Napraattopic 2025.9 met geklets

28-10-2025 10:17 590 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.9 met geklets.

Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.

De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Moderators Vivaforum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
framboise-t schreef:
11-11-2025 17:18
Wat verdrietig. Ik ken niemand persoonlijk op het forum en toch raak je gehecht aan hoe mensen schrijven. Ik vroeg het me inderdaad af. Dank je wel Solo.

Meelezer hier. Maar precies dit. Kende haar verder niet maar het voelde wel even treurig toen ik het las.

Het forum verloedert met onverbeterde taalfouten ben ik bang.

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-11-2025 22:03
Reden: Privacy
2.77% gewijzigd
I wanna live my life with the volume full!
Joppie schreef:
11-11-2025 21:05
Haha nee niet ineens maar onbewust zijn de complicaties die kunnen voorkomen toch iets waarvan de kans dan klein is en verwaarloosbaar in je brein of zo? We hebben het er van te voren ook wel over gehad maar niet opereren was ook geen optie dus dan gooi je je maar in het diepe denk ik. Het is bij ons niet van: "Waarom wij?" maar eerder: "Waarom wij niet?".
En toch komt het dan nog als een verrassing.

O en tegenvallers genoeg gehad in ons leven en dan kun je nog steeds of juist dan een ras optimist zijn!
Ik snap hem hoor... Ik ben wel eens achterop mijn voorganger gereden. Tijdens het remmen heb ik een keer of 10 gedacht "oh nee het gaat mis, ik kan niet op tijd remmen" en toen ik er eenmaal tegenaan zat was er alleen maar stomme verbazing: "hoe kan dát nou???" Pas als het echt is, ga je erbij stilstaan dat het ook echt zo is.
In mijn diagnosetraject ook zo'n beetje. Er was een rijtje mogelijkheden van niet zo ernstig en minder zeldzaam tot heel ernstig en zeldzaam. De gewonere dingen werden afgestreept, ik kreeg geen behandeling wat geen diagnose. Totdat de uitslag van de allerlaatste mogelijkheid kwam. Ik was alleen maar blij dat ik eindelijk behandeling kreeg, maar in de loop van de tijd bleek daarbij een heel palet aan bijwerkingen te horen. Dat maakte me wat minder bli. Maar ook dat is goed gekomen, dus voor je man dan ook maar diezelfde uitkomst. Nu even schrikken van alles wat je toch maar echt overkomt, maar wel uitzicht op beter. En wat je al schreef, niet opereren was ook geen optie.
Beste forummers,

Na overleg hebben we besloten om de berichtgeving die vanmiddag is geplaatst te verwijderen ivm de privacy van betrokkene. We hebben begrip voor het bericht, maar zijn ook van mening dat tenzij je zeker weet dat degene waar het om gaat het op prijs stelt dat het wordt gemeld, het beter is om dit niet te doen.
We begrijpen ook de behoefte om hierover te kunnen praten en dit staan wij ook gewoon toe. Maar houdt hierbij de privacy van betrokkenen in gedachten.

Met vriendelijke groet,

Moderators Vivaforum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
ModeratorViva schreef:
11-11-2025 22:15
Beste forummers,

Na overleg hebben we besloten om de berichtgeving die vanmiddag is geplaatst te verwijderen ivm de privacy van betrokkene. We hebben begrip voor het bericht, maar zijn ook van mening dat tenzij je zeker weet dat degene waar het om gaat het op prijs stelt dat het wordt gemeld, het beter is om dit niet te doen.
We begrijpen ook de behoefte om hierover te kunnen praten en dit staan wij ook gewoon toe. Maar houdt hierbij de privacy van betrokkenen in gedachten.

Met vriendelijke groet,

Moderators Vivaforum
Netjes, mod.
She is home at the sea; her soul a part of it's deep melody.
ModeratorViva schreef:
11-11-2025 22:15
Beste forummers,

Met vriendelijke groet,

Moderators Vivaforum
Idioot.
Dus we mogen er wel over praten, maar we mogen het er niet over hebben.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Dus iemand die nu bijleest weet dat er iemand dood is, maar heeft geen idee wie.

Ik vind daar wat van.

David Dunning
Solomio schreef:
11-11-2025 23:03
Idioot.
Dus we mogen er wel over praten, maar we mogen het er niet over hebben.
Solo, ook ik was gesteld op je bericht vanmorgen.
Dank daarvoor.

Snap niet dat de mods hier mee een soort van uitspraak doen, tenzij ze het nader verder gaan uitleggen.
Pieremachochel
Solomio schreef:
11-11-2025 23:09
Dus iemand die nu bijleest weet dat er iemand dood is, maar heeft geen idee wie.

Ik vind daar wat van.
[….]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-11-2025 07:24
Reden: Naam verwijderd
7.53% gewijzigd
Pieremachochel
NLNJ, haal die naam maar weg, anders doen de mods dat en krijg je met een beetje pech nog een ban.

David Dunning
SirDidymus schreef:
11-11-2025 20:34
Ja 11-11 was ook weer volop vandaag. Genoeg verklede mensen gezien en vgm in de stad behoorlijk druk.

Ook een leuke traditie als je helemaal van de carnaval bent.
Ik hoorde op de radio dat dat een behoorlijk nieuwe traditie is. Ook weer slim op ingespeeld door de commercie. Ik heb zelf geen idee verder, ik kom er niet vandaan.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
canis-felis schreef:
12-11-2025 00:08
Ik hoorde op de radio dat dat een behoorlijk nieuwe traditie is. Ook weer slim op ingespeeld door de commercie. Ik heb zelf geen idee verder, ik kom er niet vandaan.
Zo nieuw is dat toch niet? Is toch gewoon de start van het carnavalsseizoen?
''Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!''
Djessy schreef:
12-11-2025 06:32
Zo nieuw is dat toch niet? Is toch gewoon de start van het carnavalsseizoen?
Ik hoorde dat het eigenlijk pas zo (idioot :$ ) groot gevierd wordt sinds 11-11-2011. Maar ik heb zelf dus het carnavalsgen niet in me en probeer het te ontwijken.
Solomio schreef:
11-11-2025 23:15
NLNJ, haal die naam maar weg, anders doen de mods dat en krijg je met een beetje pech nog een ban.
Toch bedankt voor de melding, Solo.

:redrose: voor ...
Solomio schreef:
11-11-2025 23:09

Ik vind daar wat van.
Ik ook en begint met een s en eindigt op tom.
Vrijheid, gelijkheid, zusterschap
happyapple schreef:
12-11-2025 06:58
Ik hoorde dat het eigenlijk pas zo (idioot :$ ) groot gevierd wordt sinds 11-11-2011. Maar ik heb zelf dus het carnavalsgen niet in me en probeer het te ontwijken.
Zou kunnen hoor, ik heb ook het carnavalsgen niet.
Wat ik weet is dat op de 11e van de 11e de nieuwe prins carnaval wordt gekozen.
In 2000 was ik veel in Duitsland en keek ik raar op in november, toen veel mensen verkleed over straat gingen.
''Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!''
Wat is de reden eigenlijk dat het niet mag? Die naam melden? Want een memoriam van een geliefd persoon op een fora, komt toch vaker voor?
Voor iedereen een groene tuin
GroenTuintje schreef:
12-11-2025 07:27
Wat is de reden eigenlijk dat het niet mag? Die naam melden? Want een memoriam van een geliefd persoon op een fora, komt toch vaker voor?
Omdat die persoon daar zelf geen toestemming voor gegeven heeft.

Als ik geschreven had dat ze dit voor haar dood aan mij gevraagd had, was er geen probleem geweest.

Ik had dan gelogen, maar hé, dat weet niemand.

David Dunning
:redrose: voor .....
En een :hug: voor de mensen om haar heen.

(Was er niet ooit een kaarsjesbrand-topic waar ook overleden forummers wel herdacht werden? Lijkt me niet dat dit privacygedoe nu voor de eerste keer aan de hand is in die 100 jaar dat dit forum bestaat)
.
Ik vind het toch fijn om te weten Solo, dank je.
Solomio schreef:
12-11-2025 07:40
Omdat die persoon daar zelf geen toestemming voor gegeven heeft.

Als ik geschreven had dat ze dit voor haar dood aan mij gevraagd had, was er geen probleem geweest.

Ik had dan gelogen, maar hé, dat weet niemand.

Weer een bijzondere actie van de mods, maar goed. De afbijt zal ze naar het hoofd stijgen ofzo.
Merys schreef:
12-11-2025 08:01
Weer een bijzondere actie van de mods, maar goed. De afbijt zal ze naar het hoofd stijgen ofzo.
Ik ging Googlen wat afbijt betekent.
:facepalm:

Was even de verhuizing vergeten.

David Dunning
Djessy schreef:
12-11-2025 07:27
Zou kunnen hoor, ik heb ook het carnavalsgen niet.
Wat ik weet is dat op de 11e van de 11e de nieuwe prins carnaval wordt gekozen.
In 2000 was ik veel in Duitsland en keek ik raar op in november, toen veel mensen verkleed over straat gingen.

Ja en de Raad van 11 komt dan weer voor het eerst bij elkaar na de voorgaande carnaval. Om 11.11 uur.

Hier in het dorp werd het zaterdag al gevierd omdat de meesten gisteren de stad in zijn gegaan. Idd, verkleed.
Ik vind het vrij bizar dat hier niet gezegd mag worden dat een bepaalde forummer is overleden. Daarmee geef je verder toch niets prijs?

Als mensen elkaar in het echt van achterkamertjes kenden, dan lijkt me dat hun eigen probleem waar ze mee zullen moeten dealen. Het gebeurt natuurlijk weleens vaker dat je onverwacht hoort van iemands overlijden. Daar is een forum verder niet verantwoordelijk voor.
canis-felis schreef:
12-11-2025 00:08
Nee hoor wij vierden vroeger altijd 11-11 en ook tijdje na carnaval het halfvastenbal.
Omdat nu meer carnaval op straat gevierd wordt ipv alleen in de kroeg valt het meer op heb ik het idee .
GriebusDus schreef:
12-11-2025 08:42
Ik vind het vrij bizar dat hier niet gezegd mag worden dat een bepaalde forummer is overleden. Daarmee geef je verder toch niets prijs?

Als mensen elkaar in het echt van achterkamertjes kenden, dan lijkt me dat hun eigen probleem waar ze mee zullen moeten dealen. Het gebeurt natuurlijk weleens vaker dat je onverwacht hoort van iemands overlijden. Daar is een forum verder niet verantwoordelijk voor.
Het is natuurlijk ook gewoon onzin.
Stone had volgens mij zelfs haar account hier laten anonimiseren voordat ze overleed, maar daar is hier toch gewoon uitgebreid over gesproken..

David Dunning

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven