Nicht laat baby alleen tijdens honden uitlaten

16-09-2019 22:01 258 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou daar ben ik weer. Mijn nicht is een alleenstaande moeder van een zoontje van nog geen 2 maanden. Nu vertelde ze mij dat ze haar baby 1 keer per dag 15 minuten alleen laat in huis, terwijl zij met haar hondje gaat lopen. De rest van de wandelingen is kindje er wel bij maar de laatste ronde of bij regen niet. Vertelde zij mij.

Ik vind het onverstandig.

Wat vinden jullie?
anoniem_346144 wijzigde dit bericht op 16-09-2019 22:56
0.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
FoxtrotAlpha schreef:
16-09-2019 23:10
Dit was meer algemeen, want ik snap het echt niet zo goed wat dan de risico’s zijn.
En ja, dan komen er verhalen over kortsluiting en brand en huilen. Maar (ik weet dit niet precies hoor) mijn boerenverstand zegt dat de kans dat je met de kinderwagen wordt aangereden veel groter is dan dat er opeens, precies dat kwartiertje dat je weg bent, een kortsluiting optreedt en dan óók nog direct een brand er achter aan.
Dan ben ik het helemaal met je eens :high5:
Ik denk dat als je meerdere kinderen hebt, je af en toe niet aan zo'n incident ontkomt. Geen oordeel verder...
Ik zou het zelf niet doen, gewoon een gevoel...
Alle reacties Link kopieren
yajes schreef:
16-09-2019 22:11
Ik deed het wel maar niet zo lang, ongeveer dikke 5 minuten voor het slapengaan. Overigens had ik wel een babyfoon met ver bereik bij me én ik had een briefje in mijn jas met daarop de melding dat mijn baby thuis lag. Mocht er met mij iets gebeuren.
Zo deed ik het ook hoor. Woon aan de rand van een parkje, en dan was het s'avonds laat even met de honden poepen piessen terug.
Marigold1986 schreef:
16-09-2019 23:13
Ik denk dat als je meerdere kinderen hebt, je af en toe niet aan zo'n incident ontkomt. Geen oordeel verder...
Ik zou het zelf niet doen, gewoon een gevoel...
Nee, het is hier gewoon nooit nodig geweest. Ook met meerdere kinderen niet.

Met een baby kan vrij weinig gebeuren. Ik heb weleens van mensen gehoord dat ze dreumessen en peuters alleen thuis lieten tijdens het slapen en dát vind ik wel echt link.
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
16-09-2019 23:08
Die hebben ze nu nog steeds, maar dan laat je ze niet alleen huilen.
Van de eerste drie jaar herinneren ze zich helemaal niets.
Daarmee beweer ik niet, dat je ze maar moet mishandelen of zo, maar de moderne ouder van nu reageert naar mijn idee wel erg overtrokken.
swannie12 schreef:
16-09-2019 23:18
Van de eerste drie jaar herinneren ze zich helemaal niets.
Daarmee beweer ik niet, dat je ze maar moet mishandelen of zo, maar de moderne ouder van nu reageert naar mijn idee wel erg overtrokken.
Want als een kind zich dingen niet herinnert, houdt het daar per definitie niets aan over?
Daarmee beweer ik niet dat je ze niet kort alleen kan laten of nooit kan laten huilen. Maar die opmerking klinkt wel écht heel suf...
Je kan baby gewoon uit bed halen als je echt ergens heen moet. Is niet altijd fijn maar kan gewoon.

Nu heb ik bewust geen hond maar met meerdere kinderen ook nooit mijn baby's ( dreumes/peuters) alleen thuis gelaten. 15 minuten.. persoonlijk vind ik dat echt debiel.

Blijkbaar ben je dan een hysterische moedermaffialid. Prima hoor. :lol:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook met beide baby's alleenstaand geweest maar heb ze nooit een seconde alleen thuis gelaten. Ik ging gewoon nergens heen als ze sliepen, en als het echt niet anders kon, tja, dan was het pech voor baby maar moest die uit bed.

Ik heb in de loop der jaren daar hele vreemde reacties op gehad maar dat boeit me niet.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Alecta schreef:
16-09-2019 23:15
Nee, het is hier gewoon nooit nodig geweest. Ook met meerdere kinderen niet.

Met een baby kan vrij weinig gebeuren. Ik heb weleens van mensen gehoord dat ze dreumessen en peuters alleen thuis lieten tijdens het slapen en dát vind ik wel echt link.
Een dreumes of peuter alleen zou ik ook vele malen enger vinden.

OT: ik liet ook wel eens de hond uit als zoon thuis in bed lag. Nu was hij de eerste 8 maanden een huilbaby dus wakker (en dan ging hij gewoon mee in de draagzak), hij heeft wel eens met tien maanden oud zo’n tien minuten alleen in zijn ledikant gelegen (slapend). Ik had zo’n walkietalkieset met groot bereik (wegens teveel babyfoons in de buurt, kreeg steeds andermans kind te horen). En ik bleef binnen een straal van x meter van het huis (kleine hond, drie stappen, snuffel de snuffel, twee stappen terug, nog meer gesnuffel, dan dribbelt hij vier passen vooruit, weer gesnuffel, enz.).

Tegen de tijd dat zoon een dreumes was, had ik de hond op een ander tijdschema qua wandelingen. En heel soms, als man in de file stond dan sprong de buurvrouw even in en nam de babyfoon even bij zich.
Nee heb je, ja kun je krijgen
redbulletje schreef:
16-09-2019 22:38
Wat is er nu weer mis met je hond z'n behoefte in de tuin laten doen?
Ik snap dat meermaal daags uitlaten niet (tenzij je op een flatje zit)
Wat een bijzondere reactie. Mijn tuin is het verlengde van ons huis. Onze hond is zindelijk en doet het niet in de tuin, ik vind dat ook echt niet fris.

Hier blijft mijn zoontje van 4 maanden ook 1x per dag alleen thuis als de hond naar buiten moet. Ik ga 1x een heel eind wandelen met kinderwagen maar voor een kort plasje voor het koken ga ik hem niet wakker maken. Ik ben binnen 5 min terug en loop door onze straat en direct over het dijkje achter onze huizen terug.
Alle reacties Link kopieren
Als je een babyfoon kan meenemen zie ik het probleem niet echt. Als de baby boven ligt te slapen en jij zit beneden ga je toch ook niet om het kwartier kijken? Wel in de buurt blijven bvb. meerdere keren hetzelfde kleine rondje ipv 1 groot rondje.
Alle reacties Link kopieren
mcsteamy schreef:
16-09-2019 22:24
Moedermaffia meldt zich. 15 minuten vind ik (veel) te lang, hoe onverantwoord! Wat als de baby na 20 seconden wakker wordt en gaat huilen? Dan wordt het 15 (!) minuten niet gehoord en dus niet getroost, dat is echt vreselijk lang. Ik neem zelfs de babyfoon mee als ik de vuilnis aan de weg ga zetten, maar ik zal wel het andere uiterste zijn.
Er is een babyfoon app die overal werkt. Dus app aan op iPad en telefoon mee et voila: probleem opgelost
Alle reacties Link kopieren
Ik doe en deed het ook zo. Ben inderdaad binnen 6 a 7 min terug. Maar ik hoor nu dus dat ik daarmee haast een misdadiger ben. En bang dat mij iets overkomt in die 6min? Tja, ik kan natuurlijk ook een hartaanval, of tia oid krijgen als ik op de bank zit en kinderen liggen in bed, ik kan over duplo vallen en daarbij tegen de kast vallen met mn hoofd.....
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
16-09-2019 22:54
Ik heb het in de loop der jaren al ontelbare keren gezegd op dit forum, maar hulpdiensten gaan echt niet je zakken doorzoeken als jouzelf iets overkomt.
Dit !!! Waarom denken mensen altijd dat een briefje in je zak een goed idee is? De hulpdiensten trekken/knippen hoogstens de kleren van je lichaam en gaan verder met de spoedeisende hulp. Die gaan echt niet je zakken doorzoeken!
Alle reacties Link kopieren
piepp schreef:
16-09-2019 22:22
Ik weet dat het over het algemeen ‘not done’ is om te doen. En ja, áls er wat gebeurt dan zal de betreffende ouder enorme spijt hebben dat ie dit zo heeft gedaan.
Maar eerlijk is eerlijk; soms is het praktisch gezien gewoon niet anders. Nu gaat het om hond/kind. Maar wat denk je van meerdere kinderen in een gezin? Waarbij ouder 4x p dag op/neer naar school mag en waar er bijv ook een baby is die moet slapen? Dan moet je soms gewoon keuzes maken.

Jij kan er wat van vinden dat je nicht dit zo doet, maar uiteindelijk is het niet jou probleem of verantwoordelijkheid. Ik ben benieuwd wat je met dit topic wil. Met haar bespreken? Instanties inschakelen? Je zelf voor dat dagelijkse kwartiertje als oppas aanbieden?
Ik heb meerdere kinderen (als in meer dan 2 en dat kunnen er tussen de 3 en 7 zijn) en ik heb nooit een kind alleen gelaten omdat een hond uitgelaten moest, een kind uit school gehaald moest of wat dan ook.

Een huis doet er 2 minuten over om af te branden, sneller dan ik op mijn fiets of in de auto ben gestapt om een kind te halen, of een riem om een hond te doen en de jas aan te trekken.

Dus waarom zou je het risico nemen?

Wat ik wel deed: tourbeurten afspreken met de buuv. Zij haalde mijn kinderen op, ik de hare. Ik liet haar hond uit, zij de mijne. Een boodschap voor elkaar meenmen was ook geen probleem en eigenlijk werden zo alle praktische problemen en onhandigheden wel opgelost. En als de een de deur uit was, dan paste de ander op. Kind in de wandelwagen of bedje.. zo makkelijk om het veilig te regelen!

Ik vind het onverantwoord om een kind thuis te laten, en niet getuigen van hersencapaciteit. Je laat een kind ook niet even alleen in bad zitten, omdat het meestal wel goed gaat. Toch? En ja, dat vind ik van hetzelfde caliber. Onverantwoord, te voorkomen en stom.
Maar vooral hoop ik dat het nooit tot gevolgen leidt waarvoor iemand zich voor de kop kon slaan en moet bedenken dat het inderdaad niet kon, dat even weg van huis.

Ik ben overigens geen oervoorzichtige moeder, mijn kinderen hebben echt wel wat afgejankt en op hun beurt moeten wachten, zijn geen prinsen en prinsessen en doen ook dingen fout. Ze hebben niet de grootste stem en hebben zich te gedragen, maar als ouder heb je verantwoordelijkheid en die moet je ook dragen.
anoniem_386210 wijzigde dit bericht op 16-09-2019 23:53
18.52% gewijzigd
De ene helft van de maatschappij brengt zijn leven door met het observeren van de andere helft.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
16-09-2019 22:54
Ik heb het in de loop der jaren al ontelbare keren gezegd op dit forum, maar hulpdiensten gaan echt niet je zakken doorzoeken als jouzelf iets overkomt.
Dit !!! Waarom denken mensen altijd dat een briefje in je zak een goed idee is? Als je zo ver heen bent dat je niet meer kan vertellen dat er thuis een baby is dan trekken/knippen de hulpdiensten de kleren van je lichaam en gaan verder met reanimeren of wat er ook moet gebeuren. Die gaan dan echt niet ff de tijd nemen om je zakken te doorzoeken!
Alle reacties Link kopieren
funnymiss schreef:
16-09-2019 23:44
Ik doe en deed het ook zo. Ben inderdaad binnen 6 a 7 min terug. Maar ik hoor nu dus dat ik daarmee haast een misdadiger ben. En bang dat mij iets overkomt in die 6min? Tja, ik kan natuurlijk ook een hartaanval, of tia oid krijgen als ik op de bank zit en kinderen liggen in bed, ik kan over duplo vallen en daarbij tegen de kast vallen met mn hoofd.....
Iedereen die op een dag verongelukt, ging de deur uit met het idee dat hem of haar natuurlijk niks ging gebeuren in die paar minuten / die vertrouwde route / dat korte stukje. En toch gaan er elke dag mensen dood door de meest lullige oorzaken. En ja, je kan thuis inderdaad doodgaan, dat komt zelfs regelmatig voor dat iemand in zijn/haar eigen huis ongelukkig van de trap valt, het hoofd stoot, uitglijdt in de douche, etc.

Natuurlijk hoef je niet bij alles wat je doet bang te zijn dat je niet meer thuis gaat komen of dat er iets naars gaat gebeuren, maar een baby kan nog niet praten of iemand alarmeren, kan zelfs niet eens vluchten. Dus daar wat voorzichtiger mee omgaan dan je met een 12 jarige zou doen is niet alleen best logisch, maar zo zijn we zelfs biologisch ontworpen.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ikbenikenjijbentjij schreef:
16-09-2019 22:43
Brand hoor je niet door een babyfoon
Wel als je rookmelders hebt ;)
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk is het zelfs beter als je op straat iets overkomt dan dat het thuis gebeurt, want op straat zal tenminste iemand het gezien hebben.
Alle reacties Link kopieren
FoxtrotAlpha schreef:
16-09-2019 22:32
Oprechte vraag: waar zijn mensen dan zo bang voor in dat ene kwartiertje? Je hebt toch wel vaker dat je baby gewoon boven ligt, dan ga je toch ook niet elke paar minuten kijken? En een baby kan toch ook even huilen?

(Geen haat ofzo hoor, maar gewoon benieuwd)
Bang? Is het angst?
Of is het verantwoordelijkheidsgevoel en het besef dat er iets kan gebeuren en dat je dan snel wil kunnen handelen/ daar minstens zicht op wil kunnen hebben.


Tegenvraag: wat denk jij van die peuters die in pyama op straat lopen? Dat dat normaal is?
De ene helft van de maatschappij brengt zijn leven door met het observeren van de andere helft.
Alle reacties Link kopieren
Rosanna1985 schreef:
16-09-2019 23:55
Eigenlijk is het zelfs beter als je op straat iets overkomt dan dat het thuis gebeurt, want op straat zal tenminste iemand het gezien hebben.
Ja, precies. Dat was altijd mijn grootste angst als alleenstaande ouder, dat ik in huis een ongeluk zou krijgen terwijl mijn kind nog te jong was om alarm te slaan. Dat heb ik met mijn oudste ook vanaf redelijk jonge leeftijd geoefend, wat te doen in een noodsituatie thuis.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Rosanna1985 schreef:
16-09-2019 23:46
Dit !!! Waarom denken mensen altijd dat een briefje in je zak een goed idee is? Als je zo ver heen bent dat je niet meer kan vertellen dat er thuis een baby is dan trekken/knippen de hulpdiensten de kleren van je lichaam en gaan verder met reanimeren of wat er ook moet gebeuren. Die gaan dan echt niet ff de tijd nemen om je zakken te doorzoeken!
Ik heb zelfs met pubers in huis nog een kaartje in mijn portemonnee met de melding dat ik kinderen heb die ingelicht/opgevangen moeten worden als er iets met me gebeurt. Het stelde me gerust (voor zover ik er over nadenk).
Maar dat is dus ijdele hoop.
De ene helft van de maatschappij brengt zijn leven door met het observeren van de andere helft.
Alle reacties Link kopieren
Jahoor ik heb geen hond maar natuurlijk liet ik een baby of dreumes lekker slapen als ik een ander kind ging halen, zolang ze nog niet hun bed uit konden klimmen prima

En bij een ongeluk zoeken ze je teledoon en bellen ze je ICE contactpersoon en dat is mijn man, die zou meteen weten dat ik nog een baby thuis heb

Overigens, ik ben een keer aangereden op de fiets, het liep goed af, maar nog steeds ben ik intens dankbaar dat ik de baby niet voorop had (ik had nog staan twijfelen ) maar dat ik haar had laten slapen
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat iedereen dat voor zichzelf moet bepalen.

Ik liet mijn jongste ‘s middags ook slapen als ik mijn middelste van school moest halen. Nu woonden we naast de school trouwens. Maar als ik haar wakker zou moeten maken dan had ik de rest van de dag een kind dat niet te genieten was en ook ‘s avonds niet goed in slaap kwam en geheid dan ‘s nachts nog even wakker werd. Nee hoor, die bleef dus mooi liggen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een kwartier wat lang, tenzij je voor de deur loopt.
Ik bracht de oudste ook wel eens naar school als de jongste sliep. Als ik die wakker maakte, was het de hele dag drama. Leek mij dat ze er minder last van had als ik haar liet liggen. Appje naar mijn man bij vertrek en thuiskomst, 6 minuten van huis en een briefje in m'n zak ( hulpdiensten kijken zeker wel in je zak!!! Niet gelijk, maar je kind ligt echt geen hele dag alleen in huis)
Als ik ga douchen (5-10 min) hoor ik ook niks, voor mij hetzelfde, toch douche ik.

Maar als je er last van hebt, kun je haar een handje helpen. Laat de hond uit of pas even op de baby.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven