Niet kunnen slapen. Wie nog meer?

02-08-2020 03:08 170 berichten
Nog meer mensen die niet kunnen slapen?
Nachtbrakers aanwezig?

Ik ben heerlijk tegen 22:00 uur in slaap gevallen, maar werd uur geleden opeens wakker en kan niet meer slapen.

Normaal een goede slaper, maar ben niet zo fit. Oorpijn, hoofdpijn en hele dag wat last van m’n buik. Zit te bedenken of ik er maar gewoon even uit zal gaan. Dit woelen is ook niks.

Wat zijn jullie aan het doen?
Alle reacties Link kopieren
Ik meld me weer :bye: Ben super druk en gestrest geweest vandaag en dat merk ik. Maar hopelijk is het maar weer van korte duur dat ik wakker lig, ik kan het vandaag echt niet gebruiken om moe te zijn.
Helaas meld ik me ook. Ben op ‘vakantie’ met familie en lig in een te hard en te klein bed, man naast me wel lekker te slapen. Kind ook, kamer met een extra bed erbij. Kind is er een kwartier geleden uit gevallen (gelukkig niets aan de hand, opgetild, geknuffeld weer erin gelegd en sliep zo weer verder) ik was net een beetje weggedommeld en toen gebeurde dat dus nu weer klaarwakker.

Het is snikheet hier, maar als we de ramen open zetten zitten er zo 10 dikke spinnen binnen. Ventilator kan man niet tegen als hij slaapt dus die is uit.

Ik ben beetje vies van dit vakantiehuis, beneden op de bank slapen is geen optie.
Enige optie voor mij is morgen naar huis te gaan en dat ga ik ook doen. Gelukkig zijn we met hele familie en man en ik ieder met eigen auto.
Dan maar alleen thuis, daar heb ik tenminste mijn eigen bed, mobiele airco op de slaapkamer en HORREN voor de ramen ......

Sterkte voor de andere wakkerliggers en hittehaters.
Hier ook nog wakker. Ik heb al thee zitten drinken en alles.
Ha Gravity. Lig je vaker wakker?
Ik kan heel vaak niet(snel) in slaap komen. Lig zeker 8 Vd 10 nachten 1 tot 2 uur wakker voor ik in slaap val.
Blijf altijd wel in bed. Denk dan aan wat m’n vader vroeger zei (en ik nu tegen peuter als die steeds uit bed komt wegens niet kunnen / geen zin hebben om te slapen) “als je niet kan slapen dan rust je maar”.
Hobbelster schreef:
08-08-2020 03:45
Ha Gravity. Lig je vaker wakker?
Ik kan heel vaak niet(snel) in slaap komen. Lig zeker 8 Vd 10 nachten 1 tot 2 uur wakker voor ik in slaap val.
Blijf altijd wel in bed. Denk dan aan wat m’n vader vroeger zei (en ik nu tegen peuter als die steeds uit bed komt wegens niet kunnen / geen zin hebben om te slapen) “als je niet kan slapen dan rust je maar”.
Hi Hobbelster :hello:
Meestal gaat het best wel prima hier. Ik val vaak redelijk snel in slaap en ben dan meerdere keren per nacht wakker, ook niet heel bevorderlijk voor de nachtrust. Alleen ben ik echt een herfst/winter/regenpersoon en is deze hitte dus niks voor mij. Het is dus even doorbijten. Ik probeer ook vaak wel te rusten en een boekje te lezen als ik echt niet kan slapen, maar soms vind ik het ook fijn om juist nog even een kort stukje te wandelen of even wat te drinken en het daarna weer te proberen.
Alle reacties Link kopieren
Hi! Ook wakker maar lig enorm te genieten want ik slaap buiten en t is nu zo intens stil en de sterrenhemel prachtig. Zou er uren naar willen liggen kijken.
T is buiten nu trouwens heerlijk koel.
Hoop dat jullie snel in slaap vallen. Ik ga nog een poging doen.
Your ego is not your amigo!
Gravity, volgens mij heb ik je weleens gelezen op het zomermoppertopic? Dus ik snap het helemaal. Dit horror seizoen. Hopen dat t snel voorbij is.
Wiriehorn, wooooow wat lekker nu zeg buiten slapen! Of Naja wakker liggen. Ben stiekem jaloers! Ik word lek geprikt als een mandje maar als we straks verhuisd zijn (grote groene tuin, nu een stenen sauna als tuin) ga ik een klamboe kopen en het ook doen hoor!
Slaap je in eigen tuin of elders ?
Alle reacties Link kopieren
Na een heel kort nachtje moet ik mijn zinnen verzetten nu. Ik ben gisteren met iemand die me erg na aan het hart staat naar het ziekenhuis geweest. De slechtste uitslag mogelijk gekregen daar. Ik denk dat ik de komende tijd veel meer slechte nachten ga krijgen helaas.
Rockola wat ontzettend verdrietig!
Hele dikke knuffel :hug:
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Hobbelster.
Alle reacties Link kopieren
RockOla schreef:
08-08-2020 07:08
Na een heel kort nachtje moet ik mijn zinnen verzetten nu. Ik ben gisteren met iemand die me erg na aan het hart staat naar het ziekenhuis geweest. De slechtste uitslag mogelijk gekregen daar. Ik denk dat ik de komende tijd veel meer slechte nachten ga krijgen helaas.
Heel veel sterkte :hug:
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Ik had vannacht ook weer online kunnen komen maar ik ben op naaktslak jacht geweest. Ik heb de hele week al een slak ik huis die een slijmspoor na laat over de vloer / gordijnen en de muren. Ik word er niet goed van want ik loop hem telkens mis. En iedere ochtend is het weer een slijmbende en kan ik weer aan de poets.
Meerdere nachten al gezocht maar hij speelt heel goed verstoppertje. Iemand nog tips?
Blijf in jezelf geloven !
Neem een kat! ;-D
Alle reacties Link kopieren
broekrok schreef:
08-08-2020 09:04
Neem een kat! ;-D
Ja dat is het mooie die heb ik. Maar die gaat liever slapen. Maar kwam uiteraard wel voor eten toen ze me hoorde.
Blijf in jezelf geloven !
05-2019 schreef:
08-08-2020 09:06
Ja dat is het mooie die heb ik. Maar die gaat liever slapen. Maar kwam uiteraard wel voor eten toen ze me hoorde.
:hihi:
05-2019 schreef:
08-08-2020 09:06
Ja dat is het mooie die heb ik. Maar die gaat liever slapen. Maar kwam uiteraard wel voor eten toen ze me hoorde.
Ze schijnen op bier af te komen. Als je een bakje met bier en een gladde rand half in graaft of zoiets dat ze er in kukelen en niet meer uit kunnen verdrinken ze.
Ik zou er ook meer dan klaar mee zijn!
Alle reacties Link kopieren
Hobbelster schreef:
08-08-2020 15:48
Ze schijnen op bier af te komen. Als je een bakje met bier en een gladde rand half in graaft of zoiets dat ze er in kukelen en niet meer uit kunnen verdrinken ze.
Ik zou er ook meer dan klaar mee zijn!
Ja dat is handig voor buiten maar hoe wil je dat doen in huis op een laminaat vloer? Verdrinken hoeft van mij ook weer niet maar was gewoon handig geweest dat ik hem weer buiten kan zetten.
Blijf in jezelf geloven !
Hopelijk ligt het merendeel van jullie gewoon lekker te slapen.
Hier helaas wakker. Te warm.
Gelukkig slaap ik vanaf vanavond een paar dagen in een hotelkamer met temperatuurbeheersing. Die gaat dus standaard op 18.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook wakker door de plakhitte. Dat gebeurt niet vaak, meestal slaap ik gewoon. Dochter heb ik beneden op een luchtbed gelegd, daar is het iets koeler. Zij spookte ook nog door het huis. Toen ik net ging gluren was alles donker dus hopelijk slaapt ze. Man slaapt al uren.
Hopelijk hebben jullie toch nog paar uurtjes kunnen maken.

@EHR fijn dat je vannacht op een koele hotelkamer slaapt, mooi vooruitzicht!
@Spinnogwat, heb je niet nog een luchtbed dat je zelf ook beneden gaat liggen?

Ik heb afgelopen nacht weer goed geslapen, met de (mobiele) airco aan en oordopjes in. Wel keer wakker geworden, vd warmte, airco stond op enkel ventileren niet koelen, werd dus toch nog te heet. Daarna op koelen gezet en door kunnen slapen.
Nu een rare dag, zo alleen thuis. Niet meer gewend, ik mis vooral m'n kind en man eigenlijk ook wel :sigh: maar toch maar van proberen te genieten, rust, even bijtanken. Heb ook wel even genoeg aan mezelf nu met de hitte.
Alle reacties Link kopieren
Hobbelster schreef:
09-08-2020 11:18
Hopelijk hebben jullie toch nog paar uurtjes kunnen maken.

@EHR fijn dat je vannacht op een koele hotelkamer slaapt, mooi vooruitzicht!
@Spinnogwat, heb je niet nog een luchtbed dat je zelf ook beneden gaat liggen?

Ik heb afgelopen nacht weer goed geslapen, met de (mobiele) airco aan en oordopjes in. Wel keer wakker geworden, vd warmte, airco stond op enkel ventileren niet koelen, werd dus toch nog te heet. Daarna op koelen gezet en door kunnen slapen.
Nu een rare dag, zo alleen thuis. Niet meer gewend, ik mis vooral m'n kind en man eigenlijk ook wel :sigh: maar toch maar van proberen te genieten, rust, even bijtanken. Heb ook wel even genoeg aan mezelf nu met de hitte.
Ik had het matras van m'n dochter naar de keuken gesleept en was daarop gaan liggen maar ik was zo klaarwakker dat het geen zin had. Dus weer naar boven gesleept, tijdje achter m'n buro gezeten, paracetamol genomen en toen toch in slaap gevallen. Maar wat een butt-nacht zeg, ik heb net een dutje gedaan, voel me nu wat beter. Zijn je man en kind op vakantie Hobbelster? Die van mij gaan inderdaad morgen, lekker rustig.
Alle reacties Link kopieren
EHR schreef:
09-08-2020 02:51
Hopelijk ligt het merendeel van jullie gewoon lekker te slapen.
Hier helaas wakker. Te warm.
Gelukkig slaap ik vanaf vanavond een paar dagen in een hotelkamer met temperatuurbeheersing. Die gaat dus standaard op 18.
Ik sliep vannacht met de ventilator op mijn bed gericht.
Yep, Spin, we zijn sinds vrijdag met de hele familie op vakantie ,maar het was zo ontzettend warm dat ik van vrijdag op zaterdag slechts 1 uur geslapen heb. Sowieso was ik van plan om op dinsdag zelf al naar huis te gaan, maar het niet slapen kan bij mij heel gemakkelijk een depressie triggeren en ik genoot er ook totaal niet van om daar te zijn, wilde alleen maar naar huis, airco en rust.
Dus gisteren al naar huis gegaan, nu even bekijken of en wanneer ik kind ga halen / man haar komt brengen, want ik wil haar niet tot vrijdag missen hoor. Word nu al beetje gek van eenzaamheid en ben nog geen 24 uur thuis hahaha. Niks meer gewend (en oh wat is het soms fijn als ik een dagje alleen ben! En wat genoot ik voorheen ook van het alleen wonen, wat een mens onder invloed van liefde toch kan veranderen he)

Klote dat het zo'n slechte nacht was voor je, en dat gesleep met matrassen maakt het er niet beter (of koeler!) op... Fijn dat je nu iig ietsje beter voelt.
Hoe lang ben jij alleen de komende week?
Alle reacties Link kopieren
Ah, ik snap het Hobbelster. Ik herken dat wel een beetje, ik ben erg graag alleen, maar soms mis ik ze ineens heel erg of vind ik het gewoon een fijn idee dat er nog iemand is. Donderdag komen ze weer terug. Ze gaan elk jaar een paar daagjes samen weg, dat wil ze nog steeds ook al is het al een puber. Ik moet dan vrij zijn want de hond is er ook nog. Succes met je beslissing en verstandig dat je naar huis gegaan bent.
Nog meer niet slapers?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven