National Novel Writing Month (2018)

01-10-2018 21:05 211 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over een maand staat de National Novel Writing Month (NaNoWriMo) weer voor de deur. Mensen over de hele wereld gaan het weer proberen; een "novel" van minstens 50.000 woorden schrijven in 1 maand tijd. De afgelopen jaren is er steeds een topic met een klein clubje deelnemers geweest waarin we elkaar voorzien van support. Oktober wordt vaak gebruikt ter voorbereiding op deze gekte, dus bij deze alvast een nieuw topic. :)

Doel: een roman van minimaal 50.000 woorden schrijven in één maand tijd (je roman hoeft niet af te zijn bij 50.000 woorden)

Start: 1 november 2018 om 00.00

Eind: 30 november 2018 om 23.59

Doel van dit topic: ervaringen delen, support geven en ontvangen, en (als het meezit) samen de eindstreep halen.

Wie doet er ook (weer) mee?
Alle reacties Link kopieren
@BabyGroot: dat haal je makkelijk in! Veel plezier vanavond.

@JonathanStrange: goed bezig!
Alle reacties Link kopieren
Nou, vanmorgen in de trein en op het werk voor het begin van mijn eerste les heb ik 2255 woorden geschreven. Straks in de trein op de terugweg verder. Het begin gaat bij mij altijd het gemakkelijkst, maar toch, fijn dat ik alvast een voorsprongetje heb.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Zo meiden. Gaan we weer knallen met die ballen!
Welke genre schrijf jij Liadan?
Succes iedereen.

Momenteel zit ik op 1824.
Wil ook voor morgen schrijven. En morgen wil ik dan voor zaterdag schrijven. Want zaterdag is mijn dochtertje jarig. Dus wordt een latertje. Komt goed.
Alle reacties Link kopieren
Succes allemaal! Door jullie berichten heb ik ook zin om te gaan schrijven, misschien ga ik in december aan de slag, als ik deze maand wat vooruit kan werken met mijn studie :)
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
Alle reacties Link kopieren
3735 woorden inmiddels. Ik probeer vanavond nog de 4000 aan te tikken, dan heb ik een fijne voorsprong - helemaal als me dit morgen weer lukt.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
fientje1982 schreef:
01-11-2018 14:40
Welke genre schrijf jij Liadan?
Post-apocalyptische fictie.

Ik ben er een beetje nerveus over, aangezien ik normaal altijd fantasy schrijf. Nu zit dit genre wel vlakbij hetzelfde hoekje, sci-fi, maar toch. :P
Alle reacties Link kopieren
Liadan schreef:
01-11-2018 21:45
Post-apocalyptische fictie.

Ik ben er een beetje nerveus over, aangezien ik normaal altijd fantasy schrijf. Nu zit dit genre wel vlakbij hetzelfde hoekje, sci-fi, maar toch. :P
Whoah spannend!

Het is al 1 november en ik twijfel nog steeds waar ik over wil gaan schrijven. Ik wilde eigenlijk vanuit de ogen van mijn eerste hond schrijven, maar eh das misschien ook wat te hoog gegrepen voor een 1e poging.


Succes iedereen!!
...
Alle reacties Link kopieren
5353, ruim 10% dus. Een goede eerste dag. Ik heb geen zin om te stoppen maar ik moet nu echt gaan slapen.

Wil iemand writing buddies worden? Mijn Username daar is Chryseis.

Welterusten allemaal en veel succes morgen.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je toegevoegd! Moeizame start voor mij, ik zit nu op krap 600 woorden. Wil eigenlijk niet naar bed met een achterstand, maar ik ben echt kapot.
Vannacht slecht geslapen (door de zieke kat die het hele huis bij elkaar schreeuwde) en vandaag intensieve cursusdag achter de rug.
Ga denk ik nog even proberen om het naar 1000 woorden te tillen en dan toch maar lekker mijn bedje in :)
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Alle reacties Link kopieren
Oef, Femmelotje, dat is geen beste start. Succes vandaag!
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Doel dag 2: 3334
Alle reacties Link kopieren
@femmelotje: sterkte met je kat. Het arme beestje.

Ik moet werken vandaag, dus ik begin vanmiddag/vanavond pas met de woorden van vandaag.

Succes allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Succes allemaal! Ik heb jaren geleden meegedaan (en de eindstreep gehaald). Dit jaar is november echt een te drukke maand maar nu ik dit lees heb ik wel zin om volgend jaar mee te gaan doen.
"Just because something is typed - whether it is typed on a business card or typed in a newspaper or book - this does not mean it is true.” (The Wide Window - Lemony Snicket)
Alle reacties Link kopieren
9205 nu. Als het zo door gaat ben ik over een week klaar o_o Dat is ook weer niet de bedoeling.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Maechtje schreef:
03-11-2018 09:30
9205 nu. Als het zo door gaat ben ik over een week klaar o_o Dat is ook weer niet de bedoeling.
Haha, fijn toch?!

Ik ben juist langzaam, maar dat kan me niet schelen, ik doe het helemaal voor mezelf en dus is 20.000 woorden eind november ook goed :)
Alle reacties Link kopieren
Doel dag 3: 5000
Alle reacties Link kopieren
Maechtje schreef:
03-11-2018 09:30
9205 nu. Als het zo door gaat ben ik over een week klaar o_o Dat is ook weer niet de bedoeling.
Wow, jij gaat lekker, zeg. Ik ben al blij als ik gewoon op schema blijf.

Tot mijn grote teleurstelling heb ik dit jaar niet veel tijd voor de write-ins, want dat schrijft voor mij echt superlekker. Ik tik dan zo 4000 - 5000 woorden weg en dat is dan nog met allerlei tussenpauzes. Nu zal ik toch efficiënter moeten werken als ik er echt iets aan wil hebben.

@JonathanStrange: je eigen tempo aanhouden is ook superfijn!
Maechtje schreef:
03-11-2018 09:30
9205 nu. Als het zo door gaat ben ik over een week klaar o_o Dat is ook weer niet de bedoeling.
Dat is toch prima.
Het kan ook zijn, dat je eerst super snel gaat en dan langzamer wordt.
Dan is een goeie startschot alleen maar fijn.
Alle reacties Link kopieren
Meestal gaat het begin ook wel snel hier en zakt het dan in, maar zo snel als nu heb ik het nog nooit voor elkaar gekregen. Ik vind het wel leuk als ik de hele maand wat te doen heb. Ik zou ook voor de 100.000 kunnen gaan maar dat is me wat te gortig...
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Ik start altijd wat moeizaam, ik heb echt tijd nodig om in het verhaal te komen.

In de eerste persoon schrijven vind ik ook moeilijker dan in de derde persoon en je raadt het al.... ;-D
Alle reacties Link kopieren
Maechtje schreef:
03-11-2018 14:06
Meestal gaat het begin ook wel snel hier en zakt het dan in, maar zo snel als nu heb ik het nog nooit voor elkaar gekregen. Ik vind het wel leuk als ik de hele maand wat te doen heb. Ik zou ook voor de 100.000 kunnen gaan maar dat is me wat te gortig...
Ik zou best een keer voor een veel hoger doel willen gaan, maar dan moeten de omstandigheden wel gunstig zijn dus dat zal wel nooit gebeuren. :P
Gisteren niet geschreven maar vandaag veel extra, dus ik ben bijna bij de 5000. Woe en do komende week geen tijd dus hopelijk beetje vooruit werken vandaag en morgen...
Alle reacties Link kopieren
Liadan schreef:
03-11-2018 14:33
Ik start altijd wat moeizaam, ik heb echt tijd nodig om in het verhaal te komen.

In de eerste persoon schrijven vind ik ook moeilijker dan in de derde persoon en je raadt het al.... ;-D
De eerste persoon vind ik vreselijk, ik pak altijd de derde. Wel dapper dat je jezelf een utidaging stelt...
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Zo, 12.272. Ik schei ermee uit voor vandaag. Succes allemaal!
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Maechtje schreef:
03-11-2018 15:58
De eerste persoon vind ik vreselijk, ik pak altijd de derde. Wel dapper dat je jezelf een utidaging stelt...
Ik heb tien keer in de derde persoon geschreven en nu voor de tweede keer in de eerste persoon. Daar is echt een reden voor. :proud: Ik vind het dus ook echt superlastig, die eerste persoon. Ik vind het op zich wel bij dit verhaal passen en ik heb me voorgehouden dat ik mag switchen van perspectief als ik het echt te zwaar krijg. Want ik heb mezelf ook al uitgedaagd door post-apocalyptische fictie te schrijven ipv fantasy. Dus dit mag ik. :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven