positief topic, schrijf hier waar je vandaag dankbaar voor was

15-03-2007 22:26 261 berichten
Alle reacties Link kopieren

waar je je op richt, vermeerdert zich.

Als je dankbaar bent, richt je je aandacht op wat je ziel raakt, en zal de wet van aantrekking je meer van hetzelfde doen ervaren. Als je klaagt omdat jou iets is overkomen wat je niet wilt, zul je ook meer van hetzelfde ervaren. Als je vervloekt wat je overkomt, leef je in een pijnlijke wereld en als je dankbaar bent, overkomt je meer waarvoor je dankbaar kunt zijn. Aan jou de keuze.

Het eenmotorig vliegtuigje van Harold Arlen raakte verstrikt in hoogspanningskabels en stortte neer. Hij overleefde het ongeluk ternauwernood. Lange tijd was hij gekluisterd aan zijn ziekenhuisbed; hij was geheel verlamd, met uitzondering van de pink van zijn rechterhand. Hij was wanhopig, voelde zich een vreselijk slachtoffer en lag het grootste deel van de tijd te jammeren. Op een dag besloot Harold om aandacht te besteden aan de vinger die hij wel kon gebruiken, in plaats van aan zijn verlamde lichaam. Hij bedacht een simpele manier om met zijn familie te communiceren, waarbij één vingerbeweging ja betekende en een andere vingerbeweging nee. Later wees Harold met zijn vinger de letters van het alfabet aan, zodat hij woorden en zinnen kon communiceren. Harold werd steeds dankbaarder voor het gebruik van zijn vinger en ging zich steeds beter voelen. Tot zijn vreugde merkte hij na enige tijd dat hij nog een vinger kon bewegen, en toen nog een. Harold kon steeds meer lichaamsdelen bewegen. Hij leerde dankbaar te zijn voor wat wél werkte en deze lichaamsdelen te zegenen, in plaats van te jammeren over wat niet werkte. Uiteindelijk, na veel bidden, het uiten van zijn dankbaarheid en de nodige oefening, kon Harold zijn hele lichaam weer gebruiken. Maar wat nog belangrijker was, hij vergat nooit dat de ommekeer was gekomen toen hij besloot om dankbaar te zijn voor wat goed was. Later zei Harold dat hij heel anders was gaan denken over de macht van zijn geest door het ‘ongeluk’. Hij maakt nu op alle gebieden van zijn leven gebruik van deze macht.

'Als je dankbaar bent, richt je je aandacht

op wat je ziel raakt,

en zal de wet van aantrekking

je meer van hetzelfde doen ervaren.'
Dat ik weerstand heb kunnen bieden aan iets wat ik heel graag wil, maar niet goed voor me is. (al is de dag nog niet om en wil ik het nog steeds)
- Dat de lente weer is begonnen!

- Dat ik meer en meer voel dat ik okee ben.

- Dat ik even lekker geknuffeld heb met mijn nichtje.

- Dat ik lekker gesport heb en zwaarder heb getraind dan ik me voorgenomen had.

- Dat mijn computer het doet.
Ik ben heel dankbaar voor mijn doorzettingsvermogen en het geloof dat ik inmiddels in mezelf heb.

En ik zou óók heel dankbaar zijn als ik mezelf er binnen nu en een kwartier toe zou kunnen gaan zetten om het implementatieplan dat in mijn hoofd zit sinds gistermiddag nu ein-de-lijk ook op papier te zetten ;).
- Dat ik lekker tv heb gekeken - heel lang geleden en soms toch wel érg lekker!

- Dat ik naar mijn eigenste kapper ben geweest na een aantal mislukte (maar aanzienlijk goedkopere ;)) knipbeurten.
quote:

waar je je op richt, vermeerdert zich.

Als je dankbaar bent, richt je je aandacht op wat je ziel raakt, en zal de wet van aantrekking je meer van hetzelfde doen ervaren. Als je klaagt omdat jou iets is overkomen wat je niet wilt, zul je ook meer van hetzelfde ervaren. Als je vervloekt wat je overkomt, leef je in een pijnlijke wereld en als je dankbaar bent, overkomt je meer waarvoor je dankbaar kunt zijn. Aan jou de keuze.

Het eenmotorig vliegtuigje van Harold Arlen raakte verstrikt in hoogspanningskabels en stortte neer. Hij overleefde het ongeluk ternauwernood. Lange tijd was hij gekluisterd aan zijn ziekenhuisbed; hij was geheel verlamd, met uitzondering van de pink van zijn rechterhand. Hij was wanhopig, voelde zich een vreselijk slachtoffer en lag het grootste deel van de tijd te jammeren. Op een dag besloot Harold om aandacht te besteden aan de vinger die hij wel kon gebruiken, in plaats van aan zijn verlamde lichaam. Hij bedacht een simpele manier om met zijn familie te communiceren, waarbij één vingerbeweging ja betekende en een andere vingerbeweging nee. Later wees Harold met zijn vinger de letters van het alfabet aan, zodat hij woorden en zinnen kon communiceren. Harold werd steeds dankbaarder voor het gebruik van zijn vinger en ging zich steeds beter voelen. Tot zijn vreugde merkte hij na enige tijd dat hij nog een vinger kon bewegen, en toen nog een. Harold kon steeds meer lichaamsdelen bewegen. Hij leerde dankbaar te zijn voor wat wél werkte en deze lichaamsdelen te zegenen, in plaats van te jammeren over wat niet werkte. Uiteindelijk, na veel bidden, het uiten van zijn dankbaarheid en de nodige oefening, kon Harold zijn hele lichaam weer gebruiken. Maar wat nog belangrijker was, hij vergat nooit dat de ommekeer was gekomen toen hij besloot om dankbaar te zijn voor wat goed was. Later zei Harold dat hij heel anders was gaan denken over de macht van zijn geest door het ‘ongeluk’. Hij maakt nu op alle gebieden van zijn leven gebruik van deze macht.

'Als je dankbaar bent, richt je je aandacht

op wat je ziel raakt,

en zal de wet van aantrekking

je meer van hetzelfde doen ervaren.'

Ik snuif daar een beetje uit; als je doodziek bent, gewoon dankbaar zijn en flink bidden en dan word je vanzelf weer beter. :o 

Anyway, ik heb een kaa uu tee middag gehad waarbij ik urenlang in het verkeer heb vastgestaan om uiteindelijk niks te bereiken (moest visum vernieuwen en dat bleek niet te kunnen om een kulreden). Maar ik weet dat ik niet chaggereinig moet zijn en gewoon dankbaar voor m´n drie lieve mooie kindertjes.
Ik ben dankbaar dat Nijn weer post.

Ik ben blij dat ze nog geen MSN heeft want nu kan ik tenminste naar bed zonder eerst nog een uur met haar te moeten praten over o.a. haar lieve, mooie en gezonde kindertjes en mijn ene gezonde, beeldige kindje.

Goh.....wat ben ik dáár dankbaar voor zeg! (not!)
Nijn schreef:

Ik snuif daar een beetje uit; als je doodziek bent, gewoon dankbaar zijn en flink bidden en dan word je vanzelf weer beter. :o 

Nee, echt niet. Zo werkt het niet. Dan mis je de essentie.

Evengoed: ik ben dankbaar dat ik gezond ben, een heerlijke man heb, lekker aan het werk ben.

En ik ben dankbaar, dat ik me tegenwoordig vrijwel nooit meer richt op negatieve dingen, maar wel op positieve.
O zijn er regels voor de manier waarop je dankbaar bent?

Dacht het niet toch? Bidden om herstel is toch een aloud en beproefd middel tegen ziekte en depressie en zo?
Als je bidt om herstel kun je dat doen vanuit een positief rotsvast geloof dat er iemand is die naar je gebeden luisterd en er mee zal doen wat voor jou als mens het beste is, of je kunt het doen vanuit gemopper over hoe verschrikkelijk slecht je hebt.

Beide bidden om herstel, twee verschillende uitgangspunten.

Life's no picknick, maar je kunt het wel altijd als zodanig benaderen.
Maar dan met een t

Mijn interne spellingscontrole is zeker weten gaan picknicken.

Samen met mijn toetsenbordvaardigheid.

Stelletje verraders.

Gelukkig regent het ;)
Ik ben dankbaar omdat ik nu weet dat E nu eindelijk geen pijn meer heeft ook al hebben wij verdriet.
quote:

O zijn er regels voor de manier waarop je dankbaar bent?

Dacht het niet toch? Bidden om herstel is toch een aloud en beproefd middel tegen ziekte en depressie en zo?

Ik proef hier enig sarcasme. 

Die regels bepaal je zelf. Die man in het voorbeeld had ook helemaal geen verbetering van de gezondheid kunnen ondergaan, maar hij was nog steeds dankbaar geweest voor wat hij wél kon.

Ik zag eens iemand op televisie die een vreselijke avonturier was geweest, en door een Afrikaans virus in een rolstoel zat en zelfs geen pink meer kon optillen. Een nachtmerrie, en voor velen een reden om te zeggen dat ze liever dood zijn dan zo te moeten leven.

En die man had een levensvreugde, niet te geloven. Niet vanuit religieus standpunt o.i.d, maar vanuit zijn dankbaarheid voor wat hij had: de mensen om hem heen, de liefde, zijn behouden geestelijke vermogens e.d. Daardoor trok hij ook heel veel mensen aan. Ik voelde grenzeloze bewondering.

Je kunt dan ook chagrijnig in die rolstoel blijven hangen, en de wereld vervloeken... In alles is een keuze.
Eensch met Florianne! Wat voor mij trouwens wél een valkuil is, is dat ik mezelf op van alles en nog wat afreken. Dus met The Secret zou dat zijn dat al ik ondanks mijn instelling toch echt nare dingen op mijn pad krijg en dan mezelf afstraf omdat ik het niet goed genoeg heb gedaan. Dat ik in mijn kern niet genoeg "geloof" heb gehad ofzo. Herkennen jullie daar iets in?

- Ik ben dankbaar dat ik de moed heb gehad om iemand iets te zeggen wat me dwars zit, dat ik voor mijn eigen belang op ben gekomen.

- Dat ik weer wat rust in mijn lijf krijg.

- Dat ik een bepaalde zelfbeheersing heb.
Na alle berichten de afgelopen tijd over kinderen die zijn gedood door hun ouder(s), kinderen die zijn verongelukt, ben ik elke ochtend dankbaar wanneer ik mijn peuter in ons bed voel kruipen en tegen ons aan kruipt voor ons ochtend-knuffel-ritueel vlak voor wij opstaan.
quote:

Eensch met Florianne! Wat voor mij trouwens wél een valkuil is, is dat ik mezelf op van alles en nog wat afreken. Dus met The Secret zou dat zijn dat al ik ondanks mijn instelling toch echt nare dingen op mijn pad krijg en dan mezelf afstraf omdat ik het niet goed genoeg heb gedaan. Dat ik in mijn kern niet genoeg "geloof" heb gehad ofzo. Herkennen jullie daar iets in?

Jawel! Maar ik denk ook dat je elke keer weer opnieuw kunt beginnen. Ik denk dan niet zozeer dat je opeens nare dingen op je pad krijgt, omdat je iets 'verkeerds' hebt gedaan. Zaken verkeerd doen hoort ook bij het leven, dat is nou eenmaal zo. Uithuilen en opnieuw beginnen. En blij zijn dát je opnieuw kunt beginnen. Dat je het überhaupt ziet.

Ik ken ook wel mensen die voortdurend in een negatieve toestand leven, en altijd maar bezig zijn alles om zich heen af te breken.

Ik ben zo opgevoed, en zooo dankbaar dat ik dat zelf niet meer doe.

Overigens: als er bij ons iets 'verkeerd' gaat, of alles zit tegen, trekken we de gordijnen dicht, en vieren het met een heerlijke fles wijn. Die heb je dan immers het hardst nodig? En dan wordt het toch nog gezellig..
Je zat er naast Florianne. Geen sarcasme in mijn posting. Oprechte vragen. Maar er zijn dus wél regels. Als Nijn het op haar eigen manier doet dan 'werkt' het niet.
Dat mijn vriend de wasmachine heeft gemaakt.
quote:

Je zat er naast Florianne. Geen sarcasme in mijn posting. Oprechte vragen. Maar er zijn dus wél regels. Als Nijn het op haar eigen manier doet dan 'werkt' het niet.

Nee, er zijn geen régels in de zin van dit doe je fout, of dat doe je fout. Het draait meer om oprechtheid dan om wat anders, denk ik, en het denken vanuit positiviteit. Als Nijn zich vanuit haar gedachten positief opstelt, is dat nooit 'fout'. Ach, en wat is fout. Ik vind dit soort zaken zo moeilijk uit te leggen.

Nijn legt het uit van: "Als je maar dankbaar bent en bidt, word je wel genezen". Maar daar draait het volgens mij niet om. Waarom kan de een die niet geneest heel dankbaar zijn, en schept de ander in dezelfde situatie zijn eigen hel op aarde?
ik ben dankbaar voor de fijne dag dankzij mijn collega's, ik was deze ochtend chagrijnig en vanalles liep fout en zat tegen maar met de humor van mijn collega's zat ik vanmiddag weer goed in mijn vel

ik heb mezelf verwend met een lekkere aardbeienbavaroisegebakje en ben dankbaar dat ik zoiets heb kunnen doen voor mezelf haha

ik ben blij dat mijn sportschool zo dichtbij huis is want morgen ga ik lekker sporten, ben ook dankbaar dat ik dan alleen thuis ben want dan kan ik lekker rustig studeren dan

en ben dankbaar voor internet...:D
aardbeienbavaroisegebakje - mooie voor Scrabble! :D

- Dat ik lekker gesport heb en in de sauna ben geweest.

- Dat ik in de kroeg een mooi moment heb gehad met iemand die me erg dierbaar is.

- Dat ik ook een fijn gesprek met mijn ex heb gehad. (ja, er is wat afgel*ld vandaag!)

- Dat ik me heb kunnen inhouden om niet met hem te gaan vrijen...

- Dat ik zo heerlijk mijn bed induik.
quote:

Ik zag eens iemand op televisie die een vreselijke avonturier was geweest, en door een Afrikaans virus in een rolstoel zat en zelfs geen pink meer kon optillen. Een nachtmerrie, en voor velen een reden om te zeggen dat ze liever dood zijn dan zo te moeten leven.

En die man had een levensvreugde, niet te geloven. Niet vanuit religieus standpunt o.i.d, maar vanuit zijn dankbaarheid voor wat hij had: de mensen om hem heen, de liefde, zijn behouden geestelijke vermogens e.d. Daardoor trok hij ook heel veel mensen aan. Ik voelde grenzeloze bewondering.

Je kunt dan ook chagrijnig in die rolstoel blijven hangen, en de wereld vervloeken... In alles is een keuze.

Ik snap niet zo goed wat Leo bedoelt, en ik snap ook niet wat Florianne vervolgens bedoelt. ;) Ik vind het voorbeeld in de openingspost in díe zin een slecht voorbeeld, omdat er gezegd lijkt te worden dat die man door positief te zijn, hij uiteindelijk weer geneest. Ik weet wel dat dat er niet letterlijk staat, maar dat lijkt juist wél de essentie van het verhaal te zijn. Beetje een Hollywoodeinde. Wel mooi natuurlijk.

In het geval van de hierboven gequote persoon, vind ik het ook bewonderenswaardig hoor, die spirit die die man kennelijk heeft. Maar toch, ik kan m´n vinger er niet helemaal opleggen, maar er is iets aan de laatste (paarsgemaakte) zin dat me stoort. Alsof je er voor kan kiezen om toch een vrolijke frans te blijven als je als kasplantje door het leven moet gaan. Dat het dus ook je eigen keuze is als je er stinkend chaggereinig van wordt. Beetje zo van: "Joh! Cheer up! Ben je boos, pluk een roos".

Nouja, Florianne, ik bedoel  het niet kwaad hoor.

Verder ben ik btw dankbaar voor de vakantie die voor de deur staat, en voor een hele gezellige forumvriendin die ik al een tijd niet gesproken heb maar zodra m´n msn het weer doet, hang ik weer dag en nacht aan d´r bel. :D
Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat die forumvriendin ook niet kan wachten tot jouw MSN het weer doet en ik ben dankbaar dat MSN uberhaupt bestaat!
ik ben vandaag dankbaar omdat ik lekker kon uitslapen, het was lekker zonnig weer, ik heb lekker gesport

en zit nu lekker aan de chips haha
Dat ik 2 hele lieve kindjes in mn leven heb, daar ben ik elke dag dankbaar voor.
van een forum over The Secret geplukt: gaat over dat gedachten + emoties de wet van de aantrekking activeren

your thoughts, magnified by the EMOTIONS behind your thoughts equal the things that you attract into your life.

Emotions are powerful. Thinking about a goal that you're only half-excited about is not going to help you manifest that goal too fast. But think about a goal that really makes you excited...makes you weep with joy because the excitement of attaining it is so wonderful - NOW you're adding power to your thoughts and really using the Law of Attraction.

If your thoughts are a vehicle to move you towards your goal - your emotions are the fuel that power this vehicle.

So the good news is that your positive thoughts, because they excite you so much more and often have much more emotions attached to them - tend to be a lot more powerful than your negative thoughts.

It is easier to attract the good than to attract the bad.

en gedachten van dankbaarheid trekken nog meer dingen aan om dankbaar voor te zijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven