Postcrossing deel 14

11-03-2019 09:35 3281 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*

Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes! :mail:

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 13 overig/postcrossing-deel-13/list_messag ... start=3000

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.


Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Voor wie verschillende zegels wil plakken en de tarieven (2022)
waarde 1 = 0,96 bijplakken + 0,59 = 1,55 euro
waarde 1 = 0,96 bijplakken + 0,54 + 0,05 = 1,55 euro
waarde 1 = 0,96 bijplakken met 0,44 en 0,10 + 0,05 = 1,55

Het kan nog gekker met oudere euro zegels
4x 0,39 = 1,56 euro
0,59 + 0,54 + 0,39 + 0,03 = 1,55 euro
0,61 + 0,54 + 0,39 + 0,02 = 1,56 euro
0,77 + 0,75 + 0,02 = 1,55 euro

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"



Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 08-02-2022 11:41
7.94% gewijzigd
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
TeAmoKiwi schreef:
02-04-2019 08:15
Kunnen jullie je nog herrineren hoelang het duurde voordat je je allereerste kaarten ontving? Ontvang je pas kaarten nadat jouw eerste eigen kaarten zijn ontvangen?

Mijn 5 kaarten zijn sinds gisteren de deur uit, jeuj. Ben zo benieuwd! Heb tevens al nieuwe kaarten besteld + postzegels.
Ik weet nog dat ik het vreselijk lang vond duren. Je ontvangt inderdaad pas kaarten als jouw kaarten zijn geregistreerd door de ontvanger. Dat kan soms wel enige weken duren. En dan gaat dus jouw adres pas in de molen. Dat kan dus ook weer enige weken duren (als het tegenzit) voordat die kaarten bij jou in de bus liggen.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij heeft het toch wel 3 tot 4 weken geduurd. Eerst moet er een kaart van jou ontvangen zijn, daarna pas wordt jouw adres vrijgegeven.
Ik ben in februari gestart.
Alle reacties Link kopieren
Kopen jullie kaartjes vooraf of pas als je adressen opvraagt?
Alle reacties Link kopieren
ChantalZr7 schreef:
02-04-2019 12:17
Kopen jullie kaartjes vooraf of pas als je adressen opvraagt?
Ik heb er ruim van 100 op voorraad, dus er zit altijd wel iets bij. Niet ineen keer gekocht natuurlijk maar door de tijd heen gespaard. Ik koop ze bij de webshops waar ze maar 30 tot 40 cent per stuk kosten, dus dan valt het wel mee. Ik heb voorraad van verschillende categorieën zoals koninklijk huis, mijn eigen woonplaats, UNESCO, katten, roofvogels, kunst, gebouwen, treinen, feeën e.d., film.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ooit begonnen met postcrossing, omdat ik toch veel kaartjes op voorraad had. Toen bleek dat ik dat voor lang niet elk verzoek had, en dat ik kaartjes kopen leuk vind... :$
Inmiddels heb ik wel voor bijna ieder onderwerp een kaartje op voorraad, nouja, de meesten hebben meer dan 1 vraag. Een enkele keer ga ik speciaal op pad. Ooit was iemand helemaal gek van Friese paarden. Sja, dan moet ik daar toch één van kunnen vinden, vond ik. Viel nog behoorlijk tegen.
Later is nu
Ik sluit me bij de rest aan, het begin duurt lang. Denk dat je ongeveer van een maand uit moet gaan. Dat de eerste bij je op de mat ligt.

@luchlover, als je een hurray krijgt staat eronder dat er weer een kaartje naar je onderweg is. Bij de eerste 3 hurrays die ik kreeg stond dat nog niet, daarna stond het er wel onder. Dan weet je of iets onderweg is. Wie weet komen ze ook wel van ver.

Vandaag toch een lelijke advertentie kaart gekregen. Op zich ben ik met ieder kaart blij maar dit ging me toch wel wat ver. Ook nog een sticker van Sandd over de postzegels. Heb m wel geregistreerd hoor. Misschien moet ik toch maar in Mn profiel zetten liever geen advertentie kaarten.
Alle reacties Link kopieren
ChantalZr7 schreef:
02-04-2019 12:17
Kopen jullie kaartjes vooraf of pas als je adressen opvraagt?
Vooraf. Ik had al veel kaarten toen ik begon omdat ik kaarten van Boomerang spaarde. Vervolgens ben ik hier en daar ansichtkaarten gaan kopen. Ik ga niet op pad voor een speciale kaart. Hoogstens als ik zie dat iets een trend is of veel gevraagd wordt, dan ga ik wat specifieker zoeken.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Oh
My
SMURF

Ik kreeg een kaart met een foto van een half ontblote jongeman. Ik dacht dat hij het misschien zelf was, maar hij blijkt allemaal van dat soort fotokaarten te hebben, wél zelfgemaakt (staat er ook op, exclusief voor postcrossing @( ) van verschillende gespierde jongemannen.. :O

Voor degenen die nog weten wie ik ben, leef je uit :proud:

Eerlijkheidshalve, ik zie nu op z'n profiel dat hij ook vraagt om kaarten, waar mensen zelf opstaan (maar dat doet hij dus niet zelf, want hij kan niet al die jongemannen zijn) en hij verexcuseerd zich op voorhand als je z'n kaart niet leuk vindt :rofl:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg trouwens ook nog een kaartje uit Amerika, in een envelop en met stickertjes en postzegels erin. Daar vraag ik helemaal niet om, waarom doet iemand zoiets? Nu zit ik met extra postzegels, en ik heb er al een aantal extra, die ik af en toe naar iemand opstuur, die postzegels verzameld. :|

Of zeur ik? Die stickertjes waren wel leuk, die ga ik zelf weer gebruiken op kaartjes :hihi:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
03-04-2019 16:15
Ik kreeg trouwens ook nog een kaartje uit Amerika, in een envelop en met stickertjes en postzegels erin. Daar vraag ik helemaal niet om, waarom doet iemand zoiets? Nu zit ik met extra postzegels, en ik heb er al een aantal extra, die ik af en toe naar iemand opstuur, die postzegels verzameld. :|

Of zeur ik? Die stickertjes waren wel leuk, die ga ik zelf weer gebruiken op kaartjes :hihi:
Nee. Ik heb ook wel eens geïnformeerd waarom iemand dat deed. Ik kreeg toen diverse kaarten in een envelop. Diegene dacht werkelijk een ander daarmee een plezier te doen. Ik heb aangegeven dat het wel aardig was, maar persoonlijk had ik liever een normale ansichtkaart, want dat was waar postcrossing om gaat. En dat de meesten hier ook zo over zullen denken.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik wilde dat dus ook zeggen over die postzegels: stuur dat naar iemand die er naar vraagt! Maar ik vond dat ook weer zo ondankbaar. :)
Later is nu
Alle 5 verzonden kaartjes zijn aangekomen en ik heb van allemaal een hurray en een leuk berichtje ontvangen.Leuk!
Alle reacties Link kopieren
OH leuk Frekkel. EN nu met spanning elke dag naar de brievenbus ... :rolling:
Later is nu
Klopt 😀 ben benieuwd wat ik voor kaartjes ga krijgen. En ben alweer aan het rondkijken naar leuke om weer te versturen.
Alle reacties Link kopieren
Ik mag een kaartje sturen naar Malta :cheer2:
Heb ik nog maar 1x een kaartje heen gestuurd, nog nooit 1 van ontvangen.

Heb 5 adressen getrokken: Rusland, China (wil Van der Sar!), Duitsland en India, naast Malta dus. Niet zo heel veel kaartjes ontvangen.

Wel lastig is dat zowel m'n laptop als iPad het niet meer doen (die laatste kan ik niet eens vinden @( ) Ik vind het zo makkelijk om kaartjes aan tafel uit te zoeken, maar daar staat de computer natuurlijk niet.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik kan het niet geloven: weer een adres van iemand die gek is op het boek The Little Prince. Dat is in 5 weken ofzo de 5e. EN daarvoor nooit!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Mijn postzegels zijn binnen. Ik denk dat ik vast iemand kan blij maken met een zegel van Robert ten Brink :rofl:

Zo ff snel gezien iig wat Harry Potter zegels en het koningshuis. Die doen het altijd goed.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Oooh Harry Potter zegels :heart:
Kreeg ik laatst 1 van. Heb al 2 van John Lennon en een Elvis. Maar op een kaart dus vanuit Amerika.

Koningshuis doet het inderdaad altijd goed. En vlak Robert ten Brink niet uit :rofl:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Nou dit is toch even het toppunt. Ik had 2 hurray's dus ik dacht, mooi ik trek even leuk 2 adressen. NL en Israel! Whoop whoop! Voor NL niet echt een geschikte kaart, dus die moet ik nog even vinden (heb nog maar weinig voorraad) maar voor Israel wel. Ik dacht laat ik meteen even een paar mooie postzegels zoeken voor op mijn kaart.

KAN IK DIE NIET MEER VINDEN!

Tuurlijk. Ze lagen 6 uur geleden op de mat, en nu... WEG! :cry: Wel een half velletje NL zegels gevonden in mijn zoektocht, maar ik snap er dus geen drol van. Waar kan ik ze nou hebben neergelegd?

:bonk:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Er is een kaart van mij aangekomen! In duitsland, die van wel 60 km bij mij vandaan ;)
Meteen een nieuwe getrokken. Die gaat naar Romenië. Iemand die werkt in een donutwinkel. Hij wilde graag kaarten ontvangen met snoep/koek/donuts etc. Die had ik toevallig net nog in huis dus meteen verstuurd.

Ik heb de postzegels van postzegelsmetkorting.nl binnen. Ik heb er 10 besteld en heb er een stuk of 50 gekregen, allemaal verschillen in waardes. Nu mag ik dus per kaart er 3/4 opplakken om zo aan de 1,45 te komen. Meer mensen dit? Echt vet onhandig en zonde van de ruimte!
Alle reacties Link kopieren
TeAmoKiwi schreef:
07-04-2019 08:35
Ik heb de postzegels van postzegelsmetkorting.nl binnen. Ik heb er 10 besteld en heb er een stuk of 50 gekregen, allemaal verschillen in waardes. Nu mag ik dus per kaart er 3/4 opplakken om zo aan de 1,45 te komen. Meer mensen dit? Echt vet onhandig en zonde van de ruimte!

Ja, dat is juist het idee Kiwi! Wel even opletten dat je de goede zegels plakt. Er staat op het papiertje welke waarde hoeveel x.

Het leuke ervan is dat je mooie zegels plakt ipv die oersaaie buitenland zegels.

Zonde/irritant is het pas als je een combi van 6/7 zegels moet plakken. Blugh. Maar 3 a 4 is keurig hoor :) past meestal net boven het adres. Ik zorg wel dat ik eerst zegels plak, dan plak je niets per ongeluk over je adres heen.

Btw, mijn zegels weer gevonden :proud:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Waar lagen ze, Lunchlover? (koelkast? :A: :blond: )

Mensen waarderen dat enorm, TeAmoKiwi, dat je die postzegels plakt. Inderdaad eerst zegels plakken, dan adres schrijven en dan verder schrijven en versieren. Hoewel sommigen volgens mij eerst washitape doen. Ik ga vandaag de adresssen uitprinten, dan gebruik ik ook weer tape en nemen de adressen minder ruimte in.
Later is nu
Yes, mijn eerste twee kaarten ontvangen. Uit Litouwen en Rusland. En ja pas na 4 weken. Maar zo blij mee.
Leuk Israël, die heb ik er zelf ook nog niet bij. Altijd leuk een land die je nog niet hebt gehad.

Ik heb op het moment postzegels van Fokke en sukke. Nou was er laatst 1 naar Duitsland “afgevallen” of gejat ik weet het niet. Maar de kaart was wel gewoon aangekomen. Maar postzegels met korting wil ik ook nog wel een keer proberen. Eerst leek me dat ook niks zoveel postzegels maar de mensen vinden het vaak wel erg leuk.

Kaart naar Rusland al 38 dagen onderweg, ben benieuwd of die nog gaat aankomen. Rusland kan lang duren dus kan nog alle kanten op.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg ook regelmatig reactie dat er postzegels missen, Vlinder. Misschien inderdaad postbodes, die zegels sparen, maar ze plakken ook niet altijd allemaal even goed. Jammer voor degene die ontvangt, maar wel fijn dat de kaartjes in elk geval aankomen.

Leuk trouwens, Fokke en Sukke. Vraag me alleen af of mensen in het buitenland dat leuk vinden.

Fijn Musai, dat de eerste kaarten ontvangen zijn! Nu elke dag naar de brievenbus rennen :mail:
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven