Postcrossing deel 14

11-03-2019 09:35 3281 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*

Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes! :mail:

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 13 overig/postcrossing-deel-13/list_messag ... start=3000

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.


Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Voor wie verschillende zegels wil plakken en de tarieven (2022)
waarde 1 = 0,96 bijplakken + 0,59 = 1,55 euro
waarde 1 = 0,96 bijplakken + 0,54 + 0,05 = 1,55 euro
waarde 1 = 0,96 bijplakken met 0,44 en 0,10 + 0,05 = 1,55

Het kan nog gekker met oudere euro zegels
4x 0,39 = 1,56 euro
0,59 + 0,54 + 0,39 + 0,03 = 1,55 euro
0,61 + 0,54 + 0,39 + 0,02 = 1,56 euro
0,77 + 0,75 + 0,02 = 1,55 euro

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"



Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 08-02-2022 11:41
7.94% gewijzigd
Later is nu
Zoals ik al schreef heb ik twee profielen. Ik heb op dezelfde dag al mijn kaarten verstuurd en inmiddels zijn er van het ene profiel al vijf aangekomen en van het andere nog geen een. Best gek want ook daar zat gewoon Duitsland en Zwitserland en zo tussen.

Nu dus weer wachten tot er wat naar mij gestuurd wordt, leuk!
Alle reacties Link kopieren
streepjesdekbed, lekker snel! Binnen Europa gaat het soms super snel. Ik heb kaarten naar Duitsland die er in 2 dagen (!!!) waren.
Heb je al eens gehad dat je met beide accounts een kaart naar dezelfde ontvanger moest sturen?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
13-08-2019 11:26
streepjesdekbed, lekker snel! Binnen Europa gaat het soms super snel. Ik heb kaarten naar Duitsland die er in 2 dagen (!!!) waren.
Heb je al eens gehad dat je met beide accounts een kaart naar dezelfde ontvanger moest sturen?
Ja best wel vaak. Als iemand 'aan de beurt' is en je trekt dan direct adressen met het ene en hop meteen erna met het andere account dan heb je soms iemand dubbel. Dat doe ik dus niet meer; ik ga dan eerst het ene schrijven en een paar uur of paar dagen later de andere adressen trekken en schrijven. Het is denk ik voor allebei niet leuk namelijk: 2x van dezelfde iets krijgen en 2x naar dezelfde iets schrijven.

Maar zo kom je er dus wel achter hoe PC een beetje werkt: iemands adres wordt dus een paar keer achter elkaar uit gegeven, alsof het even wordt opgespaard of zo en dan whoop, gaan jouw adressen er weer even achter elkaar uit.
Alle reacties Link kopieren
streepjesdekbed schreef:
13-08-2019 11:39
Ja best wel vaak. Als iemand 'aan de beurt' is en je trekt dan direct adressen met het ene en hop meteen erna met het andere account dan heb je soms iemand dubbel. Dat doe ik dus niet meer; ik ga dan eerst het ene schrijven en een paar uur of paar dagen later de andere adressen trekken en schrijven. Het is denk ik voor allebei niet leuk namelijk: 2x van dezelfde iets krijgen en 2x naar dezelfde iets schrijven.

Maar zo kom je er dus wel achter hoe PC een beetje werkt: iemands adres wordt dus een paar keer achter elkaar uit gegeven, alsof het even wordt opgespaard of zo en dan whoop, gaan jouw adressen er weer even achter elkaar uit.
Dat zou mij niet verbazen, want soms krijg je opvolgende kaarten uit hetzelfde land. Het lijkt mij stug dat er op hetzelfde moment 2 kaarten van mij geregistreerd worden.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
13-08-2019 12:07
Dat zou mij niet verbazen, want soms krijg je opvolgende kaarten uit hetzelfde land. Het lijkt mij stug dat er op hetzelfde moment 2 kaarten van mij geregistreerd worden.
Dat is mij inderdaad ook al vaker opgevallen.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
mevrouwiglesias schreef:
13-08-2019 14:02
Dat is mij inderdaad ook al vaker opgevallen.
Sowieso zou je dat op moeten vallen als je je hurrays krijgt. :biggrin:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Haha, ik had het eerder moeten schrijven: net de eerste hurray op het andere account, van - inderdaad - een kaart naar Duitsland. Ze vond hem grappig. :-)
Alle reacties Link kopieren
Fijn! :cheer2:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
13-08-2019 14:44
Sowieso zou je dat op moeten vallen als je je hurrays krijgt. :biggrin:

Vooral bij de kaartjes die je krijgt, volgens mij
Ik heb wel eens 2 kaartjes gekregen, die nog net niet uit dezelfde straat kwamen, maar zeker bij elkaar uit de buurt en opeenvolgende nummers.
maarja, als het maar leuke kaartjes zijn, he.

Morgen ga ik écht schrijven.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
13-08-2019 18:49
Vooral bij de kaartjes die je krijgt, volgens mij
Ik heb wel eens 2 kaartjes gekregen, die nog net niet uit dezelfde straat kwamen, maar zeker bij elkaar uit de buurt en opeenvolgende nummers.
maarja, als het maar leuke kaartjes zijn, he.

Morgen ga ik écht schrijven.
Bij het registreren krijg je wel altijd zo'n déjà vu idee.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Een hurray ontvangen uit Canada. Zij had op haar profiel gevraagd aan welke kleur wiskunde voor jou heeft. En ze was erg blij met mijn uitgebreide antwoord. :cheer:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Wat een grappige vraag!
Wiskunde is voor mij kleurloos, trouwens. Of blauw, wat raar is, want ik houd niet van blauw en was vroeger gek op wiskunde.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is het ook blauw. Biologie is groen. Scheikunde paars en natuurkunde oranje.
Maar ik had een vergelijking getrokken met de zee, aangezien de meeste mensen niet verder komen dan de oppervlakte en dat daaronder nog zoveel interessants te vinden is.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb mijn eerste kaartje ontvangen!
Op mijn verjaardag!
Uit USA!

Ik vind het zo leuk, er staat ook een hele leuke tekst op met verwijzingen naar wat er in mijn profiel staat, en een klein stickertje met een dier dat ik leuk vind.

En nu? Ik ga het kaartje registreren en een hurray schrijven, mijn vraag is nu: is de hurray alleen voor de verstuurder van de kaart of komt die op de postcrossing site?
En als ik iemand een bericht zou willen sturen, kan ik dat via de site doen of is dat not done?

Groetjes!
Aan het typen...

Wat leuk Lys-Ann! En gefeliciteerd :cheer2:

Je bericht in de hurray is alleen zichtbaar voor de ontvanger. En volgens mij kun je verder op geen andere manier met anderen communiceren. Maar dat weet ik niet zeker. Het is ieg niet de bedoeling van PC. De bedoeling is dat je communiceert per kaart ;-D

Ik had zelf deze week 4 kaarten in de bus! Waarvan 2 uit Nederland, maar eentje was erg mooi! En had gister een hele gekke kaart ontvangen. Had niks te maken met mij, mijn profiel of de verstuurder of haar land. Er stond verder ook geen toelichting bij. Toen ik op haar wall keek, zag ik dat ze iedereen soortgelijke vreemde kaarten stuurde. Tja, het mag natuurlijk, maar wel een beetje jammer...
Ik kreeg vandaag een kaart van de Aland eilanden, had ook een heel kort registratienummer.
Heel leuk verhaaltje er op en ook echt een kaart voor mij, super leuk!
anoniem_382003 wijzigde dit bericht op 15-08-2019 19:21
Reden: Aanvulling
28.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Lys-Ann! En inderdaad de Hurray kan alleen degene lezen die de kaart heeft gestuurd. Hoe mooier de kaart en de tekst achterop de kaart hoe meer aandacht ik besteed aan de Hurray's.
@Frekkel, de Aland eilanden, super cool. Ik heb er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord maar ik ga het snel googelen.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Kissie30 en Lys-Ann, leuk dat het bij jullie binnen begint te lopen.

Een hurray is tussen jou en de ontvanger/verstuurder. Deze zijn niet inzichtelijk ergens anders, dus als je ze wilt bewaren, dan zul je de email moeten bewaren!
Op een profiel staat ook een knop om iemand een berichtje te sturen. Ook hier weer, hiervan wordt geen kopie op de website opgeslagen.

Je mag wel via de messageknop contact opnemen, maar meestal is dit als je nog iets toe wilt voegen aan je hurray, vragen/aanbieden van een swap (ruilverzoek voor kaarten ed) of misschien een vraag ergens over. Niet voor lange gesprekken en zo. :-D
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Postzegels worden weer duurder :thunder:

https://www.ad.nl/economie/postnl-mag-p ... ~a21f4e04/
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
16-08-2019 10:52
Postzegels worden weer duurder :thunder:

https://www.ad.nl/economie/postnl-mag-p ... ~a21f4e04/
Tja, ik ben niet verbaasd. Sinds 2001 worden ze elk jaar duurder, onder het mom van; het is anders niet rendabel. Begrijpelijk, maar eigenlijk zou de post gewoon weer van de overheid moeten zijn ipv een commercieel bedrijf.

Postzegelsmetkorting heeft nu ook postzegels met een 1 voor het buitenland. Is misschien wel minder leuk, maar wel veel voordeliger op langer termijn.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Kissie30 schreef:
15-08-2019 19:01

Ik had zelf deze week 4 kaarten in de bus! Waarvan 2 uit Nederland, maar eentje was erg mooi! En had gister een hele gekke kaart ontvangen. Had niks te maken met mij, mijn profiel of de verstuurder of haar land. Er stond verder ook geen toelichting bij. Toen ik op haar wall keek, zag ik dat ze iedereen soortgelijke vreemde kaarten stuurde. Tja, het mag natuurlijk, maar wel een beetje jammer...
Wat jammer Kissie! Iemand die een flinke stapel gratis kaarten ooit eens heeft gescoord misschien?

Ik heb mijn eerste kaart uit Nederland gekregen, een hele mooie. Verder drie Hurrays gehad, zelfs de kaart naar China is aangekomen. :-D
Alle reacties Link kopieren
Vervelend, alweer een prijsstijging. Helaas inderdaad niet onverwacht. Postbezorging is niet rendabel nee, maar ik zie dat de eerste jaren nog niet verdwijnen, daarvoor is er weer teveel post.

Ik ben het met dianaf eens dat het niet gunstig is dat PostNL een commercieel bedrijf is geworden en ook nog moet concurreren met andere bedrijven. Voor in ieder geval Sandd is het ook niet goed, het is niet voor niets dat Sandd en PostNL samen zullen gaan wanneer ACM eindelijk die toestemming geeft.

Een van de Duitse kaarten is trouwens via Sandd bezorgd en heeft er (daarom?) 12 dagen over gedaan om aan te komen (volgens het poststempel).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanmiddag nog 3 kaartjes geschreven. Morgen wel meer, denk ik.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Leuk Dreamer! Beetje leuke profielen?

Ik heb er gisteren weer 3 verstuurd, USA, Japan en Bulgarije. Die naar Bulgarije trok ik het laatst en eigenlijk had de kaart die ik al naar de Japanner had geschreven, voor hem passender geweest. Nou ja, ik heb een goed alternatief kunnen vinden nog. Een volgende keer, bij meerdere slots, is het misschien beter om alles in 1 keer op te vragen.

Zes kaarten zijn nu onderweg. Die naar Belarus nu het langst, 16 dagen.
Alle reacties Link kopieren
Ik stuurde op de sterfdag van Elvis een kaartje naar Lisa Marie. Vond het wel toepasselijk. Ze is trouwens Duitse, dus heeft vast geen connectie (ja, of wel natuurlijk)

Verder naar Amerika en Rusland. Niet echt opzienbarende profielen.

Ik heb net 7 adressen getrokken. Een paar leuke profielen, maar al met 2500+ ontvangen kaartjes.. gelukkig nog geen huisjes ontvangen, maar met zulke leuke profielen zou ik ook graag ingaan op hun speciale wensen en daarvoor moet je dus bijna álle kaartjes bij langs. (hebben ze dit kaartje van Star Wars al... )

Gelukkig ook een paar profielen met maximaal 100 ontvangen kaartjes :)
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven