Op je 21 nog een verwend nest zijn

20-07-2018 22:42 80 berichten
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-07-2018 10:36
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn getroffen. Mvg Moderator Viva forum
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je brein is pas tussen 20 en 25 volgroeid, dus nee , dat is niet raar.

De ene 23 jarige is de andere niet.

Ik heb stagiares op mijn werk van 21 die heel volwassen zijn ( heck, ik was zelf bewust zwanger op die leeftijd , inc. huisje boompje beestje ), maar ook meiden van die leeftijd die nog volop in het stappen, uiterlijk, vriendjes, weetikveelwat zitten..
Dus.
Ik herken het niet want ik was met 18 al het huis uit, maar ieder doet het op zijn eigen tempo. Dus laat je niet gek maken door je omgeving.
Alle reacties Link kopieren
Overigens vind ik, persoonlijk, 25 jaar redelijk oud om nog thuis te wonen.

Wat doe je daar nog, gun je ouders hun eigen leven , en jezelf ene mooie start.
Ik zal dan ook ( harteloos enzo ) mijn kinderen zeker motiveren om rond die leeftijd toch echt wel een eigen leven te hebben, inc. huisje ( flatje, kamer whatever ) en niet bij pa en moe te wonen.

Ik hou enorm veel van ze, maar ergens is er ook een grens.
En 25 vind ik echt wel een leeftijd dat bij papa en mama wonen niet meer kan.
Dus.
Alle reacties Link kopieren
oh , for the record, ik was nog net geen 18 toen ik op mezelf ging. Geen moment spijt van gehad.

En mijn ouders ook niet.
Dus.
-
anoniem_128529 wijzigde dit bericht op 21-07-2018 11:40
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Iedereen doet dit soort dingen op zijn eigen tempo.
Het kan wel handig zijn om je alvast in te schrijven bij de woningbouwvereniging oid. Op het moment dat je dan wel een huisje wil, zijn de kansen groter. Het zou jammer zijn als je dan nog een aantal jaren moet wachten, terwijl je er klaar voor bent.
Succes!
Alle reacties Link kopieren
boro_ schreef:
20-07-2018 22:48
oh , for the record, ik was nog net geen 18 toen ik op mezelf ging. Geen moment spijt van gehad.

En mijn ouders ook niet.
Nou is dat geen stelregel natuurlijk , hier in huis, mijn oudste is bijna 18 en hoeft echt niet per direct uit huis hoor, zeker niet. Maar ik zie hem ook niet op 25 nog hier wonen.
Dus.
Alle reacties Link kopieren
wienerdog13 schreef:
20-07-2018 22:48
Iedereen doet dit soort dingen op zijn eigen tempo.
Het kan wel handig zijn om je alvast in te schrijven bij de woningbouwvereniging oid. Op het moment dat je dan wel een huisje wil, zijn de kansen groter. Het zou jammer zijn als je dan nog een aantal jaren moet wachten, terwijl je er klaar voor bent.
Succes!
Maar waar zijn de ouders in dit verhaal dan ?
Op het moment dat TO een huisje wil.. maar wat willen de ouders in dit verhaal ?
Dus.
-
anoniem_128529 wijzigde dit bericht op 21-07-2018 11:41
0.00% gewijzigd
Je hoeft niet eerst volwassen te zijn voordat je op jezelf gaat wonen, maar je wordt er met veel plezier en met alle voor- en nadelen, wel volwassen van :)
Alle reacties Link kopieren
saratje93 schreef:
20-07-2018 22:51
Volgens mij moet je toch wel heel erg kijken naar de omstandigheden. Iedereen heeft andere omstandigheden. Financieel bijvoorbeeld? Studie?
Nou, ik vind, als je 25 bent, je zelf naar je omstandigheden en financiën moet kijken, eigenlijk.

Je hebt stufie ( of beurs, whatever ) kan makkelijk werken, en dus ook op kamers. Op zijn minst.

Hier mogen ze best studeren ( dochter gaat dat ook doen, zoals dat er nu uitziet op de Uni ) maar ik verwacht wel van haar dat ook zij haar bijdrage levert, en dat zullen wij ook doen, maar wel op afstand.

Dat hoort ook bij volwassen worden, vind ik.
Dus.
Alle reacties Link kopieren
saratje93 schreef:
20-07-2018 22:51
Volgens mij moet je toch wel heel erg kijken naar de omstandigheden. Iedereen heeft andere omstandigheden. Financieel bijvoorbeeld? Studie?
Dat zijn dan de hindernissen die je moet nemen. Dus i.p.v. een hippe studio in het centrum een afstandse studentenkamer op je 24e. Keuzes maken, prioriteiten stellen. Dat soort dingen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Herfstanemoon schreef:
20-07-2018 22:56
Je hoeft niet eerst volwassen te zijn voordat je op jezelf gaat wonen, maar je wordt er met veel plezier en met alle voor- en nadelen, wel volwassen van :)
hahaha, heel herkenbaar inderdaad.

Wat ik heb geleerd van mijn bijna 18e tot 21ste ( en das dus nog kort eigenlijk ) op mezelf helemaal alleen pakt niemand mij meer af. Gouden tijd was het, met ups en downs. En heel veel noodlesoup omdat ik geen rooie rotcent meer had. Maar meer levenservaring dan op mijn 23ste nog bij pa en moe hutspot met worst eten. ( Ik spreek voor mezelf he.. )
Dus.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
20-07-2018 22:58
Dat zijn dan de hindernissen die je moet nemen. Dus i.p.v. een hippe studio in het centrum een afstandse studentenkamer op je 24e. Keuzes maken, prioriteiten stellen. Dat soort dingen.
Amen. En dat soort dingen.

En noodlesoup eten ipv sushi
En zelf rondjes rennen in het park ipv bikram yogha.

En gewoon levenservaring opdoen. Echt.
Dus.
Alle reacties Link kopieren
Sommige mensen die ik ken hoeven helemaal geen relatie meer. Die zijn gelukkig zoals het is.Een ander heeft dat allemaal al voor hun verpest.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar inderdaad! Ben zelf ook 25, en woon nog bij mijn ouders.
Wel door persoonlijke omstandigheden. Had graag al een tijdje op mezelf willen wonen, maar als alles weer een beetje gaat lopen, gaat dat ook gebeuren!

Regelmatig gesprek met mijn ouders erover. Ze vinden het totaal geen probleem. Zo wel, ga ik meteen op mezelf. En stiekem is het ook best nog wel gezellig hoor :) Ben ze erg dankbaar!
boro_ schreef:
20-07-2018 22:58
hahaha, heel herkenbaar inderdaad.

Wat ik heb geleerd van mijn bijna 18e tot 21ste ( en das dus nog kort eigenlijk ) op mezelf helemaal alleen pakt niemand mij meer af. Gouden tijd was het, met ups en downs. En heel veel noodlesoup omdat ik geen rooie rotcent meer had. Maar meer levenservaring dan op mijn 23ste nog bij pa en moe hutspot met worst eten. ( Ik spreek voor mezelf he.. )
Ik heb vroeger inderdaad heel vaak op noodles en pannenkoeken (waren vaak in de aanbieding en spotgoedkoop) geleefd als mijn stufi en salaris weer eens op was :$

Gouden tijden waren dat. Heb er inderdaad erg veel van geleerd door op mijn 18e uit huis te gaan.
Blondie222 schreef:
20-07-2018 23:00
Sommige mensen die ik ken hoeven helemaal geen relatie meer. Die zijn gelukkig zoals het is.Een ander heeft dat allemaal al voor hun verpest.
Ik ben zo iemand inderdaad. Nooit een leuke relatie gehad en van mij hoeft het niet meer. Vermaak mij prima alleen.
Alle reacties Link kopieren
FiIee schreef:
20-07-2018 23:02
Ik heb vroeger inderdaad heel vaak op noodles en pannenkoeken (waren vaak in de aanbieding en spotgoedkoop) geleefd als mijn stufi en salaris weer eens op was :$

Gouden tijden waren dat. Heb er inderdaad erg veel van geleerd door op mijn 18e uit huis te gaan.
En tomatensoep.

Ik maakte een vijf liter pan vol verste soep, haalde stokbroden, iedereen gaf er 2,50 ( gulden ;) ) voor om een avond bij mij te eten.
Zij hadden vers eten ( en vaak een extra bakje mee naar huis ) voor een hatseflats.. , ik een zakcentje.

Geweldige tijd.
Dus.
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk gezegd vind ik je nog steeds een prinsesje. Je hebt een leuke baan dus wat let je om op jezelf te gaan?
boro_ schreef:
20-07-2018 23:05
En tomatensoep.

Ik maakte een vijf liter pan vol verste soep, haalde stokbroden, iedereen gaf er 2,50 ( gulden ;) ) voor om een avond bij mij te eten.
Zij hadden vers eten ( en vaak een extra bakje mee naar huis ) voor een hatseflats.. , ik een zakcentje.

Geweldige tijd.
En dan in de weekenden op bezoek bij ouders/oma's en (stiekem) een lading restjes meenemen omdat het geld op was :rofl:

Of inderdaad koken met huisgenoten om zo met z'n allen geld te besparen. Dat gebeurde vaak aan het einde van de maand voordat stufi enz gestort werd.
-
anoniem_128529 wijzigde dit bericht op 21-07-2018 11:42
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
boro_ schreef:
20-07-2018 23:05
En tomatensoep.

Ik maakte een vijf liter pan vol verste soep, haalde stokbroden, iedereen gaf er 2,50 ( gulden ;) ) voor om een avond bij mij te eten.
Zij hadden vers eten ( en vaak een extra bakje mee naar huis ) voor een hatseflats.. , ik een zakcentje.

Geweldige tijd.
:-D Kan mij de weken nog herinneren dat we leefden op macaroni en een fles tomatenketchup bij wijze van saus van de Aldi.
Nee heb je, ja kun je krijgen
saratje93 schreef:
20-07-2018 23:12
Ik denk dat het toch anders in elkaar zit. Een net startende werknemer (om het zo maar te zeggen,) heeft echt niet direct een vast contract. Ik heb bijv. nu werk t/m oktober. Ja en dan? Dan zit je met je huisje e.d.g. als je net de hoek komt om kijken. Daarnaast heb ik elke maand een extra kostenpost voor mijn paard. Ik bouw liever eerst wat spaargeld op.
Ik heb met een jaarcontract (als net afgestudeerde 23-jarige) ook een woning gekocht en hypotheek gekregen. Kreeg toen geen verlenging maar had al snel een andere baan gevonden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven