Pakket bij buren bezorgd - nu alles nat

10-10-2019 09:34 159 berichten
Situatie:
Duur pakket besteld. Bij buren bezorgd en nat geregend.

Update: ik ga contact zoeken met buren en ben in gesprek met de klantenservice van afzender. Ivm dat ik herkend ben (kwam ik later pas achter) dit bericht aangepast.
anoniem_268087 wijzigde dit bericht op 10-10-2019 16:53
84.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou beginnen om eens contact op te nemen met de klantenservice van het bedrijf en je verhaal daar uit te leggen.
Alle reacties Link kopieren
Lekker kut van die buren om het in de tuin te laten staan terwijl het giet :s
Zarah schreef:
10-10-2019 09:35
Ik zou beginnen om eens contact op te nemen met de klantenservice van het bedrijf en je verhaal daar uit te leggen.
Goeie inderdaad. Ga ik doen.
Alle reacties Link kopieren
gewoon wel terugsturen
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het niet erg als ze bij de buren bezorgen, meestal is het trouwens andersom. Is het product nog goed? Zo ja zou ik er niet zo'n probleem van maken. Het is stomvervelend als je bezorger bent en 95 % is niet thuis. Het lijkt mij erg lastig om op de minuut af te plannen.
Doorenvogels55 schreef:
10-10-2019 09:37
Ik vind het niet erg als ze bij de buren bezorgen, meestal is het trouwens andersom. Is het product nog goed? Zo ja zou ik er niet zo'n probleem van maken. Het is stomvervelend als je bezorger bent en 95 % is niet thuis. Het lijkt mij erg lastig om op de minuut af te plannen.
Gelukkig maken ze van te voren altijd een tijdschema. En eigenlijk klopt die altijd. Nu dus niet. Het apparaat kan ik helaas nog niet testen, omdat het nat is en het om een elektrisch apparaat gaat.
Dat is vrij dom van de buren. Als ze er geen zin in hebben hadden ze het niet aan moeten nemen.
Die buren zijn ook wel simpel zeg, met dit weer iets buiten laten staan. Neem het dan niet aan.
Blijenvrij schreef:
10-10-2019 09:39
Dat is vrij dom van de buren. Als ze er geen zin in hebben hadden ze het niet aan moeten nemen.
Dat was ook mijn idee. Ze hoeven het van mij zeker niet aan te nemen. Vooral als ze het buiten laten staan. Maar goed, dat is achteraf praten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook even foto's maken van hoe het eruit ziet als bewijs. Dat kan later handig zijn.

Het is de vraag of:
1) De bezorging het bij de buren af mag geven (dat hangt volgens mij af van de soort bezorging, soms kan je dat aanvinken)
2) De buren het mogen aannemen en dan in de tuin laten staan. Ze mogen het pakket natuurlijk altijd weigeren, maar als ze het aannemen zijn ze er wel verantwoordelijk voor en mogen ze het niet in de tuin laten staan volgens mij.
Doorenvogels55 schreef:
10-10-2019 09:37
Ik vind het niet erg als ze bij de buren bezorgen, meestal is het trouwens andersom. Is het product nog goed? Zo ja zou ik er niet zo'n probleem van maken. Het is stomvervelend als je bezorger bent en 95 % is niet thuis. Het lijkt mij erg lastig om op de minuut af te plannen.
Dat bezorgschema is ook niet op de minuut. Meestal iets van 'tussen 18 en 21 uur'.
aliana schreef:
10-10-2019 09:41
Ik zou ook even foto's maken van hoe het eruit ziet als bewijs. Dat kan later handig zijn.

Het is de vraag of:
1) De bezorging het bij de buren af mag geven (dat hangt volgens mij af van de soort bezorging, soms kan je dat aanvinken)
2) De buren het mogen aannemen en dan in de tuin laten staan. Ze mogen het pakket natuurlijk altijd weigeren, maar als ze het aannemen zijn ze er wel verantwoordelijk voor en mogen ze het niet in de tuin laten staan volgens mij.

Dankjewel. Goede tips! Foto’s heb ik. Ik had ook verwacht dat ik een handtekening moest zetten voor ontvangst, bij zo’n prijzig pakket.
-Darkside- schreef:
10-10-2019 09:41
Dat bezorgschema is ook niet op de minuut. Meestal iets van 'tussen 18 en 21 uur'.
Klopt. En met dat tijdsblok had ik rekening gehouden en had ik express uitgekozen.
Het is eigenlijk ook raar dat pakketjes bij de buren af worden geleverd. Wat als je ruzie hebt met de buren? Als de buren het kwijt raken, zelf houden en zeggen dat ze het niet gehad hebben of zoals in dit geval het zeik nat laten regenen. Wie is er dan verantwoordelijk?
Ik zou contact opnemen met het bedrijf dat het bezorgd heeft.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou aan die buren zeggen dat het lief is dat ze dat voor je doen, maar dat je gewoon 6,95 betaald hebt om het tot voor de deur te bezorgen en aan je af te geven . Daarvoor kan je verwachten dat ze nog een keer terugkomen en nu op een exacter bepaald tijdstip.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Treurniet12 schreef:
10-10-2019 09:38
Gelukkig maken ze van te voren altijd een tijdschema. En eigenlijk klopt die altijd. Nu dus niet. Het apparaat kan ik helaas nog niet testen, omdat het nat is en het om een elektrisch apparaat gaat.
Ja dan is het stomvervelend als het een elektrisch apparaat is. Dan zou ik contact opnemen met het bedrijf dat het bezorgt.
aliana schreef:
10-10-2019 09:41
Ik zou ook even foto's maken van hoe het eruit ziet als bewijs. Dat kan later handig zijn.

Het is de vraag of:
1) De bezorging het bij de buren af mag geven (dat hangt volgens mij af van de soort bezorging, soms kan je dat aanvinken)
2) De buren het mogen aannemen en dan in de tuin laten staan. Ze mogen het pakket natuurlijk altijd weigeren, maar als ze het aannemen zijn ze er wel verantwoordelijk voor en mogen ze het niet in de tuin laten staan volgens mij.
Dit.
Als het bij de buren bezorgd mag worden, heeft de bezorger verder niks fout gedaan. De buren zijn vanaf het moment van aannemen verantwoordelijk en als zij nu jouw apparaat gesloopt hebben door het in de regen te zetten dan mogen zij de schade vergoeden.
anoniem_64c147b399965 wijzigde dit bericht op 10-10-2019 09:45
0.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Er zijn meer mensen die op de deur hebben staan dat de bezorger het niet bij de buren mag afgeven, maar ik betwijfel ten zeerste of de bezorger zich eraan zal houden. Ze houden zich vaak niet eens aan de bezorgtijden (bezorger heeft mij zelfs gezegd dat ze dikke schijt hebben aan die tijden), dus waarom zouden ze zich dan wel aan de specifieke bezorgwensen houden? Beste optie is toch ophaalpunt als je echt 100% zeker wil zijn dat het niet ergens anders eindigt of zorgen dat je ruim voor en na het bezorgmoment ook thuis bent.
Mocht één en ander niet lukken, neem dan contact op met je verzekering.
Alle reacties Link kopieren
Sowieso foto's maken.
Daarna eerst proberen alsnog te retourneren, ook als het wel werkt. Je wil niet dat het van binnen gaat roesten.
Als de webshop het niet aanneemt, verhalen op de aansprakelijkheids verzekering van de buren.
Ik denk dat ik het niet eens zou testen...direct retour. Je kunt van buiten niet zien welke schade is ontstaan op bv de printplaat.
Ugli schreef:
10-10-2019 09:44
Er zijn meer mensen die op de deur hebben staan dat de bezorger het niet bij de buren mag afgeven, maar ik betwijfel ten zeerste of de bezorger zich eraan zal houden. Ze houden zich vaak niet eens aan de bezorgtijden (bezorger heeft mij zelfs gezegd dat ze dikke schijt hebben aan die tijden), dus waarom zouden ze zich dan wel aan de specifieke bezorgwensen houden? Beste optie is toch ophaalpunt als je echt 100% zeker wil zijn dat het niet ergens anders eindigt of zorgen dat je ruim voor en na het bezorgmoment ook thuis bent.
Prima dat ze lekker schijt hebben aan de tijden maar dan hebben ze dus een grotere kans om voor een dichte deur te staan.
En maar klagen dat mensen niet thuis zijn :nut:
Alle reacties Link kopieren
aliana schreef:
10-10-2019 09:41


2) De buren het mogen aannemen en dan in de tuin laten staan. Ze mogen het pakket natuurlijk altijd weigeren, maar als ze het aannemen zijn ze er wel verantwoordelijk voor en mogen ze het niet in de tuin laten staan volgens mij.
nee hoor, de Verzender blijft verantwoordelijk, tot het pakket in handen is van degene die het bestelde
De bezorger had het aan TO moeten overhandigen, bezorger kiest ervoor pakket aan derden (buren) af te geven, daarmee neemt bezorger een risico. Fijn, dat bezorger denkt, dat buren lieverds zijn en alles goed komt, maar daar ligt geen wetgeving onder.

Heel stom van de buren, maar het risico ligt bij de verzender (en afhankelijk van contract tussen verzender en bezorger) bij bezorger
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
10-10-2019 09:43
Het is eigenlijk ook raar dat pakketjes bij de buren af worden geleverd. Wat als je ruzie hebt met de buren? Als de buren het kwijt raken, zelf houden en zeggen dat ze het niet gehad hebben of zoals in dit geval het zeik nat laten regenen. Wie is er dan verantwoordelijk?
Ik zou contact opnemen met het bedrijf dat het bezorgd heeft.
Dat is toch standaard als je niet thuis bent? Wat is daar nou raar aan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven