Napraattopic 2025.9 met geklets

28-10-2025 10:17 694 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.9 met geklets.

Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.

De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Moderators Vivaforum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Lori schreef:
13-11-2025 18:54
En de privacy van die ene forummer geldt nog steeds maar tot en met pagina 12,5 in het kaarsjestopic.
Ik net pas jouw inhoudelijke post in vraag het de Mods. Volledig eens. Ik had al eerder gereageerd voordat ik jouw post las en heb ‘em nog maar even gequote.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
En weer een dikke beving hoor ik net.
Ik ben gisteren als een blok in slaap gevallen.
Nlnj, ik denk dat jij het wel gemerkt hebt?
Vrijheid, gelijkheid, zusterschap
Joppie, dat was vannacht om 01:16 uur, toen sliep ik en heb er dan ook helemaal niets van meegekregen.
Ik hoorde het pas vanmorgen op het nieuws van 06:00 uur.

Wij zitten niet in het gebied waar altijd veel om te doen is, Loppersum.

Ik las gisteren dat er nog voor 5000 miljard euro aan gas in de bodem zit in Groningen.
En ook dat het heel simpel is, als ze gas winnen, om die leegtes weer op te vullen.
Stond op fb, dat dan weer wel.

Ik duik daar eens verder in.
Pieremachochel
Rabarbara schreef:
13-11-2025 20:06
Misschien is het concept forum sowieso een beetje achterhaald.
Ja, we moeten allemaal gaan infantiliseren op Tiktok en zo.
"No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country.“
(George Patton)
oudebaas schreef:
14-11-2025 08:46
Ja, we moeten allemaal gaan infantiliseren op Tiktok en zo.
Geen denken aan.
noglangnietjarig schreef:
14-11-2025 07:23
Joppie, dat was vannacht om 01:16 uur, toen sliep ik en heb er dan ook helemaal niets van meegekregen.
Ik hoorde het pas vanmorgen op het nieuws van 06:00 uur.

Wij zitten niet in het gebied waar altijd veel om te doen is, Loppersum.

Ik las gisteren dat er nog voor 5000 miljard euro aan gas in de bodem zit in Groningen.
En ook dat het heel simpel is, als ze gas winnen, om die leegtes weer op te vullen.
Stond op fb, dat dan weer wel.

Ik duik daar eens verder in.
Als het zo simpel was deden ze dat wel.
Wat is het toch spijtig dat de mods zoveel moeite hebben met zelfreflectie.

Heftig Joppie en NLNJ, ook al heb je het zelf niet gemerkt, het feit dat er toch weer een behoorlijk zware schok was is toch weer beangstigend. Ik mag hopen dat partijen in de Tweede Kamer die toch graag weer gas winnen (jaja, nadat de compensatie is verleend en alles goed gestut is oid) zich achter de oren krabben hierover. FvD wordt niet heel serieus genomen, maar JA21 solliciteert nogal naar meeregeren...
Mariana schreef:
14-11-2025 11:22

Heftig Joppie en NLNJ, ook al heb je het zelf niet gemerkt, het feit dat er toch weer een behoorlijk zware schok was is toch weer beangstigend. Ik mag hopen dat partijen in de Tweede Kamer die toch graag weer gas winnen (jaja, nadat de compensatie is verleend en alles goed gestut is oid) zich achter de oren krabben hierover. FvD wordt niet heel serieus genomen, maar JA21 solliciteert nogal naar meeregeren...
Ja daar snap ik ook echt niks van.
Ik heb zelf één beving gevoeld maar nog tijden bij elk gerommel stond ik weer aan.
Mariana schreef:
14-11-2025 11:22
Als de mods eenmaal een standpunt hebben ingenomen, dan blijven ze daar (in mijn ervaring) hardnekkig aan vasthouden. Dat is niets nieuws. Termen zoals ‘bashen’ een paar maanden terug waarbij ik toen ook mijn ernstige twijfels had.

Ik snap ergens wel dat ze terughoudend zijn als niet bevestigd is dat het om de desbetreffende forumster gaat. Dat gezegd hebbende: Ik twijfel niet aan de info van Solo.
Daarnaast is het argument dat iemand weinig privé info deelt dubieus. Wanneer mag het dan wel gedeeld worden…? Wanneer heeft iemand genoeg zaken gedeeld dat haar overlijden en eren op Viva wel gekoppeld mag worden aan de nick? En inmiddels is het ook zonder de nick te noemen voor de gemiddelde forummer ook te achterhalen om wie het mogelijk zou kunnen gaan.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Dubbel
Baggal schreef:
14-11-2025 11:43
Als de mods eenmaal een standpunt hebben ingenomen, dan blijven ze daar (in mijn ervaring) hardnekkig aan vasthouden. Dat is niets nieuws. Termen zoals ‘bashen’ een paar maanden terug waarbij ik toen ook mijn ernstige twijfels had.

Klopt, ik heb dat ook al vaker gemerkt. Er wordt hardnekkig vastgehouden aan de eerste reactie, ook als er heel duidelijk door anderen wordt aangegeven dat die eerste reactie niet juist was. Heel onhandig.

Ik snap ergens wel dat ze terughoudend zijn als niet bevestigd is dat het om de desbetreffende forumster gaat. Dat gezegd hebbende: Ik twijfel niet aan de info van Solo.
Daarnaast is het argument dat iemand weinig privé info deelt dubieus. Wanneer mag het dan wel gedeeld worden…? Wanneer heeft iemand genoeg zaken gedeeld dat haar overlijden en eren op Viva wel gekoppeld mag worden aan de nick? En inmiddels is het ook zonder de nick te noemen voor de gemiddelde forummer ook te achterhalen om wie het mogelijk zou kunnen gaan.

Lori en jij hebben al heel duidelijk uitgelegd dat het niet onder de privacywetgeving valt. Maar ja, het zij zo, we moeten ons er blijkbaar naar schikken.
Mariana schreef:
14-11-2025 11:48

[…] Maar ja, het zij zo, we moeten ons er blijkbaar naar schikken.
Het is niet anders en dat de mods beste intenties hebben, geloof ik heus wel. De uitwerking is soms wat onhandig.
Ter vergelijking: er wordt heel hard ingegrepen op een opmerking over leden van het Koninklijk huis (en soms gewoon overdreven snel en soms heel terecht). Als ik echter nu even in het Borsato topic kijk, staan daar best gemene dingen over de familie van Borsato. Daar wordt niets mee gedaan (ik vind het niet de moeite waard om te straffen overigens), maar daar zie je dus dat er ook een andere norm wordt gehanteerd. En zo kan ik nog wel een aantal andere voorbeelden noemen.

Maar goed, we zijn allemaal mensen en ik kom nog steeds graag op Viva :) .
Ik merk dat ik me toch weinig druk maak over het modereerbeleid. Ik kom hier voor mijn medeforummers en neem het modbeleid op de koop toe.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
14-11-2025 12:39
Ik merk dat ik me toch weinig druk maak over het modereerbeleid. Ik kom hier voor mijn medeforummers en neem het modbeleid op de koop toe.
Ik normaal gesproken ook. Maar gisteren was echt next level wat mij betreft.
Mijn verzoek om anoniem te gaan is over het hoofd gezien dus ik blijf weer ff hangen, maar misschien niet voor lang.
vivapimpelmees schreef:
14-11-2025 12:46
Ik normaal gesproken ook. Maar gisteren was echt next level wat mij betreft.
Mijn verzoek om anoniem te gaan is over het hoofd gezien dus ik blijf weer ff hangen, maar misschien niet voor lang.
Ik vind natuurlijk de ene modbeslissing wel stommer dan de andere.

Maar ik heb veel meer 'last' van de negatieve reacties van een paar forumsters, ook al waren de positieve reacties ver in de meerderheid.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Zoals verwacht hebben de mods het privacy-argument laten vallen...

Het lijkt mij overigens geen goed idee om een vergelijk te maken met andere topics of om te melden waar de nick nog wel genoemd wordt. Voor er een sneeuwbaleffect ontstaat.
Courage schreef:
14-11-2025 12:51
Zoals verwacht hebben de mods het privacy-argument laten vallen...

Het lijkt mij overigens geen goed idee om een vergelijk te maken met andere topics of om te melden waar de nick nog wel genoemd wordt. Voor er een sneeuwbaleffect ontstaat.

Maar slechts een paar maanden geleden postten de mods een bericht over het overlijden van een forumster die op anoniem gegaan was... Dat is toch krom?
Dat heb ik gemist VivapPimpelmees, dat is zeker krom. Maar dat bedoelde ik niet, ik doelde op het laatste bericht van Baggal.
Solomio schreef:
14-11-2025 12:47
Ik vind natuurlijk de ene modbeslissing wel stommer dan de andere.

Maar ik heb veel meer 'last' van de negatieve reacties van een paar forumsters, ook al waren de positieve reacties ver in de meerderheid.
Voor wat het waard is: ik stelde het wel op prijs. Het betrof een forumster van het eerste uur. Dank daarvoor.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven