Postcrossing deel 14

11-03-2019 09:35 3281 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*

Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes! :mail:

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 13 overig/postcrossing-deel-13/list_messag ... start=3000

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.


Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Voor wie verschillende zegels wil plakken en de tarieven (2022)
waarde 1 = 0,96 bijplakken + 0,59 = 1,55 euro
waarde 1 = 0,96 bijplakken + 0,54 + 0,05 = 1,55 euro
waarde 1 = 0,96 bijplakken met 0,44 en 0,10 + 0,05 = 1,55

Het kan nog gekker met oudere euro zegels
4x 0,39 = 1,56 euro
0,59 + 0,54 + 0,39 + 0,03 = 1,55 euro
0,61 + 0,54 + 0,39 + 0,02 = 1,56 euro
0,77 + 0,75 + 0,02 = 1,55 euro

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"



Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 08-02-2022 11:41
7.94% gewijzigd
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb afgelopen weekend weer eens wat adressen getrokken, plus nog een 2e kans kaart (1e is al expired) naar China geschreven (maar daarvan moet ik het Chinese adres nog printen). Er zijn er 4 weg, niets boeiends qua landen, nog 1 waar ik geen inspiratie voor had qua tekst.

Over favoriete... voor mij is het 'belangrijker' waar ze heen gaan, dan waar ze vandaan komen. Ik vind Zuid-Amerika tof, en Afrika. Beide volgens mij 1 kaart naar verzonden, en 1 terug. Er is al 250 dagen een kaart naar Macao onderweg, vond ik ook gaaf. Maar die is al 9 maanden niet online geweest en slechts 4 verzonden en 0 geregistreerd, dus dat gaat hem vast niet meer worden. Daar baal ik dan wel van. Ik loop inmiddels weer 2 voor (en had voor ik getrokken had niets meer wat kon komen, want al maanden niets verstuurd) en daar hou ik ook niet van. Hopelijk komt de 2e China kaart aan en trekt PC het weer een beetje recht met minder kaarten mijn kant op.

@MevrouwIglesias, oh ja ik vind zulke 'veeleisende' teksten ook niets. Eigenlijk moet je die gewoon rapporteren vind ik. Stelletje mafklappers. Of niets sturen lol. Zoek het lekker uit.

Ik heb wel vaker een berichtje naar PC gestuurd als ze niets registreren, zoals mijn kaart naar Kuweit, dame al 2 jaar member, alleen verzonden. Ja leuk, maar als niets aankomt, vind ik er niets aan. (toen heeft PC er trouwens een stuk of 10 volgens mij vanuit hun zelf geregistreerd, kreeg geen hurray maar Kuweit had ineens op 1 dag 10 geregistreerde kaarten, het viel me alleen op omdat de kaart ineens uit mijn traveling list weg was) De China kaart dame was ook al 1,5 jaar actief en niets geregistreerd. Bericht naar PC en meteen 3 registraties. Helaas niet mijn kaart, maar ik doe dus nog een poging. Zulke 'members' zonder registraties krijgen anders geen 2e kans anders van mij. Ben gekke henkie niet.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Goh Lunchlover, wat doe jij een hoop moeite voor expired kaarten. Ik doe daar eigenlijk niets aan. Af en toe kijk ik op hun profiel, omdat ik misschien het id vergeten ben en ze die dus niet hebben. Dan hoop ik dat ze dat in hun profiel zetten. Doe ik wel, namelijk.

Verder is het jammerdebammer, kaartje kwijt. Zo iemand die helemaal niets ontvangen geregistreerd heeft, is inderdaad jammer. Iemand die al 9 maanden niet online was, is gewoon raar dat je daar ineens weer een adres van trekt, eigenlijk.

Mevrouw Iglesias, dat is inderdaad een behoorlijke NOT to do lijst Wel duidelijk. :hihi:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
20-03-2019 06:18
Goh Lunchlover, wat doe jij een hoop moeite voor expired kaarten. Ik doe daar eigenlijk niets aan. Af en toe kijk ik op hun profiel, omdat ik misschien het id vergeten ben en ze die dus niet hebben. Dan hoop ik dat ze dat in hun profiel zetten. Doe ik wel, namelijk.

Ja, ik wil dat ze aankomen :facepalm: zeker de "leuke landen" :rofl:
lunchlover wijzigde dit bericht op 20-03-2019 19:45
0.24% gewijzigd
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Ik zag gisteren wel tot mijn blijdschap dat m'n kaartje naar Algerije, ooit, wel aankwam :) Maar ik wil dan ook wel een kaartje daar vandaan.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg vandaag gewoon 2 kaartjes uit Maleisië :O Of eigenlijk 3, want ik kreeg 2 kaartjes in 1 enveloppe. Van beide kreeg ik een etenskaartje.
Morgen ga ik ze hopelijk registreren (kan nu geen goede foto maken, ivm lamplicht en bovendien moet ik zo weer weg)
EN ik kreeg nog een kaartje uit Rusland. Gisteren kreeg ik ook al 2 kaartjes, dus ik ben weer verwend :) (en heb weer veel meer ontvangen dan dat ik gestuurd heb.. of dan mijn gestuurde kaarten geregistreerd zijn)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik had een adres in Rusland die wilde haar kaart in een enveloppe. Heb ik niet gedaan, want dat is geen ansichtkaart vind ik.

Er zijn wel kaartjes naar mij onderweg nu weer.

Ik heb ooit een kaartje naar Guernsey mogen sturen, was leuk. Ik heb nog nooit een adres in Noorwegen, Ierland, Oostenrijk of Puerto Rico gehad. Natuurlijk wel meer landen niet, maar uit deze genoemde landen heb ik wel 2 of meer kaartjes ontvangen.
Alle reacties Link kopieren
Oh en ik had Hurray's. Uit Nieuw Zeeland (super snel aangekomen en die vrouw woont ook nog eens remote en gaat maar 1x per week naar haar postbus) en een Hurray uit Tsjechië (weinig info, maar wel blij met de kaart en postzegel) en een Hurray uit Duitsland en Rusland.
Alle reacties Link kopieren
Postcrossers die hun profiel zo negatief formuleren word ik ook obstinaat van! Die krijgen in ieder geval geen echt mooie kaart van mij. (6) Zelfgemaakte familiekiekjes worden ook weer niet zooo vaak verstuurd dat je daar tegen hoeft te protesteren op je profiel. Ik heb ze er nog niet bij gehad (na 400 kaarten). Oh, en mijn Duitse stad heeft een minderwaardigheidscomplex qua toerisme, dus hier helaas geen mooie stadsgezichten als single view. Je hebt niet alles voor het uitkiezen, he.

Ik ben me gisteren wel iets te buiten gegaan in een onopvallend boekenwinkeltje met supermooie kaarten :whistle: Maar de kaarten waren ook maar 90 cent, waarbij andere winkels al snel bij 1,20 zitten tegenwoordig.

Dreamer, jij kreeg 2 kaarten tegelijk uit Maleisie? Soms is postcrossing echt een beetje maf qua landen. Ik kreeg in 3 jaar tijd 1 kaart uit Oostenrijk en laatst ineens 3 binnen een week. En de enige 2 kaarten die ik uit Portugal heb ontvangen, kwamen ook op dezelfde dag.

Lunchlover, is het niet zo dat Postcrossing een profiel kan opdoeken als mensen zich slecht gedragen/niet reageren? En dat dan de kaarten die onderweg zijn automatisch geregistreerd worden?
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat jouw stad geen mooie stadsgezichten heeft op kaartjes, Snorhaar. Misschien moeten we dat zelf eens maken. Zoals ik ook zelf ooit een kaartje van onze voetbaltempel maakte. Helaas kan ik nu niet bij die foto (staat op oude pc) want die wil ik eigenlijk nog wel een keertje doen.

En ja, 2 kaarten uit Maleisië, terwijl ik daar al heel lang geen kaartje weg kreeg, waarbij dus ook nog 2 van één van de 2. Met een busticket erbij in. Leuk, maar daar vraag ik niet echt om Heb nog niet geregistreerd, maar zou me niets verbazen als er tussen de ID's ook maar een paar cijfers verschil zitten. Dan lijkt het soms of het adres op hetzelfde moment getrokken is.

Volgens mij spreekt postcrossing 'slechte' postcrossers inderdaad wel aan.
dreamer wijzigde dit bericht op 22-03-2019 10:17
7.80% gewijzigd
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Oh.. en ik heb gisteren niets geregistreerd, want hoofdpijn, maar kreeg wel allemaal blije hurray's. Dus nu sta ik weer voor met verzenden, wat stiekem ook wel leuk is, voordat ik de kaartjes registreer :$
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, jouw voetbalstadion werd best gewaardeerd toch? Ik heb inderdaad ook een stadsgezicht in eigen beheer gemaakt, single view met naam stad erop, voor de liefhebbers.
Moet ik trouwens ook nog eens doen met een bord "Grünkohl". Er is hier een enorme cult rondom de boerenkool, maar de stad verkoopt alleen suffe kaartjes met een soort stripfiguur die met een boerenkooltakje wappert. Alleen had ik er eerder aan moeten denken, nu is het seizoen wel weer zo'n beetje voorbij
Alle reacties Link kopieren
Hier in de buurt zag ik laatst nog een veldje. Snel een foto maken en sturen? :hihi:
(als het er nog staat dan)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik stuurde een oud stadsbeeld naar Oostenrijk. Een haventje, die we nu niet meer hebben. De ontvanger 'ruikt de zee en de vis', wanneer ze het plaatje ziet. Knap, want mijn stad ligt niet aan zee. Maar toch leuk :D
Later is nu
Ja jammer soms dat mensen zoveel eisen hebben met wat ze niet willen. Naar zulke mensen zou ik dan ook niet Mn mooiste kaart heen sturen en ik denk dat ik de kaart ook niet helemaal vol zou schrijven. Maar als iemand graag een envelop wil vind ik dat geen probleem.

Deze week 2 hurrays. Nederland die had ik ook wel verwacht en USA na 8 dagen al. Ik sta nu ook weer gelijk met ontvangen en verzenden. Denk dat er toch wel iets binnenkort mijn kant op komt. Taiwan, China en Rusland al meer dan 3 weken onderweg. Duurt wel lang Taiwan had ik toch eerder verwacht.

Leuk idee, die zelfgemaakte kaarten. :-D
Alle reacties Link kopieren
Wat zou het nut kunnen zijn dat iemand een kaart wil met een envelop erom? Misschien snap ik het gewoon niet haha.
Alle reacties Link kopieren
_melon schreef:
23-03-2019 13:35
Wat zou het nut kunnen zijn dat iemand een kaart wil met een envelop erom? Misschien snap ik het gewoon niet haha.

Sommige mensen vind het zonde dat de kaart een beetje beschadigd door de post. Maar anderen willen de kaart niet beschadigen als ze de postzegels eraf weken, dus dan hebben ze hem liever in een envelop, zodat de kaart heel blijft en de postzegels er goed af gaan.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Ik had in de zomer een paar kaarten vanuit Canada verstuurd. Een van die kaarten ging naar India, naar iemand die om een envelop vroeg omdat veel kaarten beschadigd aankwamen bij hem. Thuis had ik dat wel gedaan, maar op re is had ik natuurlijk geen enveloppen en die Canadese kaarten zijn ook nog eens extra groot. Ontvanger schreef toen in de hurray dat de kaart helaas gescheurd aangekomen was. Vond ik toch zo sneu :sigh:
Sinds twee weken ook hiermee bezig. Wel gestuurd en aangekomen, maar nog niks zelf ontvangen. Thuis had ik maar weinig kaarten meer. Ja alles van Boomerang jaren geleden weg gedaan. Dus ik heb er maar een hoop op aliexpres besteld.
Alle reacties Link kopieren
Net nog even een kaart getrokken, hij mag weer maar Duitsland. Maar een leuk profiel! Wel al 2500 ontvangen, maar hij vind alles leuk, ook zelfgemaakt, dubbele, als hij ze al een x heeft gehad... Hij zegt pc is fun not stress. Ik :heart: van zulke profielen.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Gisteren kaartje naar Taiwan aangekomen, 25 dagen. Vond ik best lang. En een superleuk berichtje. Dat ze het een mooie kaart vond en mocht ik ooit in Taiwan komen wilde zij mijn gids wel zijn. :-D daar word je toch blij van. En ik zag onder de hurray dat er nu ook weer een kaart mijn kant op komt. Stond er bij de andere 4 kaarten die aangekomen waren nog niet bij. Dus mijn adres zit weer in de molen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een beetje op Aliexpress aan het shoppen, want binnenkort grote kortingsactie. Ik twijfel of ik er ansichtkaarten ga kopen. Ik heb dat in het verleden wel gedaan en van een bepaald merk zijn ze echt mooi. Ze hebben dan pakjes van 30 kaarten voor 3-6 euro.
Misschien gelijk wat stickers en tape meebestellen... :proud:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
25-03-2019 16:55
Ik ben een beetje op Aliexpress aan het shoppen, want binnenkort grote kortingsactie. Ik twijfel of ik er ansichtkaarten ga kopen. Ik heb dat in het verleden wel gedaan en van een bepaald merk zijn ze echt mooi. Ze hebben dan pakjes van 30 kaarten voor 3-6 euro.
Misschien gelijk wat stickers en tape meebestellen... :proud:

Welk merk is mooi Dianaf?
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
25-03-2019 16:55
Ik ben een beetje op Aliexpress aan het shoppen, want binnenkort grote kortingsactie. Ik twijfel of ik er ansichtkaarten ga kopen. Ik heb dat in het verleden wel gedaan en van een bepaald merk zijn ze echt mooi. Ze hebben dan pakjes van 30 kaarten voor 3-6 euro.
Misschien gelijk wat stickers en tape meebestellen... :proud:
Ansichtkaarten kopen bij Aliexpress? Nooit aan gedacht. Ik koop bijna al mijn kaarten online, en de meeste bij het postcrosscollectief.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Kaarten bij aliexpress, heb ik ook nooit aan gedacht. Hebben ze daar mooie tape? Ja? Ik zoek nog leuke tape. Wat ik in de winkels tegenkom is toch vaak hetzelfde.

Ik kocht laatst bij leukepost.nl
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik sta weer 6 kaarten voor met verzonden. Kan nog wat tegemoet zien dus :-D
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven