National Novel Writing Month (2018)

01-10-2018 21:05 211 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over een maand staat de National Novel Writing Month (NaNoWriMo) weer voor de deur. Mensen over de hele wereld gaan het weer proberen; een "novel" van minstens 50.000 woorden schrijven in 1 maand tijd. De afgelopen jaren is er steeds een topic met een klein clubje deelnemers geweest waarin we elkaar voorzien van support. Oktober wordt vaak gebruikt ter voorbereiding op deze gekte, dus bij deze alvast een nieuw topic. :)

Doel: een roman van minimaal 50.000 woorden schrijven in één maand tijd (je roman hoeft niet af te zijn bij 50.000 woorden)

Start: 1 november 2018 om 00.00

Eind: 30 november 2018 om 23.59

Doel van dit topic: ervaringen delen, support geven en ontvangen, en (als het meezit) samen de eindstreep halen.

Wie doet er ook (weer) mee?
Alle reacties Link kopieren
Doel dag 4: 6667

Succes allemaal!
Ja, dat kan ik wel gebruiken.
Mijn eerste smoes heb ik al binnen.
(Mijn dochter was gisteren jarig).
Dus ik zit nu nog maar op 3660.
Ik moet vandaag nog even knallen. Maar morgen en overmorgen kan ik pas echt goed knallen.
Alle reacties Link kopieren
JE KAN HET, FIENTJE!

Ik zit nu net over de 7000, dus nog fijn op schema. Morgen ga ik gewoon de 1667 woorden schrijven, maar ik hoop op mijn vrije dagen een kleine voorsprong te kunnen maken.
Ik zit nog even flink in de tentamens maar na dinsdag kan ik echt aan de slag. Zin in om door te gaan en ga op een andere manier door, dus ben benieuwd of dat lukt.
Alle reacties Link kopieren
Wat ga je veranderen, JonathanStrange?
Liadan schreef:
04-11-2018 19:19
Wat ga je veranderen, JonathanStrange?
Ik ben zelf iemand die altijd poezie heeft geschreven en proza is voor mij echt heel hard werken. Niet dat dat erg is, maar ik probeer dus nu maar gewoon minder woorden maar dan wel "poetisch proza" te schrijven ipv echt proza. Dat merkte ik gelijk, ik moet over elke zin nadenken en als hij niet klopt, dan kan ik niet door. Dat werkt niet met productie draaien. Dus nu maar even niet kijken naar de hoeveelheid woorden, maar naar of ik tevreden ben na een dagje/uurtje/middagje schrijven, dan blijft het leuker voor me.
Liadan schreef:
04-11-2018 19:06
JE KAN HET, FIENTJE!

Dankjewel, wat lief.
Ik ben nu tot 5714 gekomen.
Morgen maar weer flink mijn best doen om de achterstand in te halen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi schrijvers!

ik heb het topic weer gevonden, gelukkig. In 2015 heb ik me ook bij het NaNo-topic aangesloten, maar toen viel ik binnen no-time uit doordat ik ziek werd. Dit is mijn eerste serieuze poging in drie jaar tijd. Voor 2015 heb ik al eens NaNo gewonnen, dus ik weet gelukkig dat het kan.
Vanavond eindigde de teller op 6680. Netjes op schema, dus nu durf ik hier weer mee te schrijven. ;-) Ik ben heel benieuwd hoe de maand verder zal verlopen. :-)
Veel schrijfsucces allemaal!
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
Doel dag 5: 8335
Alle reacties Link kopieren
Na een flinke sprint na het eten zit ik op 8426 woorden! Niet slecht voor een werkdag. :-)
Ik hoop dat jullie ook allemaal lekker aan het schrijven zijn, hoeveel woorden dan ook.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
Doel dag 6: 10.000

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
botanietje schreef:
04-11-2018 21:33
Dit is mijn eerste serieuze poging in drie jaar tijd.
Tof dat je weer meedoet!

Wat voor genre schrijf je?
Alle reacties Link kopieren
fientje1982 schreef:
04-11-2018 14:36
Ja, dat kan ik wel gebruiken.
Mijn eerste smoes heb ik al binnen.
(Mijn dochter was gisteren jarig).
Dus ik zit nu nog maar op 3660.
Ik moet vandaag nog even knallen. Maar morgen en overmorgen kan ik pas echt goed knallen.
Gelukt vandaag?

Hier 18846, misschien vanavond en anders morgen de 20.000 aantikken.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
botanietje schreef:
05-11-2018 20:34
Na een flinke sprint na het eten zit ik op 8426 woorden! Niet slecht voor een werkdag. :-)
Ik hoop dat jullie ook allemaal lekker aan het schrijven zijn, hoeveel woorden dan ook.
Netjes!
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Ik zit momenteel op precies 10.000 woorden.
Alle reacties Link kopieren
Maechtje schreef:
06-11-2018 17:09
Gelukt vandaag?

Hier 18846, misschien vanavond en anders morgen de 20.000 aantikken.
Wauw, jij gaat als een speer! Heb je er veel plezier in?
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
Liadan schreef:
06-11-2018 15:42
Tof dat je weer meedoet!

Wat voor genre schrijf je?
Dankjewel!
In vorige jaren schreef ik altijd historische fictie, maar deze keer wilde ik eens iets anders doen. Ik schrijf een verhaal over de medische molen en de sores die met fertiliteitsproblemen gepaard gaan. Ik leen qua kennis uit mijn eigen ervaringen, maar het is nadrukkelijk fictie en niet mijn eigen leven.

Momenteel zit ik op 10.351, dus iets voor op schema. Morgen ben ik vrij, dus ik hoop te gaan knallen!

@Iedereen: houd vol en houd lol!
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
botanietje schreef:
06-11-2018 20:02
Dankjewel!
In vorige jaren schreef ik altijd historische fictie, maar deze keer wilde ik eens iets anders doen. Ik schrijf een verhaal over de medische molen en de sores die met fertiliteitsproblemen gepaard gaan. Ik leen qua kennis uit mijn eigen ervaringen, maar het is nadrukkelijk fictie en niet mijn eigen leven.

Momenteel zit ik op 10.351, dus iets voor op schema. Morgen ben ik vrij, dus ik hoop te gaan knallen!

@Iedereen: houd vol en houd lol!
Mooi dat je wel invloeden uit je eigen leven in je verhaal verwerkt! En ook tof dat je het over een andere boeg gooit dit jaar, net als ik. Vind je dit moeilijker om te schrijven?
Alle reacties Link kopieren
@Maechtje: wow, jij gaat echt hard. Super!

@fientje: ook goed bezig!

Ik zit zelf net over de 10k heen. Gewoon fijn op schema. Ik was vrij vandaag, maar ik heb gemerkt dat dit er nadrukkelijk niet toe leidt dat ik productiever ben. Integendeel zelfs. :P
Alle reacties Link kopieren
botanietje schreef:
06-11-2018 19:58
Wauw, jij gaat als een speer! Heb je er veel plezier in?
Ja, het is leuk, al gaat het wel heel hard. Ik blijf steeds hangen op zijtakken. Thrillers schrijven blijkt toch best lastig te zijn... #ikenmijngrotemond

Ik zit op 20002 woorden, 3.333 gemiddeld per dag en 3.333 geschreven vandaag. Ik stop nu ik nog symmetrisch ben (voor vandaag dan). Eens kijken of ik morgen (vrije dag) tot de 25.000 kan komen.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Doel dag 7: 11.667
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gisteren tot 10.500 gegaan, vandaag weer een nieuwe dag. Ik begin steeds dichter bij een spannend stuk in mijn verhaal te komen, dus dat zal superfijn zijn voor mijn wordcount, verwacht ik. Als ik er dan eenmaal lekker inzit, kan ik wat extra gaan schrijven. Ik ga vandaag voor 2000 woorden erbij. Ik ben net begonnen, maar ik zit in een Kattencafé en die katten zijn zo leuk om naar te kijken. ;-D
liadan wijzigde dit bericht op 07-11-2018 19:34
0.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kattencafe :flirting:
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Wat cool, een kattencafé! Hoop dat je wel aan schrijven toekomt dan. :-D Ik zou alleen maar willen aaien en kirren, vrees ik.

Ik heb vandaag een dubbele sessie gedaan omdat ik al weet dat ik het vrijdag heel druk ga hebben. De teller staat nu op 13.807 woorden. :yes: Ik ben tevreden.

Liadan schreef:
06-11-2018 23:00
Mooi dat je wel invloeden uit je eigen leven in je verhaal verwerkt! En ook tof dat je het over een andere boeg gooit dit jaar, net als ik. Vind je dit moeilijker om te schrijven?

Moeilijker, ja, maar om de een of andere reden ook effectiever. Ik ga sneller dan ooit, misschien omdat het meer uit mezelf komt. Hoe dan ook is het heel interessant om eens uit mijn comfort zone te komen!
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
Waaaaauw, wat zijn jullie lekker bezig! Bij mij gaat het moeizaam dit jaar, ik heb het plezier ook nog niet echt gevonden. Jullie enthousiaste verhalen helpen wel!
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven