Opzoek naar een koophuis

28-05-2020 22:41 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben sinds een tijdje op zoek naar een koophuis
Alleen ik zie momenteel niks leuks en er komen ook erg weinig nieuwe woningen bij. Wat ik zie is duur en niet eens mooi en de mooie huizen zijn al vrij snel verkocht.

Waar kan ik buiten funda nog meer kijken?
Want ik denk dat op Funda toch wel bijna alles staat qua woning aanbod.

Ik hoor het graag
Hier veel op facebook, en viavia wat je hoort. Maar de verkoop van huizen is momenteel enorm en je moet echt mazzel hebben
Alle reacties Link kopieren
Je kan naar een makelaar gaan en daar je wensen doorgeven. Sommige huizen komen niet eens op Funda. Huis van collega vorig jaar is verkocht voor er überhaupt een bord in de tuin stond.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat er ergens een wonderbaarlijke site is waar je mooie huizen voor weinig geld kunt vinden.
Een taxateur, aankoopmakelaars e.d.
Jaap.nl en dat soort sites
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
28-05-2020 22:43
Ik denk niet dat er ergens een wonderbaarlijke site is waar je mooie huizen voor weinig geld kunt vinden.
Dat is mijn doel ook niet maar wat sommige 2 onder 1 kap woningen kosten daar val ik van achterover. Terwijl het geen eens mooie woningen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wensen bijstellen dan. Twee onder eenkappers zijn meestal duur omdat ze geliefd zijn. En de markt is 'wat de gek er voor geeft'.

Dus of naar een kleinere woning die naar je wens is of veel klussen.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon rond gaan rijden in een buurt die je wel aanstaat?
Alle reacties Link kopieren
OohBoy schreef:
28-05-2020 23:01
Gewoon rond gaan rijden in een buurt die je wel aanstaat?
En dan?
Alle reacties Link kopieren
Wintertime16 schreef:
28-05-2020 23:02
En dan?

Kijken wat er te koop staat.
Alle reacties Link kopieren
OohBoy schreef:
28-05-2020 23:03
Kijken wat er te koop staat.
Want je denkt dat je dan meer tegenkomt dan er op funda staat? Er zijn tegenwoordig echt bijna geen huizen meer die niet op funda komen, behalve als ze al verkocht zijn zonder dat ze echt op de markt gebracht zijn. Maar die hebben dan dus ook geen te koop bord in de tuin staan.
Alle reacties Link kopieren
OohBoy schreef:
28-05-2020 23:03
Kijken wat er te koop staat.
Mensen nemen tegenwoordig niet eens de moeite meer om een te koop bord te plaatsen.

Huizen gaan als warme broodjes
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Tsja met jouw honderden andere die op zoek zijn naar een mooie betaalbare woning. Hier gaan ze ook als warme broodjes. Wat je kunt doen is aanmelden bij makelaar/aankoopmakelaar benaderen en je wensenlijst delen, vrienden en familie vertellen o er je zoektocht en via Facebook alles in de gaten houden.

Verder is realisme ook belangrijk, niet zeggende dat je dan niet hebt maar is je wensenlijst realistisch met je bedrag.

Ik hoor en zie veel mensen die woningen zoeken en bij navragen blijken ze een kasteel te zoeken met een budget van een appartement. Dit werkt dan uiteraard niet mee.
Alle reacties Link kopieren
Neem een aankoopmakelaar in de arm, die lokaal goed bekend is.

Die weet vanuit zijn of haar netwerk al welke huizen er in de verkoop gaan al 1-2 weken vóór ze op Funda staan.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud ben je? Heb je al een gesprek gehad bij een hypotheekadviseur over hoeveel hypotheek je kan krijgen en hoeveel eigen geld je nodig gaat hebben.

Ik dacht ergens opgevangen te hebben dat je nog vrij jong bent. Een twee onder één kap kunnen kopen als starter is toch echt wel iets wat de meeste mensen gewoon kunnen vergeten. Neem inderdaad contact op met een makelaar en volg lokale makelaars op Social media.
Alle reacties Link kopieren
Overlijdensadvertenties lezen en adressen opzoeken. Vervolgens langsrijden en briefjes door de bus doen of er verkoopplannen zijn, dat een idee voor je? Ik zou wel even een weekje of zo wachten.. O_o
OohBoy schreef:
28-05-2020 23:01
Gewoon rond gaan rijden in een buurt die je wel aanstaat?
Dit ja. Zo heb ik mijn huis ook gevonden.
Of misschien is het nu anders omdat ze wellicht eerder op internet staan dan dat er een te koop bord in de tuin staat?
SofieJ1986 schreef:
28-05-2020 23:23
Overlijdensadvertenties lezen en adressen opzoeken. Vervolgens langsrijden en briefjes door de bus doen of er verkoopplannen zijn, dat een idee voor je? Ik zou wel even een weekje of zo wachten.. O_o


De een zijn dood, de ander zijn brood.

Ik weet niet of ik zo laag zou zinken, om een woning te kunnen bemachtigen O_o
Alle reacties Link kopieren
nausicaa schreef:
28-05-2020 23:14
Want je denkt dat je dan meer tegenkomt dan er op funda staat? Er zijn tegenwoordig echt bijna geen huizen meer die niet op funda komen, behalve als ze al verkocht zijn zonder dat ze echt op de markt gebracht zijn. Maar die hebben dan dus ook geen te koop bord in de tuin staan.

Je kan dan ook mensen aanspreken op straat, of ze misschien weten van buren die op het punt staan te verhuizen oid.
Beetje creatief zijn.
Alle reacties Link kopieren
RedRoseThorn schreef:
28-05-2020 23:18
Hoe oud ben je? Heb je al een gesprek gehad bij een hypotheekadviseur over hoeveel hypotheek je kan krijgen en hoeveel eigen geld je nodig gaat hebben.

Ik dacht ergens opgevangen te hebben dat je nog vrij jong bent. Een twee onder één kap kunnen kopen als starter is toch echt wel iets wat de meeste mensen gewoon kunnen vergeten. Neem inderdaad contact op met een makelaar en volg lokale makelaars op Social media.
Bedankt voor je advies.

Ik ben 28.
Ja ik heb wel al gehoord wat ik kan lenen ongeveer. De hypotheek adviseur gaat mijn jaarcijfers doorsturen naar de bank en dan krijg ik precies te horen wat ik kan lenen en ik heb wel al een mooi bedrag bij elkaar gespaard wat ik ook kan inleggen.

Het valt me voor nu vooral op dat er zo weinig nieuwe woningen bij komen tot nu.
Alle reacties Link kopieren
SofieJ1986 schreef:
28-05-2020 23:23
Overlijdensadvertenties lezen en adressen opzoeken. Vervolgens langsrijden en briefjes door de bus doen of er verkoopplannen zijn, dat een idee voor je? Ik zou wel even een weekje of zo wachten.. O_o
Bizar ja.
Gebeurde bij een kennis van ons ook. Was ook wel een vrij uniek en gewild huis, maar toch.

TO: ik zou inderdaad een aankoopmakelaar in de arm nemen. En op Facebook makelaars volgen; die plaatsen soms ook huizen op social media voordat ze op Funda staan. En zelf op FB zetten dat je op zoek bent. Wie weet wie het leest.
Alle reacties Link kopieren
OohBoy schreef:
28-05-2020 23:33
Je kan dan ook mensen aanspreken op straat, of ze misschien weten van buren die op het punt staan te verhuizen oid.
Beetje creatief zijn.
Misschien ligt het aan de plek waar ik woon, maar echt geen haar op mijn hoofd die zou overwegen om niet te proberen wat mijn huis waard is op de markt. Mijn huis is gisteren op funda gekomen, en had in 1 dag al rond de 30 aanvragen voor bezichtigingen. Dan ga ik het echt niet verkopen aan iemand die toevallig gehoord had dat het te koop zou komen. Althans, die mag uiteraard gewoon mee bieden, maar heeft geen voordeel boven de rest.

En wat iemand anders zei: als er geen huizen beschikbaar zijn geweest de afgelopen tijd (als in: maanden) die je interessant zou vinden, dan zoek je misschien iets wat er niet is. Of niet is voor die prijs.
Alle reacties Link kopieren
SofieJ1986 schreef:
28-05-2020 23:23
Overlijdensadvertenties lezen en adressen opzoeken. Vervolgens langsrijden en briefjes door de bus doen of er verkoopplannen zijn, dat een idee voor je? Ik zou wel even een weekje of zo wachten.. O_o
Tsssss. Dan had ik t huis van mn ouders never nooit aan zo'n figuur verkocht.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
nausicaa schreef:
28-05-2020 23:48
En wat iemand anders zei: als er geen huizen beschikbaar zijn geweest de afgelopen tijd (als in: maanden) die je interessant zou vinden, dan zoek je misschien iets wat er niet is. Of niet is voor die prijs.
In mijn gemeente (Randstad) momenteel op Funda, met als enige criterium "woonhuis":

Tot €300.000 = 0 resultaten
Tot €400.000 = 6 resultaten
Van €400.000 tot €500.000 = 60 resultaten
Vanaf €500.000 = meer dan 200 resultaten

Oh ja, en van die 6 woningen tot €400.000 zijn er 4 al onder bod of verkocht onder voorbehoud.

Het is niet zo leuk op de huizenmarkt momenteel als starter...
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
flipje2 schreef:
28-05-2020 23:59
In mijn gemeente (Randstad) momenteel op Funda, met als enige criterium "woonhuis":

Tot €300.000 = 0 resultaten
Tot €400.000 = 6 resultaten
Van €400.000 tot €500.000 = 60 resultaten
Vanaf €500.000 = meer dan 200 resultaten

Oh ja, en van die 6 woningen tot €400.000 zijn er 4 al onder bod of verkocht onder voorbehoud.

Het is niet zo leuk op de huizenmarkt momenteel als starter...
Nee, dat snap ik. Maar dan blijft dat je dus iets zoekt dat er niet is. Als je niet in staat of bereid bent meer dan 500000 te betalen, moet je dus blijkbaar ofwel in jouw stad op zoek gaan naar een appartement, ofwel elders gaan zoeken. Dat dat niet leuk is, ontken ik absoluut niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven