Nicht laat baby alleen tijdens honden uitlaten

16-09-2019 22:01 258 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou daar ben ik weer. Mijn nicht is een alleenstaande moeder van een zoontje van nog geen 2 maanden. Nu vertelde ze mij dat ze haar baby 1 keer per dag 15 minuten alleen laat in huis, terwijl zij met haar hondje gaat lopen. De rest van de wandelingen is kindje er wel bij maar de laatste ronde of bij regen niet. Vertelde zij mij.

Ik vind het onverstandig.

Wat vinden jullie?
anoniem_346144 wijzigde dit bericht op 16-09-2019 22:56
0.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
mcsteamy schreef:
16-09-2019 22:24
Moedermaffia meldt zich. 15 minuten vind ik (veel) te lang, hoe onverantwoord! Wat als de baby na 20 seconden wakker wordt en gaat huilen? Dan wordt het 15 (!) minuten niet gehoord en dus niet getroost, dat is echt vreselijk lang. Ik neem zelfs de babyfoon mee als ik de vuilnis aan de weg ga zetten, maar ik zal wel het andere uiterste zijn.
Er staat nergens of er wel of geen babyfoon meegaat.

En er staat dat ze een kwartiertje gaan wandelen, niet dat ze een kwartier verderop gaan wandelen. Voor hetzelfde geld loopt de nicht een kwartier rondjes om hun eigen huizenblok.
Alle reacties Link kopieren
Ikbenikenjijbentjij schreef:
16-09-2019 22:43
Brand hoor je niet door een babyfoon
Een kind wat stopt met ademen ook niet als je beneden zit en je kind ligt boven.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat velen dat doen maar daar niet over reppen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Lievejetje schreef:
16-09-2019 22:44
De rookmelder wel
Ik neem aan dat nicht niet 15 minuten in de voortuin staat. Als ze de rookmelder hoort en dan naar huis loopt kan ze niet meer binnen.
Alle reacties Link kopieren
Er gaat trouwens geen baby foon mee en wat doe je dan als je kwartier verderop loopt? Ik bedoel stel dat je nog een kwartier moet lopen voordat je thuis bent dan heeft zo`n baby foon ook geen nut. Trouwens wat veel reacties waar ik morgne op ga reageren.
Alle reacties Link kopieren
Gatinmijnsok schreef:
16-09-2019 22:29
Jongste ging gewoon mee. Als kleine baby slapend in de kinderwagen, ze viel ze vaak met ophalen in slaap, sliep de hele lunch door en ze werd pas weer wakker als de oudste weer op school was. Later sliep ze tijdens de schooltijd. Ik liet ze echt niet alleen. Ik ken wel mensen die dat wel deden, maar het voelde voor mij niet goed.
Maar dan kon jij waarschijnlijk lopend naar school. Dan is dat een mooie oplossing. Dan zou ik dat ook zo doen. Maar niet iedereen kan lopend heen qua afstand of tijd. Bovendien kan lopend met een peuter tergend langzaam gaan en vooral in een lunchpauze heb je die tijd vaak niet. En als je dan met auto of fiets moet, dan zit je dus alweer dat je kind niet kan laten liggen waar hij ligt (of je moet net als vroeger de kinderwagenbak incl kind op de achterbank parkeren, maar dat is waarsschijnlijk net zo not done).
mcsteamy schreef:
16-09-2019 22:24
Moedermaffia meldt zich. 15 minuten vind ik (veel) te lang, hoe onverantwoord! Wat als de baby na 20 seconden wakker wordt en gaat huilen? Dan wordt het 15 (!) minuten niet gehoord en dus niet getroost, dat is echt vreselijk lang. Ik neem zelfs de babyfoon mee als ik de vuilnis aan de weg ga zetten, maar ik zal wel het andere uiterste zijn.
Jij bent het andere uiterste.

Door dit soort rare ideeën durven moeders vandaag de dag hun kind nog niet even alleen te laten. Niet omdat de kans dat er wat gebeurt heel groot is, maar omdat ze afgestraft worden door de publieke opinie.

Alsof het voort normaler is om je kliko buiten te zetten met babyfoon dan je slapende kind even te laten liggen. En zelfs als je kindje huilt, is het ook niet zo dat kindje meteen getroost moet worden. Sommige kindjes huilen om de prikkels van de dag te kunnen verwerken. Dus soms is het zelfs goed ze even te laten huilen.
Ik snap haar wel. Wat al meerdere mensen hier gezegd hebben; kind uit bed trekken voor die laatste avondplas van de hond is ook zo'n gedoe.

Maar TO als het je zo dwars zit dat je er zelfs een topic over opent waarom dan niet aanbieden dat jij de laatste ronde met de hond loopt?

Als ze een tuin heeft kan ze nog overwegen om een hoek hondentoilet te maken.
Stukje uitgraven, grind erop, klaar.
emmer water erover na een plas en poep gewoon in een poepzakje in de container.
Maartje2016 schreef:
16-09-2019 22:46
Een kind wat stopt met ademen ook niet als je beneden zit en je kind ligt boven.
Ja precies. En je kijkt als je beneden zit toch ook niet elke paar minuten boven? Dus wat is dan het verschil met wel of niet thuis zijn?
Alle reacties Link kopieren
Je wordt toch gek als je niet meer vijf minuten heen vijf minuten terug naar de AH kan sprinten voor een pak melk?

Maar als je dat tegen iemand zegt dan gaan ze op tekenen van verwaarlozing letten dus verstandig om het stil te houden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
eenzonnigedag schreef:
16-09-2019 22:47
Er gaat trouwens geen baby foon mee en wat doe je dan als je kwartier verderop loopt? Ik bedoel stel dat je nog een kwartier moet lopen voordat je thuis bent dan heeft zo`n baby foon ook geen nut. Trouwens wat veel reacties waar ik morgne op ga reageren.

Met een wandeling van een kwartier is ze nooit verder dan 7,5 minuut van huis hé.
Heen en terug..
Alle reacties Link kopieren
mcsteamy schreef:
16-09-2019 22:24
Moedermaffia meldt zich. 15 minuten vind ik (veel) te lang, hoe onverantwoord! Wat als de baby na 20 seconden wakker wordt en gaat huilen? Dan wordt het 15 (!) minuten niet gehoord en dus niet getroost, dat is echt vreselijk lang. Ik neem zelfs de babyfoon mee als ik de vuilnis aan de weg ga zetten, maar ik zal wel het andere uiterste zijn.
Ja, dat ben je.
Van 15 minuten huilen gaat een baby niet dood.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het in de loop der jaren al ontelbare keren gezegd op dit forum, maar hulpdiensten gaan echt niet je zakken doorzoeken als jouzelf iets overkomt. Dus in het ergste geval ontdekken ze pas dat er een baby in je huis ligt als ze je nabestaanden getraceerd hebben, die persoonlijk het slechte nieuws verteld hebben en een van hen in alle verdriet heeft gevraagd: "wat is er eigenlijk met baby Sophie gebeurd?"

Als je dan toch voor je eigen gemoedsrust iets bij je wil dragen waarop staat dat er een baby alleen thuis is, maak dan een gelamineerde flyer of kaart die je het liefst over je jas heen aan een koord om je nek hangt. Dan weet je in ieder geval zeker dat het gezien wordt als jou iets overkomt.

Zoiets als dit:

Afbeelding
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
16-09-2019 22:46
Een kind wat stopt met ademen ook niet als je beneden zit en je kind ligt boven.
Maar daar heb je van die speciale sensormatjes voor die je onder het matras van je baby legt. Die gaan piepen als je kind niet meer ademt. Prenatal wil je die heel graag aansmeren als je daar met je zwangere buik gaat shoppen voor de babykamer. Zelf niet aangeschaft overigens, leek me vrij hysterisch.
Alle reacties Link kopieren
FoxtrotAlpha schreef:
16-09-2019 22:51
Ja precies. En je kijkt als je beneden zit toch ook niet elke paar minuten boven? Dus wat is dan het verschil met wel of niet thuis zijn?
Dat was geen vraag aan mij toch? Want ik reageerde alleen op iemand die in mijn ogen een belachelijke stelling postte.
Alle reacties Link kopieren
cassata schreef:
16-09-2019 22:54
Maar daar heb je van die speciale sensormatjes voor die je onder het matras van je baby legt. Die gaan piepen als je kind niet meer ademt. Prenatal wil je die heel graag aansmeren als je daar met je zwangere buik gaat shoppen voor de babykamer. Zelf niet aangeschaft overigens, leek me vrij hysterisch.
Tja. Het moet niet gekker worden...
Alle reacties Link kopieren
mcsteamy schreef:
16-09-2019 22:24
Moedermaffia meldt zich. 15 minuten vind ik (veel) te lang, hoe onverantwoord! Wat als de baby na 20 seconden wakker wordt en gaat huilen? Dan wordt het 15 (!) minuten niet gehoord en dus niet getroost, dat is echt vreselijk lang. Ik neem zelfs de babyfoon mee als ik de vuilnis aan de weg ga zetten, maar ik zal wel het andere uiterste zijn.
Hangt van je baby af. Die van ons was uiterst voorspelbaar. Gedronken = slapen als een blok. Dus dan breng je ook wel eens de vuilnis weg.
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
Alle reacties Link kopieren
Marigold1986 schreef:
16-09-2019 22:34
Ik vind een kwartier laten huilen wel lang...
Áls de baby al huilt.
¡Apagando las luces!
SombraOnline schreef:
16-09-2019 23:01
Áls de baby al huilt.
Yup. er van uitgaande dat hij huilt, vind ik het lang...
Alle reacties Link kopieren
Marigold1986 schreef:
16-09-2019 23:04
Yup. er van uitgaande dat hij huilt, vind ik het lang...
Vroeger hadden baby's een "huiluurtje".
Allemaal gezonde en goed in het leven staande volwassenen geworden.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
16-09-2019 22:47
Ik denk dat velen dat doen maar daar niet over reppen.
Dat ja want je krijgt meteen allerlei nichtjes die over je een topic openen. Wat een flauwekul zeg. Als jij weet wanneer je kind slaapt, doorslaapt dan kun je wel even snel nog laten plassen. Ik denk dat 15 min ook best overdreven lang is voor een laatste rondje.
Als ze alleenstaand is zal ze wel moeten he? Je baby daarvoor uit bed halen vind ik pas zielig. Lekker laten slapen.
Alle reacties Link kopieren
swannie12 schreef:
16-09-2019 23:06
Vroeger hadden baby's een "huiluurtje".
Allemaal gezonde en goed in het leven staande volwassenen geworden.
Die hebben ze nu nog steeds, maar dan laat je ze niet alleen huilen.
swannie12 schreef:
16-09-2019 23:06
Vroeger hadden baby's een "huiluurtje".
Allemaal gezonde en goed in het leven staande volwassenen geworden.
Als mijn kindje straks begint te huilen, dan is er iets aan de hand... Ze huilt niet zonder reden als ze op bed ligt...
Maartje2016 schreef:
16-09-2019 22:55
Dat was geen vraag aan mij toch? Want ik reageerde alleen op iemand die in mijn ogen een belachelijke stelling postte.
Dit was meer algemeen, want ik snap het echt niet zo goed wat dan de risico’s zijn.
En ja, dan komen er verhalen over kortsluiting en brand en huilen. Maar (ik weet dit niet precies hoor) mijn boerenverstand zegt dat de kans dat je met de kinderwagen wordt aangereden veel groter is dan dat er opeens, precies dat kwartiertje dat je weg bent, een kortsluiting optreedt en dan óók nog direct een brand er achter aan.
FoxtrotAlpha schreef:
16-09-2019 22:32
Oprechte vraag: waar zijn mensen dan zo bang voor in dat ene kwartiertje? Je hebt toch wel vaker dat je baby gewoon boven ligt, dan ga je toch ook niet elke paar minuten kijken? En een baby kan toch ook even huilen?

(Geen haat ofzo hoor, maar gewoon benieuwd)
Verstandelijk misschien niet zo veel, maar ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om een baby, die in alles afhankelijk is van een ouder(s) alleen achter te laten. Ik was ook altijd bang dat mijzelf iets zou overkomen. Nou had ik geen hond en bay's die overdag weinig sliepen, dus het was geen enkel probleem. Ik snap wel waarom anderen het doen overigens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven