Napraattopic 2026.2 met geklets
zondag 19 april 2026 om 15:56
Beste forummers,
Welkom in napraat 2026.2 met geklets.
Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.
De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Welkom in napraat 2026.2 met geklets.
Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.
De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
maandag 20 juli 2026 om 16:48
Duurde ff voordat ik deze begreep.
O ja, 19 jaar geleden zat daar al een stenose.
Whatever, ik ben verslaafd aan mijn neurochirurg.
One day everything will be fine. Or not. Either way.
Week 33 van de Extremely Demotivational Calendar
maandag 20 juli 2026 om 21:20
Ahhh....Dat had mijn Witje als kitten kunnen zijn. Al had hij toen een miniem donker streepje op zijn voorhoofd dat weg was voor hij een jaar werd.
Verveel je je? En naar om te lezen van die problemen in je zenuwgestel. Ik heb sinds een maand of twee een linkerpink die 'slaapt' en soms doet de ringvinger (wat stekend) mee in het niet meer helemaal controleerbaar zijn. Daar moet ik weer wat mee, maar ik ben zo klaar met 'ziek' zijn enzo dat ik nog even..
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras.
maandag 20 juli 2026 om 21:33
We worden oud, Olle.OlleGrieze schreef: ↑20-07-2026 21:20Ahhh....Dat had mijn Witje als kitten kunnen zijn. Al had hij toen een miniem donker streepje op zijn voorhoofd dat weg was voor hij een jaar werd.
Verveel je je? En naar om te lezen van die problemen in je zenuwgestel. Ik heb sinds een maand of twee een linkerpink die 'slaapt' en soms doet de ringvinger (wat stekend) mee in het niet meer helemaal controleerbaar zijn. Daar moet ik weer wat mee, maar ik ben zo klaar met 'ziek' zijn enzo dat ik nog even..
20 jaar geleden had ik een nekhernia, begon precies als nu. Toen ben ik pas na driekwart jaar naar de dokter gegaan.
Terwijl ik nu, na 2 weken, al schijtziek word van die tintelingen in arm en hand.
Hoe heb ik dat toen gedaan?
maandag 20 juli 2026 om 21:45
Toen had je minder tijd om je druk te maken over jezelf denk ik. Ik snap van mezelf ook niet hoe ik het ooit gered heb met mijn chronische ziektes, meedoen aan onderzoek, uni, stage, proefschrift, intussen eigen bedrijf,... En toch deed ik dat tussen mijn 16de en 30ste.
Niet dat dat ok was, ik putte mezelf uit. Met de kennis van nu zou ik dat anders ingericht hebben, maar nu met de kennis van toen blijkt dat ik veel dingen nog steeds niet anders inricht. Aard van het beestje.
En dat beestje heeft gelukkig geen baasje wat een afspraak met de DA maakt waarna het meegesleept wordt.
Blijft dat die kop ooit uit het zand moet. En bij jou is dat nu gelukkig al na twee weken. Ik ben nog wat hardnekkiger.
Niet dat dat ok was, ik putte mezelf uit. Met de kennis van nu zou ik dat anders ingericht hebben, maar nu met de kennis van toen blijkt dat ik veel dingen nog steeds niet anders inricht. Aard van het beestje.
En dat beestje heeft gelukkig geen baasje wat een afspraak met de DA maakt waarna het meegesleept wordt.
Blijft dat die kop ooit uit het zand moet. En bij jou is dat nu gelukkig al na twee weken. Ik ben nog wat hardnekkiger.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras.
dinsdag 21 juli 2026 om 12:58
Nee, maar vorige keer duurde het bijna 6 weken voordat ik de eerste afspraak bij de neuroloog had. Dus ik ben hier al blij mee.
dinsdag 21 juli 2026 om 13:44
woensdag 22 juli 2026 om 17:30
Waarom heeft die LiviaMae eigenlijk een perma? Dat wegens 'trollen' vind ik wel zo'n flauwe dooddoener. Het lijkt een gewoonte te worden om mensen die we irritant vinden maar te bannen. Laatst ook al. Heel erg stom vind ik dat.
Mensen die nog een topic (zonder hatelijkheden) een keer tot meer dan drie paginas krijgen zou je moeten koesteren. Of ze het nu uit hun duim zuigen of niet.
Mensen die nog een topic (zonder hatelijkheden) een keer tot meer dan drie paginas krijgen zou je moeten koesteren. Of ze het nu uit hun duim zuigen of niet.
woensdag 22 juli 2026 om 18:01
Volgens mij was ze elders niet zo aardig.ldp schreef: ↑22-07-2026 17:30Waarom heeft die LiviaMae eigenlijk een perma? Dat wegens 'trollen' vind ik wel zo'n flauwe dooddoener. Het lijkt een gewoonte te worden om mensen die we irritant vinden maar te bannen. Laatst ook al. Heel erg stom vind ik dat.
woensdag 22 juli 2026 om 23:29
donderdag 23 juli 2026 om 09:09
In het topic waarin iemand twijfelde om op vakantie te gaan met een ziek familielid, vloog ze behoorlijk uit de bocht en probeerde ze het te laten escaleren. Dat is door de Mods als trollen aangemerkt. Ik weet niet of het terecht was, maar dat ze daar ingrepen was wel terecht. Voor mij had een ban in plaats van een perma ook passend gevoeld, maar de Mods hebben wellicht kunnen zien of ze onder eerdere nicks dit vaker deed.ldp schreef: ↑22-07-2026 17:30Waarom heeft die LiviaMae eigenlijk een perma? Dat wegens 'trollen' vind ik wel zo'n flauwe dooddoener. Het lijkt een gewoonte te worden om mensen die we irritant vinden maar te bannen. Laatst ook al. Heel erg stom vind ik dat.
donderdag 23 juli 2026 om 11:25
Ja! Al een paar keer gezien, geweldige filmSirDidymus schreef: ↑22-07-2026 23:29Ik heb vanavond "Project Hail Mary" gekeken met Ryan Gosling, science-fiction maar op een leuke manier met humor, duurt wel 2.5 uur. Maar zeker de moeite waard!
Ik dacht ik plaats een kijktip hier voor de eventuele liefhebbers. Hij is te huur op Pathe thuis.
donderdag 23 juli 2026 om 13:09
Oh, dat gaat mooi snel inderdaad. Maar waarom wilde je de mri vanmiddag niet?
Wel enorm kut dit. Je bent net een beetje klaar met je rug
There is always something happening, and it's usually right now
donderdag 23 juli 2026 om 14:33
Ik was net thuis, via de app een afspraak aan het maken voor mri, was er dus vanmiddag blijkbaar een plekje vrijgekomen. Maar moest ik binnen een half uur weer vertrekken.Grobbekuiken_ schreef: ↑23-07-2026 13:09Oh, dat gaat mooi snel inderdaad. Maar waarom wilde je de mri vanmiddag niet?
Wel enorm kut dit. Je bent net een beetje klaar met je rug![]()
En neuroloog gaat komende 3 weken op vakantie, dus belafspraak toch pas daarna.
Op dit moment zijn mijn klachten eigenlijk niet erg genoeg voor een operatie, dus dat wordt wrsch de keus: afwachten of de klachten toenemen, dan operatie. Of mss verdwijnen ze vanzelf.
Nog van alles mogelijk dus.
donderdag 23 juli 2026 om 16:27
Ah zo.Solomio schreef: ↑23-07-2026 14:33Ik was net thuis, via de app een afspraak aan het maken voor mri, was er dus vanmiddag blijkbaar een plekje vrijgekomen. Maar moest ik binnen een half uur weer vertrekken.
En neuroloog gaat komende 3 weken op vakantie, dus belafspraak toch pas daarna.
Op dit moment zijn mijn klachten eigenlijk niet erg genoeg voor een operatie, dus dat wordt wrsch de keus: afwachten of de klachten toenemen, dan operatie. Of mss verdwijnen ze vanzelf.
Nog van alles mogelijk dus.
Ik hoop voor je dat het verdwijnt. Maar mocht dat niet zo zijn loopt het iig wat vlotter dan met je rug.
There is always something happening, and it's usually right now