Napraattopic 2026.2 met geklets

19-04-2026 15:56 3014 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Welkom in napraat 2026.2 met geklets.

Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.

De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Moderators Vivaforum

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Joppie schreef:
20-07-2026 16:47
Ja die van je broer ook niet.
Ik heb natuurlijk een beetje ervaring maar het zou ook (weer) een stenose kunnen zijn, geeft dezelfde klachten maar ik vertel je niks nieuws. Wel knap kut aldoor :@@:
Duurde ff voordat ik deze begreep. :roll:

O ja, 19 jaar geleden zat daar al een stenose.
Whatever, ik ben verslaafd aan mijn neurochirurg. :lol:
One day everything will be fine. Or not. Either way.
Week 33 van de Extremely Demotivational Calendar
Das mooi kut Solo.
Lady*Voldedinges
Afbeelding
Solomio schreef:
20-07-2026 21:13
Afbeelding
Ahhh....Dat had mijn Witje als kitten kunnen zijn. Al had hij toen een miniem donker streepje op zijn voorhoofd dat weg was voor hij een jaar werd.
Verveel je je? En naar om te lezen van die problemen in je zenuwgestel. Ik heb sinds een maand of twee een linkerpink die 'slaapt' en soms doet de ringvinger (wat stekend) mee in het niet meer helemaal controleerbaar zijn. Daar moet ik weer wat mee, maar ik ben zo klaar met 'ziek' zijn enzo dat ik nog even..
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras.
OlleGrieze schreef:
20-07-2026 21:20
Ahhh....Dat had mijn Witje als kitten kunnen zijn. Al had hij toen een miniem donker streepje op zijn voorhoofd dat weg was voor hij een jaar werd.
Verveel je je? En naar om te lezen van die problemen in je zenuwgestel. Ik heb sinds een maand of twee een linkerpink die 'slaapt' en soms doet de ringvinger (wat stekend) mee in het niet meer helemaal controleerbaar zijn. Daar moet ik weer wat mee, maar ik ben zo klaar met 'ziek' zijn enzo dat ik nog even..
We worden oud, Olle.

20 jaar geleden had ik een nekhernia, begon precies als nu. Toen ben ik pas na driekwart jaar naar de dokter gegaan.
Terwijl ik nu, na 2 weken, al schijtziek word van die tintelingen in arm en hand.
Hoe heb ik dat toen gedaan? O_O
Toen had je minder tijd om je druk te maken over jezelf denk ik. Ik snap van mezelf ook niet hoe ik het ooit gered heb met mijn chronische ziektes, meedoen aan onderzoek, uni, stage, proefschrift, intussen eigen bedrijf,... En toch deed ik dat tussen mijn 16de en 30ste.
Niet dat dat ok was, ik putte mezelf uit. Met de kennis van nu zou ik dat anders ingericht hebben, maar nu met de kennis van toen blijkt dat ik veel dingen nog steeds niet anders inricht. Aard van het beestje.
En dat beestje heeft gelukkig geen baasje wat een afspraak met de DA maakt waarna het meegesleept wordt.
Blijft dat die kop ooit uit het zand moet. En bij jou is dat nu gelukkig al na twee weken. Ik ben nog wat hardnekkiger. :whistle:
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras.
@OlleGrieze, ik heb je een pb gestuurd.
Waarom is Lucy op anoniem?
Everything is possible for the one who believes.
Moiren schreef:
21-07-2026 11:15
joppie wijzigde dit bericht op 21-07-2026 12:15
Reden: Foutje
10.50% gewijzigd
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. Loesje
Huisarts denkt ook nekhernia.
Ik kan donderdag al bij de neuroloog terecht.
Wat een gedoe weer Solo! Fijn dat je snel terecht kunt, maar daar is het natuurlijk nog niet mee gedaan.
S-Groot schreef:
21-07-2026 12:21
Wat een gedoe weer Solo! Fijn dat je snel terecht kunt, maar daar is het natuurlijk nog niet mee gedaan.
Nee, maar vorige keer duurde het bijna 6 weken voordat ik de eerste afspraak bij de neuroloog had. Dus ik ben hier al blij mee.
Solomio schreef:
21-07-2026 12:17
Lekker snel. Beter dan met je rug toen moest je erg lang wachten.
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. Loesje
Solomio schreef:
21-07-2026 12:17
Sterkte Solo :hug:

Nekhernia’s zijn zo ruk!
‘t Hoost
fijn dat je zo snel terecht kan bij de neuroloog, maar het zuigt wel
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Moiren schreef:
21-07-2026 11:15

Geen idee.
Waarom heeft die LiviaMae eigenlijk een perma? Dat wegens 'trollen' vind ik wel zo'n flauwe dooddoener. Het lijkt een gewoonte te worden om mensen die we irritant vinden maar te bannen. Laatst ook al. Heel erg stom vind ik dat.

Mensen die nog een topic (zonder hatelijkheden) een keer tot meer dan drie paginas krijgen zou je moeten koesteren. Of ze het nu uit hun duim zuigen of niet.
ldp schreef:
22-07-2026 17:30
Waarom heeft die LiviaMae eigenlijk een perma? Dat wegens 'trollen' vind ik wel zo'n flauwe dooddoener. Het lijkt een gewoonte te worden om mensen die we irritant vinden maar te bannen. Laatst ook al. Heel erg stom vind ik dat.

Mensen die nog een topic (zonder hatelijkheden) een keer tot meer dan drie paginas krijgen zou je moeten koesteren. Of ze het nu uit hun duim zuigen of niet.
Volgens mij was ze elders niet zo aardig.
Ik heb vanavond "Project Hail Mary" gekeken met Ryan Gosling, science-fiction maar op een leuke manier met humor, duurt wel 2.5 uur. Maar zeker de moeite waard!

Ik dacht ik plaats een kijktip hier voor de eventuele liefhebbers. Hij is te huur op Pathe thuis.
ldp schreef:
22-07-2026 17:30

In het topic waarin iemand twijfelde om op vakantie te gaan met een ziek familielid, vloog ze behoorlijk uit de bocht en probeerde ze het te laten escaleren. Dat is door de Mods als trollen aangemerkt. Ik weet niet of het terecht was, maar dat ze daar ingrepen was wel terecht. Voor mij had een ban in plaats van een perma ook passend gevoeld, maar de Mods hebben wellicht kunnen zien of ze onder eerdere nicks dit vaker deed.
SirDidymus schreef:
22-07-2026 23:29
Ik heb vanavond "Project Hail Mary" gekeken met Ryan Gosling, science-fiction maar op een leuke manier met humor, duurt wel 2.5 uur. Maar zeker de moeite waard!

Ik dacht ik plaats een kijktip hier voor de eventuele liefhebbers. Hij is te huur op Pathe thuis.
Ja! Al een paar keer gezien, geweldige film :heart:
Ik maar klagen over de wachttijden.
Dinsdag huisarts, donderdag neuroloog en als ik gewild had, had ik vanmiddag al voor een MRI gekund. :hihi:
Solomio schreef:
23-07-2026 12:18
Ik maar klagen over de wachttijden.
Dinsdag huisarts, donderdag neuroloog en als ik gewild had, had ik vanmiddag al voor een MRI gekund. :hihi:
Oh, dat gaat mooi snel inderdaad. Maar waarom wilde je de mri vanmiddag niet?

Wel enorm kut dit. Je bent net een beetje klaar met je rug :(
There is always something happening, and it's usually right now
Grobbekuiken_ schreef:
23-07-2026 13:09
Oh, dat gaat mooi snel inderdaad. Maar waarom wilde je de mri vanmiddag niet?

Wel enorm kut dit. Je bent net een beetje klaar met je rug :(
Ik was net thuis, via de app een afspraak aan het maken voor mri, was er dus vanmiddag blijkbaar een plekje vrijgekomen. Maar moest ik binnen een half uur weer vertrekken.
En neuroloog gaat komende 3 weken op vakantie, dus belafspraak toch pas daarna.
Op dit moment zijn mijn klachten eigenlijk niet erg genoeg voor een operatie, dus dat wordt wrsch de keus: afwachten of de klachten toenemen, dan operatie. Of mss verdwijnen ze vanzelf.
Nog van alles mogelijk dus.
Solomio schreef:
23-07-2026 14:33
Ik was net thuis, via de app een afspraak aan het maken voor mri, was er dus vanmiddag blijkbaar een plekje vrijgekomen. Maar moest ik binnen een half uur weer vertrekken.
En neuroloog gaat komende 3 weken op vakantie, dus belafspraak toch pas daarna.
Op dit moment zijn mijn klachten eigenlijk niet erg genoeg voor een operatie, dus dat wordt wrsch de keus: afwachten of de klachten toenemen, dan operatie. Of mss verdwijnen ze vanzelf.
Nog van alles mogelijk dus.
Ah zo.
Ik hoop voor je dat het verdwijnt. Maar mocht dat niet zo zijn loopt het iig wat vlotter dan met je rug.
There is always something happening, and it's usually right now

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven