Postcrossing deel 13!!

20-08-2016 23:51 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*



Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem



Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!



Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12







Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.



Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.



Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"



Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Snowpeas zijn sugar snaps (soort peultjes) volgens mij... bedoelde ze niet snowballs? Ik heb eens iets bij de apotheek gezien (lol ja echt daar) dat waren caramel bollen met poedersuiker erom. Sneeuwballen heette ze geloof ik.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Oh, maar die karamel/toffee met poedersuiker erom zijn eigenlijk rumbollen :-D
En ja.. daar hoort echt rum doorheen te zitten.

Ik kreeg een heeeele enthousiaste hurray en een Harry Potter kaartje met een hele lange tekst.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
10-03-2018 23:20
Oh, maar die karamel/toffee met poedersuiker erom zijn eigenlijk rumbollen :-D
En ja.. daar hoort echt rum doorheen te zitten.

LOL ja dat weet ik dan weer niet. Dit kwam bij Linda's Zomerweek (sorry lol :facepalm: ) ter sprake en toen wou ik het eens testen haha. Maar het waren echt sneeuwballen volgens mij. En geen rum erin. Dat weet ik zeker lol. Waren dat ze? Wat ze bedoelde?

Ik heb net 7 kaarten gestuurd. Ik heb er nog 1 voor de 2e keer verzonden, er zijn er nu 2 expired en minstens nog 3 die bijna zover zijn (en mensen die al meer dan maand niet online zijn na versturen van 1 kaart ofzo, dus die kan ik wel vergeten). Blugh. Maar nieuwe kaarten naar: Portugal (vintage kaart van mijn stad), Duitsland (de duinen), Amerika (groeten uit mijn stad), Ierland (een bloem), Turkije (een brievenbus), Amerika (Jan, Jans & kinderen), Tsjechië (kat), Herhaling van Rusland met ook weer een kat.

Kreeg vandaag een Doughnut uit Duitsland. En toen dacht ik, agh, ik ga maar weer eens wat sturen... :mail:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Er staat letterlijk op haar kaart:
" i like eat snowpeas, also called sugarsnaps because it's sweet. Chinese call it (.....) means Holland peas. But i heard that called Chinese peas in Holland. How interesting.
In fact snowpeas were native to Thailand, since dutchexporters brought it to China at first time, and took back to Netherland.
What beautiful mis understanding."


Ik had haar een berichtje gestuurd met de vraag wat ze bedoelde en toen kreeg ik dit:

“Hello!,
The "snow pea" I mentioned, doesn't mean "snoepjes"…
The "snow pea" is also called "Sugar snap pea", its Latin name is "Pisum sativum" (you can use google or wiki to search it :)
A famous biologist, named Mendel (father of modern genetics),using snowpea to find "Mendel genetic law".
Yet ,we Chinese called "snow pea" as "Holland pea", (nor "Dutch pea" or "Netherland pea")”


Als ik het Google dus toch de peultjes. Maar die zijn toch niet sweet?
Ik kan er maar niet over uit :|
Appreciate the little things in life
Alle reacties Link kopieren
Lol nouja relatief een zoete groente ofzo? :proud:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Ja, peultjes zijn inderdaad 'sugar snaps' in het Engels. En ze zijn rauw te eten, als in zoet dus. (honger maakt rauwe bonen zoet, en sugarsnaps zijn dat al ;-D )

Geen rumbonen dus.. jammer.

Ik kreeg gisteren weer een kaartje. Ik voel me slecht, het zo'n 10 te registreren, volgens mij :$
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bijna alle ontvangen kaartjes geregistreerd en sta nu op 1001 ontvangen en verzonden. Moet nog eentje doen, van de laatste Harry Potter film. Lovely.
Maar ik vind deze cijfers wel mooi, zal ik het nog eventjes laten? Ik bedoel, een kaartje uit Rusland, die kan er heel lang over doen, natuurlijk ;-)

(neenee.. ik doe het all)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Degenen die mij de kaartjes zonden, hebben bijna allemaal mijn adres gekregen op 23 en 24 februari, dagen dat ik zelf ook veel adressen trok. Bijzonder.

OHja..en ik heb er ééntje uit de Verenigde Emiraten!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Haha goed bezig dreamer! Ik probeer altijd wel gelijk te registreren maar komt ook wel vaak voor dat een kaartje ietsje langer op de keukentafel blijft liggen haha .

Een kaartje uit de Verenigde Emiraten dat is gaaf! Wel een mooie hoop ik?
Appreciate the little things in life
Alle reacties Link kopieren
Ja, een hele mooie met kamelen en het excuus dat ze geen giraffes had. Maar ik vind deze erg mooi!

Ik had gewoon niet zoveel kaartjes verwacht al, zoveel tegelijk ook.
Ik probeer inderdaad ook gelijk te registreren. Nu de scanner het niet meer doet heb ik wel goed licht nodig voor een goede foto. En ik ben daar nogal kritisch op ;-D

Ik hoop woensdag wat tijd te hebben om te schrijven.
Later is nu
.
anoniem_300751 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 14:36
99.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
:hello: Tamboti
Leuk dat je langskomt :)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
“G’day xxx 😉 from “Down Under” ... that’s a warm hello Aussie style hahaha

Well done YOU👍

💚 your choice of postcard for me coupled with the green ink made me sm:)e from ear to ear.

Sadly Australian Customs took the seed from under the stamp. Australia has extremely strict laws prohibiting imports of such items. The idea behind the stamp is awesome! Thanks for sharing it with me.


I feel happier when the sun is shinning also 🙂 you can always put on another layer or two hahaha

>>> Australië is blij :-]
Later is nu
.
anoniem_300751 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 14:36
99.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het gisteren te koud om naar de brievenbus te lopen, dus heb geen kaartjes geschreven :$
Nouja, dát en ik was in een nieuw boek begonnen. Lastig hoor, prioriteiten.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg net een blije hurray uit Hongkong.
En jullie geloven het waarschijnlijk niet, maar hij heeft er maar 4 dagen over gedaan!!
Dat is echt mn snelste postkaart naar hong kong ooit.
Zij gaf zelf ook aan nog nooit zo snel een kaart te hebben ontvangen uit Nederland.
Heel bizar haha
Appreciate the little things in life
Alle reacties Link kopieren
wow, en dat met tegenwind! Lekker zeg :-]
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg een hele leuke kaart uit Belarus, zit er een stempel over het ID heen. Zo balen! Heel verhaal achterop over Belarus en dat ze zoveel bos hebben dat het de longen van Europa heten te zijn. Geweldig!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Leuk dreamer! Jammer van die stempel. Heb je via de postcrossing site nog kunnen achterhalen wat het id nummer was?
Appreciate the little things in life
Alle reacties Link kopieren
Nee, er wordt nog gezocht. Morgen ga ik zelf ook nog op onderzoek uit, denk ik.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Het ID is gevonden :cheer:
Vanmiddag gelijk registreren.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
En ik kreeg net een hele blije hurray uit Rusland. De ontvanger is fan van de Golden Gate brug, dus ik stuurde de 8 aprilbrug van Lissabon, die er ook ongeveer zo uitziet. Ze is laaiend enthousiast, zo leuk :-]
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk! Ik kreeg vandaag maar liefst 5 kaarten in de bus, waarvan 4 uit Duitsland.
Ik had ook 2 hurrays waarvan ik er aan eentje een verjaardagskaart had gestuurd omdat ze deze week jarig is.
Hier was ze echt ontzettend blij mee!
Appreciate the little things in life
Zo tussen klussen door even berichtje...

1 berichtje dat mijn kaartje geregistreerd wor omdat het profiel sluit..
En 1 kaartje wat niet aangekomen is gevraagd of ik die wil registreren. Dit maar gedaan helaas was er geen foto van de kaart gemaakt dus weet nog niet wat voor kaartje het was geweest..

Nog 3 weken klussen dan ga ik over... oef...veel gedaan de afgelopen tijd...
Alle reacties Link kopieren
Zomerelfje schreef:
01-04-2018 20:48
Zo tussen klussen door even berichtje...

1 berichtje dat mijn kaartje geregistreerd wor omdat het profiel sluit..
En 1 kaartje wat niet aangekomen is gevraagd of ik die wil registreren. Dit maar gedaan helaas was er geen foto van de kaart gemaakt dus weet nog niet wat voor kaartje het was geweest.

Nog 3 weken klussen dan ga ik over... oef...veel gedaan de afgelopen tijd...

Oh jammer zeg!

Ik heb inmiddels 5 expired in 1 maand. Allemaal tussen half dec en half jan gestuurd. Vind het echt niet tof. Zeker twee nieuwelingen met 0/1 kaart. Tsss doe dan niet mee!

De andere waag ik met 90 dagen nog een evt tweede kaart aan.

Wel goed dat je kaartje vanzelf word geregistreerd bij afsluiten van het profiel trouwens!
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven