pakketjes leveringen thuis - ergenissen

17-04-2021 11:01 89 berichten
Naar aanleiding van het marktplaats ergernissen topic hier ene topic over ergernissen over bestelling die thuis of op een ophaalpunt bezorgt worden.

TO trapt af:

tegenwoordig bestel ik regelmatig wat via diverse bedrijven ( bol, hema, coolblue, mediamarkt enz ).
Wat mij op valt en waar ik me best welaan erger is de stroom aan e-mails die ik dan krijg

bestelbevestiging - erg handig en noodzakelijk
we gaan voor u aan het werk
uw bestelling wordt klaargemaakt
uw bestelling staat klaar
uw bestelling is meegegeven aan de bezorger
track en trace nummer
de besteller is onderweg
de besteller komt tussen tijdstip x en y
uw bestelling is bezorgd
hierbij uw factuur
wat vond u van de bestelling
herinnering : wat vond u van de bestelling
na een aantal weken: wilt u een review schrijven
wij vragen uw mening
dit product past goed bij uw bestelling


persoonlijk vind ik bovenstaande wat overdreven. 1x een mail met bevestiging en factuur en daarna nog een met track en trace vind ik prima. De rest mag achterwege gelaten worden. De reden dat ik dit zo irritant vind is dat mijn mailbox sowieso al overstroomd met reclame en spam en dat de "unsubscribe "en de filters niet goed meer werken, dit soort aantallen mails omdat ik een boek besteld heb is dan net teveel .

wat vinden jullie ergelijk?
Ik erger me er niet, juist fijn dat ik goed op de hoogte wordt gehouden

Waar ik me wel aan erger is mensen die veel bestellen (Buren) en nooit thuis zijn. Bijna elke dag wordt er door diverse bezorgers hier aangebeld. Soms zeg ik dus ook gewoon nee!
Alle reacties Link kopieren
Ik was onverhoopt niet thuis voor de Hello Fresh aflevering. Dit had ik ze gesms’t en ook gezegd dat het bij de buren mocht worden afgeleverd. Uiteindelijk viel ook nog mijn trein naar huis uit, waardoor ik pas 1,5 uur na de HF-aflevering thuis kwam. Waar ik dus de doos met mijn maaltijden aantrof op de kliko in de voortuin, in de regen!
We hebben hier in de straat ook een tijdje een bezorger gehad die het liefst al zijn pakjes voor het hele rijtje, bij een huis wilde afleveren. Dan ben je dus onbezoldigd verdeelpunt. Ik doe daar niet aan mee.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
17-04-2021 11:15
Ik erger me er niet, juist fijn dat ik goed op de hoogte wordt gehouden

Waar ik me wel aan erger is mensen die veel bestellen (Buren) en nooit thuis zijn. Bijna elke dag wordt er door diverse bezorgers hier aangebeld. Soms zeg ik dus ook gewoon nee!
Nou, dit inderdaad. Er staat nu al ruim 2 weken een grote doos van Zalando voor de buren in mijn gang. De buren zijn gewoon niet thuis.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
17-04-2021 11:15
Ik erger me er niet, juist fijn dat ik goed op de hoogte wordt gehouden

Waar ik me wel aan erger is mensen die veel bestellen (Buren) en nooit thuis zijn. Bijna elke dag wordt er door diverse bezorgers hier aangebeld. Soms zeg ik dus ook gewoon nee!
Wat ik dan weer vervelend vind is dat ik niet aan kan geven wanneer ik een pakje bezorgd wil hebben en de meeste pakjesbezorgers met tijdframes werken die vervolgens ook niet blijken te kloppen. Dus dat het moeilijk plannen is en ik dus regelmatig bij de buren een pakje op moet halen.
Alle reacties Link kopieren
Nou heb je even..
Spreek je een tijd af. Zeg na 16:00 op zaterdag. Kom je om half 12 thuis ligt er een briefje dat ze geweest zijn en dat het bij de buren ligt. Ok welke buren??? Ik woon in een appartement met 7 verdiepingen.
Of ze hebben ergens aangebeld en het staat in de algemene hal voor mijn voordeur. Voor hetzelfde geld dag 75€ koffie of schoenen of weet ik wat.
Ook mooi is in de mail lezen dat het bezorgd is en dan niks hebben gekregen terwijl ik gewoon thuis was. Toen was het een straat verderop bezorgd en degene was zo eerlijk om een uur later hier aan te bellen.
Pakjes die er eigenlijk niet in de brievenbus horen maar er in gepropt zijn en die je er amper uit krijgt.
Mail krijgen dat het is bezorgd op een afhaal punt aan de andere kant van de stad die op dat moment dicht is want afhaal-punt in de buurt was ineens vol..
Dat soort dingen.
Alle reacties Link kopieren
Ik laat het meeste afleveren bij de supermarkt op de hoek. Die mensen worden er soms helemaal gek van, want ook zeer grote pakketten mogen via een pakketpunt (maar dat terzijde).
Als je bij bijv Zalando of Bol artikelen hebt van verschillende afzenders, kun je alleen maar laten bezorgen op je huisadres. Tegenwoordig ben ik gelukkig meestal wel thuis, want het is inderdaad heel gênant om een pakje bij je buren te moeten halen. Helemaal als het meerdere keren per week is.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren wandelschoenen besteld, levertijd 3-5 werkdagen. Omdat ik mijn buren niet wil lastig vallen met mijn pakket had ik ingevuld om niet bij de buren te bezorgen. En vanochtend is mijn pakket dus bij mijn buren afgegeven. Ergerlijk maar ben ook wel blij dat het er nu al is. Het is mooi wandelweer. :)
Alle reacties Link kopieren
Bij PostNL kan je sinds kort aangeven wat je met je pakket wil wanneer je niet thuis bent.
Je kunt kiezen voor buren met huisnummer, afleverpunt of ergens rondom je huis.

Ik ga kiezen voor afleverpunt, vind het altijd vervelend om buren lastig te vallen en rondom huis is niet bij elk pakket even handig.
Ik ben wel heel blij met onze eigen vaste PostNL bezorger. Heerlijk betrouwbaar.


DHL (steeds wisselende bezorgers) vind ik irritant, die bellen aan, zetten het neer en lopen al gewoon naar de auto, er vanuitgaande dat je er bent
Alle reacties Link kopieren
O ja, van de week ook een brievenbus pakje dat net niet paste en dus maar halverwege de brievenbus laten hangen. Of erop gokken dat toch niemand het ziet en een pakje voor de deur gezet toen we niet thuis waren. We wonen aan een doodlopende weg dus zoveel komt er niet langs onze voordeur, de kans op diefstal is niet zo groot. De kans op regen wel.
Alle reacties Link kopieren
Onze Post nl is de beste bezorger ever! We wonen in een dorp en hij kent heel veel mensen bij naam, hij weet wie pakketjes aanneemt voor wie, we zijn heel blij met hem en dat laat ik ook merken.

Post nl zelf heb ik laatst moeten belle. Omdat er enveloppost maar niet kwam. Ze zeiden dat ik de app maar moest volgen maar daar bel ik niet voor.
Ik heb gezegd dat ik meer actie verwachtte na 2 weken wachten en prompt werd er de volgende dag een (opengemaakte) envelop geleverd
Wat kan er mis gegaan zijn?
Alle reacties Link kopieren
Merel7 schreef:
17-04-2021 11:24
Bij PostNL kan je sinds kort aangeven wat je met je pakket wil wanneer je niet thuis bent.
Je kunt kiezen voor buren met huisnummer, afleverpunt of ergens rondom je huis.

Ik ga kiezen voor afleverpunt, vind het altijd vervelend om buren lastig te vallen en rondom huis is niet bij elk pakket even handig.
Ja, die optie vind ik erg fijn! Prima om op te halen. Jammer dat je dus meestal niet kan kiezen voor de bezorger bij de webwinkel.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
17-04-2021 11:15
We hebben hier in de straat ook een tijdje een bezorger gehad die het liefst al zijn pakjes voor het hele rijtje, bij een huis wilde afleveren. Dan ben je dus onbezoldigd verdeelpunt. Ik doe daar niet aan mee.
Dat had ik regelmatig toen ik nog in een flat woonde. Dan vroeg de bezorger of ik ook een pakketje voor de buren wilde aannemen.
Een keer bleek "een pakketje" 6 pakketjes te zijn, waaronder eentje voor mensen 3 verdiepingen hoger aan de andere kant van de flat.
Een andere keer heeft de bezorger het pakket in de hal neergezet, blijkbaar was de lift/trap nemen tot de voordeur teveel gedoe.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
O heerlijk. Dit ga ik een leuk topic vinden :-D

Het begrip 'buren' werd door de postbezorger nogal ruim geïnterpreteerd. Regelmatig mijn pakketje moeten ophalen bij de "buren" in een andere straat.


De hele dag thuis zitten wachten op een pakketje om vervolgens een briefje in de brievenbus te vinden dat ik niet thuis was.
De voordeur bel heeft echt een bejaardenhuisvolume dus die is echt niet te missen.

We bezorgen uw pakketje vandaag tussen 8:00uur en 21:00uur...Om om 21:05 een e-mail te krijgen dat het toch de volgende dag wordt.

Kapotte pakketjes en pakketten half open en een deel van de inhoud weg.

De buurvrouw die altijd wel iets op te merken heeft over iets van mij wat niet milieuvriendelijk is maar wel elke week een pakketje ontvangt van groot bedrijf en zelf zelden thuis is.
Wat ik gewoon maar niet begrijp is dat mensen pakketjes thuis laten afleveren maar dan niet thuis zijn. Laat het dan naar een pakketpunt brengen of afleveren bij je werk.

Bezorgers zouden moeten ophouden met aanbellen bij drie huizen tegelijk. Als mijn buurvrouw een pakket krijgt, wil ik dat er eerst bij haar wordt aangebeld en niet ook meteen bij mij en de andere buren. Niet fijn om na een late dienst wakker te worden gebeld voor een pakje van de buurvrouw dat de buurvrouw op dat moment zelf aan het aannemen is.
En inderdaad de 300 e-mails rondom 1 bestelling en ook nog daarna de herhaaldelijke e-mails of je een review wil achterlaten.
Alle reacties Link kopieren
327 schreef:
17-04-2021 11:26
O ja, van de week ook een brievenbus pakje dat net niet paste en dus maar halverwege de brievenbus laten hangen. Of erop gokken dat toch niemand het ziet en een pakje voor de deur gezet toen we niet thuis waren. We wonen aan een doodlopende weg dus zoveel komt er niet langs onze voordeur, de kans op diefstal is niet zo groot. De kans op regen wel.
Het kan ook zo zijn dat jou brievenbus niet aan de normen voldoet.
Alle reacties Link kopieren
De DHL-bezorger die normaal heel correct is, heeft me een keer in de maling genomen. Ik had toegezegd een pakje voor de buren aan te nemen, en liep even naar de kamer om mijn eigen pakketje weg te zetten. Kom ik terug, is hij net vijf enorme pakken in mijn gang aan het zetten. Het pakketje voor de buren was dus hun nieuwe tuinset. Toen ben ik wel even uit mijn slof geschoten, met als gevolg dat de man me nu herkent en altijd vriendelijk zwaait als ik hem elders in het dorp tegenkom.
Alle reacties Link kopieren
Als het kan laat ik het altijd bij de supermarkt bezorgen of op een avond dat we zeker weten thuis zijn. Maar dan nog hoor, ze komen eerder later of gewoon niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem voor de buren trouwens niks meer aan. Een keer dacht ik oh dat is voor die buren want de bezorger zei nummer zoveel dus had het pakket mee naar binnen genomen. Toen zag ik een naam op de doos die ik niet kende. Nu laten zij als ze maanden weg zijn nog wel eens iemand in hun huis wonen maar die was het ook niet en wist ook van niks. Dus ik FedEx gebeld dat ze het maar weer moesten komen ophalen.
Perlala_Gadeon schreef:
17-04-2021 11:32
Bezorgers zouden moeten ophouden met aanbellen bij drie huizen tegelijk. Als mijn buurvrouw een pakket krijgt, wil ik dat er eerst bij haar wordt aangebeld en niet ook meteen bij mij en de andere buren. Niet fijn om na een late dienst wakker te worden gebeld voor een pakje van de buurvrouw dat de buurvrouw op dat moment zelf aan het aannemen is.

O dat doet de dhl hier ook. Heel irritant. Zeker omdat alle appartementen hier ontzettend luide deurbellen hebben, dus ik hoor dan van alle kanten deurbellen af gaan.
Alle reacties Link kopieren
Luckylad schreef:
17-04-2021 11:37
Het kan ook zo zijn dat jou brievenbus niet aan de normen voldoet.
Dat had gekund maar dat is niet zo. In dit geval heeft de leverancier zich niet aan het formaat gehouden. Maar dan is het nog steeds raar om een pakje erin te proppen tot het niet meer gaat en dan weg te lopen.
Alle reacties Link kopieren
Perlala_Gadeon schreef:
17-04-2021 11:32
Wat ik gewoon maar niet begrijp is dat mensen pakketjes thuis laten afleveren maar dan niet thuis zijn. Laat het dan naar een pakketpunt brengen of afleveren bij je werk.
Omdat je dat dus meestal niet aan kan geven en de bezorger zich er niet aan houdt als je wel een tijdvak aan kan geven.
Luckylad schreef:
17-04-2021 11:37
Het kan ook zo zijn dat jou brievenbus niet aan de normen voldoet.
Ja daar zou ik ook even naar kijken. Brievenbuspakketjes worden bezorgd door de postbode, niet pakketbezorger. En postbode belt toch minder snel aan en gaat weer door.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven