Napraattopic deel 142, met geklets!

21-03-2021 08:10 3030 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Welkom in napraat 142!

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0/list_messages/465266#

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Moderator team
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Luci_Mster2 schreef:
13-04-2021 13:59
En toch zijn er mensen die het al 2x hebben gehad.


Maar dat zijn minimale kansen. Het is gewoon onhandig, gezien het aantal dat het heeft gehad, dat men massaal de regels gaat negeren. Dan is men de controle kwijt en dan komt die ook niet meet terug omdat men zich dan bedrogen voelt. Er komen relatief weinig mensen bij de dokter waarbij dit ter sprake komt, dus inzetten op 8 weken en het grootste gedeelte doet mee.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
13-04-2021 13:58
En toch is ook dat iets wat ze niet zeker weten en dus niet als feit gaan presenteren.

Mijn partner is vorige week ofzo getest op antistoffen en daar gaven ze ook meteen aan, dat ook als ze geen antistoffen aantroffen,
ze nog steeds niet met zekerheid konden zeggen of zijn klachten ( beginnende van 2/3 maanden terug en de huidige vermoeidheid en ademproblemen) toch niet gewoon van corona kwamen.
Maar de antistoffen blijven soms niet in het bloed te zien, dat betekent niet dat je niet meer immuun bent. Tot nu toe wijzen studies uit dat de meerderheid minstens 8 maanden immuun is. 90%, dacht ik en de immuniteit was nog niet eens aan het afnemen.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
In_Tenebris schreef:
13-04-2021 14:04
Maar dat zijn minimale kansen. Het is gewoon onhandig, gezien het aantal dat het heeft gehad, dat men massaal de regels gaat negeren. Dan is men de controle kwijt en dan komt die ook niet meet terug omdat men zich dan bedrogen voelt. Er komen relatief weinig mensen bij de dokter waarbij dit ter sprake komt, dus inzetten op 8 weken en het grootste gedeelte doet mee.
Yep, verstandig.
Life is short. Eat dessert first.
In_Tenebris schreef:
13-04-2021 14:04
Maar dat zijn minimale kansen. Het is gewoon onhandig, gezien het aantal dat het heeft gehad, dat men massaal de regels gaat negeren. Dan is men de controle kwijt en dan komt die ook niet meet terug omdat men zich dan bedrogen voelt. Er komen relatief weinig mensen bij de dokter waarbij dit ter sprake komt, dus inzetten op 8 weken en het grootste gedeelte doet mee.
Ik denk dat dat een te gemakkelijke aanname is.
Moirmel schreef:
13-04-2021 14:02
Tiengemeten hebben we twee jaar geleden ook gedaan. Heel fijn om ginder te wandelen, dus daar maakten we ons geen zorgen om.


Wat is dan de zorg? Quarantaine en dat soort dingen? Dat je terecht kunt lijkt me wel.
In_Tenebris schreef:
13-04-2021 14:04
Maar dat zijn minimale kansen. Het is gewoon onhandig, gezien het aantal dat het heeft gehad, dat men massaal de regels gaat negeren. Dan is men de controle kwijt en dan komt die ook niet meet terug omdat men zich dan bedrogen voelt. Er komen relatief weinig mensen bij de dokter waarbij dit ter sprake komt, dus inzetten op 8 weken en het grootste gedeelte doet mee.

Ik doe corona gerelateerd werk. De richtlijn is al 4 keer een andere periode geweest dus men acteert echt wel op kennis.
Wat mensen nog weleens vergeten is dat het een nieuw virus is. Constant bijstellen bij nieuwe kennis dus.
Merys schreef:
13-04-2021 15:04
Ik doe corona gerelateerd werk. De richtlijn is al 4 keer een andere periode geweest dus men acteert echt wel op kennis.
Wat mensen nog weleens vergeten is dat het een nieuw virus is. Constant bijstellen bij nieuwe kennis dus.


Huisarts en ziekenhuis verschillende artsen was bij mij ook recent. Er schijnen gevallen te zijn mogelijk van een oogontsteking icm corona. Toen ze hoorden dat ik het in november had gehad hoefde ik niet getest. Ik krijg ook testen op mijn werk. Verder hou ik me wel gewoon netjes aan de regels met alles.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
13-04-2021 13:07
Hier zegt de huisarts, echt vanochtend tegen mijn dochter : ongeveer 8 weken. En mijn schoonzus werkt op een IC, die zegt hetzelfde net. Niet een half jaar hoor.
Er is verschil tussen wat inmiddels bewezen is en wat vermoed wordt.
Of wat voor de grote groep geldt (gemiddeld minstens een half jaar) en wat voor een individu geldt (minimaal 8 weken).
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Toch fijn dat je als olympisch sporter wel voorrang kan krijgen.
LīlyRose schreef:
13-04-2021 18:55
Toch fijn dat je als olympisch sporter wel voorrang kan krijgen.
Ben jij niet per ongeluk heel erg goed in kogelkoppen of zo?
Lady*Voldemort schreef:
13-04-2021 18:57
Ben jij niet per ongeluk heel erg goed in kogelkoppen of zo?
Ik kan me vast wel voor de Paralympics plaatsen met mijn kwartet aan diagnoses.
Ik heb de radio even uit gezet voor de persconferentie.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
13-04-2021 19:01
Ik heb de radio even uit gezet voor de persconferentie.
En? Was het de moeite?
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
13-04-2021 19:41
En? Was het de moeite?
Ja het was heerlijjk rustig.

Ik haat persconferenties.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
13-04-2021 19:47
Ja het was heerlijjk rustig.

Ik haat persconferenties.
:rofl:
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Was er een persconferentie?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
13-04-2021 20:10
Was er een persconferentie?
Ze zijn nog bezig blijkbaar. Iedereen is aan de buis gekluisterd.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
13-04-2021 20:10
Was er een persconferentie?
Blijkbaar.

Hier een kennis zwaar over de zeik, die ziet zijn levenswerk voor zijn ogen verdampen (horeca zaakje) Gelukkig is hij handig en kan iets van het inkomensverlies compenseren met werk in de bouw, maar niet genoeg en hij is in de problemen aan het raken bedrijfsgewijze. Echt rot :|
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
AeonOfWinter schreef:
13-04-2021 20:15
Blijkbaar.

Hier een kennis zwaar over de zeik, die ziet zijn levenswerk voor zijn ogen verdampen (horeca zaakje) Gelukkig is hij handig en kan iets van het inkomensverlies compenseren met werk in de bouw, maar niet genoeg en hij is in de problemen aan het raken bedrijfsgewijze. Echt rot :|
Treurig.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
AeonOfWinter schreef:
13-04-2021 20:15
Blijkbaar.

Hier een kennis zwaar over de zeik, die ziet zijn levenswerk voor zijn ogen verdampen (horeca zaakje) Gelukkig is hij handig en kan iets van het inkomensverlies compenseren met werk in de bouw, maar niet genoeg en hij is in de problemen aan het raken bedrijfsgewijze. Echt rot :|
hier ook de eerste ZZP-ers die huis te koop hebben staan. Zij zzp, hij een (horeca)bedrijf, waar hij net fors in had geïnvesteerd, dan liever huis verkopen, dan bedrijf
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
13-04-2021 20:49
hier ook de eerste ZZP-ers die huis te koop hebben staan. Zij zzp, hij een (horeca)bedrijf, waar hij net fors in had geïnvesteerd, dan liever huis verkopen, dan bedrijf
Voor dergelijke keuzes staat dit stel ook nu. Gelukkig heeft zij een vast contract in de zorg, maar zelfs met het maximaal aantal uren wat ze kan maken verzuipen ze. Die horeca zaak is hier best een begrip, geen idee hoe ze dit nog kunnen oplossen.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
AeonOfWinter schreef:
13-04-2021 20:56
Voor dergelijke keuzes staat dit stel ook nu. Gelukkig heeft zij een vast contract in de zorg, maar zelfs met het maximaal aantal uren wat ze kan maken verzuipen ze. Die horeca zaak is hier best een begrip, geen idee hoe ze dit nog kunnen oplossen.
En dan lees je zulke dingen in het covid positieve topic:

Fijn zo! Lekker in je eigen bubbel, geen sociale verplichtingen en zo zaaalig (kots) rustig in de winkels.

Gekmakend vind ik dat. Egoïstisch. Niet denkend aan de economische, financiële en mentale problemen.
De ondernemers die het water aan de lippen staat, dat boeit niet.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
13-04-2021 21:15
En dan lees je zulke dingen in het covid positieve topic:

Fijn zo! Lekker in je eigen bubbel, geen sociale verplichtingen en zo zaaalig (kots) rustig in de winkels.

Gekmakend vind ik dat. Egoïstisch. Niet denkend aan de economische, financiële en mentale problemen.
De ondernemers die het water aan de lippen staat, dat boeit niet.
of de jeugd (die mag namelijk helemaal niet zeiken, want oorlog is erger), die echt vormende jaren missen.
Alle reacties Link kopieren
Kan dit pliezzzz in het coronatopic?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
13-04-2021 22:11
Kan dit pliezzzz in het coronatopic?
O maar dit is napraat. Je mag hier dus napraten over wat er op dit forum elders wordt gezegd. :idee:
Alles komt goed, alleen de rest niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven