Nog maar tien weken....

08-01-2019 13:28 170 berichten
... en dan is het lente. :-D

Van mij mogen de dagen vliegen als de wind.
Ik verlang naar het warme zonnetje. Heerlijk op mijn balkon zitten met een beker koffie, boek erbij.
Weg met al die lagen kleding en die droge warmte van de verwarming.
Ik ben er klaar voor, jullie ook?

Afbeelding
anoniem_64c64bf305ae7 wijzigde dit bericht op 08-01-2019 13:31
16.79% gewijzigd
Als echte winterliefhebber hoop ik op flink koud en een dik pak sneeuw. Na die vreselijke zomer en nazomer van afgelopen jaar heb ik het voorlopig nog wel even gehad met warmer weer.

Over een paar weken gaan we skiën. Ik kijk nu al uit naar de sneeuw en kou, daar krijg ik energie van.
anoniem_64cfde2573b58 wijzigde dit bericht op 08-01-2019 16:05
15.73% gewijzigd
Hoog tijd voor een portie zon en vitamine D.

Dat grijsgrauwe heb ik intussen wel gezien.

Ik tel dus mee af :-).


Het hoeft overigens niet gelijk weer 35 graden te zijn.
Dat houden ze maar voor in juli.
20 om te starten is ook wel leuk :-).
Het wordt nu alweer schemerig en daar baal ik van als een stekker. Voor het grootste deel van de dag en avond in kunstlicht zitten is ook niet iets om over naar huis te schrijven.
Alle reacties Link kopieren
nog 5 weken en dan ga ik dikke 3 weken naar de zon!!!!!!!!!
Cateautje schreef:
08-01-2019 16:41
Het wordt nu alweer schemerig en daar baal ik van als een stekker. Voor het grootste deel van de dag en avond in kunstlicht zitten is ook niet iets om over naar huis te schrijven.
Ik kan er ook niet goed tegen wanneer het zo vroeg donker wordt.
Ik word daar best wel moe en sloom van en neig daardoor in de winter veel minder actief te worden dan in de zomer.
(Mjah nooit wat doen s'avonds daar word je ook niet erg blij van maar het kost mij vergeleken met de zomer veel meer moeite in de winter)
Het is de natuur om je 's winters minder actief te voelen.
kintsugi schreef:
08-01-2019 17:01
Het is de natuur om je 's winters minder actief te voelen.

Bron?

Ik heb in de winter juist meer energie en dan ben ik ook actiever. Van warm en heet zomerweer, maar zelfs ook van mildere zomertemperaturen, word ik juist minder actief. Van lage temperaturen (alles onder de 15 graden) bloei ik op, dan kom ik echt tot leven.
anoniem_64cfde2573b58 wijzigde dit bericht op 08-01-2019 17:46
13.42% gewijzigd
Het was heerlijk buiten vandaag. Zon, wind en vanochtend wat regen, ben ik alledrie even buiten geweest.

Nu met lichtjes aan lekker binnen. Vind het heerlijk. Ik ga echt genieten de aankomende weken. Dat de zon en zomer dit jaar compenseerd voor afgelopen kutjaar/zomer. Veel regen en niks boven de 22 graden.

Hemels. Zo de herfst in.
kintsugi schreef:
08-01-2019 17:01
Het is de natuur om je 's winters minder actief te voelen.
Als je een beer bent.
Phoebe-returns schreef:
08-01-2019 17:00
Ik kan er ook niet goed tegen wanneer het zo vroeg donker wordt.
Ik word daar best wel moe en sloom van en neig daardoor in de winter veel minder actief te worden dan in de zomer.
(Mjah nooit wat doen s'avonds daar word je ook niet erg blij van maar het kost mij vergeleken met de zomer veel meer moeite in de winter)
Ik ben als een beer, ik slaap overdag regelmatig in de winter, dan kan ik mijn ogen niet meer open houden.
In de zomer ben ik echt actief, het zijn ook de uitgelezen maanden voor mij om mijn huis op te knappen, daar waar merendeel van de mens op het strand ligt te bakken.
Alle reacties Link kopieren
kintsugi schreef:
08-01-2019 14:24
In mijn wijk staan een paar bomen in bloei, dus ik kan al doen alsof het lente is.
Winterbloeiers?



Ik begin het grijze ook erg zat te worden. Langere dagen van rond de 15 graden vind ik ideaal.Ik wil weer gewoon in het licht kunnen hardlopen en wandelen :)
Heanig an
Cateautje schreef:
08-01-2019 17:14
Ik ben als een beer, ik slaap overdag regelmatig in de winter, dan kan ik mijn ogen niet meer open houden.
In de zomer ben ik echt actief, het zijn ook de uitgelezen maanden voor mij om mijn huis op te knappen, daar waar merendeel van de mens op het strand ligt te bakken.
Ja dat heb ik ook, ik ben echt veel minder actief in de winter.
(Alhoewel bij temperaturen vanaf 30 graden wil mijn lijf ook niet, ecbter mijn hoofd wel. Dat is een verschil met de winter)
Desondanks probeer ik mezelf toch actief te houden door bijvoorbeeld veel te wandelen want van niks doen wordt de winterdip natuurlijk erger.
Ik lig en niet op het strand en ik knap mijn huis niet op in warmte.

Ik doe helemaal niks in de zomer. Ik heb last van dat gevoel wat sommige nu hebben. En ik word er lichamelijk helaas ook best ziek van. Dus dubbel kut.

Dus ik geniet. Zolang het kan. En ik hoop op een hele slechte zomer. :whistle:
Lucifer2018 schreef:
08-01-2019 17:45
Ik lig en niet op het strand en ik knap mijn huis niet op in warmte.

Ik doe helemaal niks in de zomer. Ik heb last van dat gevoel wat sommige nu hebben. En ik word er lichamelijk helaas ook best ziek van. Dus dubbel kut.

Dus ik geniet. Zolang het kan. En ik hoop op een hele slechte zomer. :whistle:

Ik doe ook het minimale in de zomer. Ik kan er ook niet van genieten. Ik hoop en geniet dus met je mee!
anoniem_64cfde2573b58 wijzigde dit bericht op 09-01-2019 10:07
17.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ah gadver, ik was te nieuwsgierig om dit topic niet te openen, maar daar heb ik nu wel heel veel spijt van. Laat lekker wegblijven die lente. Het is nog niet eens winter geweest joh. Wat, het is nog amper herfst geweest voor mijn gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Jaah! Weer blaadjes aan de bomen, shirtjes aan, picknicken, buiten boeken lezen, rondstruinen...
Ik ben ook klaar met dat grijze weer. Ik wil weer zon! En minstens 20 graden!
Alle reacties Link kopieren
Ik hoorde net dat het vanaf de 21e weer echt winterweer gaat worden :)
Niet geschoten is altijd mis
Bitje93 schreef:
08-01-2019 18:45
Ik hoorde net dat het vanaf de 21e weer echt winterweer gaat worden :)
Dat is veel te ver vooruit voorspeld, ze hebben al moeite om een week naar voren te kijken, dus ik geloof er niets van.
Cateautje schreef:
08-01-2019 19:13
Dat is veel te ver vooruit voorspeld, ze hebben al moeite om een week naar voren te kijken, dus ik geloof er niets van.
Ik ook niet. Zo ver kun je niet vooruit kijken.

Ik zat ineens te denken om mijn hele huis vol krokussen en narcissen te zetten, misschien helpt dat :proud:
Cateautje schreef:
08-01-2019 19:13
Dat is veel te ver vooruit voorspeld, ze hebben al moeite om een week naar voren te kijken, dus ik geloof er niets van.
Precies dit, altijd heel 'knap' dat voorspellen wat voor weer het over 3 weken of een maand gaat worden.
Ik geloof daar ook niks van, 3-5 dagen lijkt me echt wel max.
Cateautje schreef:
08-01-2019 14:39
Jammer hoor. Nou kan ik toch niet weg, want mijn kater kan niet zonder me. Hij doet wel alsof hij stoer is, maar hij kan niet eten zonder mij in de buurt, dus het arme beest zou uithongeren als ik weg zou gaan.

Veel plezier met je mams gewenst.
Dankjewel :rose:

De zorg voor mijn konijntjes laat ik met 'n gerust hart over aan m'n buufie.
Liv8 schreef:
08-01-2019 18:11
Ah gadver, ik was te nieuwsgierig om dit topic niet te openen, maar daar heb ik nu wel heel veel spijt van. Laat lekker wegblijven die lente. Het is nog niet eens winter geweest joh. Wat, het is nog amper herfst geweest voor mijn gevoel.

Ik twijfelde ook of ik het topic moest openen of niet, maar mijn nieuwsgierigheid won.

Ik ben het met je eens, de winter is pas 3 weken geleden begonnen! Ik las gisteren dat februari gemiddeld de koudste wintermaand in Nederland is. Kom maar op, laat het maar flink vriezen en flink koud worden. Dat maakt die vreselijke zomer van afgelopen jaar dan weer een beetje goed. Hopelijk geen herhaling dit jaar, ik moet er niet aan denken.
anoniem_64cfde2573b58 wijzigde dit bericht op 09-01-2019 11:44
7.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hasse88 schreef:
08-01-2019 13:31
Mwah, laat het eerst maar een week of twee écht winter worden. Dat helpt tegen de muggen, wespen en ander gespuis. Dit herstige weer ben ik wel zat.
Dit. Ik ben een enorme zomerliefhebber hoor, die zomer van vorig jaar vond ik heerlijk en ik hoop op een herhaling dit jaar.
Maar dan eerst graag een échte winter, met sneeuw en ijs en zon (want die eeuwige grijze luchten.... "weer om je eigen op te hangen" aldus mijn opa zaliger)
Nothing happens for a reason
Ik hoop op een heel vroeg voorjaar! Ik kan mij nog herinneren dat ik ooit in de tweede helft van februari al een keer op een windstil plekje in de zon kon zitten met mn mouwen opgestroopt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven