Postcrossing deel 13!!

20-08-2016 23:51 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*



Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem



Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!



Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12







Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.



Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.



Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"



Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
Welkom teq!

Duitsland kan soms snel aankomen, soms maar 2 ,3 dagen.

Postzegels koop ik via postzegels met korting dit omdat je dan verschillende zegels krijgt. Veel mensen bij postcrossing vinden postzegels mooi. Ook heb ik gewone internationale zegels als ik kaartjes heb die niet zo groot zijn.

Kaartjes koop ik bij veel.verschillende winkels, xenos, woonwinkels soms, boekhandels, op internet heb je ook genoeg keus. Zelf heb ik 1 keer bol.com rotterdam kaartjes gekocht. Deze waren gemaakt door een gewone fotograaf dus kreeg ik niet de standaard kaartjes. Super leuk en mooi!
1ste kaartje Finland juliana en Bernard is aangekomen. Het kaartje is leuk gevonden. Had poszegels gebruikt ook van het koningshuis.
Alle reacties Link kopieren
Na een tijdje niet zoveel gedaan te hebben, ben ik vorige week weer begonnen! Ik mag al best veel kaarten versturen, maar ik doe nu steeds 2 of 3. Dan kan ik ze gelijk schrijven, scannen ed, zonder dat ik de hele avond er mee bezig ben. Dat past ook beter in mijn drukkere schema.

De eerste kaarten zijn al weer aangekomen in de UK en Duitsland. Ik heb er twee onderweg, één naar Rusland en één naar Zwitserland. Zo meteen ga ik er weer een paar trekken. :cheer2:

Teq, ik koop vaak kaarten bij de Primera's hier in de buurt. Die hebben namelijk kaarten met mijn woonplaats erop, voor 50 cent per stuk of zo. Ik vind ze zelf er mooi: https://www.postcrossing.com/postcards/NL-3495142 Daar hebben ze allerlei verschillende dieren waar ik altijd weinig kaarten van zie (uilen, herten, eekhoorns ed).
Als je eens in Amsterdam of een andere zeer toeristische plaats komt, moet je eens goed rondkijken. Want ze hebben daar vaak veel leuke toeristische kaartjes voor weinig.

Verder koop ik ze op allerlei plaatsen, ook online. Aliexpress heeft ook veel leuke. Via marktplaats heb ik op een gegeven moment een doos met kaarten van de Veluwe op de kop getikt. Je kunt ze dus overal vinden. Je krijgt er vanzelf oog voor!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Zijn hier nog mensen die iets verstuurd hebben?

Wat doen jullie mbt de kerstmaand? Wel versturen? Niet versturen? Ik zat eraan te denken om verzenden binnen Nederland aan te zetten, maar ik zie nu dat dit dan voor min 60 dagen moet. Ben er nog niet achter of ik daar zin in heb...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
05-11-2018 11:08
Zijn hier nog mensen die iets verstuurd hebben?

Wat doen jullie mbt de kerstmaand? Wel versturen? Niet versturen? Ik zat eraan te denken om verzenden binnen Nederland aan te zetten, maar ik zie nu dat dit dan voor min 60 dagen moet. Ben er nog niet achter of ik daar zin in heb...

Ik denk dat ik er 4 verstuur zodat ik weer gelijk loop, maar wel deze maand. Veel van december vorig jaar was pleitte. Ik laat mijn profiel wel op inactief staan.

Over versturen binnen NL, ik krijg die bijna nooit en het staat altijd aan. Het is niet alsof je dan plots 50% van en naar NL stuurt. Als het kon zou ik het ook prima vinden om veel of alles binnen NL te doen, kaart is een kaart.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
LunchLover schreef:
06-11-2018 23:43
Ik denk dat ik er 4 verstuur zodat ik weer gelijk loop, maar wel deze maand. Veel van december vorig jaar was pleitte. Ik laat mijn profiel wel op inactief staan.

Over versturen binnen NL, ik krijg die bijna nooit en het staat altijd aan. Het is niet alsof je dan plots 50% van en naar NL stuurt. Als het kon zou ik het ook prima vinden om veel of alles binnen NL te doen, kaart is een kaart.

In December stuur ik ook altijd minder, maar ik heb nog wel zulke leuke kerstkaarten, dus dilemma.
Ik heb zelf in het verleden verstuurd binnen Nederland, maar niet heel veel of vaak. Ik vroeg mij daarom ook af hoe het nu een beetje was qua verhouding. ;-D
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Heb NL altijd aanstaan maar nog niet veel kaartjes gestuurd binnenland.
Ik kijk even met kaartjes versturen. Op dit moment zijn we hier de zolder aan het isoleren en ben al bijna 2,5 wk verkouden. Dacht dat het bijna over was maar helaas komt het weer terug...
Alle reacties Link kopieren
Oh lastig. Op mijn werk zijn er ook veel snotteraars waarbij het of niet doorzet, maar ook niet minder wordt.

Gisterenavond mijn kaarten weer eens uitgezocht en opnieuw ingedeeld (ze lagen op verschillende plekken). In het kader van de zolder moet opgeruimd en geordend worden. Ik denk dat ik maar even geen kaarten moeten kopen... :facepalm:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik schaam me (weer eens) diep. De laatste keer dat ik adressen trok, heb ik niet alle kaartjes verstuurd en dat is lang, lang geleden. Ga ik vandaag alsnog doen. Ik ben ziek thuis na een kleine ingreep en werken wil niet, maar een aantal kaartjes schrijven gelukkig wel. Kaartjes posten gaat waarschijnlijk nog niet lukken, maar dan zijn ze in elk geval geschreven.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer, ik heb dat ook wel eens gehad. Dan ben ik super enthousiast, maar dan zit het leven gewoon even in de weg. Het belangrijkste is dat je weer snel de oude bent, en dat kaartje komt wel. Dan maar een beetje vertraging!

Nog leuke landen/profielen?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Nou, het is geen beetje vertraging helaas. Die dag van posten maakt inderdaad niet meer uit :nut:

De profielen zijn op zich wel leuk. .
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
03-12-2018 14:40
Nou, het is geen beetje vertraging helaas. Die dag van posten maakt inderdaad niet meer uit :nut:

De profielen zijn op zich wel leuk. .

Ach, dan maakt het niet uit. Je verstuurt ze in ieder geval nog. En als je normaal wel netjes op tijd verstuurde...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Oh * schaamrood * heel herkenbaar Dreamer: ik trok maanden geleden vijf adressen en toen kwam de drukte in mijn werk en ik ben ze gewoon vergeten. Nu is het weer rustiger en wilde ik weer eens wat posten maar ik mocht geen adressen trekken omdat er vijf expired waren... ouch! Die moest ik eerst opnieuw sturen en als die aangekomen waren mocht ik weer. Gelukkig zijn ze alle vijf zonder bozigheid geregistreerd en nu ben ik weer volop aan het schrijven, heel leuk!

Overigens heb ik nu wel steeds leuke landen: Italië, Australië, India, Zweden. Niet de hele tijd alleen maar China, Rusland en Duitsland.
Alle reacties Link kopieren
Je mocht geen nieuwe trekken omdat ze allemaal expired waren? Oei. Ik heb dat nog niet geprobeerd. Nog niets geschreven ook. Ben geopereerd aan m'n oogleden en nu vallen m'n ogen steeds dicht :nut:

Wel een leuke variatie, Streepjesdekbed. :)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Bij de decemberzegels krijg je leuke ansichtkaartenhouders/ophangers :-]
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Mijn kaart naar India was na 288 dagen ofzo geregistreerd. Dacht niet dat het nog zou gebeuren!

Verder weinig pc nieuws eigenlijk...
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanmiddag en avond zitten schrijven. Alle nog liggende adressen van een kaartje voorzien en nieuwe adressen getrokken. 3.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dus.. ik heb m'n kerstkaarten geschreven :yes:
Moet nog wat kaartjes kopen, ik had te weinig :O

(jeej, ik moet kaartjes kopen :hyper: )


Heb ook een stapeltje naar de RAS charity gestuurd. Dat is dit keer een plek, waar je gewoon random kaartjes heenstuurt voor random zieken. Op deze plek komen dan dagelijks of wekelijks mensen van de ziekenhuizen langs, om te kijken of ze kaartjes voor bepaalde mensen zien.
Dit zou in Nederland ook moeten!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
08-12-2018 23:11
Dus.. ik heb m'n kerstkaarten geschreven :yes:
Moet nog wat kaartjes kopen, ik had te weinig :O

Ik heb ze ook zitten schrijven. Ik had te veel :hihi: dacht dat er 5 ook een pakje zaten, maar het waren er 10. Oeps

:proud:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net 2 pakjes van 20 bijgekocht, want ik kon niet kiezen :facepalm:
Kan weer even vooruit dus. Ook handig voor mensen van postcrossing, die wel kerstkaarten willen ontvangen.

EN ik stuur wat voor de DWDD actie: een kaartje naar eenzame ouderen

https://dewerelddraaitdoor.bnnvara.nl/n ... -yung-dwdd
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik doe elk jaar mee voor het Ouderenfonds. Dat is dezelfde actie dus. Vind het heel sympathiek. Van een paar oudjes heb ik ook een kaart terug gekregen. Twee oudere dames hadden vorig jaar hun adres erbij gezet, dus die stuur ik regelmatig nog een berichtje. Af en toe krijg ik iets terug. Maar ik vind het vooral leuk om te sturen, want beiden gaven aan dat ze het leuk vonden om mijn verhalen te lezen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Oh jij doet er ook een verhaal bij? Wat goed. Ik ben daar niet zo'n ster in :-]
Ik houd het nu wel in gedachten.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer, meestal schrijf ik iets over wat we gaan doen qua versiering of dat ik een adventkalender heb. Vorige jaren waren we pas terug van vakantie, dus schreef ik iets over waar we geweest waren en of ze daar ook aan kerst deden. Als ik kinderen zou hebben dan zou ik daar iets over schrijven. Of dat we proberen om een kerstbrood te maken of zo.

Het is net als met postcrossing, ik vind het leuker om een kaart te krijgen waar iemand echt iets verteld ipv dat iemand alleen tekent met zijn naam of zoiets als; ik ben Piet en ik ben 30 en ik werk als leraar.
Daarnaast heb ik van ouderen (en minder oude mensen) in mijn omgeving nog wel eens gehoord, dat ze het juist op prijs stellen dat ik méé schrijf op de kaart. Dat het ze goed doet dat ze een boodschap nog eens een keertje te lezen.

En ik vind het leuk om te doen. ;-D
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ah, goede ideeën. Dank!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb schaamteloos verhalen zitten verzinnen voor op de kaartjes, over kerstversiering, die we dit weekend op gaan hangen, bijvoorbeeld :mrgreen:

Het waren kleine kaartjes maar ze zijn volgeschreven :A:
Zit ook vol inspiratie voor nog veel meer @(
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven