Oude volgeschoten wegwerpcamera gevonden, foto's nog goed?

18-12-2009 14:23 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij het uitmesten van een kast kwam ik een oud wegwerpcameraatje tegen. Ik geloof dat er vakantiefoto's opstaan van 3 jaar geleden. Er staat op; develop before 06/2008.

Nu vraag ik mij af; heeft het nog zin om de foto's te laten ontwikkelen of zijn die sowieso vergaan/niet goed meer (hoe werkt zoiets eigenlijk).

Ik zou het een beetje zonde geld vinden als ik straks een mapje met zwarte foto's op kan halen.
The time is now
Ik zou even de fotograaf bellen met deze vraag
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Als ze donker hebben gelegen is de kans groot dat ze nog goed zijn. Ga er mee naar een fotospeciaalzaak en vraag of ze de films alleen willen ontwikkelen, zo kun je zelf zien welke er goed zijn en welke je afgedrukt wilt hebben.
Ik zou het proberen,heb het ook eens gehad,was erg leuk om te zien wat r op stond..wist het nml niet meer,maar weet niet zeker of ie 3 jaar oud was...

Maar voor die paar centen zou ik het gokken..
Kan me niet voorstellen dat, als je het toestel wegbrengt en de foto's zijn niet goed, je de kosten voor afdrukken moet betalen (als ze zwart zijn zoals je denkt) Dus wellicht alleen voor het ontwikkelen berekenen ze kosten.

Ik zou het proberen, 3 jaar is best lang. je weet nooit wat er op die foto's staat.
gewoon proberen
Oeh, bij het lezen van de topictitel kreeg ik gelijk al allerlei Amelie-achtige taferelen in mijn hoofd; dat je een volgeschoten wegwerpcameraatje op straad had gevonden en hoe je dan de eigenaar kunt achterhalen.

Leuk lijkt me dat :-)
Proberen joh! superleuk als het lukt. laat je het weten of het is gelukt?
Oké, dan ga ik het toch maar doen . Kwam net ook nog een vergeten fotorolletje tegen, die doe ik er dan ook maar bij.

En inderdaad, ik ruim mijn kasten niet zo vaak op
The time is now
Ik heb nog rolletjes uit 1997 en die laat ik binnenkort gewoon ontwikkelen, hoor! Kost geen drol bij bv. de Hema. En als ze mislukken, pech gehad, maar niet geschoten (pun intended), is altíjd mis... ;p
Ik vond ook nog 2 rolletjes uit 2007. Ik ga ze laten afdrukken bij de Hema, als de foto's mislukken hoef je ze niet te betalen en betaal je alleen voor het afdrukken van de rolletjes.
If you want to tell people the truth, make them laugh, otherwise they`ll kill you
Hier een fotograaf hihihi, je kan ze gerust laten ontwikkelen, zwart zullen de foto's niet worden. Wel bestaat de kans dat er een kleurzweem opzit, maar dat is aan jezelf of je dat erg vind.....
Wij hebben een paar jaar geleden een oud fototoestel bij mijn oma gevonden en het rolletje laten ontwikkelen. De foto's bleken ruim 15 jaar oud. De kleuren waren her en der wat vreemd, maar het was heel bijzonder om de foto's te zien (met overleden opa er nog op).
Ik zou veel te nieuwsgierig zijn om ze niet te laten ontwikkelen!
quote:CoffeePot schreef op 18 december 2009 @ 14:30: op straad had gevondenOp straaD? (sorry, kon het niet laten)
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Nou, ik heb ze vanmiddag bij Kruidvat gedropt. Ik ben benieuwd. Ik kan ze woensdag ophalen. Ik zal nog wel even laten weten wat erop stond (als het tenminste goed gaat).
The time is now
Ik denk dat ze hooguit wat paarsig zullen zijn (een soort paarse waas eroverheen dus), maar zwart zeker niet.

Wel geinig om dan ineens te zien wat erop staat lijkt me!

O ja, bij het Kruidvat kun je ook gewoon de foto's teruggeven die je niet mooi vindt, die betaal je dan niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven