Postcrossing deel 13!!

20-08-2016 23:51 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*



Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem



Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!



Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12







Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.



Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.



Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"



Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
Oh ik zit echt zooooo te wachten op mijn volgende hurray want dan mag ik van 7 naar 8 kaartjes traveling. Erg he? Ik zit steeds te kijken of degene die ze moeten ontvangen al online zijn geweest, wat erg haha!



Misschien moet ik iets nuttigs gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
[quote]-Rivka- schreef op 21 augustus 2016 @ 01:39:



Jij ook succes met het schrijven van je 3 kaartjes. En daarna... vakantie! Waar ga je naartoe? Als je dat hier kwijt wil tenminste.[



Ik heb net m'n kaartjes geschreven! Had er geen zin in maar het was ouderwets leuk! Een pin up girl naar Günter in Deutschland, Canada krijgt een hele kleurige overzichtskaart van Holland en naar het lege USA profiel nog maar zo'n kaartje van Dokkum. Heb ze wel lekker volgeschreven en m'n kerstzegels zijn nu ook op



Ik ga 3 weken weg, eerst 2 dagen Zwitserland, dan door naar Florence, dan 2 dagen Venetië en 2 dagen iets in Oostenrijk. Heel erg veel zin in en ij ga niet samen met m'n man maar met m'n moeder. Dat vind ik nog het allerleukst!



Dank iedereen voor de fijne vakantie wensen. Als ik jullie adres had kregen jullie een kaartje



Oja en ik ga de eenzame postbode lezen. Ben erg benieuwd. Review volgt
Alle reacties Link kopieren
Heel veel plezier Elizaar! En ik zou je bijna m'n adres sturen, want ik wil wel een kaartje uit Venetië
Later is nu
quote:Tamboti schreef op 21 augustus 2016 @ 13:36:

Oh ik zit echt zooooo te wachten op mijn volgende hurray want dan mag ik van 7 naar 8 kaartjes traveling. Erg he? Ik zit steeds te kijken of degene die ze moeten ontvangen al online zijn geweest, wat erg haha!



Misschien moet ik iets nuttigs gaan doen.

Dat is wel herkenbaar voor vele Postcrossing-verslaafden vrees ik.



Wat een gezelligheid hier, in het nieuwe topic.

Daisyx, origami:



Ik heb even gespiekt bij het door jou gefavoriete kaartje Dreamer. Ik herken de skyline ook wel. Heb van deze Pool een ander kaartje gefavoriet, van hetzelfde type.



Eigenlijk zou ik vanmiddag een kaartje moeten schrijven naar de Russische. Ze schrijft ook dat ze wel van gepimpte envelop houdt, dus ik had al wat knip- plak- en freubelmateriaal klaargelegd. Maar ik heb ook lijm nodig en ik weet zeker dat ik die in huis heb, maar ik kon het vanochtend niet vinden. Ik zal later vandaag nog even weer een nieuwe poging doen om mijn vele rommellades door te spitten.
Klinkt als een hele leuke vakantie Elizaar. Nogmaals heel veel plezier gewenst. (ook met de eenzame postbode: gaat ie mee op reis?)
Veel plezier Elizaar, klinkt heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
quote:labellei schreef op 21 augustus 2016 @ 13:48:

Klinkt als een hele leuke vakantie Elizaar. Nogmaals heel veel plezier gewenst. (ook met de eenzame postbode: gaat ie mee op reis?)

Jaaaa absoluut! Ik denk dat ik die lekker in Florence ga lezen. Zitten daar op een boerderij. Lijkt me uitermate rustgevend :rollin:



Wat leuk trouwens Tamboti en ? (oeps vergeten) dat jullie postkaarten hebben genaakt van eigen foto's. Gaaf! Ik hoop dat jullie ooit mijn adres trekken
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 21 augustus 2016 @ 13:44:

Heel veel plezier Elizaar! En ik zou je bijna m'n adres sturen, want ik wil wel een kaartje uit Venetië

Als je het leuk vindt mag je me pb'en met je adres voor een Venetiaans kaartje.



Ik wil daar wel een paar mooie kaartjes gaan scoren.



Origami en Daisy welkom hier en veel postcross plezier!
Alle reacties Link kopieren
quote:Pil0u schreef op 21 augustus 2016 @ 10:29:



Ik heb nog niks gehad.... Geen hurray en geen kaartjes.... Ik wacht rustig afIk krijg soms ook tijden niks. En dan plots 4 kaarten tegelijk :-) succes met wachten Pilou!
elizaar wijzigde dit bericht op 21-08-2016 14:05
Reden: Te snel
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Fijne vakantie Elizaar, klinkt als een mooie reis!



En welkom Stappeltje, gezellig dat je mee komt schrijven. En succes met wachten!



Ja Tamboti, dat had ik in het begin ook hoor. Nu ik wat meer onderweg mag hebben komen de hurrays gelukkig vanzelf wel maar soms vond ik het zooo lang duren.



Ik dacht nieuw topic, nieuwe adressen. Ik mocht nog 2 kaartjes sturen en als er dan landen als Ghana en Iran voorbij komen dan moet ik toch ook wel. Maar helaas, het werden Rusland en Frankrijk.

Nu heb ik alle kaartjes onderweg, maar ik denk dat er, zeker van die ik donderdag verstuurd heb, later deze week wel wat aankomt. Er zit erg veel Europa bij dus het voordeel is dat dat wel wat snel gaat.



En anders gaat mn kaartje naar Oekraïne deze week geloof ik wel expired dus dan kan ik alsnog een nieuw adres trekken!
Alle reacties Link kopieren
Elizaar, je vakantie klinkt heerlijk. Heel veel plezier gewenst!



En de lijm al gevonden in één van de rommellades, Labellei? Ik zie nu allerlei Malle Pietje taferelen voor me.



En een nieuw topic is inderdaad een hele goede reden om nieuwe adressen te trekken, HappyOwl.



Ik kan geloof ik wel een beetje hulp gebruiken. Wat schrijf ik aan een jongetje van (vermoedelijk) een jaar of 6 dat met zijn Nederlandse vader (en moeder?) in Ghana woont? Hij houdt van voetballen met zijn vriendjes en van spelen met zijn treinen. Voor het profiel: het is de nummer 4 van Ghana (zijn vader is de nummer 1).



Ik heb het nogal druk en mijn hoofd loopt een beetje over. Ben echt gaar en moet zo alwéér weg. Heb echt nul komma nul inspiratie, maar wil wel graag iets op het kaartje schrijven en het morgen posten. Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 21 augustus 2016 @ 10:51:

[...]



Your wish...
quote:-Rivka- schreef op 21 augustus 2016 @ 15:11:

Elizaar, je vakantie klinkt heerlijk. Heel veel plezier gewenst!



En de lijm al gevonden in één van de rommellades, Labellei? Ik zie nu allerlei Malle Pietje taferelen voor me.



En een nieuw topic is inderdaad een hele goede reden om nieuwe adressen te trekken, HappyOwl.



Ik kan geloof ik wel een beetje hulp gebruiken. Wat schrijf ik aan een jongetje van (vermoedelijk) een jaar of 6 dat met zijn Nederlandse vader (en moeder?) in Ghana woont? Hij houdt van voetballen met zijn vriendjes en van spelen met zijn treinen. Voor het profiel: het is de nummer 4 van Ghana (zijn vader is de nummer 1).



Ik heb het nogal druk en mijn hoofd loopt een beetje over. Ben echt gaar en moet zo alwéér weg. Heb echt nul komma nul inspiratie, maar wil wel graag iets op het kaartje schrijven en het morgen posten. Iemand tips?

Niet gevonden en Malle Pietje is inderdaad een goede omschrijving.



Schrijftips:???

Moeilijk moeilijk. Heb je iets met voetbal?

Of je kunt vertellen wat je dit weekend hebt gedaan?

Je kunt in ieder geval in het Nederlands schrijven, dus misschien maakt dat het wat makkelijker???
Alle reacties Link kopieren
Hoi Malle Pietje!

Wat ontzettend leuk dat je ook aan postcrossing doet. Hier een leuk kaartje uit Nederland met Woezel en Pip!

2 echte vriendjes die je graag komen bezoeken in Ghana. Ik ben nog nooit in Ghana geweest. Ben jij weleens in Nederland geweest?

Ik heb 2 kinderen en zij heten bla en bla en zijn zo en zo oud. Ze zitten in groep bla en bla. (Alleen als je kinderen hebt ) en houden ook van voetbal.

Heel veel plezier met het voetballen met je vriendjes en groetjes aan je familie!



Zoiets?
Alle reacties Link kopieren
Bummer, ik had een uitgebreid bericht getypt, druk ik op een verkeerd knopje. Hele verhaal weg Dus hier nog een keer:



Afgelopen week (weken) wat rustiger aan gedaan met Postcrossing. Het voelde ineens een beetje als een 'moetje'. Ik ben herstellende van een burn-out dus wil oppassen met al het 'moeten'! Ik heb meer dan een week geleden een aantal adressen getrokken, en nog steeds moet ik er 2 op de post doen... Oeps!



Ik zag dat er wat nieuwelingen bijgekomen zijn? Ik weet even niet precies wie, en of ik al welkom had gezegd, maar bij deze: Welkom!!



Ook las ik dat iemand een kaartje naar Ghana mag sturen.. wat super gaaf!! Ik wens dit kaartje een goede reis toe, en hoop dat het snel zijn bestemming vindt in Ghana!



Ik had donderdag en vrijdag enthousiaste hurrays uit Belgie en Rusland, dus dat maakte me erg blij!



Ik hoop wel dat er gauw weer een kaartje mijn brievenbus vindt.. Mijn laatste ontvangen kaartje was 12 augustus. En ik sta voor met verstuurde kaartjes! Ik hoop dat komende week een goede postcrossing week wordt.



Hier even mijn 'travelling' statistieken:

USA: 47 dagen (Vakantiekaartje vanuit IJsland. Mijn andere kaarten uit IJsland zijn allemaal ontvangen. Ontvangster heeft sinds 19-7 geen kaartjes meer geregistreerd en is afgelopen maanden wel veel actief geweest, dus ik heb goede hoop dat ze op reis is en later een hele hoop kaartjes gaat registreren)

Japan: 23 dagen

China: 23 dagen

Indonesia: 23 dagen

Rusland: 16 dagen

Litouwen en Germany moet ik nog posten...



Ik mag nog 3 adressen trekken maar wil eerst de kaartjes naar Litouwen en Germany opsturen!
Alle reacties Link kopieren
Het enige wat ik met voetbal heb is dat ik er inmiddels een pesthekel aan heb doordat de buurjochies de plantjes in mijn tuin steeds weer vernielen met hun ^&^%%$#$ voetbal. Maar dat zal ik hem maar niet schrijven.

En een (saai) verjaardagsfeest en het regelen van een verhuizing voor een oude tante vindt hij vast ook niet zo interessant.

Misschien dan maar iets over treinen. Mijn broertje was er vroeger ook gek op. Pffff, het is ook nog een wenskaart, dus zeeën van schrijfruimte. Ik denk nog even verder.
Of iets over je hond? Woezel en Pip zijn toch ook hondjes?
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik loop alweer achter.

Elizaar, dat klinkt hartstikke goed. Is dat een beetje een toon die je kan gebruiken tegen een kind van 6? Heb zelf dus geen kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Jaaah, de hond, ook een goed idee! Waarom kom ik daar zelf nou niet op?
Alle reacties Link kopieren
Wat wordt er toch gezellig en veel geschreven hier!



Voor de vakantie gangers, goede vakantie!

En de nieuwelingen welkom!



Ik had vandaag gewoon een kaartje in de bus. Van een mooi 'grafisch' roze konijn. Moest er helemaal van glimlachen.



De tekst moet ik nog een keer lezen want het handschrift is wat moeilijk af en toe. Ze is in ieder geval een vrolijke postbode.

Dus dat wordt morgen registreren.



Ik heb nog weer een kaart richting Duitsland gedaan. En uit Amerika en Frankrijk afgelopen week leuke Hurray's.



De schrijftip voor Ghana vind ik mooi geschreven, vrolijk stukje passend bij woezel en pip. En bij en jong jongetje.
Alle reacties Link kopieren
Daisyx, goed om even wat rustiger aan te doen. Inderdaad niet goed als je het als "moeten" ervaart. Gelukkig kun je postcrossen altijd even op een laag pitje zetten. Hopelijk komt je zorgenkaartje uit IJsland toch nog aan in de USA.
Alle reacties Link kopieren
Rivka, als je veel ruimte over houd wat stickers plakken? Of ik teken dan soms een grappig gezichtje. Vult ruimte en oogt gezellig.
Alle reacties Link kopieren
Goed idee, Gele Sukerspin!

Ik ben blij met jullie! Kon het zelf gewoon even niet meer bedenken.
Dat wordt vast een hele leuke kaart naar Ghana zo! En Suikerspin, hoe krijg je het voor elkaar om op zondag post te krijgen? Wil ik ook!



Omdat ik mijn ongeduld niet langer kon bedwingen heb ik toch maar weer twee adressen getrokken via PostcardsUnited. De site is uiterst traag en het is een slap aftreksel, maar kaartjes zijn kaartjes, haha! En ik schrijf er ook meteen maar eentje naar een vriendin, altijd leuk.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik was ook flink verbaasd toen ik 6 kaartjes in de bus vond. Het grappige is nog, dan bijna allemaal mijn adres op dezelfde datum hebben getrokken



Ik heb ze inmiddels geregisteerd:

- Ukraine, een kaartje met een granaatappel.

- Rusland, een kaartje met een tempel (denk ik) in iedergeval heeel mooi, hihi

- Belarus, een kaartje met mijn sterrenbeeld teken.

- Rusland, een kattenkaartje.

- Engeland, een kaartje met een oude plattegrond.

- Tsjechie, een kaartje met een prachtig uitzicht by night van een havenstad.



Helaas wel 2 kaartjes met alleen het ID nummer er op, maargoed dat mocht de pret noet drukken.



Daarnaast mocht ik nog een adres trekken

Het is Canada geworden. Vind ik super leuk, mijn eerste kaartje naar dit land.



Sta nu op 46 verzonden, 50 ontvangen. Heb een hoop kaartjes die er nu al erg lang over doen. Hopelijk komen deze ergens volgende week aan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven