Postcrossing deel 14

11-03-2019 09:35 3281 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*

Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes! :mail:

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 13 overig/postcrossing-deel-13/list_messag ... start=3000

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.


Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Voor wie verschillende zegels wil plakken en de tarieven (2022)
waarde 1 = 0,96 bijplakken + 0,59 = 1,55 euro
waarde 1 = 0,96 bijplakken + 0,54 + 0,05 = 1,55 euro
waarde 1 = 0,96 bijplakken met 0,44 en 0,10 + 0,05 = 1,55

Het kan nog gekker met oudere euro zegels
4x 0,39 = 1,56 euro
0,59 + 0,54 + 0,39 + 0,03 = 1,55 euro
0,61 + 0,54 + 0,39 + 0,02 = 1,56 euro
0,77 + 0,75 + 0,02 = 1,55 euro

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"



Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 08-02-2022 11:41
7.94% gewijzigd
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
25-03-2019 20:05
Ik sta weer 6 kaarten voor met verzonden. Kan nog wat tegemoet zien dus :-D

Ik sta er nog maar 1 achter. Ik heb 8 dagen terug al 5 adressen getrokken, en nog niets binnen. Bijzonder wel. Prima hoor, want ik vond er iets aan als ik 3 dagen na mijn setje de bus in was gegaan al 5 kaarten op de mat had liggen. Maar daarom verzend ik er nu ook maar 5 per keer, dus 1 binnen, weer 1 weg. Ik heb een beetje hoop dat de boel weer recht is getrokken...
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg gisteren weer een paar kaartjes. 1met een Harry Potter postzegel, een teckelpostzegel én een opgeplakt girafje. De achterkant was bijna leuker dan de voorkant (maar dat was een landkaart van Brazilië en dat vind ik ook heel leuk)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik sta de laatste tijd ook altijd voor met gekregen kaarten. Geen idee hoe dat komt.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat zijn de wonderen van postcrossing, MevrouwIglesias. Daar zijn al heel wat onderzoeken en theorieën op losgelaten hier :rofl: Net als de reden dat kaartjes er soms zo enorm lang over doen.

Zo stond er een paar jaar terug in de krant (of op internet) dat een Russische postbode jarenlang zelf leuke kaartjes had gehouden. Kijk, dat verklaart zóveel! We gingen er gemakshalve maar vanuit dat deze man van ons allemaal een kaartje (of 2 of 3) op z'n schoorsteenmantel had staan :proud:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
27-03-2019 09:47
Zo stond er een paar jaar terug in de krant (of op internet) dat een Russische postbode jarenlang zelf leuke kaartjes had gehouden. Kijk, dat verklaart zóveel! We gingen er gemakshalve maar vanuit dat deze man van ons allemaal een kaartje (of 2 of 3) op z'n schoorsteenmantel had staan :proud:

Nieeeeet O_O
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Mooie merken zijn oa Miss Time (oa glow-in-the-dark), Merry Tree (Maldives, Paris), Laverton. Ik zou wel zoeken op onderwerp ipv de merknamen.

Bijvoorbeeld deze van Audrey Hepburn.
https://nl.aliexpress.com/item/30sheets ... 4c4dPntwLs

Kaarten zijn vaan 10 bij 14, dus een slagje kleiner. Meestal tussen de 3-6 euro. Als het goedkoper is, altijd even checken wat de maten zijn, want het kunnen ook minikaarten zijn. Die zijn echt niet geschikt voor postcrossing. Met 2 postzegels zijn ze vol. :biggrin:

En washi tape, stickers... er is echt veel keus! Met name de multipacks hebben interessante prijzen én leuke motieven.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg gisteren 4 kaarten en vandaag 6!
En één van de kaarten van vandaag, is zo'n toeristensetje. Kaartjes op harmonica-manier aan elkaar, zeg maar. Met kaartjes van Kentucky, maar gestuurd vanuit België. Deze persoon schrijft "ik kon uit een klein landje België genaamd", alsof ik België niet ken @( Heel bijzonder. Die schrijft mogelijk aan iedereen hetzelfde :hihi:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
28-03-2019 19:19
Ik kreeg gisteren 4 kaarten en vandaag 6!
En één van de kaarten van vandaag, is zo'n toeristensetje. Kaartjes op harmonica-manier aan elkaar, zeg maar. Met kaartjes van Kentucky, maar gestuurd vanuit België. Deze persoon schrijft "ik kon uit een klein landje België genaamd", alsof ik België niet ken @( Heel bijzonder. Die schrijft mogelijk aan iedereen hetzelfde :hihi:

:rofl:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
27-03-2019 09:47
Ja, dat zijn de wonderen van postcrossing, MevrouwIglesias. Daar zijn al heel wat onderzoeken en theorieën op losgelaten hier :rofl: Net als de reden dat kaartjes er soms zo enorm lang over doen.

Zo stond er een paar jaar terug in de krant (of op internet) dat een Russische postbode jarenlang zelf leuke kaartjes had gehouden. Kijk, dat verklaart zóveel! We gingen er gemakshalve maar vanuit dat deze man van ons allemaal een kaartje (of 2 of 3) op z'n schoorsteenmantel had staan :proud:
Hahaha, prachtig verhaal!
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
28-03-2019 19:19
Ik kreeg gisteren 4 kaarten en vandaag 6!
En één van de kaarten van vandaag, is zo'n toeristensetje. Kaartjes op harmonica-manier aan elkaar, zeg maar. Met kaartjes van Kentucky, maar gestuurd vanuit België. Deze persoon schrijft "ik kon uit een klein landje België genaamd", alsof ik België niet ken @( Heel bijzonder. Die schrijft mogelijk aan iedereen hetzelfde :hihi:
Of hij/zij weet niet waar Nederland ligt. :-D
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Dat zou toch wat zijn, MevrouwIglesias :proud:

Als je het dan toch over een enthousiaste hurray hebt:

your amazing postcard arrived today. Oh, what a happy and wonderful day for my mailbox and soul! Thank you for the awesome card, beautiful stamp, but above all, your friendly and kind words. Thank you for all the time, money, love and energy you invested into this card.

I was in Međugorje and I prayed for you and your needs.


Zelfs als ik heel enthousiast ben, kan ik het niet zo formuleren, ben ik bang. Wel heel fijn om te lezen :)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
29-03-2019 06:33
Dat zou toch wat zijn, MevrouwIglesias :proud:

Als je het dan toch over een enthousiaste hurray hebt:

your amazing postcard arrived today. Oh, what a happy and wonderful day for my mailbox and soul! Thank you for the awesome card, beautiful stamp, but above all, your friendly and kind words. Thank you for all the time, money, love and energy you invested into this card.

I was in Međugorje and I prayed for you and your needs.


Zelfs als ik heel enthousiast ben, kan ik het niet zo formuleren, ben ik bang. Wel heel fijn om te lezen :)
Zo, daar word je nog eens vrolijk van! Ik kreeg gisteren een hurray met alleen 'thanks'. Een Duitser die geen of slecht Engels spreekt denk ik dan maar. Stiekem vind ik het wel jammer (maar ik wil echt niet zeuren) want ik maak altijd best een feestje van mijn kaarten. Plak mooie postzegels van 'postzegelsmetkorting.nl', schrijf een leuk verhaaltje over mezelf of over wat er op de kaart staat, plak kleine stickertjes ter versiering en teken bloemenkransjes (kan ik best leuk :-)) om het een en ander nog kleurrijker te maken. Wat schrijven/plakken/tekenen jullie op je ansichtkaarten?
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb speciaal kleine stickertjes gekocht, om tussen de tekst te plakken. Ik heb ook postzegels van postzegels met korting. (en daarmee heb je de kaart al behoorlijk vol) Ik schrijf in verschillende kleurtjes (id altijd in rood) Dan heb ik nog heel veel washitape, maar daar is vaak geen ruimte meer voor :O
Soms print ik de adressen uit, dan plak ik ze oa met washitape vast, maar dan kan ik een stuk minder schrijven. Daarnaast heb ik nog kleine stempeltjes (zijn bij sommige boekwinkels, ter grootte van een pion van halma, erg leuk)
Later is nu
Geweldig iemand die denkt dat wij België niet kennen of andersom. Sommige mensen...

Zelf ben ik nog niet heel erg creatief. Washitape wil ik nog wel een keer kopen.

2 kaarten die lang onderweg waren zijn aangekomen. Vandaag een kaart naar Duitsland gestuurd. Beetje typisch profiel van een man, maar ach hij was met elke kaart blij dus dat scheelt.
Gisteren kaart ontvangen uit Frankrijk. Dat was mijn eerste weer, na een lange stop. Dus mijn adres zit weer in de molen. :-D
Ik heb me ook aangemeld voor postcrossing en mijn eerste 5 adressen gekregen die ik morgen de deur uit doe. Ik ben dus helemaal nieuw en nog een beetje aan het ontdekken. Wel vet leuk dit!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga er vanavond eens even voor zitten. Heb een hele berg ontvangen kaartjes die ik nog eventjes in m'n boek moet doen. En even kijken hoeveel postzegels ik nog heb, zodat ik ook wat kan versturen :)
Alle reacties Link kopieren
Leuk TeAmoKiwi!
De brievenbussen worden helaas pas op maandag geleegd, dus dan gaan je kaartjes pas echt op reis.

Ik heb net 4 kaartjes geregistreerd en sta nu gelijk met ontvangen en verzenden. Heb nog 2 te registreren liggen, waaronder van die Belg, die dus zo'n hele rits kaartjes stuurde. Weet niet goed hoe ik dat moet fotograferen, eigenlijk. En kaartjes dus van Kentucky, the 'Lincolnstate', heb ik nu geleerd. Staan allemaal oude gebouwtjes op.
Later is nu
Welkom TeAmoKiwi! Waar gaan je kaartjes heen? In het begin kan soms best lang duren maar als je veel buurlanden hebt gaat het meestal wel snel.

Gisteren een kaartje uit België gekregen. Een lieve vrouw van 75 die vroeger lerares in talen is geweest. Ze sprak er ook 5. Ook nog een mooie kaart. Daar kan ik dan zo blij van worden.
Vlinder237 schreef:
31-03-2019 10:59
Welkom TeAmoKiwi! Waar gaan je kaartjes heen? In het begin kan soms best lang duren maar als je veel buurlanden hebt gaat het meestal wel snel.
De kaartjes gaan naar Zwitserland, Duitsland (40 km bij mij af, lol), oostenrijk, USA, en rusland.
Heb me wel verkeken op de postzegels zeg, wat duuuur :(
Alle reacties Link kopieren
TeAmoKiwi schreef:
31-03-2019 12:28
De kaartjes gaan naar Zwitserland, Duitsland (40 km bij mij af, lol), oostenrijk, USA, en rusland.
Heb me wel verkeken op de postzegels zeg, wat duuuur :(
Ja klopt, vind ik ook. Daarom heb ik altijd maar 4 kaarten onderweg. Dat komt er in de praktijk op neer dat ik er zo'n 5 tot 6 per maand verstuur. Verder koop ik mijn zegels bij postzegelsmetkorting.nl. Scheelt uiteindelijk maar weinig maar ik was de saaie internationale zegels op den duur helemaal zat.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
mevrouwiglesias schreef:
31-03-2019 12:47
Ja klopt, vind ik ook. Daarom heb ik altijd maar 4 kaarten onderweg. Dat komt er in de praktijk op neer dat ik er zo'n 5 tot 6 per maand verstuur. Verder koop ik mijn zegels bij postzegelsmetkorting.nl. Scheelt uiteindelijk maar weinig maar ik was de saaie internationale zegels op den duur helemaal zat.
Dat is een heel goed idee, daar ga ik ook eens naar kijken. Ik zal er per maand ook niet meer dan 5 uitsturen. Als ik zie dat sommigen er al 15.000 hebben verzonden, pohhh wel duur grapje dan. Maar wel erg leuk.
Alle reacties Link kopieren
TeAmoKiwi schreef:
31-03-2019 13:19
Dat is een heel goed idee, daar ga ik ook eens naar kijken. Ik zal er per maand ook niet meer dan 5 uitsturen. Als ik zie dat sommigen er al 15.000 hebben verzonden, pohhh wel duur grapje dan. Maar wel erg leuk.
In sommige landen is het een stuk goedkoper. Als ik vanuit Portugal iets naar Nederland verstuur kost het mij 86 cent. De kaart is er dan binnen een week! Bonaire wereldwijd 99 cent. Vaak zijn de tarieven in landen waar de post nog een staatsbedrijf is, veel lager dan in landen waar het (deels) geprivatiseerd is.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog steeds geen kaarten binnen... zouden ze een aanpassing in het algoritme hebben ofzo? Dat je adres niet word uitgegeven voor je voor staat met verzenden (zou ik verwelkomen zoiets trouwens)? Ik sta nu eindelijk weer gelijk. Dus ben er wel blij mee, maar ik vraag me nu ook een beetje af of mijn postbode niet zit te genieten van mijn kaarten...

(6)
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Kunnen jullie je nog herrineren hoelang het duurde voordat je je allereerste kaarten ontving? Ontvang je pas kaarten nadat jouw eerste eigen kaarten zijn ontvangen?

Mijn 5 kaarten zijn sinds gisteren de deur uit, jeuj. Ben zo benieuwd! Heb tevens al nieuwe kaarten besteld + postzegels.
Alle reacties Link kopieren
In het begin duurt het, zeker voor je gevoel, erg lang. Heb je op de kaartjes gezet dat het je eersten zijn? Dan wil men misschien wat sneller registreren. (werkt bij mij) Als je op een gegeven moment een tijd bezig bent, krijg je meestal wekelijks kaartjes. Helaas vaak een stapel ineens.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven