Pakket bij buren bezorgd - nu alles nat

10-10-2019 09:34 159 berichten
Situatie:
Duur pakket besteld. Bij buren bezorgd en nat geregend.

Update: ik ga contact zoeken met buren en ben in gesprek met de klantenservice van afzender. Ivm dat ik herkend ben (kwam ik later pas achter) dit bericht aangepast.
anoniem_268087 wijzigde dit bericht op 10-10-2019 16:53
84.04% gewijzigd
En wat zeggen de buren er zelf van? Die hebben toch ook gezien dat het kletsnat was toen je het op kwam halen?
Alle reacties Link kopieren
En verzender dient het ook goed te verpakken. Als het een duur electrisch apparaat is, verwacht ik niet dat het los in een kartonnen doos ligt. Daar zit meestal toch nog plastic/bubbelfolie/toestanden omheen. Soms zelfs iets too much verpakking.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
Heb je er foto's van gemaakt? Dan sta je al sterker denk ik. En bedrijf bellen voor je pakket open maakt en het apparaat gaat proberen. Maar vind het ook idioot van de buren. Als ik een pakket aanneem van de buren laat ik het niet in de regen buiten staan. Als je het niet wil aannemen voor een ander, waar ik me ook iets bij kan voorstellen, zeg je dat gewoon.
FoxtrotAlpha schreef:
10-10-2019 09:52
En wat zeggen de buren er zelf van? Die hebben toch ook gezien dat het kletsnat was toen je het op kwam halen?
Ik woon hier pas kort en ken ze nog niet goed. Hij zei: ja het is wel wat nat geregend. Dus ik pakte het verbaasd aan en toen begon gelijk de doos al uit elkaar te vallen. Ik was eigenlijk te verbaasd om er iets over te zeggen. Dom achteraf.
Alle reacties Link kopieren
Leuke buren heb jij.
Maartje2016 schreef:
10-10-2019 09:50
Dat is toch standaard als je niet thuis bent? Wat is daar nou raar aan?
Dat iets standaard is wil niet zeggen dat het niet raar kan zijn.
Wat ik er raar aan vind staat in mijn post.
deijscoboer schreef:
10-10-2019 09:54
Leuke buren heb jij.
Het bevestigde wel mijn (voor)oordeel over hun. :proud: Vind het aardig dat ze het aannemen hoor, maar als je het buiten in de regen laat staan en je weet dat, neem het dan gewoon niet aan. Plus iedereen had het mee kunnen nemen want het stond gewoon los in de tuin. Dan had de bezorger het net zo goed bij mij voor de deur kunnen zetten :P
Alle reacties Link kopieren
In joiuw geval zou ik het retour sturen aan de afzender met als reden: verpakking beschadigd ontvangen. Daarop kan de verzender het zendbedrijf contacteren maar dat is jouw zorg niet meer.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Wat zeggen de buren? Voor hetzelfde geld hebben ze geprobeerd om het pakket naar binnen te tillen, maar is het niet gelukt omdat het te zwaar was.
Onze bezorger tilt het altijd voor me naar binnen (ook als het 25kg hondenvoer voor de buren is), maar als dit er zo 1 was die het met toestemming in de tuin had gezet ("ja hoor, wij nemen het pakket wel aan") en al weg was voor de buren er überhaupt achter kwamen dat ze het niet konden tillen, dan kunnen zij er toch ook weinig aan doen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het zeker niet testen. Ik ken niks van elektriciteit maar voor hetzelfde geld beschadig je zo iets aan je eigen elektriciteit. Of blijkt het na een tijdje toch defect en bewijs dan nog maar eens dat het zo toegekomen is. Zoals hier al gezegd werd contact opnemen met de klantenservice van het bedrijf waar je het gekocht hebt en de situatie uitleggen.
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
Maartje2016 schreef:
10-10-2019 09:57
Wat zeggen de buren? Voor hetzelfde geld hebben ze geprobeerd om het pakket naar binnen te tillen, maar is het niet gelukt omdat het te zwaar was.
Onze bezorger tilt het altijd voor me naar binnen (ook als het 25kg hondenvoer voor de buren is), maar als dit er zo 1 was die het met toestemming in de tuin had gezet ("ja hoor, wij nemen het pakket wel aan") en al weg was voor de buren er überhaupt achter kwamen dat ze het niet konden tillen, dan kunnen zij er toch ook weinig aan doen?
Hij zei er niks over. Ze zetten altijd bezorgde pakketjes in de tuin neer. Er zat ook een klein pakketje bij (ook met wat elektronisch) en die is ook zeiknat. Kan mij inderdaad voorstellen dat het een reden kan zijn van sommigen om het buiten te laten staan. Zij doen dit echter altijd.
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
10-10-2019 09:47
Prima dat ze lekker schijt hebben aan de tijden maar dan hebben ze dus een grotere kans om voor een dichte deur te staan.
En maar klagen dat mensen niet thuis zijn :nut:
Ja klopt, en dan gaan ze dus de halve buurt langs om die paketten kwijt te raken...
Ik ben de pakbon aan het drogen op de verwarming en heb inmiddels een bericht gestuurd naar de klantenservice van de afzender.
Alle reacties Link kopieren
Zijn die buren nu niet aansprakelijk? Omdat ze het pakket hebben aangenomen?
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Treurniet12 schreef:
10-10-2019 10:02
Hij zei er niks over. Ze zetten altijd bezorgde pakketjes in de tuin neer. Er zat ook een klein pakketje bij (ook met wat elektronisch) en die is ook zeiknat. Kan mij inderdaad voorstellen dat het een reden kan zijn van sommigen om het buiten te laten staan. Zij doen dit echter altijd.
o_o
Alle reacties Link kopieren
Treurniet12 schreef:
10-10-2019 10:02
Hij zei er niks over. Ze zetten altijd bezorgde pakketjes in de tuin neer. Er zat ook een klein pakketje bij (ook met wat elektronisch) en die is ook zeiknat. Kan mij inderdaad voorstellen dat het een reden kan zijn van sommigen om het buiten te laten staan. Zij doen dit echter altijd.
Ik zou wel even bij de buren langslopen om te zorgen dat dit niet nog een keer gebeurd. Dus iets van "Bedankt voor het aannemen. Volgende keer, kan je het óf binnen zetten, óf niet aannemen? Want als je het niet aanneemt komen ze het later nog een keer brengen, dat heb ik liever. Want nu is het kapot door de regen en moet ik het terugsturen. Dank je wel."

Blijkbaar vinden ze dit normaal, maar dat is het niet. Dus je kan er gewoon beleefd iets van zeggen. Als het nou een boek was ofzo, dan regent het toch ook nat? Dat kan toch gewoon niet? Of iemand kan het stelen uit de tuin. Het is gewoon niet de bedoeling dat je het buiten laat staan, je hoeft het niet aan te nemen.
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
10-10-2019 10:09
Zijn die buren nu niet aansprakelijk? Omdat ze het pakket hebben aangenomen?
nee, zie mijn eerdere post

Verzender blijft verantwoordelijk tot Ontvanger het heeft aangenomen (behalve als verzender het via Contract aan Bezorger heeft overgedragen)
Alle reacties Link kopieren
aliana schreef:
10-10-2019 10:12
Ik zou wel even bij de buren langslopen om te zorgen dat dit niet nog een keer gebeurd. Dus iets van "Bedankt voor het aannemen. Volgende keer, kan je het óf binnen zetten, óf niet aannemen? Want als je het niet aanneemt komen ze het later nog een keer brengen, dat heb ik liever. Want nu is het kapot door de regen en moet ik het terugsturen. Dank je wel."

heel rot, maar daar ga jij (to) dus niet over
dat is tussen Bezorger en de Buren
Alle reacties Link kopieren
Mag hopen dat de buren geen DHL punt zijn... o_o
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
10-10-2019 10:13
nee, zie mijn eerdere post

Verzender blijft verantwoordelijk tot Ontvanger het heeft aangenomen (behalve als verzender het via Contract aan Bezorger heeft overgedragen)
Ah okay:)
Voor iedereen een groene tuin
GroenTuintje schreef:
10-10-2019 10:14
Mag hopen dat de buren geen DHL punt zijn... o_o
Het was toevallig wel DHL die het bezorgde :proud:
Alle reacties Link kopieren
Treurniet12 schreef:
10-10-2019 10:15
Het was toevallig wel DHL die het bezorgde :proud:
Ojee... O_O iedereen kan namelijk tegen een kleine vergoeding een DHL punt worden thuis.
Voor iedereen een groene tuin
GroenTuintje schreef:
10-10-2019 10:17
Ojee... O_O iedereen kan namelijk tegen een kleine vergoeding een DHL punt worden thuis.
Oh echt? Nooit van gehoord.
Alle reacties Link kopieren
Treurniet12 schreef:
10-10-2019 10:19
Oh echt? Nooit van gehoord.
Jup.

https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artik ... -buurtpunt
Voor iedereen een groene tuin
Oh bijzonder. Zou mij oprecht niks verbazen nu ik er over nadenk. Ze zijn allebei al op leeftijd en altijd thuis. En krijgen vaak dhl pakketjes.

Maar goed. Mocht dat zo zijn dan mogen ze wel iets aan het stallen van de pakketjes doen. :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven