Plassen onder de douche, ja of nee?

13-05-2019 21:16 236 berichten
Geïnspireerd door het topic over het al dan niet wassen van je benen, waarin iemand opmerkte dat ze onder de douche plast. Dus ik denk, tijd voor een poll!

Ik kijk uit naar de discussie. :moon:

Persoonlijk ben ik voor. Het scheelt een keer doortrekken van de wc en je kunt alles meteen weer schoonspoelen.

Kom maar op met die meningen!

Plas jij onder de douche?

Totaal aantal stemmen: 374

Nee, ik vind het smerig. (13%)
Nee, ik hoef nooit te plassen onder de douche. (2%)
Ja, zonder enige schroom, alles spoelt toch weer schoon. (64%)
Ja, maar ik geef het meestal niet toe. (19%)
Anders, namelijk: (0%)
Ik douche niet. (2%)
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
13-05-2019 21:44
Schijnt trouwens wel slechter te zijn mbt blaasontsteking etc.
Maar goed, ik doe het níet dagelijks
Hoe kan dat nou?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
13-05-2019 21:44
Schijnt trouwens wel slechter te zijn mbt blaasontsteking etc.
Maar goed, ik doe het níet dagelijks
Lijkt me een broodje aap
Alle reacties Link kopieren
Nee eerst op het toilet. plassen.dan douchen.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
lilalinda schreef:
13-05-2019 21:44
Schijnt trouwens wel slechter te zijn mbt blaasontsteking etc.
Maar goed, ik doe het níet dagelijks
Hoezo? Ik doe het wel dagelijks en heb nog nooit een blaasontsteking gehad.
Alle reacties Link kopieren
Moemoe64 schreef:
13-05-2019 21:39
Maar dan sta je onder de douche, ben je weer schoon en fris en daarna plas je gewoon?
Dan loopt die plas toch over/ langs je voeten ?
Daarom moet je ook daarna je benen wassen. :hihi:
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
13-05-2019 21:44
Schijnt trouwens wel slechter te zijn mbt blaasontsteking etc.
Maar goed, ik doe het níet dagelijks

Hoe zou je er blaasontsteking van kunnen krijgen? Hoe dan ook: ik heb al decennia geen blaasontsteking gehad :) ook nog nooit schimmel, of andere ellende.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
13-05-2019 21:46
Hoezo? Ik doe het wel dagelijks en heb nog nooit een blaasontsteking gehad.
Kun je je blaas beter legen
https://www.trouw.nl/home/staand-plasse ... ~a0efc61b/
Moemoe64 schreef:
13-05-2019 21:39
Maar dan sta je onder de douche, ben je weer schoon en fris en daarna plas je gewoon?
Dan loopt die plas toch over/ langs je voeten ?
En benen. Heb ik eindelijk een reden die eens te wassen :idee:
Betty_Slocombe schreef:
13-05-2019 21:46
Toen ik net bevallen was, moest het zelfs van de kraamverzorgster. En met die ellendige hechtingen overal was het echt een zalig gevoel, plassen onder de douche.
Ik ging gewoon op de wc zitten, en dan de douchekop erop tijdens het plassen. Heerlijk was dat :love:
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, doe ik al jaren!
Alle reacties Link kopieren
Ik ook.
Ik kan bijna niet anders, door het warme water moet ik altijd plassen. Al heb ik van tevoren nog geplast.

Maar ja, onder de douche plassen en dan direct wassen.
Ik snuit ook mijn neus. Maar dat mag niet van de puber die in de kamer ernaast slaapt.

Ik zal haar maar niet vertellen wat haar vader en broer in de douche uitspoken.
Alle reacties Link kopieren
Ja. En zeker sinds ik heel erge gewrichtspijn heb. Dat door de knieën en weer omhoog doet vreselijk pijn.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Hahahhahaqh serieus, ik dacht altijd dat ik de enige was die dit deed :proud:
Ik weet dat het eigenlijk best normaal is. Mijn partner doet het ook wel eens weet ik.
Maar ik vind het zo smerig! brrr. En waarom? Ja geen idee het spoelt wel weg maar toch het idee dat het langs de benen loopt. :pukey:
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
13-05-2019 21:37
Wellicht OT, maar ik kwam vroeger bij iemand thuis, die nooit doortrokken na het plassen. Zonde van het water, spaarden de urine gewoon op, doortrekken kwam las na het zwaardere werk
Ik was ooit bij iemand en die had een poster aan de binnenkant van de wc deur met erop:
If it’s yellow, let it mellow
If it’s brown, flush it down
helena2 wijzigde dit bericht op 13-05-2019 22:04
0.12% gewijzigd
dnk schreef:
13-05-2019 21:55
Hahahhahaqh serieus, ik dacht altijd dat ik de enige was die dit deed :proud:
Oh echt? Wat schattig :D

Ik plas al mijn hele leven onder de douche. Toen ik twee was deed er sowieso niemand moeilijk over en ik heb nooit in kunnen zien wat het probleem dan ineens wordt als je het op oudere leeftijd blijft doen.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
13-05-2019 22:03
Oh echt? Wat schattig :D

Ik plas al mijn hele leven onder de douche. Toen ik twee was deed er sowieso niemand moeilijk over en ik heb nooit in kunnen zien wat het probleem dan ineens wordt als je het op oudere leeftijd blijft doen.
Nouja ik eigenlijk ook niet, maar het is nou ook weer niet zo dat als je iemand je leert kennen dat je zegt: Hi, ik ben Dnk, ik plas wel eens onder de douche, jij?

Maar fijn om te weten dat het dus vrij normaal is ;)
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
13-05-2019 21:37
Wellicht OT, maar ik kwam vroeger bij iemand thuis, die nooit doortrokken na het plassen. Zonde van het water, spaarden de urine gewoon op, doortrekken kwam las na het zwaardere werk
Getverdekke!
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
13-05-2019 21:48
Kun je je blaas beter legen
https://www.trouw.nl/home/staand-plasse ... ~a0efc61b/
Ja als je vaak staand plast. Dat gaat hier toch niet op.
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
13-05-2019 21:46
Toen ik net bevallen was, moest het zelfs van de kraamverzorgster. En met die ellendige hechtingen overal was het echt een zalig gevoel, plassen onder de douche.
Dit idd. Scheelde zo veel ellende dat plassen in de douche. Lekker naspoelen ook geen last van infecties. Het werd aangeraden in het ziekenhuis idd, als je kon. Niet iedereen kan het laten lopen blijkbaar.:)
Alle reacties Link kopieren
chrisjoh schreef:
13-05-2019 21:46
Nee eerst op het toilet. plassen.dan douchen.
En als je tijdens het douchen ineens hoge nood krijgt? Al glibberend nat op de wc gaan zitten?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
13-05-2019 21:37
Wellicht OT, maar ik kwam vroeger bij iemand thuis, die nooit doortrokken na het plassen. Zonde van het water, spaarden de urine gewoon op, doortrekken kwam las na het zwaardere werk
Getver, je zal maar net een drol hebben die plonst o_o
Als we een weekend weg zijn in een hotel wil mijn vriend altijd samen in bad. Dat kan dus niet want zodra ik in dat bad zit moet ik plassen. Dát doe ik dus niet in bad, maar ik ga er ook niet even uit om te plassen als hij in de badkuip ernaast zit. Heel onhandig. Gelukkig hoef ik niet te plassen als het regent, alleen met warm water.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven