Op zoek en opzoek. Juffen verbeteren?

21-03-2023 12:31 66 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat steeds meer mensen opzoek/op zoek verkeerd gebruiken viel mij al meer op. Maar nu doen de juffen van zowel de jongste als de oudste het ook. 'Pietje ging goed opzoek naar de juiste letter'. Zoiets dus.

Is het betweterig om daar tussen neus en lippen iets van te zeggen tegen de juffen? Want wil niet die irritante moeder zijn maar vind het ook slecht wanneer de kinderen denken dat het zo goed is...
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe zie je dat aankaarten 'tussen neus en lippen' door dan? :roll: :-D
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Uuuuhm... Een keertje bij het ophalen van de kinderen een praatje aanknopen? Ze staan na school altijd buiten om de kinderen uit te zwaaien en een praatje te kunnen maken met de ouders. Ik maak daar nooit gebruik van dus dat kan best een keer dan ;-). Maar het hoeft ook niet heel serieus wat mij betreft. Is natuurlijk geen onoverkomelijk ding verder. Vind het irritant van mezelf dat ik er wat van wil zeggen maar erger mij er ook aan om die fout steeds tegen te komen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe vaak komt die fout dan voor? Per week, maand, jaar?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat is niet tussen neus en lippen door hoor.

Als je zo stoort, lekker doen. Gok dat je dan het grappige verhaal bij de koffie wordt, haha die moeder die me komt verbeteren na school. Of je nu gelijk hebt of niet, het is ook een beetje sneu.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
In dit geval zou ik een foto maken van de fout en die aan de juf sturen (via de schoolapp) met de opmerking “de juf moet op zoek naar een spatie”, met link van de taaladviesdienst.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik stoor me er meer aan dat de juf ‘zij wilt haar klasgenootjes graag helpen’ op het laatste rapport van mijn dochter schreef.
Verder is die juf echt fantastisch, dus ik ga me hier niet tegenaan bemoeien.

Ik hoop maar dat de juf van groep 3 volgend jaar beter is in spelling.
Alle reacties Link kopieren Quote
wolkewitje schreef:
21-03-2023 12:45
In dit geval zou ik een foto maken van de fout en die aan de juf sturen (via de schoolapp) met de opmerking “de juf moet op zoek naar een spatie”, met link van de taaladviesdienst.
en wat levert TO dat dan op?
Alle reacties Link kopieren Quote
himalaya schreef:
21-03-2023 12:43
Hoe vaak komt die fout dan voor? Per week, maand, jaar?
Ik vind ook vreemd, hoe weet TO dat? Deed ze dat waar TO bij was, stond het in een nieuwsbrief of mail van de juf?

Of neemt kind alles op wat de juf zegt tijdens de lessen ofzo? Lijkt me niet toch?

Gezien het voorbeeld dat TO geeft, was dat tijdens een uitleg van iets?
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
LuciFee2023 schreef:
21-03-2023 12:47
Ik vind ook vreemd, hoe weet TO dat? Deed ze dat waar TO bij was, stond het in een nieuwsbrief of mail van de juf?

Of neemt kind alles op wat de juf zegt tijdens de lessen ofzo? Lijkt me niet toch?

Gezien het voorbeeld dat TO geeft, was dat tijdens een uitleg van iets?
ik gok in diploma/verslag, daar zit vaak een lap tekst bij
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
21-03-2023 12:49
ik gok in diploma/verslag, daar zit vaak een lap tekst bij
Op de basisschool een diploma/ verslag met lappen tekst? Van wat?
Jaja.
Pick your battles
Alle reacties Link kopieren Quote
In de rapporten, op de planbladen die ze elke week moeten invullen, in mails. En ik heb verder heel erg leuk contact met de juffen en de directeur. Het is een kleine school en bijna iedereen kent elkaar wel. Dus ben niet bang dat ze over mij gaan lullen bij de koffieautomaat haha! Sta gewoon bekend als een relaxte moeder en niet als een Karen ;-)
Alle reacties Link kopieren Quote
LuciFee2023 schreef:
21-03-2023 12:51
Op de basisschool een diploma/ verslag met lappen tekst? Van wat?
Dat gebeurt volgens mij steeds vaker, een verslag i.p.v. een rapport.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
LuciFee2023 schreef:
21-03-2023 12:51
Op de basisschool een diploma/ verslag met lappen tekst? Van wat?
kregen onze kinderen, twee keer per jaar:
1 pagina met "cijfers" (A t/m D, later I t/m IIII) ) en verder een heel verslag over de ontwikkeling
en tenslotte een door kind zelfgemaakte tekening
Alle reacties Link kopieren Quote
Solomio schreef:
21-03-2023 12:54
Dat gebeurt volgens mij steeds vaker, een verslag i.p.v. een rapport.
mijn jongste is ook al weer 18+, was vroeger ook al
Alle reacties Link kopieren Quote
Moosert79 schreef:
21-03-2023 12:54
In de rapporten, op de planbladen die ze elke week moeten invullen, in mails. En ik heb verder heel erg leuk contact met de juffen en de directeur. Het is een kleine school en bijna iedereen kent elkaar wel. Dus ben niet bang dat ze over mij gaan lullen bij de koffieautomaat haha! Sta gewoon bekend als een relaxte moeder en niet als een Karen ;-)
als jij denkt, dat het goed gaat vallen, Ga Er Voor!
Maar waarom open je dan dit topic??
Alle reacties Link kopieren Quote
Ah nee, ben jij je broeders hoeder? Laat lekker zitten.
lorem_ipsum wijzigde dit bericht op 21-03-2023 12:57
22.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Het zijn juffen waar ik ook gewoon heel goed mee op kan schieten wanneer ik ze spreek buiten de school om dus dan kan zoiets toch gezegd worden? Maar beter van niet dus :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Procne schreef:
21-03-2023 12:47
Ik stoor me er meer aan dat de juf ‘zij wilt haar klasgenootjes graag helpen’ op het laatste rapport van mijn dochter schreef.
Verder is die juf echt fantastisch, dus ik ga me hier niet tegenaan bemoeien.

Ik hoop maar dat de juf van groep 3 volgend jaar beter is in spelling.
Ja lijkt me belangrijker dat het contact goed is met de kinderen dan dat ze foutloos schrijft (meen ik).
Als zelfs de juffen het al doen dan zal het wel de zoveelste op handen zijnde taalverandering zijn waar je je druk over kan maken maar die je niet tegenhoudt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
21-03-2023 12:55
als jij denkt, dat het goed gaat vallen, Ga Er Voor!
Maar waarom open je dan dit topic??
Omdat ik benieuwd ben of het zo raar is dat ik van een leerkracht verwacht dat ze niet zulke fouten maken en of het gek is dat je daar op een aardige manier wat van zegt? Soms is het fijn om zoiets van een ander te horen. Vriendinnen zijn wat minder taalnazi dus daar weet ik het antwoord al van haha!
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh, dat zou ik ook echt heel irritant vinden. Ik denk dat ik dat wel zou benoemen, ik vind het belangrijk dat mijn kind onze taal goed leert.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ohhh daar zou ik me ook ontzettend aan kunnen ergeren. De juf zou het goede voorbeeld moeten geven.
Ik zou er echter pas wat van zeggen als het de spuigaten uitloopt, mensen vinden het over het algemeen niet leuk als je hier wat van zegt.
Wat Rik ook al zegt, pick your battles, en ventileer tegen een vriendin.
Alle reacties Link kopieren Quote
Moosert79 schreef:
21-03-2023 12:57
Het zijn juffen waar ik ook gewoon heel goed mee op kan schieten wanneer ik ze spreek buiten de school om dus dan kan zoiets toch gezegd worden? Maar beter van niet dus :-D
waarom twijfel je dan?
JIJ weet het toch zo zeker? toe maar hoor
Wijs juf op haar fouten, dat vinden mensen echt heel fijn

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven