Pokkeweer: herfsthaters united.

11-09-2019 10:13 22 berichten
Ik weet dat er topics lopen van zomergenieters en wintersmachters, maar ik voel me daar eigenlijk bij allebei bij thuis. Ik hou van de zomer en ik hou van de winter maar waar ik helemaal naar van word: de herfst.
Zoals vandaag; wát een gedruil. Alles is grijs en grauw en nat en onaantrekkelijk. Ik kan alleen naar buiten met een jas aan, maar dan krijg ik het wel meteen warm want echt koud is het ook weer niet. En iedere keer wéér natte haren en een klamme spijkerbroek :(((((
Sowieso vind ik deze temperatuur ook verwarrend, ik heb dan nu wel een trui maar tegelijkertijd raam en balkondeur open en nou ja... HET IS GEWOON ALLEMAAL NET NIETS!

Ja misschien ben ik een beetje gefrustreerd XD

Wie haat de herfst ook?
Alle reacties Link kopieren
Dit weekend wordt het wel lekker warm!!

Ja de herfst is deprimerend, maar het wordt pas echt grauw als je om 7 uur in het donker naar je werk gaat, en weer in het donker thuis komt (wat al vanaf kwart over 4 is)
Wat een geklaag zeg...
Ja ik kijk reikhalzend uit naar het weekend, die voorspelling is inderdaad beter.

Dat donker doet me dus niet zoveel, lekker kaarsjes en lampjes aan. Wat ik al zei: ik heb geen hekel aan de winter. Dat het lekker knisperkoud is.

Maar nu loop ik steeds te bibberen of te zweten of met kledingstukken rond die ik toch weer voor niets heb meegenomen. Bleugh.
2019 schreef:
11-09-2019 10:22
Wat een geklaag zeg...
Geen onderwerp dat zo lekker weg klaagt als het weer :D

En nu ben ik weer weg, want ik ben dol op de herfst.
Lady*Voldemort schreef:
11-09-2019 10:37
Geen onderwerp dat zo lekker weg klaagt als het weer :D

En nu ben ik weer weg, want ik ben dol op de herfst.
Precies dat is het idee van het topic, dat ik even moet klagen omdat ik mijn hondenwandeling af moet stemmen op buienradar en dat onmogelijk stom vind.

En weg jij met je vrolijke paraplu en regenboogregenlaarsjes, geen herfstvrolijkheid hier aub! ;)
ClumsyNinja :there:
Alle reacties Link kopieren
Lekker knisperkoud is het hier meestal niet, in Nederland zijn de herfst en winter vaak een pot nat (letterlijk en figuurlijk). Met als verschil dat er in de herfst nog een tijd bladeren aan de bomen zitten (soms heel mooi geel en rood) en dat het de eerste tijd nog niet al te vroeg donker en laat licht is. Wat dat betreft trek ik de herfst nog wel tot ongeveer de herfstvakantie, dan ben ik er wel helemaal klaar mee.

Ik heb me voorgenomen om de komende herfst en winter zoveel mogelijk naar buiten te gaan als het enigszins lekker weer is (zon en niet al te koud) en gewoon binnen te blijven en me daar niet schuldig over te voelen als het nat en/of koud is. Dat deed ik eerst namelijk altijd, dan had ik het gevoel dat ik naar buiten móest omdat het goed voor me was en zo.

Herfst is verval. Ik snap niet wat sommigen daar zo geweldig aan vinden. Maar voor mijn gevoel is het nu nog zomer en we krijgen volgende week nog mooi en vrij warm weer.
Zonder verval geen nieuw begin, Pamela!
Ik word loom en wat neerslachtig van heel warm zomerweer. Ik heb namelijk het gevoel dat je dan zo weinig kunt doen. Ik krijg energie van dit weer. Je kunt nu iets doen zonder direct na 5 minuten met een droge mond naar de waterkraan te rennen, zonder na 15 minuten iets doen te moeten douchen. Die brandende zon op je gezicht.
Alles wordt wat milder, wat zachter (behalve de wind dan, vaak).

Ik hou ook echt van warme dranken. Dat smaakt gewoon beter als de buitentemperatuur niet zo hoog is.


Sorry, verkeerde topic!
Alle reacties Link kopieren
Sinds ik wat fanatieker tuinier op mijn balkon heb ik nog meer een hekel gekregen aan herfst en winter. De tijd van het sterven is begonnen.
Alle reacties Link kopieren
*Judy* schreef:
11-09-2019 10:49
Zonder verval geen nieuw begin, Pamela!
Helaas moeten we daar dan weer een half jaar op wachten. Ik ga voor een maand herfst, een maand winter en verder zomer. Dan vind ik het prima.
Ik ben in de gloria. Eindelijk regen. :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
11-09-2019 11:22
Ik ben in de gloria. Eindelijk regen. :cheer:
Ik weet niet waar jij woont, maar ik heb toch al behoorlijk wat regen gehad afgelopen week. En je zit in het verkeerde topic.
Lucifer2018 schreef:
11-09-2019 11:22
Ik ben in de gloria. Eindelijk regen. :cheer:
Je zit in het verkeerde topic!
Lucifer2018 schreef:
11-09-2019 11:22
Ik ben in de gloria. Eindelijk regen. :cheer:
Kssssst, wegwezen vieze regenjuicher! Ik zie dat het over 5 a 10 minuten een uur droog blijft. Snel naar buiten!
Ik haat de herfst. Ik word er echt verdrietig van, heb echt een najaarsdip ieder jaar, helemaal uit mijn doen ervan.
Saai, donker, geen leuke dingen meer te doen, geen zomerkleding meer aan kunnen.
Gelukkig heb ik nu kinderen waarvan er eentje jarig is in de herfst, dus dat is wel leuk en zo rol je ook wat sneller door naar de feestdagen.
Maar die herfst, bah.
Goor weer, viezig overal met regen of gewoon niks aan weer, en gruizige blaadjes en alles word zo lelijk.
Alle reacties Link kopieren
ik noem oktober t/m april gewoon herfst. Die 3 natte sneeuwvlokken en 2 keer ruiten krabben kan ik geen winter noemen, hoor...
Wat ik wel heerlijk vind is de wintersportvakantie. Echte zomer en echte winter vind ik heerlijk!
Don't cry, buy a bag and move on.
Ik wil even doorgeven: vandaag niets te klagen.
Droog, lekker zonnetje, geen rare storm. Prima weertje, houden zo. 👍
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
12-09-2019 14:46
Ik wil even doorgeven: vandaag niets te klagen.
Droog, lekker zonnetje, geen rare storm. Prima weertje, houden zo. 👍
echt niet? ik had toch wel een kleine irritatie toen ik met vest en jas buiten stapte en merkte dat ik het weer allemaal uit kon trekken. dat is zo irritant aan deze tijd van het jaar
Don't cry, buy a bag and move on.
Weinig topics zijn zo effectief: even klagen en hoppa gewoon weer zomer.

Mag ook wel eens gezegd: pluim aan viva. Ze kunnen geen goed forum makkelijk werkend krijgen maar deze weer-bezwaren hebben ze toch maar mooi snel opgepakt 👍
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
15-09-2019 11:11
Weinig topics zijn zo effectief: even klagen en hoppa gewoon weer zomer.

Mag ook wel eens gezegd: pluim aan viva. Ze kunnen geen goed forum makkelijk werkend krijgen maar deze weer-bezwaren hebben ze toch maar mooi snel opgepakt 👍
:HA:
Don't cry, buy a bag and move on.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven