Pakketbezorger na 10en

19-09-2018 22:54 30 berichten
Lig je lekker in bed, om kwart over 10, gaat de bel van de voordeur.. Uiteraard doe ik na 21:00 de voordeur niet meer open, of je moet een goede bekende zijn, maar toch nieuwsgierig en even naar beneden gelopen. Zie ik tot mijn verbazing door het raam vanaf de overloop een busje van een bekend postbedrijf staan! Ligt het nou aan mij, of is dit gewoon abnormaal, absurd en bovenal asociaal! Graag jullie mening hierover.. hadden jullie de deur opengedaan als je had gezien dat het een pakketbezorger was? En wat had je dan gezegd?
Alle reacties Link kopieren
Wat is er asociaal aan? Er bestaat iets als avond bezorging (wat ook teruggevonden kon worden bij je track & trace) waar duidelijk staat: tussen 18:00 en 22:00. Ik vind het ideaal, vooral voor de mensen die fulltime werken.
Alle reacties Link kopieren
Raflesia schreef:
19-09-2018 23:39
Wat is er asociaal aan? Er bestaat iets als avond bezorging (wat ook teruggevonden kon worden bij je track & trace) waar duidelijk staat: tussen 18:00 en 22:00. Ik vind het ideaal, vooral voor de mensen die fulltime werken.
ja, ik vind het ook ideal, maar dan dus TOT 22.00 en daarna vind ik het eigenlijk ook onprettig.

TO: ik vind het ook te laat eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Raflesia schreef:
19-09-2018 23:39
Wat is er asociaal aan? Er bestaat iets als avond bezorging (wat ook teruggevonden kon worden bij je track & trace) waar duidelijk staat: tussen 18:00 en 22:00. Ik vind het ideaal, vooral voor de mensen die fulltime werken.
Het is asociaal omdat die bezorgers dus ook doodleuk bij de buren aan gaan bellen, alsof je al niet genoeg gestalkt wordt door pakket bezorgers die op je deur staan te bonken overdag komen ze nu ook in de avond langs. En dan denk je slim te zijn om je bel uit te zetten maar dan bonken ze gewoon 10keer keihard op je deur zodat jij je echt kapot schrikt en minstens denkt dat een arrestatie team je deur aan het in trappen is. Maar nee dat is het de bezorger die vraagt of je een pakketje voor nummer 133 aan wil nemen terwijl je zelf op nummer 12 woont en niet eens weet van het bestaan van nummer 133 tot dan blijkt dat nummer 133 aan de andere kant van de wijk is maar toch, wil je even dat pakketje aannemen?
Alle reacties Link kopieren
Het is ook niet gauw goed he..
Zet je toch lekker je bel uit na 21u. Of je negeert het gewoon.
.
Volgens mij bezorgd postNL tot 21:30 als je gekozen hebt voor een avond bestelling bij Wehkamp wat ik al behoorlijk laat vond. Ik zou niet eens m'n bed uit zijn gekomen om te gaan kijken. Was soms niet zo handig want een paar keer stond de politie dus voor de deur.

Heb wel ooit meegemaakt dat de post om 23:30 bezorgd werd maar of dat nou echt de bezorger was of een van de buren omdat de bezorger een fout had gemaakt geen idee.
Alle reacties Link kopieren
Whatsinaname1988 schreef:
19-09-2018 23:45
Het is asociaal omdat die bezorgers dus ook doodleuk bij de buren aan gaan bellen, alsof je al niet genoeg gestalkt wordt door pakket bezorgers die op je deur staan te bonken overdag komen ze nu ook in de avond langs. En dan denk je slim te zijn om je bel uit te zetten maar dan bonken ze gewoon 10keer keihard op je deur zodat jij je echt kapot schrikt en minstens denkt dat een arrestatie team je deur aan het in trappen is. Maar nee dat is het de bezorger die vraagt of je een pakketje voor nummer 133 aan wil nemen terwijl je zelf op nummer 12 woont en niet eens weet van het bestaan van nummer 133 tot dan blijkt dat nummer 133 aan de andere kant van de wijk is maar toch, wil je even dat pakketje aannemen?
Dan hang je een briefje op dat je niks aanneemt voor buren. Of alleen tijdens kantooruren ofzo. Of je scheldt de bezorger een paar keer verrot, kan je ook fluiten naar je eigen pakketjes. Net wat je wil.
.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
19-09-2018 23:45
Volgens mij bezorgd postNL tot 21:30 als je gekozen hebt voor een avond bestelling bij Wehkamp wat ik al behoorlijk laat vond. Ik zou niet eens m'n bed uit zijn gekomen om te gaan kijken. Was soms niet zo handig want een paar keer stond de politie dus voor de deur.

Heb wel ooit meegemaakt dat de post om 23:30 bezorgd werd maar of dat nou echt de bezorger was of een van de buren omdat de bezorger een fout had gemaakt geen idee.
staat hier ook altijd in mijn PostNL app, dat ze dus tussen xxx en 21.30 komen, maar het is geregeld zo dat ze er dus pas om 22.30 zijn. Die pakketbezorger kan er weinig aan doen, die mensen worden volgens mij hardstikke uitgebuit en moeten gewoon alles die dag afkrijgen, maar vind het eigenlijk niet fijn dat er na 22.00 nog vreemden aan de deur komen, voor pakketjes voor mij of mijn buren.
Alle reacties Link kopieren
Als je toch gaat kijken wie er aan de deur staat dan kan je toch net zo goed even open doen.
Ja ik zou nog wel open doen, want ik wil mijn pakje hebben. Maar ik lig dan ook nooit zo vroeg in bed en beantwoord ook gewoon de deur.

ik zou wel vragen waarom hij zo laat is want helemaal normaal is het niet als bezorgtijd.
Alle reacties Link kopieren
En ja na tienen is laat. Er zijn genoeg mensen die er de volgende dag weer vroeg uit moeten en dan dus al naar bed gaan.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
19-09-2018 23:57
Als je toch gaat kijken wie er aan de deur staat dan kan je toch net zo goed even open doen.
Nou praat ik alleen voor mijn wijk, maar wij hebben een aantal jaar geleden een aantal incidenten gehad waarbij iemand dus aanbelde, zei dat hij van de post was met een pakketje, de deur dus opengedaan werd en de bewoner die de deur dan opendeed direct geslagen werd en er dus het huis binnen gedrongen werd en vanalles gestolen werd.Ik heb het zelf nooit meegemaakt, maar het is een aantal keer gebeurd bij mensen die ik wel ken. Dus 'net zo goed even open doen' vind ik niet meer helemaal vanzelfsprekend.
Ik vraag me vooral af wie er om 22.15 al in bed ligt en waarom iemand 'uiteraard' na 21 uur de deur niet meer open doet? Ik houd er nogal een ander leven op na, geloof ik. ;)
Alle reacties Link kopieren
Tijdschriftenverslindster schreef:
20-09-2018 00:03
Ik vraag me vooral af wie er om 22.15 al in bed ligt en waarom iemand 'uiteraard' na 21 uur de deur niet meer open doet? Ik houd er nogal een ander leven op na, geloof ik. ;)
ik lig ook nooit (en dat blijkt nu ook) om 22.15 in bed, maar buiten de postbezorger staat bij mij nooit iemand na 22.00 onaangekondigd voor de deur. Natuurlijk heeft iedereen een ander ritme, en andere ideeen over wat wel of niet comfortabel is, maar volgens mij is 22.00 voor veel mensen wel een grens.
Alle reacties Link kopieren
Whatsinaname1988 schreef:
19-09-2018 23:45
Het is asociaal omdat die bezorgers dus ook doodleuk bij de buren aan gaan bellen, alsof je al niet genoeg gestalkt wordt door pakket bezorgers die op je deur staan te bonken overdag komen ze nu ook in de avond langs. En dan denk je slim te zijn om je bel uit te zetten maar dan bonken ze gewoon 10keer keihard op je deur zodat jij je echt kapot schrikt en minstens denkt dat een arrestatie team je deur aan het in trappen is. Maar nee dat is het de bezorger die vraagt of je een pakketje voor nummer 133 aan wil nemen terwijl je zelf op nummer 12 woont en niet eens weet van het bestaan van nummer 133 tot dan blijkt dat nummer 133 aan de andere kant van de wijk is maar toch, wil je even dat pakketje aannemen?
Overdreven zeg
“As for me I will follow the path of the pink bunnies.”
― Magenta Periwinkle
Alle reacties Link kopieren
Blijkbaar vind je het geen moeite om om 23.00 uur nog een topic te openen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wel schrikken als er zo laat nog iemand voor de deur zou staan, en als ik alleen thuis ben doe ik dan dus echt niet open. Tenzij het een bekende is: ik kan door het keukenraam zien wie er voor de deur staat.

Twee weken geleden stond de buurman om 7:20 aan de deur en toen ik de bel hoorde vanuit mijn bed wilde ik ook niet open doen (en was ik al boos dat er een idioot zo vroeg aanbelde). Totdat bleek dat mijn kat aangereden was (die heeft het helaas niet overleefd), dus daar heb ik wel van geleerd. Ik ga voortaan in elk geval even kijken.
Alle reacties Link kopieren
Tijdschriftenverslindster schreef:
20-09-2018 00:03
Ik vraag me vooral af wie er om 22.15 al in bed ligt en waarom iemand 'uiteraard' na 21 uur de deur niet meer open doet? Ik houd er nogal een ander leven op na, geloof ik. ;)
Ik doe echt nooit de deur open als ik niemand verwacht. Hier in de stad is het zovaak voorgekomen dat het een babbeltruc was en ze niet weggingen. Ook een aantal keer dat je neergeslagen werd en je huis leeggeroofd en zelfs een paar keer dat als je open deed direct neergestoken werd. Dus nee ik doe voor niemand open.
Madeliefjees schreef:
20-09-2018 00:32
Blijkbaar vind je het geen moeite om om 23.00 uur nog een topic te openen.
:HA: Scherp!

En To, je zeurt nogal... ik heb voor kerst tot half 12 nog gehoopt dat de bezorger nog zou komen.
Dat werd de volgende ochtend half 10 en dan slaap ik :thunder:
Ik laat alles zo laat mogelijk bezorgen, dan had je voor overdag bezorgen moeten kiezen.
Avondbezorging kost over het algemeen nog een euro extra én je had hoe dan ook je pakje. Wat is het probleem?

Om nog maar te zwijgen over mensen die soms nachtdienst hebben, soms overdag werken of hopeloos door elkaar. Als je dan geen pakketje aan de deur wil ontvangen zou ik het bij een afhaalpunt laten bezorgen. Hoef je niet om 22 uur 's avonds bang te zijn dat er nog een pakje komt. :idee:
Alle reacties Link kopieren
Tijdschriftenverslindster schreef:
20-09-2018 00:03
Ik vraag me vooral af wie er om 22.15 al in bed ligt en waarom iemand 'uiteraard' na 21 uur de deur niet meer open doet? Ik houd er nogal een ander leven op na, geloof ik. ;)
Wat is er nu weer raar aan om 22 uur in bed liggen? Er zijn mensen die om 6 uur moeten beginnen op werk, kun je echt niet de hele week om 2 uur naar bed gaan hoor. Ik ben een nachtbraker maar lag er toch echt om 21 uur in gisteren. Soms ben je gewoon moe...

En genoeg ellende gezien bij mensen die in het donker de deur open deden en waar hele nare dingen zijn gebeurt. Dus ik vind het vooral raar dat jij het raar vindt dat mensen de deur dicht laten (tenzij aangekondigd) en vroeg naar bed gaan.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Tijdschriftenverslindster schreef:
20-09-2018 00:03
Ik vraag me vooral af wie er om 22.15 al in bed ligt en waarom iemand 'uiteraard' na 21 uur de deur niet meer open doet? Ik houd er nogal een ander leven op na, geloof ik. ;)
Mag zoon er niet meer in als hij naar zijn sport is geweest :D

TO als je er zo'n hekel aan hebt waarom dan kiezen voor avondbezorging? En anders pick up point aanklikken hé. Jouw keuze en heb je dus blijkbaar zelf fout gedaan.
Hier wordt regelmatig om 7.30u in het weekend aangebeld.
Gelukkig heb ik een dochter die altijd vroeg wakker is.
nina1966 schreef:
20-09-2018 04:37
Mag zoon er niet meer in als hij naar zijn sport is geweest :D

TO als je er zo'n hekel aan hebt waarom dan kiezen voor avondbezorging? En anders pick up point aanklikken hé. Jouw keuze en heb je dus blijkbaar zelf fout gedaan.
Dat hoeft helemaal geen fout te zijn; mijn vorige postbezorger kwam in drukke tijden een keer om 22.30 uur aan de deur zonder de optie avondbezorging. Ik doe dan echt niet meer open, lig in bed, lenzen uit en heb -10. Al stond er een gewapende inbreker aan de deur, dan zou ik dat niet eens zien.
Dank voor alle reacties tot nu toe!

Niet open gedaan omdat ik na 9 uur niemand meer verwacht, ook geen pakketbezorger (en ook geen avondbezorging aangevraagd, overdag kunnen pakketjes hier gewoon geleverd worden) én omdat inderdaad de verhalen van een huis binnendringen na ‘s avonds aanbellen steeds vaker de ronde doen..

Voelde me niet prettig toen de deurbel ging.. Ben daarentegen niet angstig aangelegd, maar wel op mijn hoede.

Ik vond het geen nette actie van de pakketbezorger. Huis was compleet donker, brandde nergens een lamp, tv oid. en dus kon de bezorger naar mijn mening verwachten dat er niemand thuis was en/of in bed liggen..
Alle reacties Link kopieren
Gewoon bel uitzetten en niet opendoen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven