National Novel Writing Month (2019)

20-10-2019 17:23 215 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over een kleine twee weken staat de National Novel Writing Month (NaNoWriMo) weer voor de deur. Mensen over de hele wereld gaan het weer proberen; een "novel" van minstens 50.000 woorden schrijven in 1 maand tijd. De afgelopen jaren is er steeds een topic met een klein clubje deelnemers geweest waarin we elkaar voorzien van support. Oktober wordt vaak gebruikt ter voorbereiding op deze gekte, dus bij deze alvast een nieuw topic.

Doel: een roman van minimaal 50.000 woorden schrijven in één maand tijd (je roman hoeft niet af te zijn bij 50.000 woorden)

Start: 1 november 2019 om 00.00

Eind: 30 november 2019 om 23.59

Doel van dit topic: ervaringen delen, support geven en ontvangen, en (als het meezit) samen de eindstreep halen.

Wie doet er ook (weer) mee?
Jaaaaa ik doe weer mee! Tiende Elfde keer alweer :cheer:

Die nieuwe site is echt funest voor mijn mobiel, update vaak via mobiel of iPad, maar we zijn nog geen vriendjes geworden. Toch liever de oude site :|

Verder is mijn november gigadruk, dus ik hoop dat ik het haal. Ik schrijf voornamelijk in de trein naar en van mijn werk, maar ga dit jaar ook voor het eerst voor werk naar het buitenland dus hoop dat ik de tijd kan vinden :proud:

Verder plan ik niks en ben ik een pantser. Ik ga dit jaar denk ik een combi doen van twee verhalen (eentje is het verder schrijven van mijn Camp Nano verhaal van afgelopen zomer (LGBTI genre) en het tweede twijfel ik over een onafgemaakt Nano verhaal van een paar jaar geleden of een nieuw LGBTI verhaal).
anoniem_648f2fde24276 wijzigde dit bericht op 21-10-2019 15:56
Reden: Jaartallen blijven moeilijk
0.87% gewijzigd
Liadan schreef:
21-10-2019 15:38
Nee, maar dat is the story of my NaNo-life. :P
Oh! Dan ben ik gelukkig niet de enige met geen idee ;-D.
Alle reacties Link kopieren
norahdubois schreef:
21-10-2019 15:54
Oh! Dan ben ik gelukkig niet de enige met geen idee ;-D.
Is dit de eerste keer dat je mee doet?
Alle reacties Link kopieren
Asphyxiated schreef:
21-10-2019 15:47
Jaaaaa ik doe weer mee! Tiende keer alweer :cheer:

Verder plan ik niks en ben ik een pantser. Ik ga dit jaar denk ik een combi doen van twee verhalen (eentje is het verder schrijven van mijn Camp Nano verhaal van afgelopen zomer (LGBTI genre) en het tweede twijfel ik over een onafgemaakt Nano verhaal van een paar jaar geleden of een nieuw LGBTI verhaal).
Een jubileum! :cheer2:

Ik ben ook een pantser in hart en nieren. Ik had het me anders voorgenomen, omdat ik het ook druk heb in november, maar here we are, met nul komma nada noppes aan voorbereiding. Oh well. ;-D

Ik ga het mezelf wel "makkelijk" maken. Geen uit mijn comfortzone-gedoe met andere genres of een POV dat me niet zo ligt * kuch, eerste persoon * of zoiets. Misschien kies ik voor een verhaal dat zich afspeelt in een wereld die ik al gecreëerd heb. Dat scheelt me weer worldbuilding.
norahdubois schreef:
21-10-2019 15:54
Oh! Dan ben ik gelukkig niet de enige met geen idee ;-D.
Whahaha nee joh! Meerendeel die ik ken van Nano plant helemaal niks :mrgreen:
Liadan schreef:
21-10-2019 15:59
Een jubileum! :cheer2:

Ik ben ook een pantser in hart en nieren. Ik had het me anders voorgenomen, omdat ik het ook druk heb in november, maar here we are, met nul komma nada noppes aan voorbereiding. Oh well. ;-D

Ik ga het mezelf wel "makkelijk" maken. Geen uit mijn comfortzone-gedoe met andere genres of een POV dat me niet zo ligt * kuch, eerste persoon * of zoiets. Misschien kies ik voor een verhaal dat zich afspeelt in een wereld die ik al gecreëerd heb. Dat scheelt me weer worldbuilding.
Jubileum was blijkbaar vorig jaar al :facepalm:
Hoeveelste keer wordt het voor jou?

Dat makkelijk maken herken ik wel, er spelen ook meerdere verhalen af in hetzelfde universum maar dan zonder een rol van eerdere hoofdrolspelers.
Alle reacties Link kopieren
Asphyxiated schreef:
21-10-2019 16:02
Jubileum was blijkbaar vorig jaar al :facepalm:
Hoeveelste keer wordt het voor jou?
Hahahaha!!!

Het wordt mijn dertiende NaNoWriMo. @(
Liadan schreef:
21-10-2019 15:55
Is dit de eerste keer dat je mee doet?
Ja! ik heb ooit eens voorbereidingen gedaan maar het schrijven uiteindelijk laten zitten.
Ben nu wat meer vastberaden! ;)
Alle reacties Link kopieren
norahdubois schreef:
21-10-2019 16:24
Ja! ik heb ooit eens voorbereidingen gedaan maar het schrijven uiteindelijk laten zitten.
Ben nu wat meer vastberaden! ;)
:cheer:

In welk genre ga je schrijven (als je dat al weet)?
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook weer mee. voor het eerst alles uitgepland dit jaar, dus we gaan zien of het helpt. Normaal doe ik dat niet en haal ik de eindstreep ook wel.

Ben benieuwd naar de nieuwe website, ik heb nog niet gekeken.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Ik zat steeds te kijken of je al een topic had geopend Liadan. Volgens mij had ik je nog een privé bericht geschreven, maar ik denk dat het niet is aangekomen.
Iniedergeval ben ik dit jaar van plan om die 50.000 woorden te halen. 3 jaar geleden wel gelukt. 2 jaar geleden en vorig jaar niet. Doel is minimaal 52 blogs schrijven en natuurlijk die 50.000 woorden.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook mee, al ruim 6000 woorden. Het gaat eigenlijk over een wereld die ik zelf heb gemaakt, maar gebaseerd is op 300 jaar geleden, West-Europa. Het is een verhaal in de eerste persoon, maar de personen veranderen steeds waardoor je steeds een ander optiek krijgt van hetzelfde verhaal.
Alle reacties Link kopieren
fientje1982 schreef:
22-10-2019 19:19
Ik zat steeds te kijken of je al een topic had geopend Liadan. Volgens mij had ik je nog een privé bericht geschreven, maar ik denk dat het niet is aangekomen.
Ik zie het nu pas, nu je het zegt. :facepalm: Ik ben inderdaad laat met mijn topic dit jaar. Leuk je weer in het topic te zien, succes alvast!

@Maechtje: leuk dat je er weer bij bent. En complimenten voor je voorbereiding, ik kan er nog wat van leren. :P Ik ben benieuwd wat het je gaat brengen om het eens op deze manier aan te pakken. Ik lees het graag in november.

@KarlMarx: doe je voor het eerst mee? En is je plan om 50.000 woorden bovenop die 6000 die je nu al hebt te schrijven?
Ik ben ook een pantser van nature, maar hoe meer ik plan hoe meer ik schrijf, dus ik ga er nog een schepje bovenop doen dit jaar.
Alle reacties Link kopieren
De terminologie moet ik mij nog eigen maken :mrgreen:

Wat is een pantser?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
22-10-2019 22:24
De terminologie moet ik mij nog eigen maken :mrgreen:

Wat is een pantser?
Idd. Is er een verklarende woordenlijst? :biggrin:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
https://blog.nanowrimo.org/post/3316407 ... percolator
https://blog.nanowrimo.org/post/1308206 ... -a-pantser

There are two types of writers in the NaNoWriMo universe. There are pantsers, and there are planners. Pantsers fly by the seat of their pants. (Hence the name.) They have some vague idea or a main character or even just an opening line, and when November 1 rolls around, they jump on board the story train and see where it takes them.

Planners know what their novel is going to be about before November 1 rolls around. They know their characters, their setting, their story. There are different degrees of planners, mind you. Some people write more in their outline than they do in the novel itself, with pages and pages of character sketches and world building and elaborate plot spiderwebs. Others will just do a quick overview and have a general idea of where the story goes. But when you get right down to it, you’re either a planner or a pantser.
Alle reacties Link kopieren
Dat dus. ^^^

Ik pants NaNo altijd. Soms heb ik wel een concreet idee, soms heb ik wel wat voorbereiding (maar dan wel zéér minimaal en zéker geen compleet uitgewerkte outline) en soms zit ik op 31/10 om 23.59 nog zonder duidelijk idee.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook een pantser, maar dit jaar dus een planner, voor het eerst. Moet alleen de details nog uitwerken, maar ik denk dat ik dat lopende het verhaal doe.

Ik zie op de Nano fb pagina (zitten jullie daar ook op?) veel mensen voorbij komen die zo veel voorbereid hebben dat ze dat hele boek onderhand al klaar hebben... Dat vind ik dan ook weer niks. Er moet nog wel iets aan de verbeelding overgelaten worden vind ik.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap die extreme planners sowieso niet. :P Zij mij ook niet, dat scheelt. Ik vind het juist leuk om me al schrijvend te laten inspireren ipv alles van tevoren al vast te hebben liggen.

Ik zit niet op die officiële wereldwijde NaNo-Facebook page, alleen die van de regio.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net vast een kaft in elkaar geknutseld. Doe ik normaal ook nooit, maar toch leuk.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Joehoe! Ik meld me weer! Zin in :D
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Ik heb er ook zin in.
:cheer:
Alle reacties Link kopieren
@femmelotje: jaaa, je bent er ook weer bij! :high5:

Ik had er eind augustus, begin september heel veel zin in. Nu minder. :| Puur door drukte en stress.
Alle reacties Link kopieren
Maechtje schreef:
23-10-2019 21:54
Ik heb net vast een kaft in elkaar geknutseld. Doe ik normaal ook nooit, maar toch leuk.
Leuk, zeg! Hoe heb je dat gedaan? Heb je een eigen foto/afbeelding gebruikt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven