Napraattopic deel 95

08-01-2018 19:19 3044 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
18-01-2018 22:53
Geen zin om er een topic over te openen maar wil het wel even kwijt: ik heb toevallig Hart van Nederland aanstaan en dat gaat over de storm van vandaag en of je je iets aantrekt van de weeralarmen. En vrijwel alle gevraagde mensen doen er wat lacherig over en trekken zich er niks van aan. Dat vind ik al best gek als je tegelijk al die filmpjes van vandaag ziet waarbij vrachtwagens en daken gewoon wegwaaien, maar goed. Maar er werd dus ook een man geïnterviewd met een heel jong peutertje die gewoon met dat peutertje op zijn arm tijdens de storm naar het strand ging. Dan ben je toch niet goed, of wel soms? Ik snap er echt niks van.

Bij mij vlogen trouwens mijn betonnen tuintegels van 1 x 1 en de daartussen ingebouwde parasol door de tuin. Had nog geluk dat die tegels net aan mijn glazen pui misten.
Ik erger me sowieso enorm aan het feit dat mensen doen alsof die weeralarmen een zinloze hobby van het KNMI is.
Er zijn 3 doden gevallen door de storm.
Dat zouden we met z'n allen best wat serieuzer mogen nemen.

Eens dus.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Ik schrok ook van de filmpjes op NOS waar mensen lachend aan het filmen waren hoe een vrachtwagen omwaaide. Echt bizar.
Alle reacties Link kopieren
IK denk dat het komt omdat code geel of oranje redelijk vaak wordt gegeven, en dan blijkt er niks aan de hand te zijn. Ik denk meestal ook, eerst zien dan geloven als er weer een code wordt uitgegeven.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
19-01-2018 07:49
IK denk dat het komt omdat code geel of oranje redelijk vaak wordt gegeven, en dan blijkt er niks aan de hand te zijn. Ik denk meestal ook, eerst zien dan geloven als er weer een code wordt uitgegeven.
Ik heb helemaal niet het idee dat die codes vaak onterecht worden afgegeven.
Mss gebeurt er dan niks omdat er toch een paar mensen beter nadenken.....
Al die niet omgewaaide vrachtwagens van gisteren denken (nou ja, de chauffeurs dan) nu mss ook wel dat het allemaal best meeviel.......
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
prada schreef:
18-01-2018 22:50
Dat zijn van die vrachtwagens die leeg zijn of met een zeil erover heen rijden. Dan slaat de wind eronder. Zeker op bruggen en viaducten.
Stelletje slimmerikken die dan toch de weg opgaan. Of een planner die ze koste wat het kost wil laten rijden.
Er was gisteren een chauffeur op de radio die had dit al met zijn werkgever besproken, als hij niet de weg op ging werd hij gewoon ontslagen, dat zei zijn werkgever letterlijk. Dat was werkweigering. code rood of niet.
Daar was ik al een beetje bang voor, 8102.

Ik had gister een vergadering met mensen uit het hele land (voor mij was het een thuiswedstrijd, waar ik even bij aanschoof) en dan vind ik het opmerkelijk dat code oranje geen aanleiding heeft gegeven voor de organisatoren om te overwegen of het niet beter verzet kon worden hoe onhandig het ook is. Net alsof alleen bij code rood bomen op de bovenleidingen waaien met gevolgen van dien.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
19-01-2018 07:54
Ik heb helemaal niet het idee dat die codes vaak onterecht worden afgegeven.
Mss gebeurt er dan niks omdat er toch een paar mensen beter nadenken.....
Al die niet omgewaaide vrachtwagens van gisteren denken (nou ja, de chauffeurs dan) nu mss ook wel dat het allemaal best meeviel.......
Die dachten dat hoogstwaarschijnlijk ook. Doen ze niet weer. Code rood is nu duidelijk ;-D
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
19-01-2018 08:15
Die dachten dat hoogstwaarschijnlijk ook. Doen ze niet weer. Code rood is nu duidelijk ;-D
Ik hoorde gisteren iemand uitleggen dat het verschil tussen code oranje en code rood meer zit in de te verwachten gevolgen.
Dus even in mijn eigen woorden: als deze zelfde storm midden in de nacht was geweest was het wrsch code oranje gebleven, omdat er dan veel minder mensen last hebben van de gevolgen.
Ergo: code oranje mogen we ook best serieus nemen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Nouschi schreef:
19-01-2018 07:49
IK denk dat het komt omdat code geel of oranje redelijk vaak wordt gegeven, en dan blijkt er niks aan de hand te zijn. Ik denk meestal ook, eerst zien dan geloven als er weer een code wordt uitgegeven.
Heel vaak is er wel wat aan de hand alleen niet in heel Nederland tegelijk. Iets met verder kijken dan eigen woon/werkplaats is altijd erg moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
Lucifermiauww schreef:
19-01-2018 08:53
Heel vaak is er wel wat aan de hand alleen niet in heel Nederland tegelijk. Iets met verder kijken dan eigen woon/werkplaats is altijd erg moeilijk.
Waarom zou ik kijken hoe het in Groningen zit als ik in A'dam woon?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
19-01-2018 08:55
Waarom zou ik kijken hoe het in Groningen zit als ik in A'dam woon?
Ik denk dat mensen wat minder moeten bagatelliseren. Veel mensen denken dat omdat bij hun de storm niet zo erg is, dat het in de rest van Nederland ook wel meevalt en dat er dus zwaar overdreven gereageerd wordt door bv. het KNMI.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
19-01-2018 07:49
IK denk dat het komt omdat code geel of oranje redelijk vaak wordt gegeven, en dan blijkt er niks aan de hand te zijn. Ik denk meestal ook, eerst zien dan geloven als er weer een code wordt uitgegeven.
Better safe than sorry.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Solomio schreef:
19-01-2018 08:45
Ik hoorde gisteren iemand uitleggen dat het verschil tussen code oranje en code rood meer zit in de te verwachten gevolgen.
Dus even in mijn eigen woorden: als deze zelfde storm midden in de nacht was geweest was het wrsch code oranje gebleven, omdat er dan veel minder mensen last hebben van de gevolgen.
Ergo: code oranje mogen we ook best serieus nemen.
Terwijl ik dan juist denk, ‘s nachts liggen veel mensen te slapen. Dan zie je niet aankomen dat je dak wegwaait of een boom door je raam naar binnen komt.
Misschien ben ik een bangerd. Maar als dit soort codes wordt gegeven (of als ergens een alarm afgaat) dan kijk ik 1x goed om me heen en dan zorg ik dat ik (en kind) veilig zijn... dan maar liever voor schut staan ;)
(Ik vond het dus ook niet okee dat gisteren kind wilde afspreken met een vriendje die ver van school jn een buitengebied woont. Vriendje mocht afspreken als ik de taxi was om hem heen en weer te brengen. Normaal geen probleem. Maar nu even wel dus. Iedereen gaat maar gewoon fijn naar zn eigen huis en geen onnodige ritjes met deze storm).
Ik vond het vooral heel bizar dat je als moeder met een kind in de kinderwagen over straat gaat.
Ten eerste al dat je op het idee komt.
Ten tweede dat je er dan nog zo laks over doet (DWDD?).
Moiren’ schreef:
19-01-2018 10:29
Ik vond het vooral heel bizar dat je als moeder met een kind in de kinderwagen over straat gaat.
Ten eerste al dat je op het idee komt.
Ten tweede dat je er dan nog zo laks over doet (DWDD?).
Dat is Stoer
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan vandaag afscheid nemen van een man dit dit was, helemaal exact:

https://www.youtube.com/watch?v=7Y9hN6awXEQ
Alles komt goed, alleen de rest niet
Yassemien :lips:
Alle reacties Link kopieren
broekrok schreef:
19-01-2018 10:57
Yassemien :lips:
:lips:
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Yas!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Gecondoleerd Yasmijn.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Gecondoleerd, Yasmijn. :rose:
Life is short. Eat dessert first.
Sterkte Yasmijn :rose:
Moiren’ schreef:
18-01-2018 21:13
Ja :proud:
En schijnbaar een heel stil gebouw. Zag wel van alles voorbij waaien, maar dus niets gehoord. En niet buiten geweest.
Nou, ik was wel buiten en heb een paar takken opgeruimd.
Tussen de rukwinden en zware windstoten kon dat wel.
Ik heb met belangstelling de bomen bekeken (blij dat de windrichting de buren trof) en een kliko waaide weg.
Tussendoor gecontroleerd of alles nog goed stonde. Mijn kliko stond helemaal uit de wind. :)
OP een steen.
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 19-01-2018 12:44
Reden: Die takken leken op ijzeren en roestige staven. Kon ook van het dak af komen. Lag ook veel prut van het dak.
0.00% gewijzigd
Knmi legt de codes op de eigen site (waarschuwingen) best helder uit, vind ik. Het is gewoon niet zo zwart-wit 😜
Yasmijn, sterkte vandaag en komende tijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven