Napraattopic 2026.1 met geklets

20-01-2026 18:54 3074 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Een heel nieuw jaar is weer begonnen en daar hoort ook weer een nieuw topic bij!

Welkom in napraat 2026.1 met geklets.

Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.

De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Moderators Vivaforum

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Froezel2 schreef:
22-01-2026 11:16
Ik maak nu hetzelfde mee met mijn moeder en ze is nu in een goed jaar 12 kilo aangekomen!.

Ik vind het aankomen best een ding, vooral omdat zij vroeger obsessief met haar gewicht bezig was.
(Ze is dementerend)
Waarom vind je het een ding? Is dat echt dat ze aankomt, of omdat het gewoon heel verdrietig is dat je moeder dementerende is en steeds verder achteruit gaat.

Verpleegkundigen leren diverse technieken om om te gaan met zwaardere mensen. Er zijn allerlei soorten tilhulpen. Je moeder is niet meer met gewicht bezig, wat prima. Het kan zomaar zijn dat ze in de thuissituatie ondervoed is geraakt.
phlox24 wijzigde dit bericht op 22-01-2026 17:05
10.61% gewijzigd
Solomio schreef:
22-01-2026 14:55
Of haar eerste post was niet duidelijk verwoord zoals ze het bedoelde.
Nou dan zat ze wel heel ver naast wat ze bedoelde. Maar het kan hoor, je weet sowieso nooit precies hoe mensen het bedoelen.
Graftak!
Ik ‘moet’ eerst bijlezen.
Pieremachochel
Vanielje schreef:
22-01-2026 10:16
Goed bezig oudebaas :)
Dankje lieve viefjes. Goed teken dat ze nu minder frequent willen checken.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
Mienbillekesjeuken heeft een weekban voor bodyshamen.

Volgens mij niet de eerste keer voor zoiets.
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
Ik kom mezelf even een schouderklopje geven. Zoon had een tentamen statistiek, en hij dacht daar niets aan te hoeven doen omdat ie dat op de havo had gehad. Een dag voor het tentamen kwam hij er achter dat dat toch wel tegenviel, dus toen heb ik hem nog maar even wat dingetjes ingeblazen die ik me nog wist te herinneren van honderd jaar geleden. En raai es wat: hij heeft het gehaald :cheer2:
Graftak!
Toppp LV!!!

Kind zit hier ook midden in de tentamens.
Pieremachochel
oudebaas schreef:
21-01-2026 19:17
74e deze keer op napraat, ik ga vooruit.
Volgende CT scan pas over een jaar. :cheer:
Wat fijn!!! :cheer2:
Life is short. Eat dessert first.
LV, je bent een topmoeder!
Durf te antwoorden: één van de leukste topics op het forum!
Weer een weekeinde vol gladheid!
Ik had me zo voorgenomen iets te doen aan mijn te grote voedselvoorraad, maar met dat apocalyptische weer steeds voelt dat niet verstandig.
Si abra la puerta hay lobos.
Rabarbara schreef:
23-01-2026 19:59
Weer een weekeinde vol gladheid!
Ik had me zo voorgenomen iets te doen aan mijn te grote voedselvoorraad, maar met dat apocalyptische weer steeds voelt dat niet verstandig.
Nou ja, met al die gladheid heb je wel de tijd om lekker door te eten.
Graftak!
Lady*Voldemort schreef:
23-01-2026 20:01
Nou ja, met al die gladheid heb je wel de tijd om lekker door te eten.
Doel twee was uiteraard dertig kilo afvallen.
Oh, het leven is een tranendal!
Si abra la puerta hay lobos.
Oude Baas :cheer2:
Wat een heerlijk nieuws!!!
Waarom vinden huiseigenaren het toch zo moeilijk om hypotheekrenteaftrek te beschouwen als toeslag?
Solomio schreef:
23-01-2026 23:15
Waarom vinden huiseigenaren het toch zo moeilijk om hypotheekrenteaftrek te beschouwen als toeslag?
Is dit een topic of een algemene overpeinzing?
What would Patsy do?
Oh, ik heb het al gevonden. Ja, het is gewoon net zo goed steun of een tegemoetkoming van de overheid. Kennelijk zijn toeslagen voor losers en niet voor geslaagde huizenbezitters?
What would Patsy do?
Solomio schreef:
23-01-2026 23:15
Simpel, omdat het geen toeslag is.

@Pelle geeft in het betr. topic het correcte antwoord "Hra is geen toeslag, maar een aftrekpost. En on topic, als een van de partners stopt met werken, wordt je hra daar niet hoger van."
Carola_456 schreef:
24-01-2026 00:39

@Pelle geeft in het betr. topic het correcte antwoord "Hra is geen toeslag, maar een aftrekpost. En on topic, als een van de partners stopt met werken, wordt je hra daar niet hoger van."
Semantische discussie dus. Het is net zo goed als een toeslag dat is, een tegemoetkoming in je (woon)kosten van de overheid.
Je krijgt inderdaad geen hogere aftrekpost als je minder gaat werken (dezelfde aftrekpost over een lager inkomen kan wel resulteren in een heel andere belastingschijf), maar wel een hogere aftrekpost hoe meer je moet betalen voor het geld dat je niet had om je huis te kopen.
What would Patsy do?
Carola_456 schreef:
24-01-2026 00:39

Omdat het geen toeslag HEET.

Ik begrijp serieus niet waarom het zo belangrijk is om het verschil te benadrukken.

Nou ja, ik begrijp het wel: toeslagen zijn voor arme sloebers en als huiseigenaar wil je daar natuurlijk niet mee geassocieerd worden.
Ladyday21 schreef:
24-01-2026 01:23
Semantische discussie dus. Het is net zo goed als een toeslag dat is, een tegemoetkoming in je (woon)kosten van de overheid.
Je krijgt inderdaad geen hogere aftrekpost als je minder gaat werken (dezelfde aftrekpost over een lager inkomen kan wel resulteren in een heel andere belastingschijf), maar wel een hogere aftrekpost hoe meer je moet betalen voor het geld dat je niet had om je huis te kopen.
Dit.
:worship:
Solomio schreef:
24-01-2026 06:28
Omdat het geen toeslag HEET.

Ik begrijp serieus niet waarom het zo belangrijk is om het verschil te benadrukken.

Nou ja, ik begrijp het wel: toeslagen zijn voor arme sloebers en als huiseigenaar wil je daar natuurlijk niet mee geassocieerd worden.
Maar krijgen huiseigenaren dan geen zorgtoeslag? Of kinderopvangtoeslag? Ik woon niet in NL, dat hele toeslagensysteem is mij onbekend. Ik ken het enkel bij naam van dit forum.
Wijndruifje schreef:
24-01-2026 07:34
Maar krijgen huiseigenaren dan geen zorgtoeslag? Of kinderopvangtoeslag? Ik woon niet in NL, dat hele toeslagensysteem is mij onbekend. Ik ken het enkel bij naam van dit forum.
Toeslagen (m.u.v. HRA) zijn inkomensafhankelijk. Huiseigenaren hebben vaak een hoger inkomen, dus buiten HRA minder toeslagen.
Daarbij neemt de HRA toe als je inkomen toeneemt.
Solomio schreef:
24-01-2026 07:47
Toeslagen (m.u.v. HRA) zijn inkomensafhankelijk. Huiseigenaren hebben vaak een hoger inkomen, dus buiten HRA minder toeslagen.
Daarbij neemt de HRA toe als je inkomen toeneemt.
En vooral dat laatste is belachelijk. Van mij mag het afschaft worden.
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. Loesje
Ijsregen hier. De weg glimt dus zal wel spekglad zijn.
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. Loesje
Joppie schreef:
24-01-2026 08:01
Ijsregen hier. De weg glimt dus zal wel spekglad zijn.
Man reed net wel gewoon weg ondanks de ijzel.
Ik had eigelijk wel sneeuw verwacht.
Pieremachochel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven