukkig wel gelukt.
Alles gaat voorbij
Als ik die nick KwistigVerlangen zie denk ik aan een titel van een keukenmeidenroman.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
https://speld.nl/2026/01/14/hoe-kan-het ... -en-regen/
Ik ben chagrijnig en moe en dat merk je dan toch. Dan gaan dingen me storen die in gewoon moet laten gaan, sterker nog, die me anders niet storen. Vind ik stom van mezelf.
Maar afgezien daarvan hoeven we toch niet te huilen om het heengaan van een verschrikkelijk onaangename complotwap? Juichen is ook niet chic, maar van sommige doden echt niet alleen maar goeds.
Oh mag ik even meedoen? Wat is dat toch met al die altmodische ouders die hun pubers-die-geen-seks-mogen overal maar in bed leggen? Toen ik vijftien was liet ik me echt niet meer ergens neerleggen hoor, ik ging zelf wel ergens liggen. Buiten dat, ik was veel te zwaar om door iemand anders ergens te worden neergelegd.
Graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven