Plassen onder de douche, ja of nee?

13-05-2019 21:16 236 berichten
Geïnspireerd door het topic over het al dan niet wassen van je benen, waarin iemand opmerkte dat ze onder de douche plast. Dus ik denk, tijd voor een poll!

Ik kijk uit naar de discussie. :moon:

Persoonlijk ben ik voor. Het scheelt een keer doortrekken van de wc en je kunt alles meteen weer schoonspoelen.

Kom maar op met die meningen!

Plas jij onder de douche?

Totaal aantal stemmen: 374

Nee, ik vind het smerig. (13%)
Nee, ik hoef nooit te plassen onder de douche. (2%)
Ja, zonder enige schroom, alles spoelt toch weer schoon. (64%)
Ja, maar ik geef het meestal niet toe. (19%)
Anders, namelijk: (0%)
Ik douche niet. (2%)
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
14-05-2019 18:00
Uitgeplaste urine is niet steriel.
Joh, en waar komen dan precies die bacteriën erin?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Sooofff schreef:
14-05-2019 18:28
Ik vind het echt smerig dat mensen dit doen. Schrobben jullie dan ook na iedere douchebeurt de vloer/badkuip? Gaat toch echt een laagje smerigheid overheen.
Het idee dat urine smerig is is ook maar aangepraat.
Daarbij: het spoelt gelijk weg.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Sooofff schreef:
14-05-2019 18:28
Ik vind het echt smerig dat mensen dit doen. Schrobben jullie dan ook na iedere douchebeurt de vloer/badkuip? Gaat toch echt een laagje smerigheid overheen.
Nee. Ik spoel het toch na met mijn douchegel als ik mezelf was. En ik trek mijn douche met een trekker droog elke dag. Van oma geleerd. Maar ik ga het niet zitten schrobben nee, waarom zou ik?
Ik vind het niet vies en hier geen andere klagende huisgenoten dus ik vind het best zo.
Belg007 schreef:
14-05-2019 18:18
Degenen die hier zo graag plassen onder de douche ...

Ik hoop dat jullie achteraf dan een sponsje nemen en de douchebak uitschrobben?
Zodat jullie partner / kind niet in de overblijfselen van jullie plas hoeft te staan?

Je bent immers niet zeker dat elke drup wegspoelt.


Ik vind het smerig.

Hier is het dus eerst plassen, dan douchen.

De douchebak is wit, mijn plas is geel dus ik zie heel goed of alles wegspoelt.

En de douche poetsen is mijn taak dus.....
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 14-05-2019 18:51
4.26% gewijzigd
Tormenta¿ schreef:
14-05-2019 18:18
Je beenhaar gaat er ook prachtig van glanzen!

Uh, dat scheert ik eraf hoor! Bah, beenhaar.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
14-05-2019 18:00
Uitgeplaste urine is niet steriel.
Jawel hoor, dat is het wel.

Wat een gekke ideeën leven er bij sommigen van jullie. Het spoelt gelijk weg, laat geen laagje viezigheid achter. En dan nog iemand die bij plassen drie keer doorspoelt. Ben je dan helemaal niet bezig met het milieu?
*noteert voor zichzelf dat ze volgende keer water-sandalen meeneemt als ze nog es buitenshuis doucht*
Alle reacties Link kopieren
Prinses Laurentien bracht in 2012 de boodschap dat plassen onder de douche een goede gewoonte zou zijn.
Hoe blijft plas achter in de douche dan?

En dan moet je sowieso altijd poetsen want huidschilfers enzo.
Ik plas ook onder de douche. Niks vies aan. Nou ja, het spoelt weg. Ik voel mezelf dan ook schoner dan als ik met een papiertje heb afgeveegd.
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
14-05-2019 18:55
Hoe blijft plas achter in de douche dan?

En dan moet je sowieso altijd poetsen want huidschilfers enzo.
Wat dacht je van zeepresten? Dat is pas smerig.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
14-05-2019 18:57
Wat dacht je van zeepresten? Dat is pas smerig.
Gatver!
Belg007 schreef:
14-05-2019 18:53
*noteert voor zichzelf dat ze volgende keer water-sandalen meeneemt als ze nog es buitenshuis doucht*

Ik draag op vakantie altijd plastic teenslippers onder de douche. Tenslotte weet je nooit wiens vieze voeten met weet ik wat voor aandoeningen daar gestaan hebben :wtf:
herfstappeltaart schreef:
14-05-2019 18:59
Ik draag op vakantie altijd plastic teenslippers onder de douche. Tenslotte weet je nooit wiens vieze voeten met weet ik wat voor aandoeningen daar gestaan hebben :wtf:
Dat vind ik dan weer wat anders.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon doen, zou ik zeggen. En hoef je niet te plassen, maar wil je je gezicht even opfrissen, dan loop je naar het toilet. Die hele pot staat vol met brandschoon drinkwater. Dus handen in de pot en lekker je gezicht even afdoen. Ik bedoel, het is fris leidingwater, dus who cares? En het spaart weer een keer de kraan laten lopen...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
saartje007 schreef:
14-05-2019 18:52
Jawel hoor, dat is het wel.

Wat een gekke ideeën leven er bij sommigen van jullie. Het spoelt gelijk weg, laat geen laagje viezigheid achter. En dan nog iemand die bij plassen drie keer doorspoelt. Ben je dan helemaal niet bezig met het milieu?

Misschien even beter lezen!

Madrid87 schreef:
14-05-2019 08:17
Ja precies!

Ik spoel mijn toilet trouwens meestal na 3x plassen pas door, maar ja ik woon alleen en ik drink veel dus erg geconcenteerd is mijn urine niet. En als ik bezoek heb spoel ik wel gewoon elke keer door natuurlijk. Na een grote beurt ook.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 14-05-2019 19:04
0.07% gewijzigd
pejeka schreef:
14-05-2019 19:01
Gewoon doen, zou ik zeggen. En hoef je niet te plassen, maar wil je je gezicht even opfrissen, dan loop je naar het toilet. Die hele pot staat vol met brandschoon drinkwater. Dus handen in de pot en lekker je gezicht even afdoen. Ik bedoel, het is fris leidingwater, dus who cares? En het spaart weer een keer de kraan laten lopen...
:rofl:
pejeka schreef:
14-05-2019 19:01
Gewoon doen, zou ik zeggen. En hoef je niet te plassen, maar wil je je gezicht even opfrissen, dan loop je naar het toilet. Die hele pot staat vol met brandschoon drinkwater. Dus handen in de pot en lekker je gezicht even afdoen. Ik bedoel, het is fris leidingwater, dus who cares? En het spaart weer een keer de kraan laten lopen...
Als dat dan toch lekker fris water is, kan je het evengoed ook gebruiken om je mond te spoelen na het tanden poetsen.

Bekertje erbij halen en weer een probleem uit de wereld.
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
14-05-2019 19:04
Als dat dan toch lekker fris water is, kan je het evengoed ook gebruiken om je mond te spoelen na het tanden poetsen.

Bekertje erbij halen en weer een probleem uit de wereld.

Geen principieel bezwaar, maar in een kleine badkamer met een douchegordijn van textiel is het geen succes weet ik uit ervaring. Elke dag een paar opspetterende spettertjes tellen toch op en binnen de kortste keren geurt de badkamer als de herenplee van een truckstop. Elke paar dagen een douchegordijn wassen is me ook te gortig. Hier in huis dus om die reden een no-go.
In het zwembad doe ik het dan weer niet, smetteloos witte vloer dus dat ziet iemand anders meteen.

Helaas moet ik altijd meteen plassen na het zwemmen. Natte badpak uit en dan ook weer aan, want je loopt niet naakt naar je hokje, dat vind ik wel lastig.
Andersom schreef:
14-05-2019 19:21
In het zwembad doe ik het dan weer niet, smetteloos witte vloer dus dat ziet iemand anders meteen.

Helaas moet ik altijd meteen plassen na het zwemmen. Natte badpak uit en dan ook weer aan, want je loopt niet naakt naar je hokje, dat vind ik wel lastig.
Haha, in het zwembad doe ik het weer wel. Niet een zwembad bij iemand in de tuin hoor, maar wel van die sub-tropische zwembaden waar toch al 80 kinderen in hebben geplast.
Moezy schreef:
14-05-2019 19:22
Haha, in het zwembad doe ik het weer wel. Niet een zwembad bij iemand in de tuin hoor, maar wel van die sub-tropische zwembaden waar toch al 80 kinderen in hebben geplast.

Plas je dan ik het zwembad of in de douche. Zwembad vind ik wel goor, want dat spoelt niet direct weg.
Alle reacties Link kopieren
Moezy schreef:
14-05-2019 19:22
Haha, in het zwembad doe ik het weer wel. Niet een zwembad bij iemand in de tuin hoor, maar wel van die sub-tropische zwembaden waar toch al 80 kinderen in hebben geplast.
Dat is dus precies de reden dat ik niet zo'n zwembad in ga. Bah.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Moezy schreef:
14-05-2019 19:22
Haha, in het zwembad doe ik het weer wel. Niet een zwembad bij iemand in de tuin hoor, maar wel van die sub-tropische zwembaden waar toch al 80 kinderen in hebben geplast.

Gadver zeg :facepalm: :whip:
pejeka schreef:
14-05-2019 19:31
Dat is dus precies de reden dat ik niet zo'n zwembad in ga. Bah.
Dat is dus de reden dat ik daarna altijd uitgebreid wil douchen en mijn haar wil wassen.

Wel met mijn Teva's aan, want God-weet-wat gebeurt er allemaal ook in die douche.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven